View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Chriz Senior
|
Posted: 14.08.2004 20:53 Post subject: LSK - RBK |
|
|
Latterlig første omgang, synd vi ikke utnyttet sjangsene våre, jeg kan ikke forstå at noen vil være tilhenger av Lillestrøm, verre gampe ræv fotball skal du faen lete lenge etter.. Mos ballen opp, få frispark, mos inn i feltet og håp på det beste.. Får grøssninger av det laget der, Molde spiller jo faen bedre, vålrenga også .. |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 14.08.2004 22:00 Post subject: |
|
|
 _________________ De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt! |
|
Back to top |
|
 |
Bamse Senior
|
Posted: 14.08.2004 22:02 Post subject: |
|
|
Greit at lsk spælle gørrkjedelig!!!!
Men vi har bare oss selv å skylde på, makan til pasivitet i feltet på cornere ska vi let læng ætter!
Men vi får konsentrer oss om CL og TL i stedet
Cupen va tross alt den 3.viktigste for oss i år. |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 14.08.2004 22:02 Post subject: |
|
|
måtte jo bare bli tap dette, når vi gir Lillestrøm så mange cornere. Det er jo styrken deres. Samtidig spiller vi rævva både framover og bakover. _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 14.08.2004 22:09 Post subject: |
|
|
George var jo konge (offensivt) i dag, men bommet på DEN kjempesjansen på 2-3.
POKKER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja, ja... kan ikke vinne alt heller.
Trenger ikke cup'en når vi har Royal League...
MÃ¥ skjerpe oss i duellspillet til returkampen i Israel ihvertfall.
53 cornere (eller noe sånt) til LSK er virkelig ILLE! |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 14.08.2004 22:13 Post subject: |
|
|
men george scorte jo like før trossalt så jeg tilgir han jævli synd.... nå må vi se fremover... _________________ De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt! |
|
Back to top |
|
 |
Chriz Senior
|
Posted: 14.08.2004 22:18 Post subject: |
|
|
Ola viser igjen manglende evne til å ta grep når det går hett for seg, etter den 5 korneren på rad burdet han gjort noe, feks strand som var helt ute av det i andre omgangen, samme med ørjan berg, hans feil med det puslete dritt spillet idag at de scoret 3-1 målet.. Dette var nok bare den første tapte nøtten, redd for at 2 stykker til kan ryke like fort. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 14.08.2004 22:42 Post subject: |
|
|
RBK blir for puslete i avslutningsfasen. Kampen hadde vært kjørt hvis de ikke hadde somla så mye på avslutningene i starten. Bjarmann har sikkert rett i det han sa før kampen at en tidlig RBK-goal ville fått LSK til å tenke på 1-4 forrige helg. Enig i at det er rart at ingen plukker opp Gylfi Einarsson når han får avslutte sånn gang etter gang. Han hadde jo en i tverrliggeren på 2-1 også. Men cupen er glemt nå, vi har vel aldri vunnet den to år på rad likevel. Nå er det Tromsø neste, og da er det RBK som er revansjelystne.... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.08.2004 23:55 Post subject: |
|
|
trondh wrote: | Men cupen er glemt nå, vi har vel aldri vunnet den to år på rad likevel. |
Ja, alt statistikk tilsa at RBK ikke skulle bli cupmester i år. Selv ikke da vi spilte tre cupfinaler på rad i periodene 1971-73 og 1990-92 maktet vi å vinne kongepokalen to år på rad.
Vi prøver lykken neste år i stedet!  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 15.08.2004 00:15 Post subject: |
|
|
midtbanen vår plukker jo aldri opp de dype løpa fra mostanderens midtbane uansett. Bare for Haifa å gjøre det så setter de jo en 3-4 stykker på oss.
Nå skal det sies at gutta kjempa, og dette var en "ok" kamp å tape da, men stusser litt på det å gi 12-15 cornere til nettopp LSK!!!
Daniel burde kommet inn før, han er bare herlig å se! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 15.08.2004 00:30 Post subject: |
|
|
jeg la merke til når lokomotivet daniel kom springende igjennom ¨når vi hadde en liten kontring.... mye bra i den gutten....håper han utvikler seg _________________ De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt! |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 15.08.2004 01:06 Post subject: |
|
|
jada. veit da pokkern om det var noen ndre som var på åråsen jeg, men det var jeg. og makan til gamperævfotball og syting på dommern for ingenting må du leite lenge etter.
fikk nesten arsenalfølelse av det jeg så av rbk, moro å se hvordan de spiller seg enkelt, men elegant ut, og driller lsk på gamperævaræva! |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 15.08.2004 23:00 Post subject: |
|
|
Fy søren for en kamp i går. Lenge siden hjertet mitt har slått SÅ fort, som det gjorde under det siste kvarteret. Synd det ble tap, hater LSK! Usportslig lag.
Er det Baron eller noe han Lsk keepern heter? Åhh, som det irriterte meg at han dro ut tida. Og det stygge glisene han hadde da Lsk scora de to siste målene.
Vi går til topps i Royal Leauge, og vinner Tippeligaen.  |
|
Back to top |
|
 |
pelun Proff
|
Posted: 15.08.2004 23:12 Post subject: |
|
|
Ikke noe vits i å disse LSK. Vi gjorde ikke jobben, og det kan vi takke oss sjøl for. Baron gode bare det som enhver keeper gjør når laget hans leder en viktig kamp før slutt. All honnør til LSK for å gi oss god motstand. Oppriktig talt, det trenger vi mer av i Norge. Personlig synes jeg det er rart at vi leder ligaen med det spillet som har vært prestert i år. Håper denne kampen satte en støkker i laget som gjør at de klarer å skjerpe seg til bortekampen i Israel. Vi SKAL til Champions League!!! |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 16.08.2004 02:13 Post subject: |
|
|
Norges Fotballforbund må se til å skaffe seg egen oljeplattform så de kan sette i gang å utvikle trenere (spillere) som kan få litt kvalitet over norsk fotball. Det sier jo ganske mye at Rosenborg er best til tross for at de har en svak sesong. Det at tippeligaen blir sterkere er bare en fordel for oss. Gir bedre matchtrening hele året. _________________
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 16.08.2004 08:04 Post subject: |
|
|
Zbegra wrote: | Norges Fotballforbund må se til å skaffe seg egen oljeplattform så de kan sette i gang å utvikle trenere (spillere) som kan få litt kvalitet over norsk fotball. |
For vi vil at NFF skal ta ansvaret for det? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 16.08.2004 09:23 Post subject: |
|
|
Vi har ingen andre å takke enn oss selv når det gjelder kampen mot Lillestrøm. Jeg vil ikke se en slik holdning og udugelighet blant spillerne. Da er det iallefall nært utekast av porten for noen. Hvor er pasningssikkerheten????? Vi må jo ha det hvis vi skal klare å gjøre noe ut i Europa igjen. Jeg savner et lag som har den samme kvaliteten som 1999 stallen. Det var lag det. Ingen i dagens angrepsrekke er i nærheten av dagens angrepsrekke. Forskjellen i kvalitet mellom Frode Johnsen og John Carew er så stor at det er ikke diskuterbart engang. Frode Johnsen er den mest eledningste spissen Rosenborg har har hatt. Jeg husker ikke hvem som var midtspiss før Sørloth, men det må jo være en før Sørloth i allefall. En annen en som bør pakke baggen å gå ut stadionportene er Basma. HVa f*** har han gjort i vinter for å bli så dårlig? Kan ikke huske at en spiller levere så dårlige pasninger siden jeg så en miniputtkamp får mange år siden. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 16.08.2004 09:41 Post subject: |
|
|
Stano_11 wrote: | Jeg vil ikke se en slik holdning og udugelighet blant spillerne. |
Hva skal du gjøre du da? Lukke øynene? Spille ludo? Lese avisen?
Quote: | Hvor er pasningssikkerheten????? |
På vei tilbake. Mye bedre nå enn den var i vår.
Quote: | Jeg savner et lag som har den samme kvaliteten som 1999 stallen. Det var lag det. |
Jaja, bla bla, men det er dette som er dagens stall og lag, og det er det vi må forholde oss til.
Vi er ikke bedre enn de siste resultatene tilsier. Hyggelig med en god historie, for all del, men å drømme seg tilbake hjelper ikke.
Forøvrig har det vært utrolig mange dårlige prestasjoner i hver eneste sesong - og vi er jo ikke akkurat vant til å vinne cup'en hvert år. Vi spilte en meget god kamp, synes jeg. Husk Hødd og Strindheim...
Det er bedre å telle opp når høsten er over. Cup-exit - ok, helt greit; LSK var sterke, men vi tok 4 poeng fra dem i serien - det er det viktigste. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 16.08.2004 10:51 Post subject: |
|
|
Enig. Lillestrøm er på vei opp, og kan bli farlig i årene framover. Men det er utrolig bra for norsk fotball at vi kan få flere lag som kan være stabile i e-cup. Tror LSK har gjort jobben for å bli stabil. De har tatt et steg av gangen. Men positivt for oss kan det være at de skifter trener. Erlandsen har gjort en god jobb, og det gir lønn etter hvert. Skjønner ikke helt hvorfor han ikke fortsetter.
For RBK sin del kan vi ikke forvente at de vinner alt hvert år. Og selv om alle håper det blir lenge til kommer den dagen da noen andre blir seriemester også. Men da får vi håpe at f.eks LSK og Tromsø har hjulpet til med gode e-cup resultater så døra til CL ikke er stengt om vi tar f.eks sølv. Men i år vinner de serien. Fordi de er best, har mest rutine og fordi storspillet er på gang.
Og når Tromsø kommer til Lerkendal har de fleste fått hvilt en uke også... |
|
Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 16.08.2004 12:01 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Hvor er pasningssikkerheten?????
På vei tilbake. Mye bedre nå enn den var i vår. |
Skal kanskje ikke så mye til heller da...
haavarl wrote: | Forøvrig har det vært utrolig mange dårlige prestasjoner i hver eneste sesong - og vi er jo ikke akkurat vant til å vinne cup'en hvert år. Vi spilte en meget god kamp, synes jeg. Husk Hødd og Strindheim... |
Hvis du mener at lørdagens kamp er god, lurer jeg på hvilket ambisjonsnivå du har for Rosenborgs spill. Problemet er ikke at kampen mot LSK vat et arbeidsuhell, det gode spillet har faktisk vært fraværende i hele år (bortsett fra 25 minutter mot Maccabi Haifa som attpåtil er utenfor sesong).
Når vi har kommet til midten av august bør vi kunne forvente at prestasjonene er på et noe høyere nivå. |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 16.08.2004 13:28 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Zbegra wrote: | Norges Fotballforbund må se til å skaffe seg egen oljeplattform så de kan sette i gang å utvikle trenere (spillere) som kan få litt kvalitet over norsk fotball. |
For vi vil at NFF skal ta ansvaret for det? |
ikke nødvendigvis, men noen burde gjøre noe... _________________
|
Back to top |
|
 |
pelun Proff
|
Posted: 16.08.2004 23:44 Post subject: |
|
|
Jeg synes stallen er bra nok, det er ikke det som er hovedproblemet. De kan prestere hvis de vil, men det er der problemet ligger. Mange av spillerene er "mette" på suksess, og spiller litt nonsjelangt. Kan kanskje sammenlignes med en som har vært for lenge i jobben sin, og tilslutt bare møter opp for å heve lønna. Vet ikke om det er treneren som svikter med å motivere spillerene, eller om de skal klare å takle dette selv? Siden det virker som hele laget "bryter sammen", er det kanskje Ola som har ansvaret. Vi ser jo bl.a i perioder mot Macabi Haifa at de kan spille fotball!
Foreslår at Ola forteller spillerene at ingen har fast plass, sånn at de kan begynne å jobbe igjen. Det er betenkelig at spillere som Brattbakk, som til de grader har "grodd fast" i sin posisjon, får så mye spilletid på tross av at de ikke presterer!!! Lønna skulle kanskje vært litt mer prestasjonsbasert?  |
|
Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 18.08.2004 23:31 Post subject: |
|
|
Kimm e dn beste spillarrenn i tippeligaen sunns du?kimm e dn beste trenarren?
Innsendt av: Rune
Den beste treneren synes jeg er Arne Erlandsen, helt oppriktig. Den beste spillere, er Morten Gamst Pedersen. Min topp five er: M. Gamst, Ødegaard, M. Andresen, Winters, Lars Iver Strand, Stadheim.
Hilsen Jan Ã…ge
http://www.dagbladet.no/s...05539.html
lurer på om han hadde valgt de fem, om han hadde fått valgt fritt i tippeligaen.
Litt merkelig at hverken berg,hoftun,riseth,steffen iversen, hangeland. litt komisk. |
|
Back to top |
|
 |
|