View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 11.01.2020 21:26 Post subject: |
|
|
27Sapara wrote: | Lord Oakley wrote: | Jo mer jeg ser Tettey i PL, desto mer får jeg lyst til å se han tilbake igjen! Hadde vært veldig spennende å sett han på en midtstopperplass! Leser spiller, klok med ballen og et nydelig overblikk! Reagerer veldig kvikt også! Vært to episoder de siste 3 minuttene mot Man U nå hvor han viser MEGET høy klasse! | Når jeg ser Vidar Riseth i Mesternes mester får jeg lyst til å se han tilbake igjen! Virker fortsatt kvikk og har allerede slått ut O2-snapperne Hjelmeseth og Moan.. |
Forskjellen er at Tettey presterer meget bra og spiller fast i PL...men her inne er det jo sånn at om man er over29 år er man pensjonist...Roar Strand er jo der verste som noen sinne har skjedd klubben, samme som Reginiussen....
Du kan jo forsøke å se på bidrag først og fremst, fremfor å avskrive alle over 30 pga alder...mener du han ikke er god nok, helt greit, men si no det da... |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 11.01.2020 21:48 Post subject: |
|
|
Tettey har vært Norwich-spiller dobbelt så lenge som han var benyttet A-lagsspiller i RBK. Det er 11 år siden han var RBK-spiller. Så lenge han kan prestere på toppnivå så tenker jeg han føler seg som Norwich-spiller og ønsker å være der, og når den tiden er over er det ikke sikkert vi har bruk for han i Rosenborg.
Med Skjelbred er situasjonen at han har like mange år for Herta som han var benyttet A-lagspiller i Rosenborg, more or less, og 9 år siden han var RBK-spiller. Større sjanse for at den karen kan tenke seg å ta et par år for RBK igjen enn jeg tror det er med Tettey. Og det var sånn jeg oppfattet Tettey når Rasmus&Saga var over og besøkte han og spilte inn podcast. Klubben hans virket å være Norwich. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 11.01.2020 21:54 Post subject: |
|
|
NÃ¥ har Tettey sagt at en retur til norge er uaktuelt og at han blir Norwich spiller til han legger opp og EVENTUELT tar et utenlandseventyr etter ha ner ferdig i norwich om Kona har lyst.
Glem Tettey. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 11.01.2020 23:26 Post subject: |
|
|
Hvis han ikke har lyst til å ta noen år i RBK før han gir seg helt så er det ikke relevant om vi kunne fått god bruk av å ha ham her. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 11.01.2020 23:42 Post subject: |
|
|
Kunne hatt god bruk for Zlatan også |
|
Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 12.01.2020 01:38 Post subject: |
|
|
Hvem er det Birger Løfaldli i adressa refererer til når han skiver om drømmesigneringa som åpner seg for RBK, etter salget av Mike? .
FÃ¥r ikke lest pga den Adressa+dritten. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 12.01.2020 01:58 Post subject: |
|
|
Det er Henriksen det skrives om. Når det gjelder Tettey kan vi bare høre med Messi om når han kommer. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 12.01.2020 08:41 Post subject: |
|
|
Helt utrolig, klubben selger sin beste spiller. Det eneste de klarer er å tenke på gamle eksspillere som er for dårlig for utlandet. Hva med å satse på yngre spillere? |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 12.01.2020 09:42 Post subject: |
|
|
Helt stille rundt Brynhildsen? Han kan vel diskutere med andre klubber nå. |
|
Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 12.01.2020 09:46 Post subject: |
|
|
Det er mange her inne også som vil ha gamle travere tilbake. Man er visst helt idiot hvis man ikke vil ha en skokk 33 åringer med 3-5 mill i årslønn løpende mellom barnehagen, tacofredager og treningsanlegget
Det blir som å refinansiere huset annethvert år for å kjøpe ny bil. En ond sirkel
Ps: har ingenting imot tacofredag. Taco er digg. _________________ but but |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 12.01.2020 10:12 Post subject: |
|
|
https://www.sportsbibelen...ke-ha-ham/
Her ser vi hvorfor Dorsin er og vil bli en mye bedre SL en Bjørnebye.
Greit Gjertsen er trønder, men at han skal komme inn å heve laget blir for dumt. Dorsin gjør rett i å kvitte seg med Bjørnebye’s skyggeliste.
Det har han vel allerede gjort ved å hente Dino og allerede tilbudt Per Ciljan kontrakt.
Spillere som kommer inn nå vil nok være en på ett annet nivå en tidligere kjøp. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 12.01.2020 13:03 Post subject: |
|
|
50prosenNT wrote: | Det er mange her inne også som vil ha gamle travere tilbake. Man er visst helt idiot hvis man ikke vil ha en skokk 33 åringer med 3-5 mill i årslønn løpende mellom barnehagen, tacofredager og treningsanlegget
Det blir som å refinansiere huset annethvert år for å kjøpe ny bil. En ond sirkel
Ps: har ingenting imot tacofredag. Taco er digg. |
Det er vel ikke snakk om "en skokk" med 33-åringer? Og tror du virkelig at PCS er så uprofesjonell at han sier ja for så å ødelegge for seg selv ved å gi blaffen plutselig? Han har vel ikke lyktes så bra i Bundesliga ved å spise taco? Dessuten så er det vel helt normalt, også for en fotballspiller, å ha unger og hjelpe til litt med de.
Enig i at vi skal ikke ha for høyt snitt i alder, men karer som har sånn erfaring som PCS det er det alltid bruk for på flere vis i en tropp, for ikke å snakke om det markedsmessige og det at han er trønder. Han kommer til å prestere på banen også tror jeg da. Om han kommer. Og da må det ikke koste for mye.
Selv håper jeg mer på Henriksen men ser ikke helt at PCS skal være et problem, heller en stor ressurs 1-2 år. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 12.01.2020 13:49 Post subject: |
|
|
Klubben har mislyktes totalt ved å ha mange eldre spillere. Å nå vil man ha enda flere? Vi må begynne med unge spillere som er sulten. Ikke spillere som vet de ikke får noe nytt eventyr der ute. Da blir det barnehage, tap fredager osv istedenfor å bli god. Det gjør noe med dynamikken i gruppen å kun ha 28-33 år spillere. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 12.01.2020 13:49 Post subject: |
|
|
Ciljan er hva dette laget mangler akkurat nå. Laget vårt skriker etter klasse på sentral midtbane, og veldig mye annet vil løse seg når vi får det på plass. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 12.01.2020 14:39 Post subject: |
|
|
Forskjell på å få inn en 33 år gammel, lokal trønder som spiller fast i Bundesliga og f.eks en 28 år gammel Hovland som tydelig har mislyktes på nivå høyere enn Sogndal eller en 30-årig Søder som skuffet i ASSE.
Mike er solgt, Søder ryktet ut, Toreg legger snart opp og det har generelt sett vært snakk om å forynge og slanke troppen. Laget kan ikke bare bestå av uerfarne unggutter, tross talentfulle. Er også viktig å ha noen med erfaring. Noen som vet hva som kreves for å lykkes. Tror Ciljan kan bidra til mer enn bare på banen. |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 12.01.2020 17:01 Post subject: |
|
|
Midtstopper er noe vi absolutt burde fått inn, kom til å tenke på Ulrik Yttergård Jenssen som spiller i Nordsjælland. Klubben gjør det greit, ligger pdd. på 7. plass. Han har vel gjort det relativt bra der, både som midtstopper og venstreback, og det er noe vi kan dra nytte av. I tillegg er han venstrefotet, noe det ikke er flust av blant midtstoppere.
Spørsmålet er vel om han er villig til å reise tilbake til Norge, men må være morsommere å spille for et topplag enn å kjempe midt på tabellen i Danmark. Prisen kan fort være for høy, men skader ikke å prøve seg. Halvannet år igjen av kontrakten. Han er fremdeles bare 23 år, så det er muligheter for et solid videresalg. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 12.01.2020 19:21 Post subject: |
|
|
Ville vært litt rart å betale for å hente Yttergård Jensen, når vi allerede har en bedre spiller på kontrakt som for tiden spiller i Sarajevo! |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 12.01.2020 22:22 Post subject: |
|
|
Vet det er lenge igjen av overgangsvinduet, men ting må begynne å skje ettersom det forhåpentligvis skal skje store utskiftninger. Påstanden om at man bør klare å beholde spillerne over lengre tid for å få et godt samspill har ikke slått så godt gjennom med de spillerne som vi har hatt noe som tyder på begrensete ferdigheter innad i laget (selv om trenere har veldig mye å si her). |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 12.01.2020 23:01 Post subject: |
|
|
Vi skal vel ikke hente noen fler? Handler først og fremst om å kvitte seg med noen. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 12.01.2020 23:21 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Ciljan er hva dette laget mangler akkurat nå. Laget vårt skriker etter klasse på sentral midtbane, og veldig mye annet vil løse seg når vi får det på plass. |
Er ciljan en typisk poengplukker? Nei
Ung og fremmadstormende ? Nei
Eksepsjonell pasningsfot? Nei
Duellspiller? Nei
God fotballspiller for all del, men det er for mange nei! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 12.01.2020 23:26 Post subject: |
|
|
Er han en som ville trekke mye publikum? - Ja! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 12.01.2020 23:28 Post subject: |
|
|
Han er definitivt duellspiller, har utvilsomt en god pasningsfot og en ypperlig løpskapasitet! Så er han en signalspiller som går foran som et godt eksempel! Det behøver vi!
Han er ikke Iniesta, men han slår mange gode baller! Usikker på hvor mye du ser av han, men se de neste kampene med han så får du kanskje et annet inntrykk! Ciljan er en meget god ballvinner, klok i bevegelsene! Sliter med å se noe annet argument mot han en alder, og det er strengt tatt ikke et argument dersom han er god nok... |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 12.01.2020 23:54 Post subject: |
|
|
senador wrote: | ...men det er for mange nei! |
Ja, der sa du det. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 13.01.2020 02:05 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Ville vært litt rart å betale for å hente Yttergård Jensen, når vi allerede har en bedre spiller på kontrakt som for tiden spiller i Sarajevo! |
Nei, det ville ikke vært rart. Jenssen kan spille både midtstopper og venstreback, mao. ville vi hatt én "ekstra" venstreback, noe vi trenger gjennom en lang sesong.
Jeg er enig i at vi har en god spiller på utlån, men det er nå en gang slik at han er utlånt. Tror Serbecic ville gjort det skarpt, men er ikke sikker på at han ville forsterket oss med en gang, men på sikt ville det vært oppgradering. Håper for all del at vi henter han tilbake nå, men dessverre, jeg tviler. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 13.01.2020 02:20 Post subject: |
|
|
??? Vi har jo Valsvik til det. Om Valsvik selges så synes jeg det er helt ok å ha en spiller som Ulrik her, litt mere ballspillende, men deter trykk på "litt" og der gitt...
Er nok en spiller Brann evt henter vil jeg anta. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
|