English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ham-Kam - Rosenborg

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 02.10.2004 16:23    Post subject: Ham-Kam - Rosenborg Reply with quote

V

Ståle Solbakken vil lage problemer for RBK søndag kveld:

- Mange mener det er en fordel å møte Rosenborg når de har spilt i Champions League midt i uka. Jeg mener det ikke er det, for Rosenborg har da et helt annet tempo i kroppen.

- Men vi skal nok finne på et eller annet for å lage kvalm for dem på Briskeby, sier Solbakken Hamar Arbeiderblad.

Rosenborg børvinne på Hamar for å unngå unødig spenning i toppen. Ola By Rise har respekt for hedmarkingene.

- Ett lag han er full av respekt for.

- Men jeg blir overrasket hvis de har samme balltempo som Arsenal, sier han til Adressa.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
duttend
Proff

PostPosted: 02.10.2004 21:59    Post subject: Reply with quote

Rent statistisk tar nok Solbakken feil uansett. Men i dette tilfellet tror jeg det ikke har noe å si. Vi slår Ham-Kam uansett. Cool Tror Storflor får en stor kamp.
Back to top
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 03.10.2004 00:39    Post subject: Reply with quote

Om ikke annet så ser det ut til at mange trøndere tar turen til Hamar, iallefall i regi av Kjernen. Håper vi både ses og høres på tribunen!
Back to top
View user's profile Send private message
WoodBear
Junior

PostPosted: 03.10.2004 08:48    Post subject: lag Reply with quote

Noen som har noen formening om hvilke 11 utvalgte Ola & Perry sender ut på Briskeby-gresset idag??
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 03.10.2004 11:26    Post subject: Reply with quote

Leser i VG at Helstad kommer inn på høyre for Brattbakk.

Mange skader nå da, Robbie og Vidar.. Så vi får se

Men tre poeng her, og det skal godt gjøres at vi ikke tar gullet NOK en gang
WoodBear
Junior

PostPosted: 03.10.2004 11:37    Post subject: Reply with quote

Bratigoal har ikke akkurat imponert denne sesongen, så kansje det er rette kampen å la Helstad starte.

Blir spennende å se hvordan forsvarsrekka blir idag da?...

Men Seriegoill -- DE BLI DE
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 03.10.2004 14:02    Post subject: Reply with quote

Er veldig spent på Helstad fra start idag. Synes det var på tide å la han slippe til nå da Harald har slitt i det siste. Nå får vi Helstad som etter min mening er ennå flinkere til å utfordre å komme til innlegg, og som i tillegg veit hvor målet står. Er forøvrig spent hvordan han funker i 4-3-3, har tidligere har sett på han som en typisk "4-2-2-spiss".

Ellers så er det "nye" backparet Dorsin-Russell med fra start. Blir spennende å se om vi kan utnytte de gode innkastene til Robbie. Trur vi vinner 3-1 Very Happy
Back to top
Chriz
Senior

PostPosted: 03.10.2004 18:44    Post subject: Reply with quote

Igjen spiller vi rompe i serien, mega sjangse til å sikre gullet nå.. Men guttan spiller som noen forbanna tapere.. Christer George på midtbanen er jo dømt til å gi det andre laget et par gode sjangser..

edit: Der leder vif 3-2, de gutta vet å blå for drakta..
Back to top
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 03.10.2004 19:11    Post subject: Reply with quote

Det her begynner å bli flaut ass. Embarassed

ta ut Frode og sett inn Daniel.

Edit: vi blir ikke seriemester i år ass Sad

Edit: Æ blir rætt å slett deppa ta det spælle hær. Vi fortjene faen itj nå gull heller. Klaritj å skap en dritt. Hold itj på balln et sekund.
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 03.10.2004 19:43    Post subject: Reply with quote

ola begynner å irritere meg nå.... setter inn braaten for helstad... heeeeeeelt feil... få ut frode... han spiller bare dårligere å dårligere for tiden
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 03.10.2004 19:47    Post subject: Reply with quote

HÆLVETE FAEN INNI GRANSKAUEN, SORRY AT Æ SIR DET ASS!!! Twisted Evil

Det hær går faen i hælvete itj an!

