English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Stabæk
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 15.10.2004 15:19    Post subject: Rosenborg - Stabæk Reply with quote

V

Dette blir en særdeles viktig kamp: Diskutér!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erik87
Proff

PostPosted: 15.10.2004 16:19    Post subject: Reply with quote

Bør bli seier!
Alt annet gjør at VIF går forbi!
Harald
Forumsjef

PostPosted: 15.10.2004 18:10    Post subject: Reply with quote

Glæder mig utrolig meget til kampen skal se den på NRKs Web-Tv Smile

Håber inderligt at Rosenborg vinder og at Vålenrenga taber, synes næsten der er for meget spænding i slutrunden i år Rolling Eyes
Men hvis der absolut SKAL være et år hvor Rosenborg taber serien skal det være i år da man stadig har adgang til Champions League.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
2.az
Junior

PostPosted: 15.10.2004 22:44    Post subject: Reply with quote

Tror ikke vi skal ha så altfor store problemer med Stabæk.
Vil tippe 3-0 der Brattbakk scorer første målet. Er VIRKELIG på tide at det kommer!
KristerK
Senior

PostPosted: 16.10.2004 00:05    Post subject: Reply with quote

brattbakk MÅ nesten få målet sitt snart.skjønner rett å slett ikke vha som har skjedd med fyren.
kan da ikke bli SÅ mye dårligere over en vinter?
greit nok at en ikke bare kan måles i skoringer,men han utfordrer jo ikke lenger heller!
vender altid tilbake,og slår støttepassninger!
tror det er TOTAL mangel på sjøltillit!

tipper vi imponerer stort,og at stabæk sprekker!
tips: 5-1 Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
joakleis
Veteran

PostPosted: 16.10.2004 01:09    Post subject: Reply with quote

Brattbakk sier gang på gang at han ikke lar seg påvirket av alt oppstyret rundt scoringsrekorden. Men jeg tror ikke det døyt på han. Det er tydelig å se at Harald plutselig er litt smånervøs når han nærmer seg store sjanser, spesielt på Lerkendal, i årets tippeliga. Dette fordi "alle" forventer at "nå kommer det". Harald blir stressa, og gjør feil han ellers aldri gjør foran kassa. Han vil så gjerne. Han har så innmari lyst. Det er ikke bare publikumspresset som stresser han, det er hans eget forventningspress også. Du kan bare benekte det så mye du vil, Harald. Men jeg tror deg bare ikke. Jeg ser det på deg, at noe plager deg. Og hva annet kan det være enn jakten på nr. 160? Privat er vel såvidt jeg vet alt som det skal være. Rosenborg topper tippeligaen. Alt som mangler er at du scorer. Det vet du godt selv, og jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor du ikke tør innrømme det. Jeg hadde stor tro på at det skulle komme mot Sogndal, men det ville seg bare ikke. Vi får håpe det er Harald som senker Stabæk i morra. Jeg er ekstremt nervøs. Statistikken er imot oss. Både fordi vi har et dårlig tak på Stabæk, og fordi vi aldri vinner første kamp etter landslagsavbrudd.
duttend
Proff

PostPosted: 16.10.2004 01:56    Post subject: Reply with quote

Enig. Dette er grunnen til at han scorer i cupen og Europacupen, men ikke i ligaen. Tror det løsner etter det 160de målet...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sondre
Senior

PostPosted: 16.10.2004 13:22    Post subject: Reply with quote

Dette er en kamp, hvor begge lag må vinne.. Stabæk tåler vel ikke flere tap, det gjør ikke RBK heller, så, tror desverre, at det blir en jevnspilt kamp, med mye tette duelle, men regner med at vi får et par scoringer Very Happy
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 16.10.2004 14:00    Post subject: Reply with quote

tror brattbakk putter på overtid i siste serierunde, og sikrer seriegullet Wink det hadde bare vært perfekt....
gris
Junior

PostPosted: 16.10.2004 16:57    Post subject: Reply with quote

Dette gaar jo straalende....

1-0 til Stabeak... Hva skjer???
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 16.10.2004 17:58    Post subject: Reply with quote

Ved ikke hvad jeg skal sige.....
Synes Rosenborg startede godt og Solli vandt nogle vigtige bolde og fordelte dem godt. Efter de første 20min overtager Stabæk spillet og går fortjent til pause med en 1 - 0 føring, desværre.
Storflor og Dorsin skuffede mig meget i kampen og Brattbakk var jo heller ikke imponerende.
Synes det var en meget dårlig indsats vi præsterede, vi skulle have haft et straffe ja, men spillet var generelt så dårlig at jeg ikke er sikker på at vi ville havde vundet selv om vi havde fået udtælling på et straffespark.
En glød blev tændt da Helstad scorede, men de chancer vi fik blev udnyttet alt for dårligt, skarpheden manglede simpelthen.
Det bliver svært nu MEGET svært, det eneste vi kan håbe på er at Vålerenga kun for uafgjort eller taber imorgen Sad

Medlem nr. 2477
Back to top
Jonah
Junior

PostPosted: 16.10.2004 18:05    Post subject: Reply with quote

Skandale. Intet mindre. Vet at mange ikke liker at folk bruker så store ord om fotball, men dette var rett og slett skandale. Har spillerne kapitulert? Hvor er innsatsen? Spissene? Forsvaret? Espen Johnsen? Dette er jo profesjonelle folk. Ikke amatører. Man må pinadø kunne forlange mer. Nå er det høyst spøkelig ang. seriegull, og det er RBK's egen skyld. Veit ikke hva som er problemet, for selv om spillerne er gamle, kan de da ikke ha tapt seg SÅ grymt de siste månedene?! Bør det hyres inn psykolog?
Back to top
Sondre
Senior

PostPosted: 16.10.2004 18:23    Post subject: Reply with quote

Huff, dette var i overkant surt!
Men Jonah, tror ikke det var EJ sin skyld, dette var vel mer et eksempel på
frustrerte RBK spillere som mistet hodet. Seriøst: En gjeng med topp-spillere som stort sett har vært med i gamet i mange år, mister totalt fatning, pælmer ballen og håper på det beste! Dette skal ikke skje!
Trodde ærlig talt de var mer erfarne en som så!
Enga møter vel Sogndal imorgen(om det ikke har rabla helt for meg?) og desverre, de vinner den kampen! Så spiller de vel mot ham-kam etter der ? Også en kamp jeg tror de vinner!

Menmen, serien er ikke over før fløyta har blåst for siste gang!
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 16.10.2004 18:25    Post subject: Reply with quote

Det er rett og slett rævva. Jeg var så forbanna etter hvert at jeg skjønner ikke hvordan jeg greide å kontrollere meg. Unnskyld at jeg sier det, men hvorfor i helvete gidder Frode Johnsen i det hele tatt å prøve å ta frispark. Han hadde ikke truffet innafor stengene om han sto 2m ifra, fyren kan faen ikke spille med annet enn hode. Hvorfor han ikke ble bytta ut skjønner jeg heller ikke, fyren greier jo faen ikke å ta imot ballen uten at den spretter 2m i motsatt retning, men for all del, det er ikke bare Frode sin skyld. Hele laget bør ta på seg MYE MYE mer ansvar.

Godt jeg ikke møtte noen stabæksupportere på vei ut. Evil
trondh
Veteran

PostPosted: 16.10.2004 19:00    Post subject: Reply with quote

Johnsen 16 mål, nestemann har vel 4 ( det er flere men). Tidligere år har jeg ofte tenkt, hvorfor tar de ikke av Brattbakk og så plutselig har han vært der og avgjort. Men frispark skulle vært innlegg når hodespillere som Johnsen, Riseth, Hoftun og Helstad er på banen, det er bare Brattbakk og Winsnes som kan score perler som vi trengte da. Men støtter uansett at Johnsen fikk fortsette. Trenerne visste vel at Stabæk kom til å ligge kompakt bak og forsvare seg og da er hodestyrke viktig. RBK må gjøre som de gjorde i 2002, glemme gullet og ta en kamp av gangen. Tror det er det som er feilen nå. OK, objektivt sett vil en vel kunne si at Arsenal skulle vunnet på Lerkendal, men det var tross alt et av verdens beste lag. Hadde RBK spilt som i dag mot Henry & co ville de tapt 0-10. De takler ikke forventningspresset, vi har bare en målscorer og han gjør det stort sett på hodet. Og så svikter det i forsvar.
Vålerenga er i storform og har matchballene nå, men utfordrere har feilet i slike situasjoner før. Men med det spillet rbk presterer om dagen spørs det om de må snuble ganske så mye for ikke å ta hjem gullet.

Av spillerne: Espen kan vel ta 0-1 men vanskelig sol, ellers OK, redder jo litt på Andresen sin sjanse i 1. Dorsin har spilt dårlig lenge nå. Er på tide å bruke Stensaas. Hoftun og Riseth, burde gått i mot tøffere på 0-1 og hvem passer Andresen på 0-2? Russel, rusten bakover noe bra framover. Strand jobber og sliter, men noen feilpasnionger i dag, Solli jobber bra men mangler det siste drivet vi så for Norge. Winsnes var anonym og var vel grit at han gikk ut. Storflor, en finte for mye i dag, mange ganger. Frode misset mye og utfordret ikke på det han er best til, nemlig hodespill. Brattbakk, var han på banen? Braaten, trenger han virkelig jobbe hjem når Stabæk er 1 eller 2 mot 4, god til å drible, men innlegg da????? Helstad, perle av et mål, ellers veldig mye offside. George rakk vel aldri å prege kampen. Dvs. Godkjent til E.Johnsen, Strand og Helstad alle under tvil. Pluss kanskje en av midtstopperne hvis det er den andre som glipper på begge måla.
Back to top
Jonah
Junior

PostPosted: 16.10.2004 19:11    Post subject: Reply with quote

Sondre wrote:
Men Jonah, tror ikke det var EJ sin skyld, dette var vel mer et eksempel på frustrerte RBK spillere som mistet hodet.
Prøvde ikke å lempe skylda over på Espen, selv om det første målet må nok han ta på sin kappe. Men må si jeg var skuffet over alle ledd i dag. Enig i at det var hodeløst utpå der i dag, ja. Nå er det å sette sin lit til Sogndal ( Crying or Very sad ) og kamma. Men kammagutta har jo posta en forsikring på boardet om at de skal ta VIF, så da håper vi at de har rett....
Back to top
Chriz
Senior

PostPosted: 16.10.2004 20:22    Post subject: Reply with quote

Tror jeg har hylt om at dette kom til å skje siden mai.. Selv etter at vi fikk en 5 poengs ledelse.. KONSENTRER DERE OM SERIEN !! Men neida, gutten lot øynene glimre av champions league, champions league er gøy, ikke tvil om det, men pointet med å være i en serie hvor vi blir kastet på hodet ut. Er ikke i det minste tvil om at vi hadde vunnet serien enkelt hadde det vært rett fokus. Nå må vi fokusere på 2 plassen, vif tar dette hjem, uten tvil, guttan i vif gir absolutt alt, vil neppe gi noe mindre når de ser rbk gir stabæk 3 poeng.. Slik så jeg det idag, de ga stabæk 3 poeng, begynte som vanlig med å være arrogant i forsvar, sendte ballen litt oppover banen i labert tempo for å ikke slite seg ut til psv kampen... Mangel på respekt for motstanderen virker det som..

Er så forbanna nå.. Gidder ikke snakke stygt om ola, spillerne duger ikke. Kan selfølgelig være ola sin feil men dette er ikke en diskusjon man må ta nå, ta den etter sesongen!

Edit: Morsomt å tenke på hva Bratseth og Ola sa om Ivers når Vålerenga var interessert å hente han hjem. " Vi tror ikke Ivers er motivert nok til å spille i Norge " Utrolig arrogant sagt når man ser på hva resten av rbk gjengen presenterer mot stabæk..
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 16.10.2004 21:20    Post subject: Reply with quote

Dette er elendig!
Rosenborg fortjener ikke å bli seriemestere. Hadde det bare ikke vært for at konkurrenten heter Vålerenga hadde jeg gratulert motparten med seriegullet allerede. Men slik jeg ser det nå, så trenger Rosenborg en skikkelig knyttneve i trynet, bare for å våkne opp og innse hvor i all verden man befinner seg. CL kom i år særdeles ubeleilig. Det er nesten så vi burde vært fornøyd med å bli slått ut av Haifa i kvaliken, for akkurat nå er serien viktigere enn noen annen ting på denne jord. Men i dag gikk alt galt. INGEN av de etablerte sto frem som de burde gjøre, og vi trenger Ørjan på banen fortere enn svingt. Få fru Frode ut av laget umiddelbart. Vi har andre hodespillere i laget. Sett Helstad, Brattbakk eller Braaten sentralt og spill Rosenborg-fotball. Før denne kampen var jeg skeptisk til å bruke Dorsin på venstreback, i og med at vi trenger all den rutinen vi kan få nå når det handler om å sikre seriegullet vi strengt tatt ikke fortjener. Jeg mener Stensaas burde spilt kampen, og i ettertid er det kanskje lett å si at han kanskje burde gjort det. Men samtidig. Verken Vidar eller Erik var særlig god i dag, så hvorfor skulle da Ståle være særlig mye bedre?
Forandringer må gjøres nå. Jeg synes dette er altfor slapt av spillerne. En gjeng med dårlige holdninger for tida. Og vi har en trener som aldri greier å piske spillerne til det nivået de bør være på. Ola er en fyr jeg har sansen for. Ingenting i veien med det. Men årets resultater har vært under enhver kritikk. Og kamper vi har slitt i har vi aldri greid å snu til vår fordel. Og uansett hvor lite jeg liker det, så må Ola By Rise fratre sin stilling ved sesongslutt. Beklager Ola, men det holder bare ikke. Du er hovedtrener, og må ta konsekvensene av det. Selv om det er spillerne, og ikke du, som er problemet.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 16.10.2004 21:40    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
.... Men slik jeg ser det nå, så trenger Rosenborg en skikkelig knyttneve i trynet, bare for å våkne opp og innse hvor i all verden man befinner seg. CL kom i år særdeles ubeleilig. Det er nesten så vi burde vært fornøyd med å bli slått ut av Haifa i kvaliken, for akkurat nå er serien viktigere enn noen annen ting på denne jord. Men i dag gikk alt galt.

Jeg synes faktisk at CL var vigtig i år, netop fordi planerne om og få tag på Lerkendal nu bliver annonceret og, forhåbentlig snarligt, bliver sat igang.
De ca. 80millioner Rosenborg har fået ved at kvalificere sig til CL i år, tror jeg, er en vigtig faktor til at planene om tagbyggeriet er så fremskredne som de er nu.

joakleis wrote:
Forandringer må gjøres nå. Jeg synes dette er altfor slapt av spillerne. En gjeng med dårlige holdninger for tida. Og vi har en trener som aldri greier å piske spillerne til det nivået de bør være på. Ola er en fyr jeg har sansen for. Ingenting i veien med det. Men årets resultater har vært under enhver kritikk. Og kamper vi har slitt i har vi aldri greid å snu til vår fordel. Og uansett hvor lite jeg liker det, så må Ola By Rise fratre sin stilling ved sesongslutt. Beklager Ola, men det holder bare ikke. Du er hovedtrener, og må ta konsekvensene av det. Selv om det er spillerne, og ikke du, som er problemet.

Har i et andet indlæg informeret om min holdning til hvorfor, jeg tror, Rosenborgs præstationer har svinget i år. For at opsumere kort, tror jeg at det hele er en blanding af ny træner, taktik og de nuværende spilleres niveau.
Det var en fejl ikke at hente nye spillere før sesongen, hvilket træner staben også har erkændt, men nok om spildt mælk.
Ola By Rise skal langt fra fyres. Synes faktisk han har gjort en ok job i år, guldkampen er ikke tabt og skal Rosenborg tabe titlen skal det være i år da 2 pladsen også giver adgang til CL.
Kort og godt, en kamp og guldet og gruppe spil i Champions League er ikke en fiasko.
Næste år tror jeg vi vil se et markant ændret Rosenborg hold, for jeg tror Ola lærer af sines fejl og henter de spillere han skal bruge sin taktik, begynder aldersfornyningen(som til dels allerede er begyndt i år med Dorsin, Russel og Braaten), og indspillere spillerne i det taktiskemønster han nu foretrækker.
Men der er jo stadig håb og det er i tider som nu at et hold mest har brug for sine supportere og deres støtte.

Medlem nr. 2477
Back to top
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 16.10.2004 21:42    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
... Og vi har en trener som aldri greier å piske spillerne til det nivået de bør være på. Ola er en fyr jeg har sansen for. Ingenting i veien med det. Men årets resultater har vært under enhver kritikk. Og kamper vi har slitt i har vi aldri greid å snu til vår fordel. Og uansett hvor lite jeg liker det, så må Ola By Rise fratre sin stilling ved sesongslutt. Beklager Ola, men det holder bare ikke. Du er hovedtrener, og må ta konsekvensene av det. Selv om det er spillerne, og ikke du, som er problemet.

Enig. Vi trenger en Trener med Autoritet. Gjerne en liten sinnatagg slik som Eggen var. Vi trenger en som gjør at spillerne _virkelig_ får høre det når ting ikke går bra, men samtidig bør han kjenne til måten Rosenborg spiller på blablabla.... Jeg har også sansen på Ola, og han bør få prøve seg i minst en sesong til, kanskje han kan gå på "sinna"-kurs hos Eggen. Selv om all den tiden han har tilbringt med Nils Arne bør ha ført til at han kan endel strofer fra før.. Laughing
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 16.10.2004 21:47    Post subject: Reply with quote

Gi meg et navn à pleassssss!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
trondh
Veteran

PostPosted: 16.10.2004 21:53    Post subject: Reply with quote

Hent inn Otto Ulseth i trenerteamet. Høgmo og By Rise er litt samme typen. Rolige og analyserende og dyktige trenere. Ulseth har vært der og skapt stemning og sprell fra benken. Det er tydelig evnen til å gå på banen og virkelig gi alt som mangler, noe som kommer naturlig mot Panathinaikos og Arsenal, men ikke mot Stabæk, Sogndal(bortekampen) m.fl. RBK har alltid avgitt poeng mot noen av topplagene så bortetap mot Tromsø og hjemme mot Vif er ikke noe unikt. Tenker tilbake på Eggen så ser jeg for meg Ulseth som en liten kopi.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 16.10.2004 22:25    Post subject: Reply with quote

Zbegra wrote:
Enig. Vi trenger en Trener med Autoritet. Gjerne en liten sinnatagg slik som Eggen var. Vi trenger en som gjør at spillerne _virkelig_ får høre det når ting ikke går bra, men samtidig bør han kjenne til måten Rosenborg spiller på blablabla.... Jeg har også sansen på Ola, og han bør få prøve seg i minst en sesong til, kanskje han kan gå på "sinna"-kurs hos Eggen. Selv om all den tiden han har tilbringt med Nils Arne bør ha ført til at han kan endel strofer fra før.. Laughing

Synes ikke han behøver noget "sina" kurs fra Eggen, jeg hørte ihvertfald rigelig af ham på WEB-tv fra sidelinjen Smile

Medlem nr. 2477
Back to top
Iversen
Senior

PostPosted: 16.10.2004 22:34    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Hent inn Otto Ulseth i trenerteamet. Høgmo og By Rise er litt samme typen.

hva med å hente Høgmo (som er uten kontrakt etter denne sesongen) og Otto Ulseth ???
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 16.10.2004 22:37    Post subject: Reply with quote

Ikke at By Rise ikke blir sinna. For det blir han. Men han greier ikke å motivere spillerne godt nok likevel. Skal være enig i at spillergruppa ikke er så bra som den burde være, og jeg tror vel egentlig det er like greit å la generasjonsskiftet se først som sist.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb