English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dinamo Zagreb - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 35, 36, 37  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
10%
 10%  [ 1 ]
Reginiussen
10%
 10%  [ 1 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Akintola
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Adegbenro
80%
 80%  [ 8 ]
Total Votes : 10

Author Message
senador
Veteran

PostPosted: 16.08.2019 20:57    Post subject: Reply with quote

Rayman wrote:
Dette synes jeg er svært interessant. En ting jeg lurer på, hvorfor kan vi ikke benytte disse kvallikmøtene til å knytte noen kontakter? Da tenker jeg særlig på BATE og Dinamo, som åpenbart har gjort mye riktig når det kommer til spillerutvikling, forvalting av Europa-inntekter osv. Disse klubbene dominerer hjemlige ligaer, og det er ikke ligaer som er noe bedre enn ES, snarere tvert imot. Disse lagene, som kommer fra land og ligaer det er mulig for oss å sammenligne oss med, er det ikke et poeng å prøve å lære noe av dem? Istedenfor å reise på studieturer til Nederland og lignende.

Problemet er at RBK har vært så høy på seg selv i lang tid at de ikke trengte å lære fra de man kunne sammenlignet seg med. Så er det kanskje noen som er redd for innrømme at det er gjort Elendig jobb i lang tid. Har RBK noengang vært gode til å hente inn riktig kunnskap og bruke ting rundt seg? Nei, tvert imot.

Vi samler ikke inn data etter treninger en gang....
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran

PostPosted: 16.08.2019 21:04    Post subject: Reply with quote

Dette er feil, RBK knytter kontakter ved møter med nye klubber og pleier eksisterende ved møter i e-cup.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 16.08.2019 21:10    Post subject: Reply with quote

Helt enig med senador her, om vi taper 8-0 i CL er det totalt ydmykende og flaut og ikke noe jeg ønsker å se. Jeg frydet meg over å se Malmø bli totalslaktet av Real Madrid med samme siffer, men jeg unner ikke våre rivaler å se det samme fra oss. Jeg synes tunellen på Mike mot Leipzig var ille nok.
Sevenseven
Senior

PostPosted: 16.08.2019 21:12    Post subject: Reply with quote

Quote:
Hadde nok blitt vesentlig mer skriverier om RBK hadde klasket inn en 1-0 seier på Lerkendal mot Barcelona, enn om vi hadde tapt 9-0 borte. Såret stolthet, selvsagt, men tapte vel 7-2 mot PSG på bortebane i 2000. Ingen som snakker noe særlig om det. 1-2 på San Siri derimot!

Ingen som snakker om Christer George som scoret begge målene mot PSG i debuten
Back to top
Rayman
Senior

PostPosted: 16.08.2019 21:15    Post subject: Reply with quote

Mulig vi knytter noen kontakter i disse møtene, men har mer inntrykk av at det for det meste går i champagne, kanapeer og høflighetsfraser på dårlig engelsk.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 16.08.2019 21:20    Post subject: Reply with quote

Kommer vi til CL og møter noen av beste lagene i verden, så bør man være forberedt på slakt. Hvis man tror at RBK anno 2019 kan spille jevnt med, og ta poeng, fra de største lagene så blir man nok veldig skuffet. Kvalitetsmessig så er EL-gruppespill mer enn høyt nok nivå for oss pr. i dag. En CL deltakelse i år handler først og fremst om store penger i kassen og ranking poeng som kan gjøre livet i ymse trekninger og kvalifiseringer lettere på sikt. Så får vi kjenne litt på hvor lista ligger. Alt annet enn 6 strake tap vil dog være et sjokk.

#medgangssupportere
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 16.08.2019 21:23    Post subject: Reply with quote

Der avhenger jo av trekningen. Jeg føler at det bør være muligheter for å kjempe om tredjeplassen for at vi skal ha noe der å gjøre.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.08.2019 21:30    Post subject: Reply with quote

Ok, så hva mener du er alternativet om gruppa ikke trekkes slik vi ønsker? Noe sier meg at du ikke husker 90-tallet, og hvordan ting så ut de første årene vi var ute i Europa. Totalslakt i lang tid, før ting begynte å snu. Skal man utvikle seg, må man selvsagt gripe sjansen om man har mulighet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 16.08.2019 21:35    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Der avhenger jo av trekningen. Jeg føler at det bør være muligheter for å kjempe om tredjeplassen for at vi skal ha noe der å gjøre.

3. seeding nivå i CL gruppespillet har lag som Lyon, Leverkusen, Salzburg, Valencia og Inter. Så havner Olympiakos (de var 26 poeng foran Aris på tabellen i fjor, så de er rimelig mye bedre enn laget Molde møtte) og Club Brugge der om de kommer gjennom playoff.

De 2 sistnevnte kan vi kanskje plukke et poeng eller 3 mot på en veldig god dag, men resten er sannsynligvis sjanseløst.

#medgangssupportere
Back to top
Pappelg
Rutinert

PostPosted: 16.08.2019 21:43    Post subject: Reply with quote

her er link til kamp posten på Dinamos forum :

https://www.zonadinamo.co...n-maksimir

De har gjort litt research og har også en poll over hvordan de tror det går. Om noen er interessert.
Back to top
Jolern
Proff

PostPosted: 16.08.2019 22:02    Post subject: Reply with quote

Interessant at kun 54% tror at tijesna pobjeda koja garantira težak uzvrat blir utfallet
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 16.08.2019 22:03    Post subject: Reply with quote

Dinamo Zagreb vant 2-1 borte mot nedrykksplasserte Inter Zaprešić i kveld. De hvilte samtlige 11 spillere som starta mot Ferencvaros på tirsdag. Så vi møter et helt uthvilt førstelag på onsdag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 16.08.2019 22:15    Post subject: Reply with quote

Da er det vel bare for oss å stille B lag også i morgen, ellers blir det mye tunge bein i heksegryta til uka Surprised
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 16.08.2019 22:18    Post subject: Reply with quote

For øvrig er kampen deres mot Rijeka neste helg utsatt til desember. Så de har kun kampene mot oss de neste to ukene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ErdoganLomas
Junior

PostPosted: 16.08.2019 22:23    Post subject: Reply with quote

Blir en hektisk desember for de da, med ekstra ligakamp sammen med EL kamp i desember RBK
Back to top
Pappelg
Rutinert

PostPosted: 16.08.2019 22:25    Post subject: Reply with quote

Jolern wrote:
Interessant at kun 54% tror at tijesna pobjeda koja garantira težak uzvrat blir utfallet

Det bunner vel i at de har slitt litt mot norske lag før i E-cup sammenheng og ser på oss som godt organiserte fysiske lag.
Back to top
gisp!
Veteran

PostPosted: 16.08.2019 22:42    Post subject: Reply with quote

Rayman wrote:
Mulig vi knytter noen kontakter i disse møtene, men har mer inntrykk av at det for det meste går i champagne, kanapeer og høflighetsfraser på dårlig engelsk.

De besvarer også spørsmål om stillingsandelen til Tove, for eksempel fra Ajax der en prominense lurte på om damen jobbet hel- eller deltid i klubben. (Jf TMD på siste Rasmus og Saga).
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 16.08.2019 22:43    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Ok, så hva mener du er alternativet om gruppa ikke trekkes slik vi ønsker? Noe sier meg at du ikke husker 90-tallet, og hvordan ting så ut de første årene vi var ute i Europa. Totalslakt i lang tid, før ting begynte å snu. Skal man utvikle seg, må man selvsagt gripe sjansen om man har mulighet.

Jeg mener jo ikke noe annet enn at jeg ikke ønsker å se at vi blir slått 8-0 mot noen som helst motstander, uansett turnering. Og nei, dessverre gikk jeg glipp av 90-tallets herjinger i Europa, fordi min RBK-bevissthet startet rundt år 2003 med dyp skuffelse over at vi ble slått ut av laget Deportivo La Coruna som jeg aldri hadde hørt om. Jeg sier jo ikke at vi skal takke nei til plassen i Champions league om vi kvalifiserer oss, og bare så det er sagt så mener jeg at årets utgave av RBK burde være i stand til å konkurrere mot Lyon, Leverkusen, Salzburg, Valencia og Inter om tredjeplassen i en gruppe. Men jeg må si jeg er bekymret for stygge sifre om vi er særdeles uheldige med trekningen. Og jeg mener også at konkurransen i CL har blitt mye større siden sist vi var i et gruppespill.

Last edited by RbkUrge on 16.08.2019 22:44; edited 1 time in total
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 16.08.2019 22:43    Post subject: Reply with quote

Jolern wrote:

Ikke uventet at det er 54% som mener det blir en knepen seier etterfulgt av et vanskelig borteoppgjør, vi vet jo selv hvor vanskelig det kan være å forutsi resultat mot en litt ukjent motstander. At det er 42% som mener dette blir en lett match derimot, er litt mer uventa - tydeligvis en optimistisk fanskare fulle av selvtillit der nede.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 16.08.2019 22:46    Post subject: Reply with quote

Vi kjører fullt mannskap i morgen for å slå Odd. Zagreb hviler hele laget og vinner mot bunnlagene. Stor fordel Zagreb.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 16.08.2019 22:53    Post subject: Reply with quote

Tja, vi får se hva slags lag vi stiller. Horneland kjørte vel en liten finte sist. Blir ikke overrasket om Botheim og Ceïde starter i hvert fall.

Jeg må si at jeg blir mer og mer positiv til en tanke om å satse alle kortene på Europa i år for å sikre oss en god koeffisient for fremtiden, og heller vinne serien neste år og ha god seeding i Europa neste år. Molde har jo bevist at én god sesong i Europa er mer verdt enn tre dårlige gruppespill hva gjelder koeffisient. Så om vi i år ender på fjerde plass men kommer til kvartfinalen i EL så har vi meget gode muligheter i Europa om to år. Det har vært frustrerende å se hvor lite vi har fått betalt i form av seeding med tanke på innsatsen vår i Europa, spesielt i kvalifiseringen.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 16.08.2019 23:02    Post subject: Reply with quote

Kvartfinalen i EL? Nå må vi ikke ta av her. Er stygt redd for at årets EL-gruppespill blir pinlig likt fjoråret, men håper jeg tar feil.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 16.08.2019 23:06    Post subject: Reply with quote

Jeg prøver å sette det på spissen her; at kvartfinale i EL og fjerdeplass i ES er bedre enn sisteplass i EL-gruppe og førsteplass i ES på lang sikt.
Jolern
Proff

PostPosted: 16.08.2019 23:09    Post subject: Reply with quote

Translate wrote:
en nær seier som garanterer en tøff avkastning

Tror jeg misforstod tøff avkastning...
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 17.08.2019 05:41    Post subject: Reply with quote

UEFAs presentasjon av kampen og lagene:

https://www.uefa.com/uefa...18405.html
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 35, 36, 37  Next
Page 7 of 37

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb