View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Laze Junior
|
Posted: 12.09.2004 21:55 Post subject: spørsmål.... |
|
|
hva het han tyskeren dere hadde for noen år siden :?: han gikk til stabæk trur jeg... :?:
takk for hjelpen og lykke til i cl! :D |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.09.2004 22:00 Post subject: |
|
|
Det var motsatt: Andreas Mayer kom fra Stabæk, som erstatter for Skammelsrud, som dro til Bayer Leverkusen. Men Skammels vendte som kjent hjem igjen etter et halvår, og dermed forsvant Mayer etter hvert til skotske Aberdeen. |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 12.09.2004 23:20 Post subject: |
|
|
mayer ble vel aldri noe orndentlig bra... var vel bare nok et misslykket kjøp.... _________________ De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt! |
|
Back to top |
|
 |
SkatePunk Junior
|
Posted: 10.11.2004 22:48 Post subject: |
|
|
jeg fikk aldri se til han jeg... men han burde ha god potensiale for å begynne på bayern leverkusen _________________ Rosenborg ruuulllee!!! yeah!! |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 11.11.2004 00:35 Post subject: |
|
|
mens vi er inne på utenlandske midtbanespillere; hvordan var egentlig Andre Nieuvlaats karriere i RBK-drakta? Litt vanskelig å forestille meg at en såpass "stor" spiller har spilt på Rosenborg, men det har han visst. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 11.11.2004 10:45; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 11.11.2004 09:36 Post subject: |
|
|
Han har ikke jeg hørt mye om etter at han var i RBK. Har han vært en stor spiller? Han kom vel fra en lavere divisjon der han hadde gjort det bra. Husker ikke at han preget RBK noe særlig, men så er det jo en stund siden også. Du vet kanskje hva han gjorde etterpå?
EDIT: Sjekket litt mere, han ble toppscorer i RBK i 87. Etter det er det intet nytt om han før han var i VIF i 1990. Etter det er det ingenting om han på adressa hvertfall.
Last edited by trondh on 11.11.2004 10:35; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 11.11.2004 09:59 Post subject: |
|
|
SkatePunk wrote: | jeg fikk aldri se til han jeg... men han burde ha god potensiale for å begynne på bayern leverkusen |
Det var Skammelsrud som var i Leverkusen. Mayer gikk til Aberdeen. Han var skuffende i RBK, men gjorde det bra i Stabæk før han kom hit. Det skulle jo litt til for å sette Skammelsrud på benken i de dager. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 11.11.2004 10:43 Post subject: |
|
|
trondh wrote: | Han har ikke jeg hørt mye om etter at han var i RBK. Har han vært en stor spiller? Han kom vel fra en lavere divisjon der han hadde gjort det bra. Husker ikke at han preget RBK noe særlig, men så er det jo en stund siden også. Du vet kanskje hva han gjorde etterpå?
EDIT: Sjekket litt mere, han ble toppscorer i RBK i 87. Etter det er det intet nytt om han før han var i VIF i 1990. Etter det er det ingenting om han på adressa hvertfall. |
Vanskelig mann denne nederlenderen. Jeg klarer ikke å finne noe mer info om han, men jeg mener å huske at han har et respekttabelt antall landskamper. Det er selvfølgelig mulig at jeg forveksler han med en annen, men navnet er såpass spesielt at jeg tror ikke det er tilfellet. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.11.2004 11:16 Post subject: |
|
|
Tror RBKs Andre Nieuwlaat var norsk statsborger. Han bor visst i Moss nå. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 11.11.2004 11:29 Post subject: |
|
|
Det tror jeg også. Han spilte jo i Moss fram til 1985. Mener å huske at han så spilte for Drøbak/Frogn i datidens 2.div et år og scoret mål i bøtter og spann. Da må jo det ha vært i 1986. Han spilte hvertfall alle kampene i serien for RBK i 87 og scoret 9 mål. I følge statistikken til adressa
http://fotball.adressa.no...ayerID=747 var jo det de fleste han scoret på topplan. Han er jo snart 39, og med Rune Tangens inntreden på slutten i 1.div i år er han sikkert ikke for gammel for Moss. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 11.11.2004 13:52 Post subject: |
|
|
Nordmann? Javel, da har jeg vel forvekslet han da. Tok det for gitt at han var nederlender med det etternavnet. Han var god på den tiden jeg bare var bitteliten, så det er kanskje ikke så rart at han ikke står veldig sterkt i minnet mitt.
edit Han har spillt landskamper, riktignok på u-21nivå, men likevel.
http://www.fredrikstadfk....E/40317257 _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
SkatePunk Junior
|
Posted: 11.11.2004 15:21 Post subject: |
|
|
Quote: | SkatePunk skrev:
jeg fikk aldri se til han jeg... men han burde ha god potensiale for å begynne på bayern leverkusen
|
sorry jeg må ha blandet spillerne _________________ Rosenborg ruuulllee!!! yeah!! |
|
Back to top |
|
 |
|