English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - APOEL
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 26, 27, 28  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens beste mot APOEL
Kwarasei
0%
 0%  [ 1 ]
Svensson
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 1 ]
Eyolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelvikolini
66%
 66%  [ 87 ]
Jensen
3%
 3%  [ 5 ]
Konradsen
6%
 6%  [ 9 ]
Midtsjø
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Gytkjær
10%
 10%  [ 14 ]
deLanlay
6%
 6%  [ 9 ]
Bakenga
2%
 2%  [ 3 ]
Villmannsson
0%
 0%  [ 1 ]
Total Votes : 130

Author Message
Megafritz
Veteran

PostPosted: 27.07.2016 23:20    Post subject: Reply with quote

Vi har visst sluttet å spille mer enn 60 minutter! Huff! Jeg synes vi totalt sett er et mye bedre lag enn Apoel, og er fortsatt sterk i troen på avansement. Dette ryker om vi underpresterer, og bare da. Ellers så gjør vi en tilnærmet prikkfri førsteomgang. Godt å se hva som bor i laget. Helt sinnsykt å se hvor dårlige vi klarer å bli etter 2-1 også. Selv den enkleste pasning.

Vi får trøste oss med at vi kommer hvertfall til å være heltente før avspark på Kypros!
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 27.07.2016 23:24    Post subject: Reply with quote

Ingen som gidder å lage ny kamptråd? Apoel-Rosenborg?
Back to top
Micmac
Rutinert

PostPosted: 28.07.2016 01:41    Post subject: Reply with quote

konrad4ever wrote:
Børs:

Larsen 6

Svensson 5
Reginiussen 5
Holmar 5
Skjelvik 7

Midtsjø 5
Konrad 6
Mike 5

Helland 4
Gytkjær 6
DeLanlay 5

Jonas Sv 5? Har du fått malaria?
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 28.07.2016 01:46    Post subject: Reply with quote

Kwarasey 5

Svensson 3
Reginiussen 5
Eyolfsson 5
Skjelvik 7

Jensen 4 (Meget god i første, meget skuffende i 2.)
Konradsen 5
Midtsjø 4 (Samme som Jensen)

Helland 3
Gytkjær 7
De Lanlay 6

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
henrifei
Veteran

PostPosted: 28.07.2016 07:45    Post subject: Reply with quote

sinnsykt skuffet over kampen, vi har balletak på de til pause, 2-0 og ett spillemessigovertak, også ender det med at vi går ut i 2 omg. og skal ligge lavt å kontre på de istede for å gjøre slik de har sakt i uendelige intervjuer, at nå skal vi ta lærdom, nå skal vi kjøre kampen ut osv.
Kåre ble feig i pausen og det straffet oss veldig hardt. 2-1 er ett dårlig resultat å ta med seg ned dit.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 28.07.2016 08:20    Post subject: Reply with quote

Nå så jo ikke jeg hele kampen, men på generelt grunnlag må Midtsjø ha vært fucking amazing i første omgang dersom han skal få samme karakter som Mike Jensen, for selv om begge var skuffende i andre omgang, så var det omtrent tre karakterer forskjell på de da.

Mitsj bør rett og slett ikke være et førstevalg nå, ut ifra det jeg har sett de siste kampene. Hemmet av skaden/skadefraværet?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 28.07.2016 08:39    Post subject: Reply with quote

Trenerteamet må sette seg ned å se grundig på de siste 30 min så vi i det minste lærer av kollapsen. Hva gjør vi feil? Hva er den taktiske endringen Apoel gjør som ødelegger oss fullstendig, og hva kan vi ha som mottrekk til dette?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 28.07.2016 08:49    Post subject: Reply with quote

Så ut som at de nøytraliserte indreløperne våre med tettere markering.
Back to top
pfff
Senior

PostPosted: 28.07.2016 09:02    Post subject: Reply with quote

Under Eggen var vi "alltid" bedre i 2. enn i 1. omgang. Trist å se at det har blitt motsatt...

For 3. gang på rad mot kvalifisert motstand blir vi overspilt siste 30 minutter. Vi klarer 60 minutter med tidlige gjenvinninger - motstander får kun etablert spill i midtbaneleddet etter utspill/dødball. Etter 60 minutter makter vi ikke det aggresive presset lenger, og det etablerte forsvarsspillet vårt rakner i møte med teknisk gode midtbanespillere med korte avstander og kjappe pasninger.

Vi kommer ikke til å orke det samme presset gjennom hele kampen, så vi må øve på å ligge kompakt i 4-5-1 for å hvile innimellom. Midtsjø, Helland og dels Mike jobber ikke godt nok i etablert forsvar, og Konradsen må dekke et alt for stort område alene. I tillegg blir vi feige når vi blir spilt lave. Vi så det flere ganger i 2. omgang i går; vi bryter presset sentralt, men fordi ving/back/indreløper ikke starter helhjerta blir pasningen akkurat for lang, og triller ut til kast i stedet for å gi oss kontring.

