English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Bodø/Glimt (NM)
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Hansen
1%
 1%  [ 1 ]
Svensson
15%
 15%  [ 9 ]
Eyjolfsson
6%
 6%  [ 4 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
18%
 18%  [ 11 ]
Konradsen
12%
 12%  [ 7 ]
Midtsjø
22%
 22%  [ 13 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Gytkjær
8%
 8%  [ 5 ]
Bakenga
13%
 13%  [ 8 ]
Total Votes : 58

Author Message
Zeno
Veteran

PostPosted: 26.09.2016 19:30    Post subject: Rosenborg - Bodø/Glimt (NM) Reply with quote

Onsdagskamp i cupen:

Quote:
Semifinalen mot Bodø/Glimt blir spilt 26. oktober.

NRK1 sender fra Lerkendal med avspark klokka 20.

Den andre semifinalen mellom Strømsgodset og Kongsvinger blir spilt dagen etter.

Cupfinalen blir spilt søndag 20. november klokka 13.15.

Last edited by Zeno on 03.10.2016 13:16; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran

PostPosted: 26.09.2016 20:03    Post subject: Reply with quote

(Hadde håpet på omvendt oppgjør.) Trist at RBK-publikumet ikke kjenner sin besøkelsestid når det er cup. Satser på rundt 10.000, og at vi går videre, selvfølgelig.

Edit: Endre tittel til Rosenborg - Bodø/Glimt (NM)?

Last edited by MkBerg on 03.10.2016 03:37; edited 1 time in total
Back to top
Jolern
Proff

PostPosted: 26.09.2016 20:16    Post subject: Reply with quote

Kan tenkes det går utover tilskuertallet at B/G kommer tilbake og spiller siste serierunde mot Rosenborg bare 11 dager etter dette oppgjøret. Er det også da medaljesermonien er?
Back to top
Markus
Senior

PostPosted: 03.10.2016 13:13    Post subject: Reply with quote

Billetter er lagt ut til svært gode priser, 150/100 voksen/barn over hele stadion! Møt opp og støtte laget i forsøket på tidenes første double the double! RBK http://www.rbk.no/news/ar...len-i-salg
Zeno
Veteran

PostPosted: 03.10.2016 13:17    Post subject: Reply with quote

MkBerg wrote:

Edit: Endre tittel til Rosenborg - Bodø/Glimt (NM)?

Det er gjort! Tommel'n opp!
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 03.10.2016 13:22    Post subject: Reply with quote

Så ikke denne tråden i farta, men siden den alt er opprettet: STAut teller, bilde her: https://dl.dropboxusercon...512649.png
LaDuden
Senior

PostPosted: 03.10.2016 13:55    Post subject: Reply with quote

Markus wrote:
Billetter er lagt ut til svært gode priser, 150/100 voksen/barn over hele stadion! Møt opp og støtte laget i forsøket på tidenes første double the double! RBK http://www.rbk.no/news/ar...len-i-salg

Meget hyggelige priser!
jubajuba
Rutinert

PostPosted: 03.10.2016 15:29    Post subject: Reply with quote

Og man kjører lojalitetsrabatt for sesongkortkunder. 100 penger må man ut med for å gjenkjøpe.
Back to top
MkBerg
Veteran

PostPosted: 04.10.2016 01:10    Post subject: Reply with quote

Synes det er merkelig at gjenkjøpsfristen er til kl. 23:59 dagen før kampdag. Potensielt har man da 10.000 billetter de neste 19 dagene som ikke blir kjøpt av sesongkortholdere, og som heller ikke kan kjøpes av andre.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 04.10.2016 09:38    Post subject: Reply with quote

På tide å fylle semifinalen, for en gangs skyld!

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
JB
Veteran

PostPosted: 04.10.2016 14:21    Post subject: Reply with quote

Cupen har tapt seg, og interessen er dessverre ikke det samme som på slutten av 80 - 90, og tidlig på 2000-tallet.
For så vidt er det super interesse i de 2 første rundene, hvor noen lag fra nedre divisjoner er så heldige å få jackpot i trekninga. Når de møter storlagene i tippeligaen, er det for enkelte lag årets match, og penger i kassa.
Men, når vi kommer til 3-4 runde, når smålagene er borte, og tippeligaklubbene begynner å trekke Oboslag, eller andre tippeligalag, er interessen borte.
Man så det veldig godt i cupderbyet i Fredrikstad, hvor hjemmelaget møtte erkerival, og "hatklubb" nr 1 gjennom alle tider, nemlig Sarpsborg. Dette har alltid vært et av de største byderbyer i norsk fotball. Hadde dette vært som før i tiden, ville det ikke vært mulig å oppdrive billetter til dette oppgjøret. Men de klarte knapt å selge mer enn det de gjør i en vanlig oboskamp. Et annet grellt eksempel på cupens dalende stjerne hos folket, er at kun 1200 tilskuere gadd møte opp i Bodø under kvartfinalekampen mot Sarpsborg 08. Det er ILLE !! Knappe 2000 så Kogsvinger mot Sandefjord, til tross for at KIL ikke har spillt en kvartfinale på over 20 år. Godset trakk så vidt over 5000 i Drammen, til tross for at det var et "lokalderby". Dette vitner om laber interesse for cupen. TIL trakk 5200 mot RBK, og det er vel kanskje ikke så ravgæli til Tromsø å være, men det burde strengt tatt vært smekk fullt hus der oppe når TIL spiller hjemme for en plass i semifinalen, og motstanderen er RBK.
Jeg husker tilbake til av slutten av 80 tallet, eller var det kanskje tidlig på 90... samma det, men RBK spillte 4.runde i cupen på Lerkendal, mot Kongsvinger. Det kom 27500 tilskuere !!! Den gang var det interesse for cupen.. Husker godt da vi skulle kjøpe cupfinalebilletter, og sto vi i kø utenfor Lerkendal i 4 døgn. Det var cupfeber , og en utrolig stemning.
Nå er det dessverre slik at det kun er cupfinalen som interresserer supporterene. Skal du ha håp om finalebillett, må du enten ha sesongkort, eller ha "gullhår der bak", for ellers har du ikke sjangs. Cupfinalen er ikke lengre bare supporterenes og tilhengerenes kamp. Det for det meste sponsorer, og pampeveldet i gutteklubben NFF, som benytter muligheten til å hylle seg sev, og sine sponsorer under finalehelgen. År etter år beslaglegger de mesteparten av billettene, mens de som følger laget gjennom hele sesongen må se kampen på tv.
Uansett, jeg håper virkelig trønderpublikummet støtter opp om semifinalen, og fyller Lerkendal til randen. RBK fortjener et fullt stadion i en slik kamp.
Moderate billettpriser, er et godt tiltak som burde gjøre det lettere å lokke folk på semifinale mot "bønna i fra nord" , Bodø-glimt
Selvsagt tar jeg turen fra Drøbak til Trondheim for å være med å hylle gutta på veien til "the dobble - dobble"

Last edited by JB on 11.10.2016 14:00; edited 1 time in total
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 05.10.2016 18:18    Post subject: Reply with quote

Her burde RBK på forhånd si til alle de som IKKE er medlem i klubbene eller har sesongkort ;

Minimumskravet for å i det hele tatt ha en sjanse til å kjøpe billett til cupfinalen er at man har kjøpt billett til semifinalen.

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 06.10.2016 12:39    Post subject: Reply with quote

Så alle RBK-supportere som ikke bor i Trøndelag skal ikke få dra på Cupfinalen? Evt, så er de nødt til å kjøpe billett til semifinalen slik at plassen blir ubrukt?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 06.10.2016 12:57    Post subject: Reply with quote

Jaaaa, neeeeeeei, cupfinalen er en stor fest, den er populær, og langt fra alle får plass. Det er ikke urimelig å mene at de som er oftest er på Lerkendal gjennom året, og f.eks. er på flest av de andre rundene i køppen, blir prioritert.

Hvorfor skal f.eks. en vestlands-bosatt RBK-supporter som ikke er på kamper til vanlig få billett til finalen, hvis en trondhjems-bosatt RBK-supporter som har vært på fire tidligere runder ikke får billett?
Barney
Veteran

PostPosted: 06.10.2016 13:09    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Jaaaa, neeeeeeei, cupfinalen er en stor fest, den er populær, og langt fra alle får plass. Det er ikke urimelig å mene at de som er oftest er på Lerkendal gjennom året, og f.eks. er på flest av de andre rundene i køppen, blir prioritert.

Hvorfor skal f.eks. en vestlands-bosatt RBK-supporter som ikke er på kamper til vanlig få billett til finalen, hvis en trondhjems-bosatt RBK-supporter som har vært på fire tidligere runder ikke får billett?

Helt enig.
Back to top
JB
Veteran

PostPosted: 06.10.2016 13:24    Post subject: Reply with quote

Sponsorer, samarbeidspartnere av "gubbeklubben" NFF, med venner og familie, legger beslag på rundt 50% av cupfinalebillettene. De skal feire og hylle seg selv på alskens banketter og arrangement denne helga. Klubbene og deres trofaste supportere blir avspist med 20-25% hver av billettene.
Ullevål tar litt over 28000, og i fjor fikk vi 8600 billetter, og Sarpsborg 08 fikk ca 6000. Dvs at resten av de 14-15000 billettene gikk til folk som ikke har noen relasjon til cupfinalelagene i det hele tatt.
Cupfinalen burde først og fremst være supporterenes fest, og belønning for trofast støtte gjennom lange sesonger. Ikke kun være forbeholdt pengesterke folk i høye posisjoner, som kun er i Oslo og på cupfinalen fordi de er invitert av gubbene i NFF.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 06.10.2016 13:30    Post subject: Reply with quote

Samtidig er det etter min oppfatning slik at statusen som fest har sammenheng med at mange er invitert, fra hele Norge, både breddeklubber og sponsorer.

Hvis alle billettene hadde blitt fordelt på de to finalelagenes supportere, som til en vanlig kamp, tror jeg det fort ville blitt vanskelig å fylle Ullevaal på samme måte.

En god del cupfinaler rundt om i Europa har jo på langt nær samme status og oppmøte.
JB
Veteran

PostPosted: 06.10.2016 13:46    Post subject: Reply with quote

Jeg mener heller ikke at billettene skal fordeles 50-50 til klubbene, men det kunne gjerne vært noe mere til klubbene enn det er tilfelle i dag. Min mening er at kubbene burde fått ca 20000 til fordeling. Dvs at sponsorer og samarbeidspartnere kunne fått rundt 7-8000. Det høres mer rimelig ut, enn at de skal ta 50% av billettene, mens lagets supportere som legger igjen 1000-vis av kroner hvert år på å følge laget sitt, må sitte hjemme når cupfinalen spilles.
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 06.10.2016 16:06    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

For å ta meg selv som eksempel.

Jeg har sesongkort og har vært på omtrent alle kampene på Lerkendal i år, inkludert cup og europakvallik, og gjenkjøpte plass til semifinalen samme kveld som billettene ble lagt ut for salg. Med andre ord "godt kvalifisert" til å "burde bli prioritert".

Tidligere bodde jeg i Oslo, og var naturlig nok langt mindre på Lerkendal. Men jeg var på alle bortekamper på Østlandet (inkludert storstadioner som AKA Arena og Gjemselund). I tillegg var jeg på flere bortekamper i Europa.

Hvorfor har "nåtidens meg" liksom mer krav på cupfinalebillett enn tidligere? Nå bor jeg tilfeldigvis en spasertur unna Lerka, og er følgelig langt oftere der enn tidligere. Men jeg vil påstå engasjementet var langt sterkere da jeg bodde i Oslo.

Hvis alle de som ikke har muligheten til å dra på Lerkendal hver søndag skal ses på som "mindre supportere" og utelukkes fra Cupfinalen så vil Rosenborg få et alvorlig problem når det gjelder rekrutteringen utenfor Trøndelag rimelig kjapt.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 06.10.2016 16:30    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Hvis alle billettene hadde blitt fordelt på de to finalelagenes supportere, som til en vanlig kamp, tror jeg det fort ville blitt vanskelig å fylle Ullevaal på samme måte.

Jeg tror de aller fleste Tippeligalag, om ikke alle, lett hadde fylt halve Ullevaal om de kom til en cupfinale. Det tror jeg gjelder flere lag i Obos også, hvertfall de som er lokalisert på Østlandet.

Og når det er sagt; dagens ordning er pampete og vulgær. Meg bekjent har de fleste ansatte i NFF hele 6 billetter de kan dele ut til venner og bekjente.
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 06.10.2016 16:31    Post subject: Reply with quote

Siden det var jeg som "startet" dette så kan jeg i alle fall svare hva jeg mener.

Du som har sesongkort blir selvsagt prioritert, uavhengig hvor du bor. Det samme gjelder de som er medlem i klubben, uansett hvor de bor.

For å få flere til å møte opp, på semifinalen (og ev tidligere runder) , så burde etter min mening de som har vært på en cupkamp på Lerkendal komme foran en som ikke har vært på en eneste kamp.
Er det knapphet på billetter er det ganske så vanlig at man setter opp en prioriteringliste. Etter min mening burde billett til semifinalen være på en slik liste, som en faktor for så skille om det skulle bli noen billetter tilgjenglig til "vanlig salg"

Eksempelvis fra Leeds som jeg følger med på i England så er det først de med bortesesongkort som får billetter til bortekampene, deretter åpnes det for salg til andre kategorier.
Noen ganger er det dog såpass knapphet på bortebilletter at de må selektere enda mer ; dvs først får de som har vært på 17 bortekamper billetter, deretter de som har vært på 16, så de som har vært på 15 osv.

Er det knapphet, så må det settes kriterier Smile

Nok om det fra min side. Håper uansett det blir 15000 mot Glimt i den første kampen og 21000 i den siste Smile

RBK RBK RBK

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 06.10.2016 16:59    Post subject: Reply with quote

Her i Bournemouth bruker de et poengsystem for å kunne kjøpe billetter til kamper, ettersom Dean Court er så liten. For å kunne se kamper mot Manchester United og Arsenal må en ha vært på et eks. antall kamper i fjorårssesongen. Samme gjaldt ifjor, hvor de som kunne vise til å ha hatt sesongkort da Cherries spilte i Championship.

Og er vel kun Sarpsborg som i nyere tid har slitt med å fylle Ullevål, til og med Hødd klarte vel det, hvis jeg ikke husker feil. Vet ikke om hvordan det var da Follo spilte finale, dog.

Ser poenget med at hvis en har vært på de innledende rundene, så burde man bli prioritert, selv om det skulle bety at jeg sjøl må stå bakerst i køen, på tross av å ha vært på de fleste bortekampene på Østlandet i vår/sommer, pluss hjemmekampen mot Sarp og Norrkøping.

Det at pampene i NøFF samt sponsorer får flere hundre billetter er dog jævlig tafatt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JB
Veteran

PostPosted: 06.10.2016 18:07    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår eksakt hva du mener, Kokeplate. Jeg er nå der du var tidligere. Jeg hadde sesongkort på Lerkendal i 20 år, før jeg fyttet utenlands, og senere til Østlandet. Nå er jeg på Lerkendal ca 3-4 ganger årlig, men reiser på 7-8 bortekamper her i sør, samt minimum et par bortkamper i europakvalik. Jeg vil si jeg er like stor supporter som den gang jeg bodde i Trondheim, og jeg bruker kanskje mere penger på å følge laget nå fra østlandet, enn da jeg bodde i Trondheim. Men siden jeg ikke har sesongkort på Lerkendal, kan jeg bortimot glemme å skaffe meg billett til en evt cupfinale. Det er derfor jeg skulle ønske at flere supportere kunne ha sjangs på billetter, i stedet for at halve stadion skal fylles av venner og familie av folk i nff, og samarbeidspartnere.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 06.10.2016 21:03    Post subject: Reply with quote

Du kan jo melde deg inn i Kjernen og Rosenborg. Det teller også.
Huber
Veteran

PostPosted: 06.10.2016 22:01    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Cupen er svært vanskelig å få med seg for de som har litt reisetid pga at de kampene går i midt-uka. Har selv vært på 10 seriekamper på Lerkendal i år til tross for at jeg bruker det går en 14-16 timer fra jeg starter til jeg kommer hjem igjen. Å reise og se cup-kamper i midtuka er rett og slett umulig. Så hvordan skal du vege det opp mot noen som har vært på 12 seriekamper, og 2 cupkamper, men som kan gå til og fra kamp?

De to siste gangene har det jo også vært lagt ut rest-billetter til salg hvor man må møte opp på Lerkendal, og lokale kampglade supportere har en betydelig fordel når det kommer til å sikre seg de bilettene.

haavarl wrote:
Du kan jo melde deg inn i Kjernen og Rosenborg. Det teller også.

Er det mulig å være medlem i Rosenborg om en spiller aktivt for en annen klubb? Man kan vel bare være medlem i en klubb, men er usikker på om man blir medlem når en spiller for en klubb.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 1 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb