English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kommentatorer og eksperter på TV
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 02.07.2017 18:46    Post subject: Reply with quote

Med tanke på hvor elendige fotballanalyser de to har så er vel pub-slarvet deres å foretrekke.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.07.2017 18:19    Post subject: Reply with quote

Edøy i fistel
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 27.07.2017 17:03    Post subject: Reply with quote

Var deilig å høre de skotske kommentatorene på CelticTV i går. De er jo milevis foran norske kommentatorer i kvalitet, gjennom at de faktisk kommenterer spillet og det som skjer ute på banen, i stedet for å snakke om alt annet dill.

Har litt inntrykk av at om det ikke blir skapt direkte sjanser, synes norske kommentarer det som skjer er uinteressant og kjedelig, og derfor kan snakkes over om helt andre ting. Er det en særegen norsk greie?

Mulig jeg er litt ute å sykle her, men tror ikke det er positivt for norske, unge fotballspillere at kun situasjoner rundt 16-meteren, kontringssjanser og eller random hendelser blir kommentert. Ser ofte imponerende pasningskombinasjoner, avdriblinger og taklinger bli forbigått i stillhet fra norske kommentatorer. Fotballkamper handler om mye mer enn kun sjanser og situasjonene rundt de, og det er viktig for utviklingen av spillet og kulturen at det blir mer fokus på helheten.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.07.2017 17:51    Post subject: Reply with quote

Det er jo smått påfallende at kommentatorer ansatt i Celtic TV er mer nøytrale overfor oss i CL-kvalik enn enkelte som jobber i riksdekkende er i Eliteserie-oppgjør. Æ si ittj meir!

Jeg er generelt meget misunnelig på britene hva gjelder fotballkommentatorer. Det er en fryd å høre på hver gang.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 28.07.2017 10:51    Post subject: Reply with quote

Jeg er så enig. I mine øyne er dette arven etter Arne Scheie. Scheie er en fyr jeg aldri har skjønt. Bare skitprat fra første til nittiende minutt. Ikke har han peiling på fotball heller.

Jeg vil mye heller ha to ekspertkommentatorer, eller bare ha Drillo på egenhånd. Jeg er uenig i det meste han står for, men han prater iallefall om fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 28.07.2017 10:57    Post subject: Reply with quote

Er vel vanskelig å påstå at ikke Drillo kan noe om fotball, ja, men samtidig var han grusomt negativ til alt med RBK-logo en lang periode.

Rekdal kan vel også sin ball, men samme der.

Dermed står vi vel igjen med at for MEG, personlig, må det bli en trønder (ev. en konvertitt).

Enda en grunn til å savne KTE og Gleditsch.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 28.07.2017 11:32    Post subject: Reply with quote

Synes ikke Rekdal er påfallende negativ til RBK når han er kommentator. Ikke noe verre mot oss enn andre, iallefall. Nesten heller tvert imot.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 28.07.2017 11:34    Post subject: Reply with quote

"Godt innlegg ... og der er det utligning, og det er Ciss, det er Ciss, det er en utlending som scorer!"

https://tv.nrk.no/serie/f...t=1h45m30s
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 28.07.2017 11:52    Post subject: Reply with quote

Rekdal er overraskende OK å høre på. Enig i at han snarere er mer enn mindre RBK-vennlig sammenlignet med resten - og det han kritiserer er legitime tema, som at vi spiller for omstendelig, spiller opp på feilvendte spillere og slikt. Ikke sånne slitsomme konspirasjonshint om dommerfavorisering og lignende mas som andre driver med, og som jeg var bombesikker på at Rekdal skulle bli yppersteprest i.

Drillo er bare slitsom å høre på, fordi han har bare én måte å se fotball på og gnåler ustanselig dersom minst ett av lagene spiller "for lite direkte" eller "ikke tar vare på overgangene sine".

Arne var jo en slags kultfigur som kommentator på slutten av karrieren, men han ble mer og mer surrete og de siste årene hans klarte jeg ikke engang høre på hva han sa fordi jeg ble forstyrret av disse gispene hans hver gang han åpnet kjeften. Hørtes ut som å kvele en klarinettspiller, som Trevor Phillips sa det.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 28.07.2017 12:20    Post subject: Reply with quote

Ok, ok, skal innrømme at det nok er jeg som er såpass negativ til Rekdal at jeg tolker alt i verste mening og oppfatter ham som mer anti-RBK enn han prøver å fremstå (for jeg har INGEN tvil om at han hater oss mye mer enn han får lov av Discovery til å fremføre). Så hvis jeg justerer for eget bias er han kanskje ganske flink til å virke nøytral.

Men.. jeg vet det ligger under der... han KOSER seg når vi får mål imot, eller når vi ikke får det til fremover..
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 28.07.2017 12:38    Post subject: Reply with quote

Rekdal is a complicated man, that no one understands but his ex-woman (og kanskje ikke det heller). Men jeg synes at han nokså grei å lese, f.eks er det ingen tvil om at han er småbitter fordi han mener at han ikke fikk de ressursene i VIF som nå er tilgjengelig for Deila.

Men at han intenst hater RBK, nå som han ikke trener en av våre konkurrenter? Det er ikke den følelsen jeg sitter med. Oppskriftsmessig rantet han mot RBK som VIF-trener, og sikkert som AaFK-trener også (men jeg husker ikke så langt tilbake), men nå synes jeg han snakker som en som ville satt pris på at norsk fotballs flaggskip gjorde det best mulig.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 28.07.2017 14:25    Post subject: Reply with quote

Speaking of, dette rørehuet her kommenterer fotball han også, om ikke på samme måte som trådens intensjon, kanskje, men likevel.

http://arildronsen.blogg....inner.html

Lurer på om man hadde fått bestått i 2. klasse på barneskolen med det fantastisk svake forsøket på å rettferdiggjøre at han ikke unner oss noenting.

Det er helt fair å ikke unne RBK noe som helst, knock yourself out, men slutt nå med disse evige forsøkene på å late som om det er best for norsk fotball, som ligger nede med brukket rygg og blødende anus og gisper etter kvalitet. Siste gang det var noe tak i noe som helst (tenker da ikke på smurfenes blaff i 2015) var når vi jevnlig var i CL og pumpet penger inn i Tromsø-powerpointer og overprisede middelmådigheter så norsk fotball krabbet seg opp over sitt naturlige nivå. Pisspreik satt i system.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no


Last edited by OrionPax on 28.07.2017 15:34; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 28.07.2017 15:21    Post subject: Reply with quote

Personlig har jeg varmere følelser for både Jimmy Solbakken og Vegard Forren enn for Kjetil Rekdal.

Når det gjelder Arild Rønsen, så lærte han tydeligvis et og annet om sekterisme da han var i AKP.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 28.07.2017 17:10    Post subject: Reply with quote

Det artigste med Drillo når han kommenterer er at han mener at bortimot alt av mål etter skudd fra utenfor 16-meter er keepertabber

"Det ska'kke værra mulig å score derifra"
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 28.07.2017 19:05    Post subject: Reply with quote

Pussig at du sier det. For noe jeg aldri kommer til å glemme var når de norske kommentatorene ropte høyt "skal han skyte derifra??!!"

https://youtu.be/3ECoR__tJNQ
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.07.2017 19:25    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:

Lurer på om man hadde fått bestått i 2. klasse på barneskolen med det fantastisk svake forsøket på å rettferdiggjøre at han ikke unner oss noenting.


Jeg er så møkk lei den leksa der at jeg blir småkvalm. For å gjenta meg selv for n'te gang; "norsk fotball" hadde sin sjanse. I rundt ti år lå Rosenborg med brukket rygg og bordet var dekket for hvem som helst som ville ta over hegemoniet. Det ble til og med kastet inn enorme mengder av penger, elementet Rønsen tydeligvis mener er roten til alt av RBKs ondskap. Europa-cup var "up for grabs" på lik linje med gull, heder og ære. Det endte med norsk mesterskap i random tabellplassering, en haug med gull- og medaljevinnere som var innom OBOS kort tid før eller etter, og en økonomisk bakfyll som preger flere av lagene fortsatt. Våre økonomiske muskler var - og er fortsatt - i det minste våre egne penger akkumulert gjennom sportslig suksess, ikke en serie donasjoner eller investeringer fra eksterne krefter som skulle leke Football Manager, som Røkke, Berg, Trøim, eller HardBall.

Faktum er - lik det eller ikke - at ingen lag har klart å etablere seg som en stabil gullkandidat over tid mellom Eggen og Ingebrigtsen. Resultater er en ting, men det gjelder også bærekraftig økonomi, langsiktig utvikling og logistikk, og for den saks skyld supporterskare.

Norsk fotball fikk carte blanche til å finne ut hva som var best for seg, Rønsen. Så får du gjerne komme opp med et eneste argument som tilsier noe annet enn at Rosenborg er norsk fotballs naturlige godstog, og at vi trenger et slikt - all den tid vi ikke makter å stable på beina flere. Skal du komme med piss får du i det minste forsøke å holde en jevn stråle.
_________________
Influencerâ„¢


Last edited by Zorac on 28.07.2017 19:33; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 28.07.2017 19:31    Post subject: Reply with quote

Amen Zorac
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 28.07.2017 20:21    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Skal du komme med piss får du i det minste forsøke å holde en jevn stråle.


hahaha denne var ny for meg
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 28.07.2017 20:49    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! @ Zorac
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 29.07.2017 03:20    Post subject: Reply with quote

Banna bein. Tommel'n opp!
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 29.07.2017 06:56    Post subject: Reply with quote

Helt enig med Zorac, men var den ranten rettet mot orionpax? Skjønner ikke helt den i så fall.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.07.2017 07:27    Post subject: Reply with quote

Nei, på ingen måte. Orion trakk frem et såkalt blogginnlegg fra Arild Rønsen som snubler i egne bein.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.03.2018 23:58    Post subject: Reply with quote

I fjor ble [Anne Sturød] Norges første kvinnelige fotballkommentator da hun fikk ansvaret for å kommentere 1. divisjon. Før denne sesongen ble det «opprykk» til Eliteserien. Til helgen får hun sin første oppgave når hun er på plass og kommenterer Bodø/Glimt-Lillestrøm.

– Anne gjorde en strålende jobb med 1. divisjon i fjor. Både vi og hun ønsket at hun skulle starte kommentatorkarrièren i der, med mål om å rykke opp til Eliteserien på sikt. At det opprykket kommer allerede til sesong to er egentlig ingen overraskelse for oss, for vi vet utmerket godt hvor dyktig og grundig hun er, forklarer sportsdirektør i Discovery og Eurosport Eirik Koren.

Les mer: – Det er ikke kjønnsdiskriminerende om noen ikke synes jeg er flink til å kommentere. Det er det jo lov å mene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.03.2018 10:22    Post subject: Reply with quote

De får prøve å gi henne en fair sjanse ved å sette noen andre enn Risholt som sidekick. Han er blant de desidert minst inspirerte og engasjerte kommentatorene jeg noen gang har hørt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.03.2018 20:50    Post subject: Reply with quote

Enig. Kalle Løken blir sjarmtroll til sammenligning.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55  Next
Page 51 of 55

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb