|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 17.01.2019 10:12 Post subject: Underholdning, ungdommer og titler |
|
|
Obs - fake news - forklart under
Jan Hansen om Rosenborg: - Underholdning viktigere enn seier
Jan Hansen kom til Rosenborg BK fra Ranheim IL i 1975. Han spilte for Rosenborg frem til han avsluttet karrieren i 1988, og fikk blant annet med seg opprykk i 1978, seriemesterskap i 1985 samt «the double» i 1988.
Hansen trekker frem tre aspekter som en Rosenborg-trener skal sørge for:
1. Offensiv og underholdende angrepsfotball.
2. Å satse på unge spillere og tro på dem.
3. Ã… vinne.
- For å være ærlig, det tredje aspektet, altså å vinne, går i sykluser. Men seirene kommer som et resultat av at du gjør de to første aspektene riktig. Det er ingen garantier for at du alltid vinner. Noen ganger kan man gå år uten trofeer, påpeker Rosenborg-legenden.
63-Ã¥ringen presiserer samtidig at mange supportere har blitt skjemt bort av den unike suksessen til Nils Arne Eggen.
- Jeg forventer ikke å se laget vinnet hver uke og vinne titler hver sesong. En gruppe supportere har urealistiske forventer etter å ha blitt skjemt bort med Eggen som trener. De tror vi må vinne titler hvert eneste år, sier Hansen.
- Jeg vokste opp på 70- og 80-tallet da Rosenborg aldri vant titler, så for 15-16 år var det livet mitt hvor RBK var en nesten-klubb. De prøvde, men fikk det ikke helt til.
- Jeg vil at klubben skal tilbake til røttene, sier Hansen ifølge Fake News Media.
- Det er det som skjer nå. Det var et kontringsangrep på Lerkendal hvor spillerne spurtet fra boks til til boks og jeg tenkte: «Wow! Jeg ser hvite drakter løpe fra boks til boks på tre sekunder og slå ballen raskt framover.» Det er det vi vil se. _________________ Embrace science - resist ignorance
Last edited by haavarl on 17.01.2019 10:46; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 17.01.2019 10:18 Post subject: |
|
|
Fake News: Jan Hansen har aldri sagt dette. Ord for ord er det Gary Nevilles tanker om Manchester United, som vel har slitt og famlet like mye etter Fergusons avgang som vi har gjort etter Eggen.
Jeg synes allikevel at det er forbløffende hvor lik situasjonen er, og en eller annen gammel Rosenborger kunne sagt akkurat det samme.
Spesielt var denne delen interessant:
1. Offensiv og underholdende angrepsfotball.
2. Å satse på unge spillere og tro på dem.
3. Ã… vinne.
- For å være ærlig, det tredje aspektet, altså å vinne, går i sykluser. Men seirene kommer som et resultat av at du gjør de to første aspektene riktig. Det er ingen garantier for at du alltid vinner.
Her feiler Rosenborg på #2. Burde vi fokusert mer på unge trøndere og akseptert at vi derfor kunne tapt en og annen tittel?
Da hadde kanskje spillere som Edvard Tagseth, Dennis Tørset Johnsen og Odin Thiago Holm blitt tatt imot med åpne armer / fått lyst til å komme hit. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
SITATET |