Med nøyaktig samme kampbilde for 3. gang på rad må Kåre bytte tidlig i 2. omgang av erfaring, selv om han ikke klarer å lese det av kampbildet. Vilhjalmson må inn for Midtsjø, for å styrke defensiven. Yanni jobber forholdsvis bra bakover, og bør bli på banen, mens Helland bør ut. Jeg foreslår å sette inn Rashani, og muligens la Yanni bytte kant. Da kan han hjelpe Mike og Jonas i forsvar, så kan Rashani fiske offensivt, siden han har stødige Matti og hurtige Skjelvik bak seg. Dessuten bør nok Bakenga inn som spiss mot slutten, for å fiske i bakrommet.

Det var mye positivt i går, ikke minst at nå blir vi nødt til å ta tak i de elendige andreomgangene. Dessuten, Gytkjær jobba meget godt. Smarte bevegelser, og han kom til og med ned som møtende spiss et par ganger da stopperne førte ball framover.

Til bortekampen tror jeg jeg stemmer for utoverkanter igjen, fordi jeg tror det gjir oss en bedre defensiv femmer på midtbanen. I tillegg bør kanskje Matti starte i stedet for Midtsjø. I går markerte de Konraden, slik at vi sleit med å spille oss ut. Med både Matti og Konradsen kan vi bytte på hvem som ligger sentralt, og lage trøbbel for presset deres. Dessuten tror jeg Midtsjø bør komme inn med friske bein når det er mer rom for å føre ball.

APOEL hadde meget gode spillere, så resultatet var vel egentlig OK. Det sure er måten vi slapp dem inn i kampen på...
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 28.07.2016 09:47    Post subject: Reply with quote

Hundre prosent enig i pfffs analyse.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 28.07.2016 10:17    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Trenerteamet må sette seg ned å se grundig på de siste 30 min så vi i det minste lærer av kollapsen. Hva gjør vi feil? Hva er den taktiske endringen Apoel gjør som ødelegger oss fullstendig, og hva kan vi ha som mottrekk til dette?

Har tenkt på dette tidligere også. Hva skjer i disse kollapsene?
Vi har sett andre lag som "knekker koden" mot oss også i tippeligaen.
Da virker det nesten som om vi ikke har noe å svare med. Hverken formasjons- eller spillermessig.

Jeg synes det er flott at vi terper og blir gode i den klassiske 433 stilen vår. Men vi må ha evnen til å spille godt i andre systemer også mår behovet melder seg. Jeg husker en kamp (ikke hvilken) hvor vi slet og Kåre gikk over til en slags 442, og vi maktet å snu.

Slik vi fremstår i dag har vi kanskje litt for endimensjonalt opplegg. Vi trenger etter min mening litt flere strenger å spille på strategisk.
otters
Rutinert

PostPosted: 28.07.2016 10:20    Post subject: Reply with quote

Larsen 6

Svensson 3
Reginiussen 5
Holmar 5
Skjelvik 8

Midtsjø 6
Konrad 6
Mike 5

Helland 3
Gytkjær 7
DeLanlay 5
robbie
Veteran

PostPosted: 28.07.2016 10:23    Post subject: Reply with quote

Eksil:
Jeg tror du snakker om Stabæk i cupen ifjor. Bradley hadde forberedt seg godt taktisk. Men da vi la om til 424, var vi et helt annet lag.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 28.07.2016 10:25    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er folk så misfornøyde med midtsjø egentlig?

Enkeltmannsprestasjonen foran førstemålet var utsøkt. Ellers mye bra jobbing.

Helland var også på farligheter fremover, og dersom vi får et frispark i riktig posisjon er det å regne som sjanse før frisparket er tatt.

Vi blir slitne utover i andreomgangen, og motstanderen denne gang var pasningsterke. Det betyr at de lykkes mer når de ikke får det presset på seg.
Back to top
pfff
Senior

PostPosted: 28.07.2016 10:34    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Vi blir slitne utover i andreomgangen, og motstanderen denne gang var pasningsterke. Det betyr at de lykkes mer når de ikke får det presset på seg.

Enig i dette, men akkurat det samme skjedde i begge kampene mot Peking også. Når vi sliter like mye med pasningsstyrken til et urutinert svensk lag må det skyldes feil hos oss, ikke utelukkende dyktighet hos de andre.

Både Helland og Midtsjø har potensial til å komme med avgjørende offensive bidrag, men vi må veie det opp mot behovet for å kunne forsvare oss som et kollektiv gjennom hele kampen. I går synes jeg det ene går for mye på bekostning av det andre. Grunnprinsippet til RBK er å vinne gjennom å skåre mål, men den siste halvtimen i går har vi knapt noe eget spill. Vi må sikte mot å alltid kunne spille konstruktiv i fulle 90 minutter + tillegg.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 28.07.2016 10:41    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om det har blitt nevnt, men hvorfor i svarte granskauen tok det så lang tid å komme seg inn på stadion i går???
Kom oss ikke inn før 5 min ut i kampen. Kom 20-25 min før kampstart,men nei da.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 28.07.2016 11:11    Post subject: Reply with quote

Sikkert pga det nye systemet, var mange som stoppet foran meg i køa iallefall og ikke fikk til å scanne billett og holdt opp hele køa imens.
Back to top
1960
Rutinert

PostPosted: 28.07.2016 11:15    Post subject: Reply with quote

Kwarasey 5
Svensson 3 Lyktes med svært lite, innsatsen ligger dog i bunn
Reginiussen 6 God
Eyolfsson 4 MÃ¥ bli bedre
Skjelvik 6 Lykktes framover, dog samme problemer som før.
Jensen 6
Konradssen 6
Midtsjø 4 Er virkelig ute av form ser det ut som.
Helland 4 Lykkes ikke fremover, og jukser hemmat.
Gytkjær 6 God i 1. Meget svak etter pause.
YEDL 6 Har blitt vår beste ving.

Bakenga skulle erstattet Gytkjær.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 28.07.2016 11:28    Post subject: Reply with quote

Resultattipset mitt slo dessverre inn og det var blant annet fundert på det som jeg mener er styrker og svakheter med årets RBK. Laget scorer bestandig mål, men er for sløve og uproff i flere av spillets faser: 1. Ofte defensive feil i egen målgård i form av markeringssvikt og ballwatching. Dette skjedde også i går. Vi har mange habile stoppere men ingen virkelige gode.....
2. Vi sliter også med overgangsspillet, for eksempel når Helland får gode pasninger i lengderetning så roer han det ned og spolerer/reduserer den gode avslutningsmuligheten. Dette skjedde i går. 3. Laget evner ikke å holde jobbinga oppe mot lag som virkelig står på. De siste minuttene før scoringa i mot, var laget på hæla og det endte jo med en baklengs.

Byttene kom for sent. Det er viktig å sende inn nye folk når energi og struktur ikke er tilstede. Da løfter også ofte de som har spilt hele kampen når nye folk kommer inn.

Returen skal spilles i en bakerovn og der vil RBK få det tøft. APOEL er nå klare favoritter til å gå videre. Våre gutter må virkelig overraske mye viss de skal gå videre til neste runde.
Back to top
zdanek
Senior

PostPosted: 28.07.2016 12:25    Post subject: Reply with quote

Post - match interviews:

APOEL Trener
APOEL Trener presse konferanse.WMA

KÃ¥re
Kaare presse konferanse.WMA

Adam
Adam.WMA

Anders
Anders.WMA

Mush
Mush.WMA

PÃ¥l Andre
Paal Andre.WMA

Tore
Tore.WMA

KÃ¥re
Kaare.WMA
Torbjørn Bratt
Proff

PostPosted: 28.07.2016 12:35    Post subject: Reply with quote

Har tenkt litt på kamputviklingen. Vi kollapset rett etter filminga til Svensson. Det var så utypisk han og RBK at det kipla hele laget. Kåre burde ha tatt han av banen umiddelbart.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 28.07.2016 13:18    Post subject: Reply with quote

Se høydepunktene i saktefilm. Se hvordan Svensson ikke gidder å følge spilleren som scorer mål. Elendig defensivt. Definitivt mye å gå på. Kan glemme å tro han er for god for Tippeligaen.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 28.07.2016 13:20    Post subject: Reply with quote

The New Saint klarte jo å holde nullen lenge på bortebane. Vi burde klare det også.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 28.07.2016 14:13    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Nå så jo ikke jeg hele kampen, men på generelt grunnlag må Midtsjø ha vært fucking amazing i første omgang dersom han skal få samme karakter som Mike Jensen, for selv om begge var skuffende i andre omgang, så var det omtrent tre karakterer forskjell på de da.

Mitsj bør rett og slett ikke være et førstevalg nå, ut ifra det jeg har sett de siste kampene. Hemmet av skaden/skadefraværet?

Synes det var på grensen til tjenesteforsømmelse av Kåre å ikke ta av Midtsjø tidlig i 2. omgang. Han var konstant på etterskudd og enhver kunne se at fyren enten var ute av form og/eller dausliten.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 28.07.2016 17:35    Post subject: Reply with quote

Rosenborgs Christian Gytkjær ærgrer sig over, at holdet ikke vandt større i onsdagens opgør mod APOEL i Champions League-kvalen.

- Vi spillede dem ud af brættet i 70 minutter og kunne sagtens have været foran både 3-0 og 4-0, og det er vildt irriterende, vi ikke fik den lukket helt, siger Gytkjær til bold.dk.

- I stedet fik vi lukket dem lidt ind i kampen, hvor de til sidst så får et pissemål på vel nok deres eneste chance, og det var vi selvfølgelig rigtig trætte af lige efter kampen.

Gytkjær: Skulle have vundet langt større
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 26, 27, 28  Next
Page 27 of 28

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb