English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Austria Wien - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 24, 25, 26  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
CLkvart
Rutinert

PostPosted: 18.08.2016 21:50    Post subject: Reply with quote

Adressa med 3 til Gersbach og 5 til Midtsjø (BB) og ALK Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran

PostPosted: 18.08.2016 21:51    Post subject: Reply with quote

Men heldigvis er aldri spillerbørsene her inne urovekkende mener du Razz Very Happy
Back to top
CLkvart
Rutinert

PostPosted: 18.08.2016 21:54    Post subject: Reply with quote

De får ihvertfall ikke betalt for fyllevrøvlet sitt Very Happy
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 18.08.2016 21:56    Post subject: Reply with quote

Jeg satt nesten klar til å skrive et langt kritisk innlegg, men så kom Reginiussen og stanget inn reduseringen. Det gir et stort håp før returen. Så gode som vi er hjemme, så vil jeg si at vi bør ha over 50 % sjanse nå.

Likevel må det trekkes frem noen ting. For det første synes jeg ikke vi spilte så dårlig. Faktisk synes jeg at vi gjorde en ok bortekamp til å være i Europa. Dessverre er det ikke sjanser og banespillet som avgjør, men mål. Vi er for ineffektive og bakover på banen gjør vi noen store feil. Nå har jeg ikke sett noen intervju etter kampen, men jeg tviler ikke på at den samme gamle regla om "å lære" kommer igjen. Forsvarsspillet vårt holder ikke mål. I tillegg roter vi bort ballen alt for ofte i farlige posisjoner.

Jeg var en av dem som synes det var greit at Skjelvik startet, men Rashani burde også enten startet eller kommet inn tidligere. Lett å si i ettertid selvfølgelig, men at Helland får spille så mye som har gjør er en skandale. Han er god i noen situasjoner, men herregud så ustabil, også gjør han dumme valg i hver eneste kamp. Så mye for at vi ikke trengte en ny ving i sommervinduet (hei Stig Inge og flere av dere her inne). Forresten, kampen i dag viser også hvorfor vi hadde trengt en ny midtstopper og sentral midtbane, egentlig en høyreback også (sorry Svensson, jeg digger deg, men du sliter fortsatt mot europeisk motstand), men neeeeeida, det trenger vi jo ikke. Vi presterer jo så godt her hjemme i Norge, at spillerne våre er mer enn gode nok....trist.

Likevel, jeg er optimistisk før hjemmekampen. Dette skal vi klare nå! Få inn Rashani for Skjelvik og få ut Helland. Dessverre har vi ingen vinger som kan erstatte han. Mitt forslag (selv om jeg hater at vi bruker folk utenfor posisjon) er å flytte opp Midtsjø på høyrevingen, sette Vilhjalmsson sentralt på midten og flytte Konradsen opp som indreløper. Ikke optimalt, men Helland må ut.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 18.08.2016 22:04    Post subject: Reply with quote

Svært viktig bortemål da vi nærmest helt sikkert slipper inn hjemme.
Hva som må rettes til hjemmekampen ?

Tror det må kjøres intensivt for å rette opp de største defensive svakhetene.
Det viktigste er å dekke rom foran egne stoppere slik at de ikke blir utfordret med kombinasjonsspill langs bakken, det andre er å stramme opp samhandling mellom stopperne ( typisk feil i 2 mot 1 et at en stopper tar duell mens den andre står ved siden av istf i sikring) og det tredje er å sette seg ned med PAH og se kampen på nytt og spørre om dette er noe han er fornøyd med.

Vedr det defensive som er en liten kjepphest hos meg. Hovedårsaken til at det glipper så ofte er at vi ikke har en defensiv struktur og arbeidsmoral i ryggmargen. Forskjellen ser man tydeligst på 1-0 målet, vi hadde nok midtbanespillere i nærheten til å plukke opp målscoreren, men ble løpende litt formålsløst mot eget mål mens vi ser på ball. Hos lag med godt innarbeidet struktur ville ledige motspillere i farlig sone bli tatt ut automatisk.
Ulempen med å ikke ha en innarbeidet defensiv struktur gjør at denne må innarbeides i kampplanen. Konsekvensen ser vi som oftest utover i andre omgang når spillerne blir slitne og begynner å slurve. I TL er kvalitetsforskjellen så stor at det ikke gjør noe, i Europa ikke.