Crying or Very sad
Chriz
Senior

PostPosted: 03.10.2004 19:49    Post subject: Reply with quote

Enig, vi fortjener ikke gull iår.. Når man ser på spillet, guttan løper rundt og gir en god faen.. Fredrik spiller ballen bakover istede for fremover, George mister ballen hver fordømte gang og driter i det, Johnsen gidder ikke ofre en dritt i duellene.. Eneste som ser litt tent ut er Hoftun, han prøver ialle fall.. Nei er bare å gi gullet til vålerenga, der har vi faktisk spillere som gir absolutt alt for å få et gull.. Tror guttan går rundt å tenker på champions league, fatter ikke hvorfor ettersom vi har ingenting i det selskapet å gjøre, sier seg selv når vi feirer 1 poeng som en seier ennå motstanderen var totalt overlegne i sjangser..

Edit: Tøff overskrift på nettavisen.. Hamkam knuser RBK.. Haha !
Back to top
Strandemann
Junior

PostPosted: 03.10.2004 20:40    Post subject: Tar Serien for det Reply with quote

Rosenborg tar serien men er allt for mye fokusert på Champions League, Gnisten mangler å vi spiller uten Vilje, inn med gutter som vill no (Per Ciljan Skjellbreid). mener at salget av karadas ble feil, han ga allt i alle kamper. KOM TILLBAKE ØRJAN, Rosenborg er et helt annent lag en Ørjan Berg. Synd på Rosenborg når han legger opp Sad .
Svennie
Senior

PostPosted: 03.10.2004 21:01    Post subject: Reply with quote

FAAAAEN Evil Unnskyld at jeg sier det, men jeg er bare så utrolig skuffa og sint akkurat nå Evil Jeg trodde vi skulle sikre seriegullet i dag, men istedent holder vi på å rote det bort. Skjønner ikke hvorfor Ola ikke bytter ut Frode. han har ikke akkurat spilt særlig bra i det siste og da er det bedre om en annen får sjansen.Og hvorfor spilte egentlig Roar?Han måtte av etter 15 min. og da kunne han jo like godt blitt i gjen i Trondheim og blitt skadefri til neste kamp. Vi kommer tilbake og tar gullet Smile Vålerenga skal hvertfall ikke få det Evil
2mas
Sjef

PostPosted: 03.10.2004 21:55    Post subject: Reply with quote

RBK- jenta wrote:
Og hvorfor spilte egentlig Roar?Han måtte av etter 15 min. og da kunne han jo like godt blitt i gjen i Trondheim og blitt skadefri til neste kamp.

Det er ikke snakk om den samme skaden som tidligere denne uka. Det var en stiv lyske som gjorde at han ble byttet ut mot Arsenal. I kveld var det høyre lår, som var gæli; samme problemet som mot Italia, Hviterussland og Vålerenga.
Back to top
pelun
Proff

PostPosted: 03.10.2004 23:59    Post subject: Reply with quote

Vi har alt for mange overbetalte luksusspillere som ikke klarer å omstille seg til en "vanlig" kamp mot middelmådige lag. Det var jo F*** ingen som kjempet på Rosenborg i dag. Hvorfor har ikke spillerene motivasjon til slike kamper? Jeg blir så forbanna. Har sett det i hele år: Det er noe som mangler i innstillingen. De er ikke sultne nok. Kan ikke huske sist kamp jeg ikke satt med hjerte i halsen når Rosenborg spilte (jeg var på ferie under RBK-Ham-kam 5-0, eneste kampen iår jeg ikke har sett)? Det er ingen kamper i Tippeligaen som er walkover lenger. Alle lagene gir 110% mot RBK, og det er forsåvidt greit det, for da får vi bra trening til CL. Men hvor blir det av motstanden fra Rosenborg? Og hvor blir det av måla? Se på denne:
- F. Johnsen 16 mål
- Braaten, Riseth og Bratbakk 4 mål hver
Vi har rett og slett stoppa opp, og det er synd, for klarer vi ikke å prestere bedre enn i dag, fortjener vi faktisk ikke gullet!
Men la oss for guds skyld slippe å se Rekdal glise over gull!!!
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 04.10.2004 11:15    Post subject: Reply with quote

RBK- jenta wrote:
Og hvorfor spilte egentlig Roar?

Kanskje fordi han nettopp er en av dem som uansett står på og blør for klubben, akkurat det som mangler i resten av laget. Når både han og Ørjan er ute er det ikke akkurat mye vilje i laget.
Back to top
Skip
Proff

PostPosted: 04.10.2004 14:42    Post subject: Reply with quote

Ikke noe poeng for Roar å spille hvis han ikke kunne gi 100%....
Evil FUCK Evil NÃ¥ har jeg blitt dizza av de ***** enga grisene i klassen min!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
trondh
Veteran

PostPosted: 04.10.2004 15:17    Post subject: Reply with quote

Vel på onsdag var han også usikker. Da spilte han 64 minutter og var til de grader delaktig i at RBK klarte 1-1 mot Arsenal. Noen ganger må en gamble litt med å bruke viktige spillere. Onsdag var det vellykket, i går gikk det dårlig. Hadde Roar holdt like lenge i går, er det jo ikke sikkert VIF hadde vært 1 poeng bak.
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 04.10.2004 16:00    Post subject: Reply with quote

enig trondh.

Men nå håper og tror jeg RBK skjønner at de må gi alt resten. Det er nok.
Cool
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 04.10.2004 22:34    Post subject: Reply with quote

Mens vi sikkert kan diskutere opp og ned om hvor dårlige Rosenborg var, synes jeg det er vel så interessant at HamKam spiller så bra som de gjør. I går spilte de virkelig på seg selvtillit og var:
    Aggresivt oppe i ballfører gjennom så og si hele kampen.
    Presset Rosenborg bakover på banen og tvang fram feilvalg og pasningsfeil
    Gjorde mange riktige valg og hadde presise pasninger
    Vant de fleste dueller, andreballer og innkast

Bra jobbet av HamKam, ditto dårlig av Rosenborg.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 05.10.2004 19:25    Post subject: Reply with quote

Vi har en, unnskyld uttrykket, helvetes tøff jobb foran oss i de tre siste kampene i år. En eneste feil, kan føre til at vi miste seriegullet. Om ikke Ola har tatt eksamen tidligere i år, så går han virkelig opp til eksamen nå. En eksamen som varer over tre kamper. Jeg er redd han ikke består den eksamenen. For her er det ingen feilprosent. Det er vinn eller forsvinn. Så enkelt er det Ola. Enten du vil det eller ikke.

Jeg skal ikke være uenig med alle de som sier at det er bra for norsk fotball om noen andre enn Rosenborg vinner. Men er det tegn på kvalitet i norsk fotball at Vålerenga går fra kvalifiseringskamp om plassen i tippeligaen mot Sandefjord forrige sesong, til å vinne tippeligan i år?
Forsvinner Steffen fra Enga, tør jeg vedde på at de ikke er et topplag neste sesong. Da er det vel Vikings tur igjen. Det eneste som er sikkert med norsk tippeliga, er at Rosenborg alltid kjemper om gullet...
pelun
Proff

PostPosted: 06.10.2004 00:26    Post subject: Reply with quote

Jeg er også imponert over Ham-Kam sist kamp, det betyr derimot ikke at de er gode. Da må du prestere over tid, og selv om de kjemper om Royal League, påstår jeg at de ikke møter så alt for god motstand i Tippeligaen. Skal bli spennende å se de norske lagene når de møter resten av Norden. Da får vi virkelig målt hvordan det står til. Jeg er nemlig av den oppfatning at Tippeligaen er blitt dårligere i år, og Rosenborg har blitt tilsvarende dårligere enn de andre lagene. Derfor er forspranget krympet inn. Sjekk RBK dårligere i alt
Alle lagene i Tippeligaen som møter Rosenborg spiller over evne (Litt som Rosenborg gjør i Champions League. Eller er det så gode de egentlig er?)
Det som er positivt er at Tippeligaen er blitt jevnere i år, det fører til at flere interesserer seg for kampene. På sikt vil dette føre til mere penger, bedre matching og høyere nivå.
La oss håpe at Tippeligaen blir bedre framover og at det beste laget henter hjem en ny stjerne på drakten etter neste sesong... Smile
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 06.10.2004 09:13    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Men er det tegn på kvalitet i norsk fotball at Vålerenga går fra kvalifiseringskamp om plassen i tippeligaen mot Sandefjord forrige sesong, til å vinne tippeligan i år?

Vålerenga har vel alltid vært sånn. De vant vel cupen fra 1.divisjon. Slo ut Besiktas etter å ha snudd 3-0 til 3-3 borte når de bare såvidt berget plassen samme sesong i Norge. Og i fjor/år kom de jo like langt som oss i Uefacupen selv om de spilte kvalik.
Og ser vi på serien er jo den utrolig jevn. Det er ikke mange rundene siden vi kanskje så på LSK som en av de største utfordrerne, mens nå er de i midtsjiktet, og ikke så mange poeng over bunnstriden. Det snur fort om det går litt dårlig.
Vålerenga har jobbet godt over lengre tid, og har hentet forsterkninger i sommer der de trengte det. Iversen har bidratt framover ja, men vel så mye har vel Arni gitt en ny defensiv trygghet.
Er ikke enig i at det er svakhetstegn at et lag fra bunnen kommer seg opp, det tyder vel bare på at noen gjør noe riktig. Et problem er derimot at de nest beste en sesong er elendig året etter. Se på dette:
1997 Brann nr. 2, Strømsgodset nr. 3 (98 nr. 6 og 10)
1998 Molde nr. 2, Stabæk nr. 3 (99 nr. 2 og 5)
1999 Molde nr. 2, Brann nr. 3 (2000 nr. 7 og 2)
2000 Brann nr. 2, Viking nr. 3 (2001 nr. 7 og 3)
2001 LSK nr. 2, Viking nr. 3 (2002 nr.7 og 4)
2002 Molde nr. 2, Lyn nr. 3 (2003 nr. 9 og 10)
2003 Glimt nr. 2, Stabæk nr. 3 (pr. i dag nr. 9 og 13)
I tillegg til dette kommer at LSK i 2002 lå i nedrykkstriden helt til en meget bra avslutning av sesongen. Kunne dratt dette enda lenger bak. Med unntak av Molde i 98/99 har ingen klart å forsvare et sølv. Men tendensen har også blitt verre de siste årene. Tross alt var Brann, Molde og Viking fast i toppen flere år etter hverandre. Mange hevder at RBK skapte sin unike posisjon gjennom CL. Jeg vil heller si at de har gjort det i sesongene 88-93. De fikk delta i Europa hvert år og selv om prestasjonene var så som så ga det erfaring og trygghet.
Dessuten, når du kjemper for å overleve i tippeligaen og så skal ut å spille e-cup, tror jeg det heller blir en ekstra belastning enn den bonusen det er for RBK-spillerne. Vålerenga klarte vel å bruke UEFA-cupen som en vitamininnsprøyting i fjor, men det er vel klubben som er unntaket.
Det svekker jo selvsagt tippeligaen at norske lag driter seg ut i europa, og dermed færre får prøve seg i årene som kommer.
Når det gjelder RBK er de blitt for monotone, ikke dårligere. Vi spiller bra mot lag som Panathinaikos og Arsenal fordi de har sett oss lite. Ståle Solbakken og Ham-Kam ser sikkert alle TV-kampene med RBK og vet hvordan de skal stoppe oss. Så går det jo litt på guts og innsats.
Men motstanderne stresser RBK og når presisjonen er så som så stopper maskinen.
Likevel, RBK bør vinne serien. Stabæk er vanligvis gode mot RBK, men i år bør de settes på plass, de er jo bare skyggen av sine beste årganger.
Glimt er jo et lag RBK alltid gjør det bra mot, og i år er jo de også i bunnen. Lyn har vi bestandig bra tak på hjemme, og hvis det virkelig gjelder bør vi klare å ta ut det lille ekstra og slå dem. For å si det sånn, klarer ikke RBK gull med dette kampprogrammet vil de rett og slett ikke fortjene det. Dessuten er det jo ikke bare RBK som må tape for at Vålerenga skal ta gullet. De må jo tross alt vinne kamper selv også. Nå har jo de tre viktige spillere i landslagstroppen også. Kanskje er det VIF som får en nedtur etter landskamp denne gangen. Sogndal har jo sjokkert mot dem før Very Happy
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb