View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef
|
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 24.11.2021 22:12 Post subject: |
|
|
– Han har egentlig alt som en ung midtstopper skal ha. Han har fysikk, fart og ro. Så er han typen. Han har bra skalle, som ikke er redd for mye, sier Hareide.
(...)
PÃ¥ Oppdal spilte han midtbane, men er blitt midtstopper i Rosenborg.
– Jeg prøver å ta med meg litt av det i spillet. Så er jeg god i duellspillet, leser spillet ganske greit og er hurtig. Jeg har en god høyre fot, men en dårlig venstre fot. Den må jobbes med, smiler Røsten.
Enn så lenge har ikke 16-åringen snakket noe videre om treningshverdagen sin framover med klubbledelsen.
Les mer: Hareide mener 16-Ã¥ringen fortjener en plass i A-stallen |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 14.12.2021 19:38 Post subject: |
|
|
Røsten er fra Oppdal, spiller midtstopper og er 16 år. Han kom til Rosenborg denne høsten og har imponert Åge Hareide på treningsfeltet mot tampen av sesongen. Nå belønnes han med A-lagskontrakt.
– Det har vært et av de store målene dette. At det skjer så fort synes jeg er gøy, sier Røsten.
Les mer: 16-Ã¥ring tatt opp i A-stallen til Rosenborg
Har ikke funnet ut hvor lang kontrakt ennå. |
|
Back to top |
|
|
Bakklandia Legende
|
Posted: 14.12.2021 19:46 Post subject: |
|
|
Pr. nå er han vel en av 2 (!) stoppere vi veit blir med neste år, så sånn sett var kanskje ikke veien opp veldig lang. Så får vi se da, om han ender opp som Skogen og Mikkel Ceide, eller om han fakitsk får en fair sjanse.
Uansett gøy når ungutter tar steget opp helt opp! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
|
Hakkespett Veteran
|
Posted: 14.12.2021 21:23 Post subject: |
|
|
Kynikeren i meg undres jo på om dette er en reell signering/forfremmelse, eller en slags signalforfremmelse for å motbevise den siste tids hendelser rundt akademiet... Kan noen som vet litt mer om spilleren fortelle meg hva jeg burde tenke og tro? _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
|
zaphod81 Forumsjef
Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 14.12.2021 22:49 Post subject: |
|
|
Kjempetalent, sies det. Om noe annet enn en 'ren' forfremmelse så er det for å klare å beholde ham. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
|
Jonas Veteran
|
Posted: 15.12.2021 00:45 Post subject: |
|
|
Hareide har vel trukket fram denne Røsten og Sverre Nypan som to store talenter tidligere i år. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
|
Henri Legende
|
Posted: 15.12.2021 09:00 Post subject: |
|
|
Jeg liker dette og tror det er riktig for å unngå at vi mister enda flere av de store talentene. Akademiet er jo dessuten så svakt at det ikke er en god treningshverdag for de beste ungguttene. |
|
Back to top |
|
|
josinho Veteran
|
Posted: 21.12.2021 10:08 Post subject: |
|
|
Reka sier det er mulighet til spilletid for Røsten allerede i 2022. Viktig at to-tre av gutta fra akademiet i stedet trener med a-laget, ja. De trenger å herdes for å ta neste steg.
Lurer på hvordan det går med de to som skulle dra til Nederland for å trene med profflag der....? Det var vel Broholm og Gaustad? |
|
Back to top |
|
|
RÃ¥nny Legende
|
|
Back to top |
|
|
Hoven Evland jr. Veteran
Joined: 27 Jan 2006 Posts: 2692 Location: Dark side of the moon
|
Posted: 22.12.2021 14:34 Post subject: |
|
|
Var det Håkon Røsten som ble referert til av Kjetil Rekdal i et intervju, da han nevnte en ung som spiller som var et stortalent? |
|
Back to top |
|
|
Yv89 Rutinert
|
Posted: 22.12.2021 14:51 Post subject: |
|
|
Ja _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
|
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 22.12.2021 15:25 Post subject: |
|
|
Fin måte å prøve og snu den negative stemningen i klubben, alle liker jo at det kommer nye unge spillere opp. Får håpe dette faktisk er et talent som er god nok denne gangen og ikke bare for å prøve og lure seg selv om andre om at vi gjør noe riktig. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
|
Henri Legende
|
Posted: 24.12.2021 14:23 Post subject: |
|
|
Siden akademiet har fått så mye pepper og siden det er jul så kan man vel dra frem litt skryt til klubben fra foreldrene til Røsten:
"– Rammebetingelsene er lagt veldig godt til rette her og det har gjort Håkon trygg. Da er det lettere å optimalisere og prestere, sier mamma Gro Helene.
– De har gitt ham trygge rammer fra første dag og gjort at han har kommet gradvis inn i klubben. Det hadde ikke gått så bra sportslig om ikke det var på plass, supplerer pappa Hans Erik." |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
|
Back to top |
|
|
LordNicklas Junior
|
Posted: 25.01.2022 08:45 Post subject: |
|
|
Fått nummer 16 ifølge rbk.no |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 25.01.2022 22:47 Post subject: |
|
|
- Jeg er enig i at det har gått overraskende fort for min del. Jeg føler at jeg har tatt steg - først i kamper og trening med RBK2. Etter at jeg fikk være med A-laget, føler jeg at det har gått gradvis bedre og bedre - nesten for hver trening. Jeg gleder meg til fortsettelsen. Jeg tror det blir gøy! smiler Røsten til rbkweb.no.
- Hva har du blitt bedre til det siste halvåret?
- Spilleforståelse og valg. På de siste treningene før jul turde jeg å ta med ballen mer, spille mer og være mer kreativ.
- Det er veldig få midtstoppere i øyeblikket, så det er tida for å vise seg fram.
- Det er ikke så mange stoppere i troppen, og det er både bra og dumt, kan man si. Det åpner mulighetene litt.
Les mer: - Det har gått overraskende fort
Trivelig gutt! |
|
Back to top |
|
|
Neeskens Veteran
|
Posted: 28.01.2022 08:44 Post subject: |
|
|
Er Røsten på Hjelde nivå så bør vi jo allerede nå prøve ham litt!! _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
|
krysstvælla Rutinert
|
Posted: 28.01.2022 10:47 Post subject: |
|
|
Ble det avdekket noe mer rundt svimmelheten han opplevde på første trening, eller var han bare nervøs/spent? Vet du noe, 2mas? |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 29.01.2022 00:33 Post subject: |
|
|
Nei. Men antar intet nytt er godt nytt. |
|
Back to top |
|
|
jorji Proff
|
Posted: 03.02.2022 18:38 Post subject: |
|
|
Starter sin første kamp for laget i morgen, blir spennende å se nivået! |
|
Back to top |
|
|
EGA Veteran
|
Posted: 03.02.2022 21:01 Post subject: |
|
|
Imponerende av en 16 åring. |
|
Back to top |
|
|
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 03.02.2022 21:56 Post subject: |
|
|
Drøye den til etter kampen eller? Mange 16`åringer som har startet treningskamper uten at det var så imponerende; men for all del; er positivt at han får sjansen og håper han leverer!
Ser det er en nidaros-artikkel, noen som kan si hovedpoeng?
https://www.nidaros.no/ha...113-282806 |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 03.02.2022 22:10 Post subject: |
|
|
Utdrag:
– Det betyr mye. Det er spesielt siden det kom så fort på en måte. Å gå ut der med RBK-drakt på, og få lov til å spille en skikkelig kamp mot skikkelig motstand. Det gleder jeg meg veldig til, sier Håkon Røsten.
(...)
Røsten er fortsatt bare 16 år, men har imponert Kjetil Rekdal og resten av trenerteamet på Gran Canaria.
– I forhold til det vi har sett her, så er det ikke noe å sperre opp øynene for. Han er i en konkurransesituasjon som alle andre, forteller Rekdal.
...................
Adressa:
– Fram til for tre-fire år siden så bodde vi litt oppe i lia. Pappa hadde fått til et gravemaskinopplegg og gjort det flatt. Så da hadde vi en 25 meter lang bane som ligner litt på cageball med gjerde rundt, sier Røsten.
(...)
– Det har vært noen små perioder hvor motivasjonen har dabbet litt av, men det er slikt som skjer med alle. Jeg har vært flink til å ta pauser når jeg ikke «føler den» helt. Men lysten til å spille fotball har alltid kommet tilbake. Nå er den jo iallfall på topp, sier Røsten og gliser.
Håpet er at det snart skal bygges en fotballhall på Oppdal. Siden det ikke har vært på plass, pleide Tore Gjønnes å ta med seg Røsten og resten av laget en gang i uka til Sunndalsøra.
Dit dro Røsten også ofte med kompiser i juleferier.
Slik har de fått trene på grønt kunstgress også i vinterhalvåret.
Les mer: For drøye to år siden spilte han Dana Cup. I morgen starter Håkon (16) for RBK
Jeg visste ikke at det var bygd fotballhall på Sunndalsøra. Snart bare Trondheim som ikke har det. |
|
Back to top |
|
|
Pappelg Veteran
|
Posted: 03.02.2022 22:16 Post subject: |
|
|
Steinkjer sin nye åpner vel om noen dager også, godkjent bane for ES spill og med miljøvennlig granulat i kunstgresset. |
|
Back to top |
|
|
|