Dette er ikke noe som rettes mellom to kamper, men må tas med i evalueringen mot neste sesong for å sette ett vesentlig bedre forsvar enn vi har i dag.
Mener ikke at vi plutselig skal gå over til en all in defensiv stil, men vekte defensiv struktur noe mer i treningsarbeidet. Det skal mye offensiv samhandling til for å kompensere for innslupne tabbemål.
Oppsiden er at det er forholdsvis enkelt å trene på med de riktige folkene på feltet.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 18.08.2016 22:06    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke lest gjennom tråden.
Men veldig skuffende, vi blir avslørt. Vi er ikke gode nok ballspillere. Jeg savner av og til Chibbe, han kunne iallefall dempe og avlevere pasning.
Så skrev jeg tidligere at nå med DeLanley ute hadde vi kun en ving, Rashani. Helland sin form har vært elendig. Jeg skrev også tidligere i denne tråden at Skjelvik i stedet for Rashani var snålt. Fasiten har vi nå. Hva tenker Kåre med?
Vi så mot Viking at Gudi hele tiden søkte ball som sentral midt. Nå ble Anders markert bra, men han er ikke så ballsøkende og god med ballen som han burde være i denne posisjonen. Skulle Gudi startet og Anders for Fredrik?
Nå kommer vi kanskje videre, men vi skulle ha forsterket i dette vinduet. Dette blir for dårlig. Herregud-Skjelvik på ving. Hadde Kåre enda satt Gersbach på ving og Skjelvik bak hadde jeg skjønt litt.
Og folkens- vi kan slappe av. Jonas blir ikke solgt. Han er for begrenset. Men vent til Gersbach blir varm i trøya. Han blir sogt.
Back to top
1960
Rutinert

PostPosted: 18.08.2016 22:10    Post subject: Reply with quote

Låse fast Jonas med forbud om å angripe, er ondfot de luxe!
Da kan vi likegodt stille med noen andre.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 18.08.2016 22:18    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
SÃ¥ kom jeg over denne:
https://www.nrk.no/tronde...1.13094140

Quote:
Budsjettet for 2016 er på 147 millioner kroner

Quote:
På under ti år har klubben gjennomgått en gigantisk spareprosess og nedjustert budsjettet med nesten 100 millioner kroner.

Konesseur tidlig 2012 wrote:

Det styrelederen burde ha sagt: "Det blir smalhans over hele linja da vi sikter inn mot et budsjett på 150 millioner kroner i 2012. Det vil si smalhans over hele linja, bortsett fra 11'ern selvfølgelig der vi øker budsjettet med 20 millioner kroner."

jajajajaja...
Back to top
Micmac
Rutinert

PostPosted: 18.08.2016 22:33    Post subject: Reply with quote

CLkvart wrote:

Sinnssvakt å gi bare 3 til Alex Gersbach
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 18.08.2016 23:42    Post subject: Reply with quote

Nok engang viser vi at våre individuelle ferdigheter er for dårlig,spesielt i forsvar.
Trodde forsvarspillerne lærte etter europa league i fjor,Men tydligvis ikke.

Er forferdelig skuffet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 19.08.2016 00:08    Post subject: Reply with quote

Du verden for en svak liga vi spiller i. Leder komfortabelt ligaen. Spiller også med en del spillere som spiller i feil posisjon og med et par reservespillere, men vinner likevel kamper. Dette har ført til at KI og SIB har vært jævlig feige i dette overgangsvinduet.

Det er greit at vi har troen på laget, og at det handler om å få erfaring fra Europa. MEN, når vi ser at vi sliter defensivt i kamp etter kamp så handler det ikke om erfaring, men kvalitet. Den er rett og slett elendig. Vi kommer nok ikke til å heve nivået vårt før MFK eller et annet lag presser oss hardere.

Veldig lite x-faktor spillere å sette inn i denne troppen her. Vi lå under 2-0. Byttet inn to spillere. Vilhjalmsson er ikke akkurat en spiller som kommer inn og snur ting på hodet og gjør ting på egenhånd. Heldigvis hadde vi Rashani i dag. Men neste gang starter han, hvem kan vi da sette inn? Hva om Rashani/Helland blir skadet? Gudi på ving??

Helland burde absoloutt få fri. Elendig spiller pdd. Det gjelder også forsvaret vårt Holmar og Tore.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 19.08.2016 00:12    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...jHlkDmeMjs

Hele kampen

Se etter 50:28 der AW scorer første målet. Se den elendige buen Konradsen tar. Burde straffes for så dårlig defensivt innstilling.

Last edited by Mikkelsen on 19.08.2016 00:15; edited 1 time in total
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 19.08.2016 00:13    Post subject: Reply with quote

Det som er klinkende klart er at i hjemmekampen stiller vi med Skjelvik som stopper.
vi må ha fart til å sløpe opp de kjappisene forran hos austria om ballen kommer i bakrom på lerkendal der vi skal stå høyere.

Gersbakken må spille back, og kan med fordel bruke villmann som anker, konradsen som løper og Mitsj som ving og la Pål se litt på.

