English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
spørsmål....

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Laze
Junior

PostPosted: 12.09.2004 21:55    Post subject: spørsmÃ¥l.... Reply with quote

hva het han tyskeren dere hadde for noen år siden :?: han gikk til stabæk trur jeg... :?:
takk for hjelpen og lykke til i cl! :D
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 12.09.2004 22:00    Post subject: Reply with quote

Det var motsatt: Andreas Mayer kom fra Stabæk, som erstatter for Skammelsrud, som dro til Bayer Leverkusen. Men Skammels vendte som kjent hjem igjen etter et halvår, og dermed forsvant Mayer etter hvert til skotske Aberdeen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 12.09.2004 23:20    Post subject: Reply with quote

mayer ble vel aldri noe orndentlig bra... var vel bare nok et misslykket kjøp....
SkatePunk
Junior

PostPosted: 10.11.2004 22:48    Post subject: Reply with quote

jeg fikk aldri se til han jeg... men han burde ha god potensiale for å begynne på bayern leverkusen
Bakklandia
Legende

PostPosted: 11.11.2004 00:35    Post subject: Reply with quote

mens vi er inne på utenlandske midtbanespillere; hvordan var egentlig Andre Nieuvlaats karriere i RBK-drakta? Litt vanskelig å forestille meg at en såpass "stor" spiller har spilt på Rosenborg, men det har han visst.

Last edited by Bakklandia on 11.11.2004 10:45; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
trondh
Veteran

PostPosted: 11.11.2004 09:36    Post subject: Reply with quote

Han har ikke jeg hørt mye om etter at han var i RBK. Har han vært en stor spiller? Han kom vel fra en lavere divisjon der han hadde gjort det bra. Husker ikke at han preget RBK noe særlig, men så er det jo en stund siden også. Du vet kanskje hva han gjorde etterpå?

EDIT: Sjekket litt mere, han ble toppscorer i RBK i 87. Etter det er det intet nytt om han før han var i VIF i 1990. Etter det er det ingenting om han på adressa hvertfall.

Last edited by trondh on 11.11.2004 10:35; edited 1 time in total
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 11.11.2004 09:59    Post subject: Reply with quote

SkatePunk wrote:
jeg fikk aldri se til han jeg... men han burde ha god potensiale for å begynne på bayern leverkusen

Det var Skammelsrud som var i Leverkusen. Mayer gikk til Aberdeen. Han var skuffende i RBK, men gjorde det bra i Stabæk før han kom hit. Det skulle jo litt til for å sette Skammelsrud på benken i de dager.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 11.11.2004 10:43    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Han har ikke jeg hørt mye om etter at han var i RBK. Har han vært en stor spiller? Han kom vel fra en lavere divisjon der han hadde gjort det bra. Husker ikke at han preget RBK noe særlig, men så er det jo en stund siden også. Du vet kanskje hva han gjorde etterpå?

EDIT: Sjekket litt mere, han ble toppscorer i RBK i 87. Etter det er det intet nytt om han før han var i VIF i 1990. Etter det er det ingenting om han på adressa hvertfall.

Vanskelig mann denne nederlenderen. Jeg klarer ikke å finne noe mer info om han, men jeg mener å huske at han har et respekttabelt antall landskamper. Det er selvfølgelig mulig at jeg forveksler han med en annen, men navnet er såpass spesielt at jeg tror ikke det er tilfellet.
2mas
Sjef

PostPosted: 11.11.2004 11:16    Post subject: Reply with quote

Tror RBKs Andre Nieuwlaat var norsk statsborger. Han bor visst i Moss nå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
trondh
Veteran

PostPosted: 11.11.2004 11:29    Post subject: Reply with quote

Det tror jeg også. Han spilte jo i Moss fram til 1985. Mener å huske at han så spilte for Drøbak/Frogn i datidens 2.div et år og scoret mål i bøtter og spann. Da må jo det ha vært i 1986. Han spilte hvertfall alle kampene i serien for RBK i 87 og scoret 9 mål. I følge statistikken til adressa
http://fotball.adressa.no...ayerID=747 var jo det de fleste han scoret på topplan. Han er jo snart 39, og med Rune Tangens inntreden på slutten i 1.div i år er han sikkert ikke for gammel for Moss.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 11.11.2004 13:52    Post subject: Reply with quote

Nordmann? Javel, da har jeg vel forvekslet han da. Tok det for gitt at han var nederlender med det etternavnet. Han var god på den tiden jeg bare var bitteliten, så det er kanskje ikke så rart at han ikke står veldig sterkt i minnet mitt.

edit Han har spillt landskamper, riktignok på u-21nivå, men likevel.
http://www.fredrikstadfk....E/40317257
SkatePunk
Junior

PostPosted: 11.11.2004 15:21    Post subject: Reply with quote

Quote:
SkatePunk skrev:

sorry Very Happy jeg må ha blandet spillerne
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb