English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2017
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Sundsvall

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 11.02.2017 19:38    Post subject: Rosenborg - Sundsvall Reply with quote

VS.

Lørdag 25. februar klokka 15.

Uvanlig seint avspark for denne vinteren å være. Regner med at det blir hardhendt pardans.

Hedenstad debuterer. Så får vi se hvordan resten av backrekka blir. Det er snakk om at også Østbø skal få litt spilletid i vinter, så tidlig tips - om det blir nesten toppet lag:

Arild Østbø

Vegar Hedenstad - Tore Reginiussen - Jacob Rasmussen - Birger Meling

Mike Jensen - Anders Konradsen - Fredrik Midtsjø

Pål André Helland - Mushaga Bakenga - Milan Jevtovic

Men vil tro Ingebrigtsen gjør noen rokeringer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Attaboy
Veteran

PostPosted: 11.02.2017 23:30    Post subject: Reply with quote

Med København-Rosenborg friskt i minnet, må jeg innrømme at forventningen til resten av sesongoppkjøringa er betraktelig høynet. Gleder meg faktisk enormt til fortsettelsen av oppkjøringa, nå, for jeg innrømmer glatt at kampen mot Salzburg gjorde meg betenkt. Også artig at flere spillere allerede nå viser prov på at de ønsker å ha et ord med i laget når det kommer til laguttaket dette året. Det gledes!

Så skal det jo bli veldig spennende å se Hedenstad på laget i denne kampen, da.

Og kjør nå endelig Bakenga som spiss om han skal spille, Kåre, det er utelukkende bare på den plassen han presterer.
Skeptix
Rutinert

PostPosted: 11.02.2017 23:47    Post subject: Reply with quote

Tja, han skåra mål i snitt hvert 60. minutt som ving for oss i fjor. Ganske brukbar prestasjon Smile

Angående forhåpninger til resten av treningskampene, så slapp vi en del opp på treningsmengden inn mot de to siste kampene - og øker den betraktelig igjen framover. Blir nok tyngre bein mot Sundsvall.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran

PostPosted: 11.02.2017 23:55    Post subject: Reply with quote

Skylder på selektiv hukommelse, men du har selvfølgelig rett, Skeptix. Vil likevel påstå at Bakenga er/vil være en større ressurs som spiss. Wink
RbkUrge
Rutinert

PostPosted: 12.02.2017 18:10    Post subject: Reply with quote

Håper også vi stort sett ser Bakenga som spiss fremover, både fordi Vilhjalmsson oser ufarlig, mens Bakenga åpenbart er bedre som spiss. Vilhjalmsson kunne kanskje vært bedre som en slags offensiv midtbane/hengende spiss i kamper hvor vi snur V-en på midten.
målmaskina
Junior

PostPosted: 12.02.2017 19:55    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:
Tja, han skåra mål i snitt hvert 60. minutt som ving for oss i fjor. Ganske brukbar prestasjon Smile

Angående forhåpninger til resten av treningskampene, så slapp vi en del opp på treningsmengden inn mot de to siste kampene - og øker den betraktelig igjen framover. Blir nok tyngre bein mot Sundsvall.

Han skårer mål på vingen, men skaper han nok sjanser som en ving også burde gjøre? Og skårer han ikke flere mål som midtspiss når han holder fokus på den posisjonen over lengre tid?

Fasiten har ikke jeg, men han har ikke vært like skapende over tid som De Lanlay og Helland har vist prov på.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 12.02.2017 20:13    Post subject: Reply with quote

Rent statistisk sett har han skapt mange mål per spilte minutt.
Back to top
Standfot
Proff

PostPosted: 13.02.2017 09:10    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Håper også vi stort sett ser Bakenga som spiss fremover, både fordi Vilhjalmsson oser ufarlig, mens Bakenga åpenbart er bedre som spiss. Vilhjalmsson kunne kanskje vært bedre som en slags offensiv midtbane/hengende spiss i kamper hvor vi snur V-en på midten.

Mulig jeg husker feil, men det har vi vel ikke gjort siden Perry? Å vi vil for alt i verden ikke tilbake dit. Innføring av denne typen ideer kan klassifiseres som aktiv sabotasje.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 13.02.2017 10:27    Post subject: Reply with quote

Altså, før jeg blir halshugget her inne, dette er ikke argumentasjon for å endre til 4-2-3-1. 4-3-3 fungerer godt for oss.

Men folk må slutte å dra inn Perry som argument hver gang noen leker med tanken om å endre på midtbaneposisjonene. Det er mange gode lag i Europa som spiller strålende angrepsfotball i 4-2-3-1.

Perry snakket om å snu V-en. Men det var ikke hva han gjorde. Han løy. Han la om til 4-4-2 med en tilbaketrukket spiss. Altså to flate firere, en hengende spiss og en midtspiss. Dette er en defensiv formasjon. I Cupfinalen mot Molde f. eks spilte Perry med Mike som hengende spiss bak Chibuike. Det fungerte ikke.

Å snu V-en er noe helt annet. Brandhaug-rollen på slutten av åttitallet var ikke en hengende spiss. Brandhaug-rollen var mere likt rollen Litmanen hadde på Ajax på 90-tallet. Ajax spilte 4-3-3 (og 3-4-3)
Toilling
Junior

PostPosted: 13.02.2017 12:44    Post subject: Reply with quote

For å illustrere det å snu V'en.

Kanskje bedre med de spillerne vi har nå, vi mangler jo en CDM uansett. Wink
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 13.02.2017 13:08    Post subject: Reply with quote

passende at du bruker fifa-bilde. Det er vel ingen som er mer opptatt av formasjoner enn FIFA/FM-spill-spillere Very Happy

Hva mener du, at vi skal ha en slags tier bak to mer defensivt orienterte "indreløpere"?

Det er gode spillere med gode relasjoner, de er ikke låst i en formasjon til alle tider. Mot bedre lag (slik MFK dessverre var i cupfinalen 2014) havner man bakpå. Da blir det fort 4-5-1. Det kan det fort bli i Europa også for vår del. Vi blir jo å ligge sånn i forsvar. Men, antar du ønsker at når vi angriper så skal 'indreløperne' holde igjen litt mer, og så skal vår sentrale midtbane ha en mer fri offensiv rolle. Jeg synes egentlig det er litt sånn vi spiller i dag. Konradsen kommer på langt flere løp fremover i boksen enn hva Selnæs f.eks gjorde. Det var jo det Kåre snakket så mye om da han sa at Konradsen må gjøre den rollen til sin egen. På godt og vondt så er midtbanetrioen vår mer dynamisk nå enn da Selnæs var bak. Selnæs var en klassisk CDM med gyllen pasningsfot, men Konradsen er mer overalt og liker å føre ball og komme på løp i boksen. Jeg synes Konradsen er helt OK som CDM, jeg synes han er god defensivt og forholdsvis trygg med ball (gjør lite feil), men det han åpenbart mangler er en skikkelig god pasningsfot. Om han skal fortsette som vår sentral er det nok en idé å fortsette å dyrke en mer dynamisk treer på midten som varierer hvem som holder igjen. Jeg tror det er det du mener med å "snu Ven" og i så måte er jeg helt enig med deg, men jeg synes dette allerede har vært gjort de siste to årene. Ven snus frem og tilbake gjennom alle kamper.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2016 RBKweb