English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2018
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gutte-NM 2018

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 27.02.2018 22:21    Post subject: Gutte-NM 2018 Reply with quote

Egge - Rosenborg 1-4
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 06.03.2018 20:09    Post subject: Reply with quote

Rosenborg - Spjelkavik 7-0
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.05.2018 22:32    Post subject: Reply with quote

Neste runde: Hødd - Rosenborg 9. juni.

Litt tullete at NFF kaller de første rundene for "kvalifisering" når alle lag må spille rundene.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.06.2018 22:34    Post subject: Reply with quote

Det blir open kiosk, speakerteneste, visning av kampen på storskjerm og musikk på anlegget!

Les meir: NM G16: HØDD - RBK

Leste forresten i kveld at RBK-byrival Brage var forbildet da Hødd ble sitftet i 1919. De kopierte de blå og hvite draktene.

Julius Ulfstein avviste det ikke i 1977:

- Ja i 1918 var me på nøytralitetsvakt i Trondheim, etter krigen, der låg ein tysk båt i Lofjorda som var internert der. Han låg der. Og uti byen var der ein del, og eg ein av dei. Gjekk vakt ned på kongsgarden som dei kalla det. Og der hende det: mens eg var der kom der eit fotballag frå Grenmark krets i Vestfold som skulle ha ein fotballkamp med eg trur det var Kvik eller Brage, eg er ikkje sikker. Eg hadde aldri sett fotball i mine dagar før. Dit ville eg gå og sjå. Der var ei fotballbane der dei sprøytte med vatn om vinteren og gjekk skøyte. Vart så begeistra når eg såg dessa karane. Tenkte at ditta der må me få i gong når med kjem heim igjen. Var ingen som hadde drive fotballsparking heime. Etter fotballkampen kom eg i kontakt med ein ålesundar. Ålesundaren forklarte om reglane slik at eg vart kjend med dei.
Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 10.06.2018 14:55    Post subject: Reply with quote

Det ble 4-2 seier på G16 gutta i går Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 04.07.2018 21:38    Post subject: Reply with quote

Åga IL kom med i NM etter at laget vant kretsspillet i Nordland og slo Hålogalandsvinner Landsås med 4-1, for deretter å vinne Nord-norge-finalen mot Hamna, i en høydramatisk kamp på Alfheim der det slutt måtte straffekonk til for å avgjøre hvem som skulle få NM-billetten.

G16-treneren tror imidlertid ikke at NM-eventyret nødvendigvis kommer til å ta slutt i 8-delsfinalen.

– Jeg har sånn trua på disse guttene, at jeg ikke er i tvil om at de kan slå ut Rosenborg, sier Nerdal.

– Nå må vi bare få forberedt oss litt sammen. I utgangspunktet er G16-laget kun et cup-lag, sammensatt av spillere som ellers spiller på G15-laget, juniorlaget og noen på Åga ILs seniorlag. Så som lag er det nokså sjeldent at vi får trent sammen. Vi hadde vel fem treninger sammen i vår. Før Hamna-kampen hadde vi faktisk ikke noen treninger der alle var samlet, i forkant.

– Men gi oss to-tre treninger sammen utpå sommeren, så er vi klare for å ta i mot Rosenborg, sier Tim Nerdal.

---

Her er hele oppsettet for 1. runde i NM for G16:

Førde - Brann
Aalesund - Kristiansund
Lyn - Mjøndalen
Viking - vinneren Bergen Nord-Madla
Kragerø - Stabæk
Sarpsborg 08 - Lillesstrøm
Strømsgodset - Vålerenga
Åga IL - Rosenborg

Kampene skal i utgangspunktet spilles enten lørdag 25. august eller søndag 26. august, klokken 15.

Les mer: Skal møte Rosenborg i cupen
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.08.2018 22:18    Post subject: Reply with quote

Rana Blad streamer kampen direkte søndag, med avspark 15.00. Kampen blir kun tilgjengelig for abonnenter.

– Dette blir utrolig spennende. Jeg vet ikke mye om Rosenborg utenom A-laget, men det er et navn som klinger godt. Det blir utvilsomt et høydepunkt, sier trener Tim Kristian Nerdal.

Han trener laget sammen med Juho Vahla, og de ser fram til å møte det som har vært Norges beste lag i en årrekke på seniornivå.

– Jeg regner med at vi møter et lag som er et speilbilde av A-laget. Det blir kjempespennende og kørvan gleder seg. Vi er forholdsvis skadefrie og alt er klappet og klart, sier Nerdal.

Les mer: – Jeg er så tåpen at jeg tror vi slår Rosenborg
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.09.2018 16:27    Post subject: Reply with quote

Rosenborg - Aalesund pågår. Kampen kan følges på Twitter.

Stillinga er 4-0 etter mål fra Stian Ofstad (12'), Håkon Gangstad (26'), Emanuel Kulego (46') og Gangstad (54').
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.09.2018 19:03    Post subject: Reply with quote

Lyn - Rosenborg
Viking - Stabæk

Kampdager for semifinalene er 6. og 7. oktober klokken 15.00. Dersom klubbene blir enige seg imellom så kan kamper spilles tidligere enn nevnte datoer.

Les mer: Her er semifinalene i NM J16 og NM G16 Telenor Cup

Vi er Stabæk og Lyn og Rosenboooorg!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2018 RBKweb