English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Babajide David Akintola
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 02.09.2019 09:56    Post subject: Reply with quote

Kjære vene, her var det mange sterke ord og mye virtue signaling gitt, blir dere ikke lei?

Svin!!!1! og ti kampers karantene med påfølgende retur til Danmark? Sikker på at det er nok da? Jeg sitter og lurer litt på om vi skal gjenninføre piskestraff...
View user's profile Send private message
HOFFA
Veteran

PostPosted: 02.09.2019 09:59    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Jeg sitter og lurer litt på om vi skal gjenninføre piskestraff...

Pisking? Nei det ville da være aldeles for lite for enkelte her inne... Steining så begynner vi vell å snakke tenker jeg.. Cool
Tony
Junior

PostPosted: 02.09.2019 10:29    Post subject: Reply with quote

Akintola er ikke i RBK 01.01.20.

Han mangler spilleforståelse - hvor mange ganger har han ikke evnet å se medspillere på løp? Han har bommet gjentagende på 100%-sjanser. Når han nå viser dårlige holdninger ved å prøve å sette albuen i hodet på motspiller - og ikke er ydmyk ala Mike i etterkant - ja da bør dette være over.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Thulian
Veteran

PostPosted: 02.09.2019 10:31    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Etter å kvilt litt på den og hvis man skal gi han benefit of the doubt:

Akintola prøver å brøyte seg forbi og skal gjøre det ved å sette albuen i brystet (Litt usportslig) og ender opp med å slå ham i hodet på grunn av bevegelsene de begge to gjør.

Så intensjonen var litt røft spill, men endte opp med å bli mye verre enn tenkelig. I stor kontrast til han som albua en fyr som lå nede fordi han var sint.

What he said Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 02.09.2019 10:40    Post subject: Reply with quote

Hvor lenge varer lånet? Ut sesongen?
Tony
Junior

PostPosted: 02.09.2019 10:47    Post subject: Reply with quote

La oss ikke synke ned på VIF/Eurosport-nivå: albuen er med hensikt. Akintola bommer heldigvis, men det betyr vel bare at han ikke har noe framtid innen kampsport heller...
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
wikivic
Proff

PostPosted: 02.09.2019 12:18    Post subject: Reply with quote

Selv om jeg ikke helt skjønner meg på situasjonen fra i går, der Baba tydeligvis uansett har skværet opp med kompisen Sam, synes jeg han tilfører masse aggressivitet og hurtighet i laget, som vi ikke akkurat har så alt for mye av fra før.
Synes han får ufortjent mye kritikk her inne. Han er vel ikke den eneste som ikke treffer på alle sine skudd. Han scoret jo tross alt mot Dinamo. Hans utholdenhet, hurtighet og aggressive spillestil mener jeg er gull verdt. Det er SÅ deilig å se en spiller som faktisk innehar disse egenskapene i motsetning til en viss som varmer benken. Det sagt mener også jeg at Ceide bør satses på fremfor en utenlandsk leiesoldat, men han er absolutt en god back up.

Sånn, da var jeg også litt djevelens advokat.
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 02.09.2019 13:26    Post subject: Reply with quote

Den albuen er så bevisst som man får det. Bare å håpe på straff, sånne ting skal vi ikke ha på fotballbanen.

Heldigvis har også klubben innsett det.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 02.09.2019 14:04    Post subject: Reply with quote

Ril wrote:
Nå er svinet ute og erklærer seg uskyldig. Fy faen altså, vær i det minste mann nok til å stå for det du har gjort. Håper jeg aldri ser han i rbk drakt.
https://www.adressa.no/10...9175b.html

Såpass. Du har ikke vurdert å sette deg i fjæra og ta en pause fra forumet?
Toilling
Rutinert

PostPosted: 02.09.2019 14:12    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:

Såpass. Du har ikke vurdert å sette deg i fjæra og ta en pause fra forumet?

Det er skikkelig deilig og anbefales.
Back to top
enojado
Rutinert

PostPosted: 02.09.2019 14:13    Post subject: Reply with quote

Enig at dette er en stygg hendelse og jeg forventer at Akintola får karantene på lik linje som bamba. Den type oppførsel på banen skal man ikke ha noe av og personlig mener jeg de burde hatt karantene på langt flere kamper enn 4.

Noen her på forumet som kan skjerpe seg. Flere her som tenderer til å være på samme nivå som Akintola. Selv om dette er anynomt betyr det ikke å ha diare av styggdom her inne.
Back to top
Rayman
Rutinert

PostPosted: 02.09.2019 14:21    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Dommer blåser jo i situasjonen, NFF har vel ikke noen historie på å dele opp en hendelse dommer har sett for å åpne muligheten for å gi karantene? Hvis det ikke blir en pågående vond mediesak, så tipper jeg det blir null karantene.

Dette kommer til å bli en pågående vond mediesak i ukes-/månedsvis, SÆRLIG hvis det ikke blir karantene.

Jeg synes forøvrig en karantene på to- maks tre kamper ville vært greit. Det som er normalt ved direkte røde kort, og karantener lengre enn det forekommer kun i særs graverende hendelser. Det er ikke åpenbart av bildene at han bevisst ønsker å skade motspiller, og motspiller blir heller ikke skadet. Ingen grunn til å gi mer enn maks tre kamper.

Utover det er det selvfølgelig ikke noe vi ønsker å se i RBK, men det får de prate om på bakrommet. Adegkube skulle hatt to gule og i tillegg ett direkte rødt i følge Edvardsen, så han kan ikke klage ihvertfall.
Back to top
Bonzo
Rutinert

PostPosted: 02.09.2019 14:44    Post subject: Reply with quote

Horneland får i hvert fall honnør av meg for å komme med uttalelsen på RBK.no eller om det er klubben som faktisk reagerer. Det er voksent. At Horneland var noe mer tilbakeholden på direktesendt TV er for meg helt forståelig. Nå har han sett episoden og er ganske klar i uttalelsen.

https://www.rbk.no/nyhete...-rosenborg
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 02.09.2019 14:50    Post subject: Reply with quote

Det er jo ekstremt spekulativt, det Eurosport gjør der. De liner opp begge lags trenere og viser dem klipp av noe de åpenbart ikke har fått med seg i kampens hete, og "krever" reaksjon på sekundet.
Bonzo
Rutinert

PostPosted: 02.09.2019 14:54    Post subject: Reply with quote

Det tror jeg vi kanskje bare må forvente oss. Jeg ble faktisk overrasket i positiv forstand av Deila. Han endrer mening ettersom han ser klippet flere ganger, og det er helt greit. Horneland slakter ikke egen spiller på TV og det er også helt greit, selv om jeg tror han så skulle vært rødt. Hadde det vært Fagermo eller lignende så hadde vel han ment at det skulle være 21-års fengsel på "alle" spillerne på Rosenborg etter første omgang.
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 02.09.2019 15:51    Post subject: Reply with quote

Nettavisen gikk så langt at de måtte spørre Ruben Gabrielsen hva han syns om "slaget" på Valle i går Rolling Eyes
Back to top
Pappelg
Rutinert

PostPosted: 02.09.2019 16:07    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er merkelig at Adekugbe ikke innstilles til straff i samme slengen. Rettferdighet her hadde vært utestengelse til begge to spør du meg. Ikke noe å gjøre på en fotbalbane å sende en person via en fotograf og med hodet først inn i en murvegg heller..

Men sånn er det vel at det er tabloidmedia som bestemmer hva som er dagsordenen i dette landet dessverre.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 02.09.2019 16:22    Post subject: Reply with quote

Enig, Pappelg. Det er farlig med rennefart i rygg på den måten der når det er hindringer med kort distanse. Det er også farlig spill, men blir ikke frispark, gult kort eller nevnt av noen. Helt merkelig!

Han tar faktisk fart og bevisst skubber han mot hindringer. Jeg mener det er alvorlig!
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 02.09.2019 16:24    Post subject: Reply with quote

Hodor wrote:
Nettavisen gikk så langt at de måtte spørre Ruben Gabrielsen hva han syns om "slaget" på Valle i går Rolling Eyes

At-det-var? Forbanna møkkaavis. Kan vel ikke forvente mer av Resett Light.
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 02.09.2019 16:25    Post subject: Reply with quote

Hele denne saken er i stor grad skapt av media og fordi han spiller på RBK. Jeg fatter ikke at denne situasjonen er rundens snakkis når lignende (men ikke fullt så alvorlige) albuer skjer hver runde uten at noen i det heletatt bryr seg etterpå. Ja, den er stygg, men det har da skjedd verre ting på en fotballbane før.

En annen ting jeg stusser på er at dommeren mener han ikke så det, men at han dømte for holding. Hvordan kan både assistentdommer og hoveddommer unngå å se dette? Mistenker at de heller vurderte det som veiving med armene og at de nå endrer mening når det lages en stor sak ut av det.

En kamps karantene er mer riktig i denne saken.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 02.09.2019 16:41    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg er naiv...men det virker som armene gikk som vindmøller i et forsøk på å vinne duellen og komme forbi. Hvor det ene «mølleslaget» var litt mer aggressivt enn de andre og traff bakhodet på motspilleren.

Når man tar nærbilder, slowmotion, fokuserer, hyler og skriker kan det se stygt ut ja.

Men jeg hadde trodd Akintola hvis han sier at han ikke mente det men bare var irritert og overtent.

Når det er sagt fikk vi en like dårlig dommer som vi spilte i første omgang:

Helt ubeskrivelig elendig.
Micmac
Rutinert

PostPosted: 02.09.2019 17:59    Post subject: Reply with quote

Bamba sin er en billion ganger styggere enn Akintola’s, som ikke er 100% med vilje heller. Ro dere ned fanatikere!
Back to top
Pappelg
Rutinert

PostPosted: 02.09.2019 18:25    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Enig, Pappelg. Det er farlig med rennefart i rygg på den måten der når det er hindringer med kort distanse. Det er også farlig spill, men blir ikke frispark, gult kort eller nevnt av noen. Helt merkelig!

Han tar faktisk fart og bevisst skubber han mot hindringer. Jeg mener det er alvorlig!

Ja ikke sant Senador? Og i tillegg står han og skryter av det etterpå, og ingen reagerer? Merkelige greier. Hadde det vært Hedenstad f.eks som gjorde det der og sa det der etter kampen hadde det vært den store snakkisen og sikkert innstilling til utestengelse i x kamper.

Jeg forsvarer ikke Akintola heller jeg da, men det er direkte URETTFERDIG at Adekugbe slipper unna pes for både et slag med vilje i ansiktet OG den dytten. Og Eurosport som står der og støtter ham og tydeligvis synes det var tøft gjort!

Jeg vet ikke hva jeg skal tro om Akintola, men jeg tror nok at dommeren hadde kjølet ned ham hvis han blåste på den første. Men alle i media synes visst dommer gjorde en bra jobb (!) Selv om han unngår å blåse på 3 ekstreme situasjoner mellom de kamphanene samt ikke ser hands situasjonen(e) inne i Vålerengas 16meter.

Norske dommere behøver VAR kanskje. Eller briller.
Back to top
Awake
Proff

PostPosted: 02.09.2019 18:58    Post subject: Reply with quote

Jeg har nevnt det før, og jeg må nesten nevne det igjen. Det er ingen som blir utvist mot oss. Akintola skulle selvfølgelig hatt rødt kort, men det er jammen ikke så langt unna at Adegkube skal ha det på det første slaget i ansiktet til Akintola heller. Samme fyr står jo også for en meget stygg takling på Søderlund som ingen gidder å ta tak i engang, selv om den er den mest kampavgjørende av alle feilene i kampen, straffe og rødt kort.
Back to top
Ril
Senior

PostPosted: 02.09.2019 19:09    Post subject: Reply with quote

Micmac wrote:
Bamba sin er en billion ganger styggere enn Akintola’s, som ikke er 100% med vilje heller. Ro dere ned fanatikere!

Det hadde du ikke sagt om han faktisk hadde truffet. Skaden hadde blitt mye verre en Wangbergs. Alle som så kampen skjønner at det der var et takk for sist fra Akintola.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 18, 19, 20  Next
Page 13 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb