English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tom Mangersnes

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Elg
Veteran

PostPosted: 07.11.2016 12:21    Post subject: Reply with quote

Avisa nordland har en pluss sak om at en fra Glimt gikk rett i møte med rbk etter kampen i går. Kan ikke lese den, men vanskelig å si om den handler om en spiller eller en i støtteapparatet ut i fra bildet på saken.

http://mobil.an.no/bodo/f...5-4-421585

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A

Last edited by Elg on 07.11.2016 12:59; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran

PostPosted: 07.11.2016 13:55    Post subject: Reply with quote

Handler nok dessverre bare om assistenttrener i Glimt, Tom Mangersnes (Ifølge en på glimt sitt forum).

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Elg
Veteran

PostPosted: 07.11.2016 13:58    Post subject: Reply with quote

Nedtur, hva skal vi med han?

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 07.11.2016 14:05    Post subject: Reply with quote

Styrke teamet, eller skal han erstatte Hoftun? Noen som kjenner til karrieren hans nok til skrive et innlegg?
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 07.11.2016 14:10    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde det var Sportsdirektør Bjørn Tore Hansen. Eller er det AN som blander sammen skallede menn. Altså, skallet rasisme, evt Skallisme.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 07.11.2016 14:12    Post subject: Reply with quote

Men altså, en kompetent hjelpetrener er verdt like mye som en ny midtstopper akkurat nå!
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 07.11.2016 14:24    Post subject: Reply with quote

Vil tro han er tiltenkt som analyseansvarlig, slik Andrea Loberto var da han var her.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 07.11.2016 17:28    Post subject: Reply with quote

Glimt henta nettopp Blinks asstrener, så kanskje har denne glimtfyren vært på vei vekk en stund...? Og til RBK?
Back to top
trøndergutten
Proff

PostPosted: 08.11.2016 19:17    Post subject: Reply with quote

Jeg er veldig glad for at de ser på muligheten for å få inn i støtteapparatet som er god på analyser. Jeg tror vi savnet Loberto i år.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.11.2016 23:37    Post subject: Tom Mangersnes Reply with quote

Tom Mangersnes var ikke med Glimt-troppen hjem til Bodø mandag morgen. I stedet gikk han i møte med Rosenborg.

Kåre Ingebrigtsen ønsker å styrke eget trenerteam i jakten på spill i Europa i 2017. Glimts assistenttrener er en av de trønderne har på blokka.

– Vi ønsker å styrke oss. Ikke minst på analysebiten av fotball, sier Ingebrigtsen.

Nettopp kampanalyse er et av områdene Glimt-assistenten er sterkest. Kanskje ikke så rart Rosenborg ønsker en prat.

Tom Mangersnes kom til Glimt foran denne sesongen. Parallelt med jobben som assistenttrener i Bodø, har han fungert som analysesjef rundt flere aldersbestemte landslag.

Før han kom nordover jobbet han som analysesjef for Tv2 sine sendinger fra Premier League. I tillegg har han jobbet flere år i Sogndal og LøvHam.

– Jeg er åpen for en prat. Så får vi se hva utfallet blir av møtet med Rosenborg, sier Mangersnes kort til an.no.

Les mer: Denne karen kan havne i Rosenborg

Tom Mangersnes var mandag formiddag i samtaler med Rosenborg.

– Det stemmer, jeg hadde en fin prat med Kåre Ingebrigtsen og Erik Hoftun, bekrefter bergenseren overfor BA.

– Hvis dette blir noe av, hvilken stilling er det da snakk om?

– Da skal jeg inn i trenerteamet, og ha en rolle som går blant annet på den objektive vinklingen på fotball. Altså analyse, sier Mangersnes, som er anerkjent nettopp som en dyktig mann på fotballanalyse.

(...)

– Jeg har vært så heldig de siste årene at jeg har fått være i klubber som er veldig gode på talentutvikling, altså i Sogndal og Bodø/Glimt. Jeg har også engasjementet med G18-landslaget, og talentutvikling er noe jeg brenner for. Jeg håper jo en dag det skal ligge til rette for å jobbe med fotball i Bergen igjen, så selv om jeg nå har snakket med Rosenborg så er ingen avgjørelse tatt om hva jeg gjør fremover, sier han.

Les mer: Mangersnes kan havne i Rosenborg

Haugesund var interesserte, men satser i stedet på Antonio Manuel Martins Da Silva.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 11.11.2016 10:44    Post subject: Reply with quote

Virker som en god mann, dette, av omtalen.
robbie
Veteran

PostPosted: 11.11.2016 12:24    Post subject: Reply with quote

Det er bra at man har identifisert at Rosenborg mangler mye på det taktiske og analytiske.

Neste steg er (om han blir ansatt) jo at ledelsen faktisk lytter til innspillene hans neste år.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 22.12.2016 13:52    Post subject: Reply with quote

Ikke til Rosenborg, melder rbkweb.
2mas
Sjef

PostPosted: 22.12.2016 20:15    Post subject: Reply with quote

Bergenseren, som denne sesongen har vært Aasmund Bjørkans assistenttrener i Bodø/Glimt, har vært i forhandlinger med dobbeltmesterne fra Trondheim nesten siden sesongslutt.

– Jeg var avhengig av at totalpakken skulle fungere for min del. Det klarte vi dessverre ikke å bli enig om. Akkurat nå føles det litt kjipt, innrømmer Mangersnes.

(...)

– Jeg er ydmyk og stolt over å ha vært så ønsket av Kåre Ingebrigtsen og Rosenborg. Målet var at Rosenborg skulle styrke seg på analysebiten, og at dette grepet skulle gjøre klubben i enda bedre stand til å ta steget ut i Europa, forklarer den tidligere Glimt-assistenten.

Mangersnes og Ingebrigtsen ble raskt enig i sine målsettinger rundt den planlagte ansettelsen.

Når det kom til stillingsinstruks, kontrakt og slike ting tok det litt lengre tid.

– Det er på mange måter en drømmejobb, men vi ble aldri enig rundt helheten. Sånn er det noen ganger, forklarer Mangersnes.

(...)

Rosenborg på sin side kommer nå til å lyse ut stillingen som analysesjef i klubben.

Les mer: Nå har han gitt Rosenborg sitt svar

Så seint som i går satt Mangersnes i møter med Rosenborg.

– Jeg satt i forhandlinger med Rosenborg frem til i går. Med familie i Bergen, og jobben jeg hadde i Bodø, måtte det noe ekstraordinært til for at jeg skulle fortsette å jobbe borte fra Bergen. Rosenborg var det, men etter lengre møter fant vi ut at det ikke kom til å bli en avtale, sier han til Åsane Tidende.

– Jeg har hatt en god dialog med Åsane lenge og visste at de var interesserte. De viste en ekstremt god forståelse for min situasjon da jeg forhandlet med Rosenborg, og det har jeg stor respekt for.

Dermed ble det altså klubben hvor han startet sin trenerkarriere valget falt på.

– Åsane passet veldig bra nå. Jeg omstilte kjapt tankegangen og ser frem til å dele mine erfaringer i Åsane, og å jobbe med Mons Ivar Mjlede, som jeg har gode relasjoner til fra tidligere.

Les mer: Blir Mjeldes assistent

– Jeg er veldig fornøyd med dette. For meg er det en spennende jobb, og så betyr det noe at jeg får være i Bergen med familien min etter mange år med pendling. forteller Mangersnes, som har vært assistenttrener i både Sogndal og Bodø/Glimt tidligere.

Han har aldri jobbet sammen med Mjelde før, men gjorde en del analyse for Brann da den ferske Åsane-treneren ledet Brann i Europa i 2007-sesongen.

– Vi har ikke jobbet sammen, men kjenner hverandre likevel. Jeg tror vi passer godt sammen, mener assistenttreneren, som også hadde tilbud om en rolle i Rosenborgs trenerapparat neste sesong.

Les mer: Mjelde har fått seg assistent

– Jeg tør påstå at det ikke er så mange andre i Bergen som sitter med de erfaringene som jeg gjør. Det er de samme som regisserte spillerutviklingen – og tankegodset i bergensfotballen – i Bergen i dag som da jeg dro i 2011. Og sikkert før den tid også. Det skjer faktisk noe utenfor de syv fjell også, og det kan vi bli flinkere til å ta til oss, sier han.

Les mer: Bergenser takker nei til Rosenborg
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.01.2017 22:39    Post subject: Reply with quote

Sogndal Fotball og Tom Mangersnes er samde om å samarbeide på ny!

I 2017 kjem Mangernes til å ha ansvar for klubbens analysearbeid, samt spelarkartlegging og vidareutvikling av fagfeltet analyse, sistnemnte eit område klubben saman med Høgskulen på Vestlandet har satsa tungt på sidan 2012.

- Tom vil rett nok ha eit begrensa oppdrag for oss, då han hovudsakleg jobbar for Åsane Fotball (70%). At Sogndal igjen kan dra nytte av Mangersnes sine tenester er me veldig glade for, fortel dagleg leiar Egil Mundal.

Les meir: Tom Mangersnes tilbake i Sogndal
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb