View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Sondre Senior
|
Posted: 22.09.2004 14:52 Post subject: Henning Berg |
|
|
[url]http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=246133[/url]
Må si at dette er idiotisk av Berg og uttale seg om. Vil si at RBK har vært flinke med tanke på overganger i år. Spesielt har Dorsin og Braaten gjort det bra etter de kom inn i klubben.
Og si at det var idiotisk og ikke kjøpe Steffen Iversen virker egentlig bare dumt. En såkalt "fotballekspert" som han, bør vel skjønne at det er risikabelt å kjøpe en spiller som har vært skadet 90% av tiden, og fått lite spilletid ? Om vi skulle kjøpt Steffen hadde det vært et sjansespill. Greit nok, VIF gjorde et godt kjøp, og Steffen slo til! Men jeg mener det blir for risikabelt å kjøpe en såpass skadeforfulgt spiller.
Et par ting jeg er måtelig enig i, er at det var dumt å selge Karadas. Men, gjort er gjort. En ting til jeg kan si meg enig i er at vi skulle åpne lommeboka og kjøpe et par skikkelig klassespillere! det hadde vi tjent godt på senere.
Synspunkter? _________________ -RBK |
|
Back to top |
|
 |
Skip Proff

|
Posted: 22.09.2004 14:55 Post subject: |
|
|
Henning Berg tror han har peilig, egentlig kan han bare holde kjeft!!! |
|
Back to top |
|
 |
jenssenc Senior
|
Posted: 22.09.2004 15:29 Post subject: |
|
|
Dorsin er et bra kjøp, men personlig synes jeg RBK har mistet offensiv kraft etter at Stensaas ble satt ut av laget. Stensaas kom oftere rundt på kantene og har mer presise innlegg enn Dorsin. Men Dorsin må få tid til å spille seg god. Å påstå at Henning Berg ikke har peiling blir vel omtrent som å påstå at Espen Johnsen klarer det gode, gamle blåmerket i vipping - dvs 5 vipper uten at ballen er i bakken. Jeg synes det er mye fornuftig i det han sier, jeg. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 23.09.2004 09:02 Post subject: |
|
|
Savner Ståle på venstre jeg også. Alle kjøpene vil jeg si er kjøp for fremtiden. Og jeg mener det er en ypperlig måte å gjøre det på. Nå kan spillerne få tid til å komme seg inn i systemene, mens vi fortsatt har de som kan det i klubben. Jeg er uenig med Berg i at startoppstillinga til RBK må styrkes med en klassespiller. RBK vil alltid være avhengig av at samhandlinga fungerer. Joda en stjerne kan fungere der også, men ikke nødvendigvis. Men journalister kan jo lage mye av en liten sak. Kanskje alt Henning Berg mener er at Steffen Iversen burde blitt hentet av RBK. Og han vet vi jo kan fungere her og da blir jo debatten om hvilke prinsipper RBK skal følge/bryte.
Utfordringen er å få samspillet til å sitte. Spillerne er gode nok individuelt sett. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 23.09.2004 10:23 Post subject: |
|
|
Jepp, Stensaas er en av mine favoritter også. Uten tvil.
Men hva skjer når han legger opp? Det er jo ikke SÅ lenge til, uansett hvor god han er nå.
Hvis Dorsin blir like god som Ståle i løpet av et par år, vil vi ha en mann som kan bli der lenge.
For min del kunne gjerne Ståle spilt ... og SkammelsGUD også ... men til slutt ville alle blitt for gamle samtidig. Hvor ville vi stått da? |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 23.09.2004 12:00 Post subject: |
|
|
Klart utskifting må skje, men Dorsin har vært her i 2-3 mnd. Ståle har vel kontrakt ut 2006. Min mening er at her har RBK lagt et perfekt løp. Men etter en veldig bra start har Dorsin vært litt rusten i de senere kampene.
Da bør Ståle brukes for å skjerpe Dorsin. Den beste bør til enhver tid spille så lenge det er viktige kamper. Men det er for seint å hente inn erstattere når noen legger opp/forlater klubben. Erstatteren bør da ha vært i klubben minst en sesong synes jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 24.09.2004 10:48 Post subject: |
|
|
Må si meg delvis enig med Berg. Det som var bra med innkjøpene i sommer er at Rosenborg trengte å utvide stallen. Den var for tynn og veldig ømfintlig for skader. Denne høsten er det mange kamper slik at hvis man må spille alle kampene + landslaget kan man bli utbrent.
Det jeg er helt enig i med Berg er at Rosenborg må kjøpe spillere som er bedre enn de vi har idag. Spesielt før neste sesong. Nå drar O.I Olsen og tror nok at Torjus Hansen vil gjøre det samme. Som erstattere for disse to trenger vi to spillere som forsterker første 11'eren, ikke en utvidet benk. |
|
Back to top |
|
 |
|