View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 19.10.2016 23:39 Post subject: |
|
|
Nå er det endelig bekreftet at Rosenborgs A-lag stiller til kamp mot øyværingene i Frøyas nye storhall. Kampen spilles den 23. eller 24. november.
(...)
Når det dukes til kamp mot Rosenborg håper Fredagsvik at spillere fra både Frøya og Hitra stiller opp.
- Og kanskje med et par innhopp fra gamle RBK-ere, sier han.
Les mer: Øyværingene skal spille mot RBK
Om hjemmelaget skal spe med på gamle helter blir dette såpass mye jippo-preg at jeg er usikker på om jeg skal regne det som en ordentlig treningskamp. Men vi stilte jo sjøl med Elvestad på topp i vinter ... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.10.2016 23:14 Post subject: |
|
|
Ifølge programmet for dagen, som prosjektkoordinator Jan Otto Fredagsvik for Helhetlig Idrettspark nylig har sendt ut, starter dagen med samling i den like nye basishallen. Her skal RBK-spillerne leke sammen med unge brukere av hallen. Litt senere på dagen - onsdag den 23. november - åpner storhallen dørene. Etter en kort åpningsseremoni og kamper mellom aldersbestemte lag, blir det kamp mellom Frøya/Hitra og RBK.
- I tillegg til å få ta den nye fotballhallen i øyensyn får publikum også en unik sjanse til å hylle RBK som årets suverene seriemestere og kanskje også nykårede cupmestere! Og så blir det moro å se hvor mye motstand våre egne fotballgutter i regionen kan gi Norges beste lag. Og moro blir det å se de små rekruttene utfolde seg på den nylagte kunstgressmatta, sier Fredagsvik.
Det legges ut for salg billetter til 450 sitteplasser og inntil 1750 ståplasser til arrangementet.
Les mer: «Bilde tå’n Ivers» skal runge i storhallen
Det er snakk om en kamp på 2 x 30 minutter, noe som jeg ikke regner som offisiell treningskamp. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.10.2016 23:58 Post subject: |
|
|
Programmet tilsier 2 x 45 minutter lell:
17.40: Innmarsj. «Bilde tå’n Ivers» fremføres av Sistranda Mannskor.
17.45: Kamp Frøya/Hitra – RBK.
18.30: Div. innslag i pausen
18.45: 2.omgang.
19.30: Slutt |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.11.2016 23:21 Post subject: |
|
|
- Legging av kunstgresset igang. I går kveld ble "lukene skalket", og det ble satt på oppvarming. Og da var temperaturen inne minst 12 grader i morgentimene. Det trengs, for her skal det bl.a. limes, forteller prosjektkoordinator Jan Otto Fredagsvik på prosjektets Facebook-side.
Les mer: NÃ¥ rulles kunstgresset ut |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.11.2016 14:31 Post subject: |
|
|
Har fått bekreftet at det blir 2 x 30 minutter. Dermed vil jeg hevde det ikke er noen ordentlig treningskamp. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.11.2016 23:56 Post subject: |
|
|
Ifølge sikre kilder Trønder-Avisa har snakket med er Pål André Helland meget tent på å få med seg Champions League-kampen mellom Arsenal og PSG live på Emirates førstkommende onsdag.
Eneste problemet: Rosenborg trener til og med torsdag – og skal i tillegg til Frøya for å være med på åpningen av den nye storhallen på øya.
(...)
– Hvem er det som har sagt det der? Er det pappa som har snakket nå?, er tremålsheltens første reaksjon.
– Vel, det blir jo mye reising framover. Vi skal jo på bottur også til helga, så vi får se. Men søknaden i dag bør jo være sterk, så får vi se hva som henger høyest av Frøya og tur til Emirates når jeg snakker med sjefene, gliser Helland.
Sjefen sjøl gliser også, men har ingen planer om å innvilge søknaden til cupfinalens store profil.
– Det er hundre prosent sjanse for å se Pål på Frøya onsdag, ikke Emirates. Den nye hallen kalles Salmarhallen, så det er kanskje ikke så langt unna, flirer Ingebrigtsen.
Les mer: Tremålshelten Helland ville ha England-tur i gave – nektes av sjefen |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.11.2016 22:58 Post subject: |
|
|
Leif Inge Nordhammer, frøyværing og nestleder i RBK-styret, kalte til seg en av Frøya FK-trenerne. Og snart spratt både hovedtrener Kåre Ingebrigtsen og Rosenborgs sportslige leder Stig Inge Bjørnebye fram og overtok premieutdeliinga til de stolte ungguttene i Frøya FK.
- Dette var virkelig stas, ingen visst noe på forhånd, forteller Ervik.
Les mer: Nei, se hvem som plutselig dukket opp på premieutdelinga!
Disse er tatt ut:
Fra Frøya FK: Eirik Fredagsvik Vatn, Stian Kristiansen, Tore Furberg, Karolis Jasaitis, Jøran Adolfsen, Aqqalu lyberth, Jørgen Karlsen, Øyvind Høgseth, Bjarne Sørdal, Sindre Johansen og Jan Kelnar.
Fra Hitra FK: Roland Repisky, Sindre Grindskar, Roar Strand Hansen, Fredrik Reksen, Emil Melting, Simen Eide, Arnt Inge Strøm, Eirik Athammer, Robert Kluciar, Baard Endre Strøm og Sindre Kvakland.
Morgendagens program samt mer fra lokalavisa:
- NÃ¥ fikk jeg nettopp beskjed fra Dyrhaug i Rosenborg om at de tar med pokalene utover. Det blir vel mulighet for litt selfie-taking med dem, tenker jeg, sier Jan Otto Fredagsvik.
(...)
Selv om servicebygget med garderober ennå ikke er klart, og den offiseille åpningen ikke er før i januar, blir onsdagens kamp en begivenhet. Rosenborg skal innvie kunstgresset i en dyst med lokale spillere. Hallen vil ha 510 sitteplasser, mens det totaltnår alt er på plass og godkjentvil være mulig å ha 2200 publikummere i hallen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.11.2016 19:20 Post subject: |
|
|
Vet noen stillinga ved pause? Finner ingenting hos Hitra-Frøya, froya.no eller på Twitter. Strømøy-avisa meldte forresten om bilsyke spillere.
Egentlig litt rart at rbk.no ikke har hatt omtale av kampen. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.11.2016 21:20 Post subject: |
|
|
RBK vant visst 5-1. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 24.11.2016 16:16 Post subject: |
|
|
Folkelighet, åpenhet og lokal forankring i en herlig symbiose. Artig  _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.11.2016 22:32 Post subject: |
|
|
Litt mer fra årets siste kamp:
[Preben Øien], som til vanlig spiller i Ranheim, forteller at klubben hans i går fikk en telefon i fra Rosenborg Ballklubb om at de manglet keeper til dagens oppgjør på Frøya.
- Jeg var ledig og takket ja. Dette blir veldig artig. Jeg har i tillegg aldri spilt på Rosenborgs A-lag tidligere så det blir ekstra stas, forteller Øien til lokalavisa rett før kampstart.
Les mer: "Debuterte" på RBKs A-lag
Pål André Helland følte seg som hjemme da han har spilt på Frøya flere ganger i sin ungdomstid i KIL/Hemne. Heller ikke han var komfortabel med de nye posisjonene på banen.
- Det var vanskelig å spille i forsvar. Jeg og Fredrik Midtsjø hadde en god greie på gang, men siden Bakenga spilte sitt eget opplegg var det vanskelig å henge med, sier spissen lattermildt.
Han er ikke bitter for at Frøya/Hitra fikk det første målet.
- Jeg synes det var litt artig. Helt greit så lenge vi vant.
Les mer: Stjernene vant hjertene til øyværingene
Nå skal det sies at Rosenborg stilte med noen uvanlige formasjoner. Hovedtrener Kåre Ingebrigtsen hadde overlatt laguttaket til Jonas Svensson, som kvitterte med å plassere seg selv i angrepsposisjon, og Helland og Bakenga i backrekka. Og i målet hadde Rosenborg overlatt ansvaret til Ranheims og Hitras og Frøyas Preben Øien.
- Det er første gang jeg ser oss spille 3-4-3. Artig! Show! Masse sjanser, sa Ingebrigtsen med sitt velkjente glis.
Les mer: RBK forsøkte seg med nye frispark-finter, men Frøya/Hitra scoret det første målet
- Vi ledet faktisk mot RBK. Det var ikke lenge, men det er jo virkelig noe å ta med seg. Det er veldig artig for gutta at vi fikk satt den første ballen i mål, sier Ole Hofstad Eide, trener for Frøya/Hitra etter oppvisningskampen mot RBK.
- Jeg synes det er artig at vi klarer å produsere såpass mange målsjanser mot så god motstand. Det er oppløftende å se at det går an, også mot et så godt lag som RBK, sier Stig Halvorsen, trener for Frøya/Hitra.
Les mer: Frøya/Hitra ledet mot seriemesteren |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7063 Location: South-west coast exile
|
Posted: 25.11.2016 13:37 Post subject: |
|
|
Fint å se at Jonas har fått litt inspirasjon fra Antonio Conte!  |