Tenk om vi hadde hatt Annan som anker slik vi spiller borte, sukk :/
Micmac
Rutinert

PostPosted: 19.08.2016 01:26    Post subject: Reply with quote

Er så mye banning og useriøse analyser her inne nå at det tar kaka!
Sannheten er at det ikke er noe ultradefensiv eller ultraoffensiv taktikk i slike kamper. Så ta det med ro og nyt kampen og vær glad for at en god prestasjon av elba og tore ble mål.
Vi møtte et bra lag, godt organisert, og de og hadde gode prestasjoner som førte til mål.

Tror det fort kan bli litt av det samme på lerkendal, håper vi hever oss et hakk og tar oss videre, dette er helt åpent nå!
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 19.08.2016 01:36    Post subject: Reply with quote

CLkvart wrote:

Han karen i Adressa har ikke peiling på fotball for 5 flate øre. Herregud så flaut det er å se ham i intervjusonen etter kampene (da mener jeg ikke Sagbakken, men han andre fyren)

- George Best
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 19.08.2016 01:55    Post subject: Reply with quote

Til hjemmekampen må vi gjøre noen endringer.

Jeg ønsker følgende 11:

ALK

Svensson - Bjørdal - Skjelvik - Gersbach

Jensen - Konradsen - Midtsjø

Helland - Gytkjær - Rashani

Tore og Holmar har på få uker gått fra å være mitt foretrukne stopperpar til å bli to spillere jeg helst ser på benken. Jeg skulle selvfølgelig gjerne sett at de andre alternativene var bedre, men akkurat nå framstår faktisk Bjørdal og Skjelvik som et langt tryggere stopperpar - spesielt med ball. Bjørdal fighter som faen i boksen, mens Skjelvik har farta. Og de er begge milevis tryggere med ball på stopperplass (sier vel egentlig alt om ballferdighetene til Holmar og Reginiussen).

Og så er jeg jævlig lei av at Indreløperne våre bare holder 50 min. Hvorfor forsvinner både Mike og Midtsjø ut av kampene så ofte? Apoel x 2, Norrköping x 2, Lillestrøm osv.Jeg skjønner det ikke. På 1-0 i dag er hele midtbanen fraværende. Konradsen er ikke rask nok tilbake, Midtsjø er ute av posisjon og Jensen står og ser på motstander hamre ballen inn i kassa - når han fint kunne kastet seg inn for å blokkere. Han har i mine øyne ingen grunn til å være kaptein, fordi han hverken motiverer eller gir det vi trenger i motgang (i medgang er han strålende). Gi bindet til Svensson på permanent basis.

Skylden på 2-0 må deles mellom 4 stk. Mike Jensen for å miste ballen 2 ganger på rad, Konradsen for å ikke klare å plukke den opp, Tore for å sparke ballen som en Tuftespiller, og Holmar fordi han åpner låvedøra. Herregud så dårlig forsvar vi har til tider.

Dessverre gjør ikke Kåre noe med dette. Jeg elsker måten Kåre har fått oss til å spille fotball, men jeg hater at han ikke ser det samme som oss i løpet av kampene. Mot Apoel måtte de få score før han gjorde endringer, mens de kom 25 (eller 75) minutter for sent i dag.
Det er fint at han har tiltro til egne spillere, men akkurat nå er det på tide at noen av de blir benket.

- George Best
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 19.08.2016 01:59    Post subject: Reply with quote

En ting er dog positivt: vi la oss ikke bakpå i dag. På ingen måte. Vi prøvde å skape ting, men var ikke presise nok. På Lerkendal er vi vanligvis langt mer presise, hvilket gjør at vi har svært gode muligheter neste uke!

- George Best
Back to top
gurgla
Veteran

PostPosted: 19.08.2016 04:27    Post subject: Reply with quote

Jeg syns dette var fremgang i forhold til forrige bortekamp i europa. Det er positivt!

Det er dette vi må øve på om vi noen gang skal bli en fast representant i europa. Nytter vell ikke å presse høyt på bortebane i europa uansett motstand.

Vi mangler litt ferdigheter ennå. Vi har ikke noen midtstoppere som er god med ball, det er vesentlig i dagens fotball. De er dyktig å stange bort innlegg men med ball ser de ikke pent ut Smile Midtbanen/angrepet syns jeg klarer seg greit men Helland virker helt ut av det og det har vart en stund. Bekymringsverdig!

Jeg syns vi var best i kveld så jeg er veldig optimistisk foran returoppgjøret! Dette skal vi klare! Smile
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 19.08.2016 04:28    Post subject: Reply with quote

Å herregud, Bjørdal fra start, ja. Jeg er ikke uenig i at Tore og Holmar har variert for mye, men Bjørdal er virkelig ikke svaret. Dårligste stopperen vi har i klubben. Senest i sist kamp mot Sogndal holdt han på å lage et helt unødvendig straffespark på dårlig duellspill.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 19.08.2016 06:02    Post subject: Reply with quote

trøndergutten wrote:
Snip

Du var så fornøyd med dette at du måtte poste det flere steder?
Back to top
Bjorn
Proff

PostPosted: 19.08.2016 07:21    Post subject: Reply with quote

Dette var skikkelig dårlig spill fra vår side, alt dette tullet med at vi er bunnsolide og egentlig gjorde en god kamp betyr ingen ting.
Vi begynte å spille "bedre" når de la seg bakpå å spilte på en måte de ikke er vandt til å spille på. (Noe vi gjør noen ganger også, uten særlig hell.)
Det er faktisk deres egen feil at vi fikk redusert og helt ærlig talt så var vi langt ifra kliniske. Vi trenger 5-6 sjanser (eller mer) på hvert mål, det holder ikke når de kun trenger 2-3.

Jeg tror heller ikke at vi er særlig mye bedre på Lerkendal en det Austria Wien vil være, vi har sett at Europeiske lag er mer en vant til å spille mot bortefans i større antall en vi samler så det blir nok ikke så ufattelig annerledes for dem å spille i Trondheim en noen andre plasser i Austria, for eksempel hos Rapid Wien.

Det virker som at vi er veldig schizofrene i spillestilen vår, på den ene siden er vi skikkelig nervøse, på den andre siden er vi helt nonchalant til presisjon og planlegging.
Det lukter "vi er bedre så vi gjør bare som vi vil og gjør på trening", dissonans fra virkeligheten.
Presisjon må opp flere hakk for at det i hele tatt skal være mulig å bygge laget slik at det kan holde Europeisk standard, jeg ser sentral midtbane som det største problemet, om Gudi ikke er tiltenkt den rollen å blir spilt inn i den snarest så er det noe som skurrer fryktelig på Brakka, om det er tilfellet er det helt sinnssykt at det ikke ble handlet nå.

Jeg blir sjokkert om vi går videre selv om jeg håper på at vi skal greie det selvfølgelig.
Vi kan ikke stole på X-faktor hver kamp.
Back to top
Konnyaku
Junior

PostPosted: 19.08.2016 07:50    Post subject: Reply with quote

Hacken wrote:
Ellers stiller jeg meg spørsmålet om det er på tide å lage egne sutretråder under kamp fordi som synes det er dritfett å poste seg gjennom kampen med onelinere om spillere som ikke er gode nok for laget hver gang det kommer en feilpasning. Det er i hvert fall lite fett å scrolle gjennom.

Dette er så definitivt et forslag. Et av de største problemet på dette forumet er at det finnes ingen måte å fjerne innlegg fra åpenbare troll uten at noen skriker "sensur, sensur".

Tror man trygt kunne sette opp en slik, og oppdatere forumreglene at nedsabling av enkeltspillere gjøres ikke i kamptråd, men i spillertråden eller sutretråden. Tror dette ville ta tilbake makta til de som elsker Rosenborg i stedet for de som elsker å trolle.
Back to top
Bjorn
Proff

PostPosted: 19.08.2016 08:00    Post subject: Reply with quote

Konnyaku wrote:
Hacken wrote:
Ellers stiller jeg meg spørsmålet om det er på tide å lage egne sutretråder under kamp fordi som synes det er dritfett å poste seg gjennom kampen med onelinere om spillere som ikke er gode nok for laget hver gang det kommer en feilpasning. Det er i hvert fall lite fett å scrolle gjennom.

Dette er så definitivt et forslag. Et av de største problemet på dette forumet er at det finnes ingen måte å fjerne innlegg fra åpenbare troll uten at noen skriker "sensur, sensur".

Tror man trygt kunne sette opp en slik, og oppdatere forumreglene at nedsabling av enkeltspillere gjøres ikke i kamptråd, men i spillertråden eller sutretråden. Tror dette ville ta tilbake makta til de som elsker Rosenborg i stedet for de som elsker å trolle.

Å dakkal liten må du forholde deg til andre mennesker du da, så fryktelig.
Hører det er ulovlig å kritisere å "trolle" (ha annen mening en deg selv) i Nord-Korea, lykke til.
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 19.08.2016 08:08    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
trøndergutten wrote:
Snip

Du var så fornøyd med dette at du måtte poste det flere steder?

Hehe. Du tenker på VGD? Hvis alle som er der inne også er her inne, så er det unødvendig, men er det sånn? Jeg bare får fram min mening begge plasser, slik at jeg er med i debatten begge plasser.

Jeg er forresten nesten aldri fornøyd med egne innlegg. Skriver som regel uten sensur, med dårlig språk og uten å tenke så mye.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 19.08.2016 08:25    Post subject: Reply with quote

Bra kommentar av Kroken. Enig i det meste. Rart å ha vært så enig med Kroken i et par kommentarer på rad.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 24, 25, 26  Next
Page 25 of 26

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb