View previous topic :: View next topic |
Panathinaikos F.C. - Rosenborg B.K. |
Hjemmeseier |
|
8% |
[ 2 ] |
Uavgjort |
|
50% |
[ 12 ] |
Borteseier |
|
41% |
[ 10 ] |
|
Total Votes : 24 |
|
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 11.09.2004 00:58 Post subject: Panathinaikos - Rosenborg |
|
|
I følge god, gammel RBK-tradisjon skal man ta en kamp av gangen, men nå tar jeg sjansen på å starte en tråd om tirsdagens kamp selv om Vålerenga-kampen på langt nær er et endt kapittel.
Må virkelig si at jeg gleder meg! Snart to år siden sist Champions League-kamp, og forventningene (les: forhåpningene) er store.
Dårlig generalprøve
Panathinaikos gjennomførte sin generalprøve nå i kveld. De spilte visst rævva i cupkampen hjemme mot 3. divisjonslaget Atsalenios. Greit nok at de manglet seks av førstelagsspillerne sine, men det var visst langt under pari, som Nils A. ville ha sagt det.
Forhåpentligvis blir det ikke særlig bedring på tirsdag!  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.09.2004 12:20 Post subject: |
|
|
He-he, Perry har visst sittet opp i natt - kanskje med en ouzo i hånda. I alle fall oppdaget jeg i morges at ei tekstmelding fra Aten hadde ankommet mobilen min 03.43 i natt.
Den lyder som følger:
"Atsalenios hadde 2 sjanser i hele kampen, resten var spill mot et mål. Panathinaikos sløste voldsomt med sjansene og scoret ikke 3-2-målet før i det 41. min. av 2. omg."
...med andre ord er det kanskje offensivt de sliter mest, og ikke defensivt, slik som min greske journalistkollega mente. Det kan kanskje være et minst like godt signal for RBK; flere av de offensive spillerne, som vil møte RBK på tirsdag, var tross alt i aksjon - og mislyktes. |
|
Back to top |
|
 |
pshyconaut Junior
|
Posted: 11.09.2004 12:33 Post subject: |
|
|
Synes dette høres veldig bra ut jeg. Jeg synes at et uavgjort resultat her vil være meget sterkt, og 3p ville være som en drøm. Håper ellers at Arsenal tar rent bord på sine kamper i CL ( med en unntak på lerkendal selvfølgelig, der de blir rund spillt og taper sin første kamp på år og dag...) Synes det ser bra ut med tanke på e-cup spill etter nyttår, enten i form av CL eller UEFA-cup. Æ glær mæ!!!!!!!!! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.09.2004 12:40 Post subject: |
|
|
...fikk for øvrig "oppklarende" tekstmelding fra Perry nå. Årsaken til nattevåkingen hans var at flyet fra Aten gikk 04.30. Han har for øvrig landet på Værnes nå. |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 11.09.2004 14:25 Post subject: |
|
|
Jeg håper bare rosneborg klarer å kjempe nært om alle tre poengene i alle kampene.... da er jeg fornøyd... enten vi går ut eller ikke.... _________________ De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt! |
|
Back to top |
|
 |
Bamse Senior
|
Posted: 11.09.2004 21:16 Post subject: |
|
|
Sjer for mæ en kamp der vi kommer til å satse på kontringer. Håper for en gangs skyld at vi klarer å holde nullen, synes det e bekymringsfult at vi slipper inn mål i så mange kamper!!
Men etter kampen mot VIF, kan d no hende at grekerne undervuderer oss, d e lov å håpe!!!  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.09.2004 18:34 Post subject: |
|
|
Hmmm.... Vi kunne vanskelig ha fått en verre generalprøve til Champions League!
Men nå er det ny kamp og nye muligheter. RBK-flyet har visstnok landet i Aten nå, og jeg avventer en statusrapport derfra.
I mellomtida registrerer jeg at sportsavisa Sportime skriver om Rosenborg: Τι έκαναν οι αντίπαλοι μας
...men innholdet er helt gresk for meg!  |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 12.09.2004 21:30 Post subject: |
|
|
I følge altavista babelfish står det følgende:
The lies for the Greek teams finished! Afterwards preparation and the fights for the Bowl Greece our representatives are friendlily thrown in the battles of European bowls in order to they confirm the rise of Greek football, afterwards and the conquest of Euro from the National team. Today, the La Koroy'nja, opponent Olympic Wednesday, knew unexpected defeat with 1-3 means in the Rjaco'r from the Osasoy'na, while yesterday the Ro'zenmporgk was shattered inside seat with 1-4 by the Valere'ngka. On the contrary, better him went the remainder opponents of Greek teams to the European organisations, after easy victories achieved the Gko'rjtsa, Alkmaar and Gkentsle'r, that kontra'rontaj with AEK, PAOK and Ajga'lew respectively. With draw began the Oyntjne'ze in Italy, that will face the Panjw'njo. Ro'zenmporgk Pleasant are the messages that come from Norway for the Panathinaikos. In the frame 20th fighting, the Ro'zenmporgk suffered heavily inside seat defeat with 4-1 from the Valere'ngka, for first time afterwards the distant 1989. Result, that it reveals that it is also not found in the better possible fighting situation, but also that it has enormous defensive voids. Did entertained open skor in 20'? with the Gka'sj, but was the reaction of upcoming opponent "trjfylljoy' direct, kacw's the eight thinly later, Gjo'nsen did make 1-1. the things however didn't develop as would wait for the Ro'zenmporgk, kacw's Beret in 30'? make 1-2, did Mpro'ken in 57'? the 1-3 and Jversen in 89'? 1-4. The composition of Ro'zenmporgk: Gjo'nsen, Mpasma, Rj'set (46' Ra'sel), Hoftoy'n, Ntorsj'n, Storflor (28' Olsen), Mpergk, Goyj'nsnes, Mpraaten, Gjo'nsen, Mpra'tmpak (70' He'jstant) Oyntjne'ze With draw it entered in the this year's marathon of Serie A the Oyntjne'ze. The opponent of Panjwnj'oy in the bowl of UEFA remained in the 0-0 with the Retzj'na except seat, in the frame of 1st fighting Campionato. "mpjankone'rj"? they had the initiative of movements in all the fight, without however they accomplish they achieve somebody gkol, still and when the Retzj'na remained with 10 players. Did impression cause that the Anto'njo Ntj Nata'le didn't begin as basic, kacw's the team "Frj'oylj"? him it this year acquired the summertime and the expectations that exist from this are big. As aggressive twin were preferred the Ntavj'nt Ntj Mjke'le and Vjtse'ntso Jakj'nta, that could not exploit the occasions that to them were presented. Gkentsle'r With the two gkol big star, Soylej!ma'n Gjoyla', the Gkentsle'r that faces coming Thursday (16/9) Ajga'lew in the Bowl of OYEFA, prevailed with 2-0 the Ntjgjarmpakj'r in game for fifth fighting the Turkish championship. Result that her allowed to improve somehow her place in the grading table and went up her psychology. The Gkentsle'r wanted the victory so that it improves her grading situation. The good result however wanted also the Ntjagjarmpakj'r who has this year enough hopes for expense in Europe. The game from the beginning until the end it was possible while were not absent also the hard tacklings, without however the arbitrator shows certain yellow card. In the beginnings of repetition, the Soylej!ma'n Gjoyla' opened the skor, giving in team serious precedence for the conquest of victory. The Ntjgjarmpakj'r tried it reacts but it did not accomplish in no occasion that it created jsofarj'sej. The last reason had once again the Gjoyla' that with his second personal finish, made the 2-0, giving in the Gkentsle'r the victory. Gipedoy'hos it was maintained invincible in the stage of "19i Maj'!oy"? while losing remained for third serj' except seat mats without victory. Alkmaar In very good fighting situation it showed that finds themselves the team of Alkmaar which shattered with the 5-0 Nten Mpos in game for the Dutch championship, few days before the fight with the PAOK for the Bowl of OYEFA. Sko'rer for the team of Alkmaar was the El Hata'mpj in the 19th thin and Ke'nec Pe'res that with two his gkol made the 3-0, result that stigmatised the efforts of 22 footballers in first imj'hrono. In 57'? the Lanza'at made the 4-0 while final skor shaped Hoy'segkems seven thinly before the end. Gko'rjtsa Continues her mad course in the championship the Gko'rjtsa. The opponent of AEK in the A'? phase of bowl of OYEFA, prevailed inside her seat Berries with 2-0 and it showed that it is found in very good situation. The confrontation had interest only in first 15lepto', when gipedoy'hoj they achieved with two finishes. In the 9'? the Ra'njts made the 1-0 and in the 14 Ra'ntjs shaped the final 2-0, under the look of Ferna'nto Santos that was found in Slovenia for espionage. |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 12.09.2004 21:38 Post subject: |
|
|
Det blir følgende lagoppstilling:
Gjo'nsen
Mpasma
Rj'set (46' Ra'sel)
Hoftoy'n
Ntorsj'n
Storflor (28' Olsen)
Mpergk
Goyj'nsnes
Gjo'nsen
Mpra'tmpak (70' He'jstant)
Mpraaten
Storflor (28' Olsen)
Personlig synes jeg Mpra'tmpak var lite innvolvert. Har ventet lenge på scoringsrekorden nå.... Ntorsj'n gjorde en grei jobb, men jeg savnet skuddfoten til Stensaas. Hoftoy'n gjorde uvanlig mange feil...? Håper han skjerper seg til tirsdag. Samme med Mpergk!  |
|
Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 12.09.2004 22:09 Post subject: Ro'zenmporgk |
|
|
Heia Ro'zenmporgk! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.09.2004 14:20 Post subject: |
|
|
Sannsynlige lag i kveld:
Mario Galinovic
Nasief Morris - Sotirios Kyrgiakos - Ioannis Goumas - Markus Münch
Angelos Basinas - Srdan Andric
Dimitrios Papadopoulos - Ezekiel Gonzalez - Rudolf Skacel
Pantelis Konstantinidis
V
Harald Brattbakk - Frode Johnsen - Daniel Braaten
Fredrik Winsnes - Ørjan Berg - Roar Strand
Mikael Dorsin - Erik Hoftun - Vidar Riseth - Christer Basma
Espen Johnsen
...gleder meg til kamp! |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 14.09.2004 17:55 Post subject: |
|
|
gleder meg til helstad får prøve seg.... liker fart og spenning... mn når han før prøve seg mer må det gå raskere i angrep... man kan ikke stoppe opp og vente like over midtbanen....
ellers et litt "kjedelig" lag.... mn det må vel bare bli sånn...
tror desverre vi får det for hardt i dag, og kan maxs få med oss et poeng.... skal jeg tippe resultat tror eg jeg sier 2-2.... _________________ De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt! |
|
Back to top |
|
 |
Toom Senior
|
Posted: 14.09.2004 18:44 Post subject: |
|
|
Laget ser meget bra ut
Jeg har god følelsen nå!
1-4 er mitt tips! Høres litt vilt ut, men god følelsen pleier vanligvis ikke å narre meg.. |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 14.09.2004 18:46 Post subject: |
|
|
Har lada opp til kampen i hele dag. Tok på meg drakt og skjerf før jeg dro på skolen. Når jeg kom hjem dro jeg å kjøpte inn pizza, snacks og cola.
Sofaen er allerede under oppvarming, mens Champions League hymnen, Rosenborgsangen og Bildet tå'n ivers kjører på Stereon.
La Kampen begynne!
Mitt tips: 1-3 _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
Toom Senior
|
Posted: 14.09.2004 20:07 Post subject: |
|
|
Ser ut til at Brattbakk og Braaten starter på benken.
Solli og Storflor spiller fra start!
Ifølge dagbladet starter RBK med følgende mannskap:
Espen Johnsen
Christer Basma, Vidar Riseth, Erik Hoftun, Mikael Dorsin
Roar Strand, Ørjan Berg, Fredrik Winsnes
Jan Gunnar Solli, Frode Johnsen, Øyvind Storflor |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 14.09.2004 20:29 Post subject: |
|
|
Kjære Ola.
Jeg elsker Mikael Dorsin, men han viste mot Haifa at han mangler internasjonal rutine. Dette er en viktig kamp, og jeg tror Ståle ville vært et bedre valg, med sin rutine og sitt skuddbein. Forøvrig ser jeg at du nok en gang har valgt Solli på kanten. Vel, det er samme om vi spiller borte eller hjemme, serie eller CL, Jan Gunnar er og blir midtbanespiller, ikke ving.
Daniel kan være en fin joker å ha på benken i en kamp som denne. Det er jeg enig i. Men jeg tror vi ville vært bedre tjent med Harald på den ene vingen i denne kampen. Han har for vane å score i europacupen, og han er uansett en mye bedre målscorer enn Øyvind Storflor og JG Solli. Harald bør starte en kamp som denne.
Så jeg ville altså helst startet med følgende elleve:
Espen Johnsen
Basma, Hoftun, Riseth, Stensaas
Strand, Winsnes, Berg
Storflor, Frode Johnsen, Brattbakk _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Toom Senior
|
Posted: 14.09.2004 21:34 Post subject: |
|
|
ER DET MULIG !!!!
ER SÃ… TYPISK AT GREKERNE SKULLE SCORE NÃ…!
Utrolig bra omgang av RBK!! De kommer til å overkjøre grekerne i 2. omgang! Inn med Braaten
Storflor var utrolig god!
Tipset mitt står enda: 1-4 |
|
Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 14.09.2004 22:27 Post subject: |
|
|
Vi hadde nok sjanser til å vinne denne kampen, men atter en gang er det bevist at Frode Johnsen ikke holder på dette nivået. Johnsen er grei nok i norsk Tippeliga, men når tempoet skrus opp til internasjonalt nivå blir det rett og slett altfor svakt, noe vi fikk demonstrert tydelig i kveld.
Hvis vi ser på Panathinaikos spiss`Gonzales, scorer han på de sjansene han får. Han klarer til og med å skape sjanser på egenhånd, noe Johnsen ikke er i stand til.
Ergerlig rett og slett, når RBK gjør sin beste kamp for året rent spillemessig. |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 14.09.2004 22:43 Post subject: |
|
|
Kjempespill av storflor. Bra flyt i angrepsspillet i første omgang. Vi styrte jo tross alt kampen, rett og slett uflaks med de stolpeskuddene. Litt urettferdig at vi ikke tar poeng, men til å være bortebane i CL. Så er det helt klart Godkjent med stor g, mangler bare å få ballen i mål . Er litt vell optimistisk, men med slik spill hjemme på Lerkednal så kan hva som helst skje mot Arsenal. De klarte jo vel ikke mer enn 1-0 (?) mot PSV. _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
Merete88 Junior

|
Posted: 14.09.2004 22:45 Post subject: |
|
|
nei dere, dette var ødeleggende... herregud, at vi ikke klarer å prestere bedre! vi styrte jo hele kampen, ihvertfall hele første! dette er helt utrolig.... _________________ hoinner å sæksti, sjøh |
|
Back to top |
|
 |
Chriz Senior
|
Posted: 14.09.2004 22:45 Post subject: |
|
|
Synest jeg har sett denne kampen utallige ganger før, Rosenborg skaper plenty med sjangser men ingen av spilleren klarer å putte den i goalen.. Så får vi et mål i mot og RBK blir stangende mot en mur resten av kampen, får seff enda et mål imot bare sånn for å smøre fett på flesk..
Tror faktisk vi må bare konse om å ta tippeligaen hjem nå, et tap til i tippeligaen så er vi ille ute.. Tror faktisk seriegullet også kan ryke med denne nedturen, enkelte spillere virket i tillegg sliten.. |
|
Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 14.09.2004 22:49 Post subject: |
|
|
Utrolig bittert. Selv som ihuga F.Johnsen fan må jeg innrømme at han ikke holder helt nivå. iallefall ikke idag. Braaten skulle komt inn mye før!
Tror en Thorstein Helstad iform hadde gjort seg i denne kampen. Da hadde det blitt mye fart i angrepet.
Føler jeg har opplevd dette her før, Rosenborg spiller bra men så scorer motstanderen, og vips, null poeng.
Men alt i alt synes jeg rbk spillte en bra kamp. men setter et minus med effektiviteten. _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 14.09.2004 22:53 Post subject: |
|
|
Zbegra wrote: | Kjempespill av storflor. Bra flyt i angrepsspillet i første omgang. Vi styrte jo tross alt kampen, rett og slett uflaks med de stolpeskuddene. Litt urettferdig at vi ikke tar poeng, men til å være bortebane i CL. Så er det helt klart Godkjent med stor g, mangler bare å få ballen i mål . Er litt vell optimistisk, men med slik spill hjemme på Lerkednal så kan hva som helst skje mot Arsenal. De klarte jo vel ikke mer enn 1-0 (?) mot PSV. |
Tror det var mer pga. at PSV var gode, noe som ikke lover bra. _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 14.09.2004 23:15 Post subject: |
|
|
Vel har ikke Panathinaikos mere å by på enn dette slår de hverken Arsenal eller PSV. Vi trenger tross alt bare å putte sjansene vi får. Storflor var jo konge i dag. Selvsagt tungt å tape en kamp som de er såpass gode i, men jeg tror RBK kan bite fra seg. Må slå PSV og Panathinaikos hjemme, stjele poeng fra PSV borte og kanskje ett mot Arsenal... Tross alt kan vi håpe på at Arsenal allerede er videre med god margin når vi drar til London... |
|
Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 14.09.2004 23:34 Post subject: |
|
|
Vinner RBK hjemme mot PSV og Pana. og kaprer ett eller to poeng til bør det holde til videre avansement, iallefall til en tredjeplass!
SÅ etter min mening er det 7 poeng man bør oppnå for å være fornøyd!
Storflor var konge! _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
Back to top |
|
 |
|