|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
stalet Senior
|
Posted: 06.01.2005 21:07 Post subject: Byavisa |
|
|
| Da jeg begynte å lese RBK-artikkelen i Byavisa fra i dag (5.januar: Intens jakt på midtbane-mann), slo det meg at dette hadde jeg vært borte i før. Og jo, et par avsnitt nede i artikkelen, ble det referert til rbkweb.com. Nå slo jeg nettopp opp den samme artikkelen på nettsiden, og den er ordrett den samme som i Byavisa. Nå vet jeg ikke om rbkweb.com har en avtale med Byavisa om utveksling av artikler, men i bylinen i Byavisa står deres egen journalist Jan-Are Hansen. Dvs de gjorde inntrykk av at de selv hadde skrevet denne artikkelen, noe som definitivt ikke er riktig! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.01.2005 21:59 Post subject: |
|
|
Artiklene er ikke 100% identiske, hvis du sammenligner (grundig). Samtidig oppgir de kilde, og da er greit ifølge all presseetikk - også for meg.
Her er for øvrig artikkelen til Byavisa: Intens jakt på midtbane-mann
...og til sammenligning: Ønsker ny midtbanespiller |
|
| Back to top |
|
 |
stalet Senior
|
Posted: 06.01.2005 23:20 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Artiklene er ikke 100% identiske, hvis du sammenligner (grundig). Samtidig oppgir de kilde, og da er greit ifølge all presseetikk - også for meg. |
Jepp, jeg ser det nå at det noen mikroskopiske endringer. Godt journalistisk arbeid..........  |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |