English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aalesunds FK - RBK
Goto page 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Londak
35%
 35%  [ 13 ]
Svensson
2%
 2%  [ 1 ]
Lædre Bjørdal
2%
 2%  [ 1 ]
Skjelvik
2%
 2%  [ 1 ]
Gersbach
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
24%
 24%  [ 9 ]
Konradsen
2%
 2%  [ 1 ]
Gudi
0%
 0%  [ 0 ]
Rashani
24%
 24%  [ 9 ]
Vilhjalmsson
0%
 0%  [ 0 ]
De Lanlay
5%
 5%  [ 2 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 37

Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 14.07.2016 18:16    Post subject: Aalesunds FK - RBK Reply with quote

VS.

Lørdag 16. juli klokka 18 @ TV2 Sport Premium 4.

Ingebrigtsen bekreftet i går at det blir endringer på laget.

Etter tre strake kamper der Gytkjær ikke har kommet til målsjanser - utenom straffesparket mot Sarpsborg, bør Vilhjalmsson få sjansen.

Sparer kanskje også Reginiussen og Helland pga. skadehistorikk? Spørsmålet er hvem på midtbanen som blir spart. Kanskje Jensen eller Konradsen?

Mer eller mindre kvalifisert gjetting:

Pavel Londak

Jonas Svensson - Holmar Eyjolfsson - Jørgen Skjelvik - Alex Gersbach

Mike Jensen - Gudmundur Thorarinsson - Fredrik Midtsjø

Elba Rashani - Matthias Vilhjalmsson - Yann-Erik de Lanlay
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ståle
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 18:24    Post subject: Reply with quote

Siden Konradsen sto over forrige helg er det vel mer naturlig å hvile en av de to andre?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 14.07.2016 18:39    Post subject: Reply with quote

I utgangspunktet enig, men sånn sett kanskje mest naturlig at både Konradsen og én av indreløperne står over?

Altså at Vilhjalmsson spiller sentralt på samme midtbane som Sarpsborg kanskje? Det vil si to islendinger der.
Back to top
huffameg
Rutinert

PostPosted: 14.07.2016 21:24    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er på tide å gi Stamnestrø litt spilletid. Han er minst like god som, om ikke mye bedre enn, deres beste spillere. Da får vi også vært føre var på slitasje.
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 22:37    Post subject: Reply with quote

Hvis man da ikke skal ha Vilhjalmson som spiss mot Norrköping? I så fall kan Gyt spille mot Aalesund og så kan Vilhjalmson komme inn siste halvtimen for å få litt kamptrening.

Synes også at Konradsen godt kan spille i og med at han hadde "fri" forrige kamp. Så kan Midtsjø eller Jensen starte på benken.

Jeg vil også heller ha Stamnestrø på banen fra start enn Rashani, hvis jeg fikk velge.
Largactyl
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 23:38    Post subject: Reply with quote

Han var bestemann da vi spilte mot Aafk i siste serierunde ifjor. Synes ikke Gudi har imponert noe særlig, så hvorfor ikke? Er dog for å gjøre så få rokkeringer i laget som mulig.
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 15.07.2016 00:09    Post subject: Reply with quote

Tipper:

Londak

Svensson Holmar Tore Gersbach

Mike Kon Gudi

Midtsj Gyt Dølle

SÃ¥ tipper jeg Helland kommer inn for Gudi etter ca 60.

Og Villmann inn for Gyt etter 75-80.

Mulig Skjelvik kommer inn på stopperplass i noen minutter også.

Sparer lyskene til Helland. Samt gir velfortjent spilletid til Alex G. Samtidig som vi ikke endrer for mye på laget.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 15.07.2016 11:19    Post subject: Reply with quote

Jeg tror

auto

auto - auto - auto - Gersbach

auto - Villmann - Konradsen

Helland - auto - Gudi

med et planlagt bytte mellom Helland og Midtsjø relativt tidlig, avhengig av kamputvikling. Tviler altså på at nyfriske Dølle starter to kamper på rad så kort tid etter skade. Kontrollerer vi kampen, vil nok Skjelvik komme inn på kantplass for en av indreløperne.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 15.07.2016 14:07    Post subject: Reply with quote

Med tanke på hvor skadeutsatt og viktig Helland er, hadde jeg gjerne sett at vi bruke han så lite som mulig innimellom kvalifiseringskampene.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 15.07.2016 14:59    Post subject: Reply with quote

Tror Stamnestrø starter imorgen og jeg håper han kjenner sin besøkelsestid og imponerer.
100% innsats og løping til krampa tar han.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.07.2016 17:39    Post subject: Reply with quote

Rosenborg har valgt å bytte underlag før bortekampene de kommende dagene.

- Grunnen er at vi har både Aalesund og Norrköping. Hadde Norrköping spilt på gress, tror jeg vi nok bare hadde trent på gress, forteller Kåre Ingebrigtsen til rbkweb.no.

Les mer: Trener på kunstgress

Treneren ønsker ikke å fortelle hvem som blir hvilt, men Tore Reginiussen, Fredrik Midtsjø og Yann-Erik de Lanlay er hete kandidater. Alle tre sleit med skader i sommerferien, og sto i formiddag over det meste av den rolige treninga uten formasjonsøvelser.

- Vi må være forsiktige og tenke gjennom hva vi gjør på trening, kommenterer Ingebrigtsen.

(...)

Kamptroppen i morgen blir den samme som mot Norrköping.

- Alle er friske, så alle blir med til Ålesund, slår Ingebrigtsen fast.

(...)

Mulig Rosenborg-lag:
Pavel Londak

Jonas Svensson - Holmar Eyjolfsson - Jørgen Skjelvik - Alex Gersbach

Mike Jensen - Anders Konradsen - Magnus Stamnestrø

Pål André Helland - Matthias Vilhjalmsson - Gudmundur Thorarinsson

Les mer: - Har friske spillere på benken som vil gjøre en bedre jobb

Laget over er kvalifisert gjetting:

Mens de tre nevnte satt og så på, drev resten "rolletrening" der de fleste var med i annethvert angrep. Konradsen var med på omtrent alle angrepene, så han spiller nok.

At Gytkjær blir vraket er jeg ikke sikker på, men Ingebrigtsen var kjapp med å snakke om at "både Matti og Christian må ha hjelp inne i boksen" da jeg spurte om den svake (mål)formen til Gytkjær. Så tror egentlig Vilhjalmsson spiller spiss og ikke midtbane i morra.

Siden jeg ble sittende på innbytterbenken og skrive om CL-trekninga, fulgte jeg ærlig talt ikke med på samtlige angrep. Ei stund spilte Svensson, Eyjolfsson, Steiring og Skjelvik sammen i forsvar, men tror nok ikke Steiring får sjansen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.07.2016 18:22    Post subject: Reply with quote

Oddbjørn Lie og Edvard Skagestad har vært et radarpar i AaFKs midtforsvar i hele sesongen. Men mot Rosenborg lørdag splittes de opp, siden Lie har pådratt seg en leddbåndskade i kneet.

Og inn kommer den islandske 20-åringen Daniel Gretarsson, som kun har startet i en eneste seriekamp for AaFK. Og det var seriepremieren i fjor – mot Rosenborg. Da tapte AaFK 0-5 på Lerkendal.

(...)

Rosenborg vurderer å la stjernene Pål André Helland og Mike Jensen få starte på benken, på grunn av den kommende bortekampen mot Norrköping i Mesterligakvalifiseringen. Trener Kåre Ingebrigtsen kommer til å mønstre sitt sterkeste mannskap i Sverige, men da må han la enkelte få hvile mot AaFK.

Det som synes ganske klart er at Fredrik Midtsjø ikke spiller. Han sto over fredagens RBK-trening med en liten strekkskade, og blir neppe med til Ålesund. Heller ikke Tore Reginiussen trente fredag. Men der har RBK gode erstattere i blant andre Johan Lædre Bjørdal.

Les mer: Aalesund starter med alle islendingene mot Rosenborg

Stusser på at Sunnmørsposten melder strekkskade til Midtsjø, når Ingebrigtsen sier til meg at alle utespillerne er friske.

Uansett litt spennende info om det stemmer at Jensen og Helland står over.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.07.2016 19:16    Post subject: Reply with quote

Herved bekreftet at kamptroppen er den samme som på onsdag.

Dermed tviler jeg sterkt på at Midtsjø har strekk, som ingen andre har omtalt.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 15.07.2016 19:33    Post subject: Reply with quote

Her blir det fort poengtap om vi rullerer for mye. Tipper Odd er 1 poeng bak oss etter denne runden.
Irriterer meg grønn at vi ikke har bedre backup-spillere enn vi har. Rashani og Stamnestrø? Huff..
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 15.07.2016 21:17    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er tullball å spille Gudi på en av flankene, for det har han ikke tempo nok i løp eller bevegelser til å mestre. Men både han og Stamnestrø kan godt få sjansen på midtbanen mot et grått Aalesund som vi skal beseire uansett. Alle spillerne i stallen er gode, nok til det, det handler mest om mentaliteten. Det må gå an å spille skikkelig fotball med brukbar intensitet og fokus på dagen i dag selv om kampen er svøpt inn i en sandwich bestående av to skiver Norrköping-toast.

Håper ikke RBK skal øve seg på å møte rævvafotball med rævvafotball, men spiller slik vi pleier og slik vi mestrer. Gjerne med dette laget:

Estlenderen

Jonas
Bjørdal
Holmar
Gersbach

Jensen
Gudi
Stamnes

Midtsjø
Villmann
De Lanlay

Da spiller vi med den beste spissen og sparer Tore, Konrad og Helland.
Går det trått får de to siste innpå, men leder vi trygt kan vi heller
gi f.eks De Lanlay avlastning med Rashani.

Key to success er at høyresiden fungerer bra og setter opp Midtsjø og Villmann i gode posisjonet, at det går hurtig med gode og mange bevegelser og at presisjonen er så god at vi får utnyttet dem. Bevegelsene altså. Villmann er en langt farligere kar på oppspill og innlegg enn Gyt, så det gjelder å utnytte de rommene han forlater når han drar på seg oppmerksomheten til stopperne. Du kan banne på at det vil oppstå muligheter pga. tellefeil, markeringsglipp og dårlig offsidelinje hos Aafk også. Der er det slalomløype og Titano-festivalen i dragspel hvis de blir stresset litt. Forventer sprut, svette trøyer og trøkk i angrepsspillet, i alle fall til kampen er avgjort. Etter det er det lov å slakke litt på pedalen. Bare naturlig det, når vi vet (og jobber for) at det kan bli helg-midtuke-helg i hele høst. Men jeg forventer riktig innstilling fra avspark til det er game, set, match, ikke noe tøv som i Bodø.
Bjorn
Proff

PostPosted: 15.07.2016 21:21    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde startet med samme 11'er som Oppmannen om jeg var trener i RBK. Derfor tviler jeg på at det blir slik. Smile
Back to top
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 15.07.2016 21:26    Post subject: Reply with quote

Syns Midtsjø har vært så god i det siste at jeg foretrekker at han spiller i den rollen han er god på nå. Ser heller at Lanlay og Rashani spiller.
Back to top
angvik
Proff

PostPosted: 15.07.2016 21:59    Post subject: Reply with quote

For dere som tar turen eller er i byen allerede. Møtested i byen før kamp i morgen?
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 15.07.2016 22:20    Post subject: Reply with quote

Vi møtes under dekk på Julefergå og spiser harsknede sveler og pærebrus Evil
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 16.07.2016 00:55    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Jeg synes det er tullball å spille Gudi på en av flankene, for det har han ikke tempo nok i løp eller bevegelser til å mestre.

Helt enig. Sliter med å se hva man ønsker med gudi. Samtidig har han vist at han har store kvaliteter.

Med utgangspunkt i laget 2mas tipper ville valgt:

Jensen - Gudi - Konradsen
Helland - Matti - Stamnestrø

Stamnesstrø er jo tidligere ving med en habil skuddfot, Gudi er for stasjonær som indreløper, men bedt av midtbanespillerne med ballen i beina og Konradsen er best som indreløper.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 16.07.2016 01:00    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker pdd. på Gudi som først og fremst backup for Konradsen. Han er ikke så gæren teknisk , med ball og i pasningsspillet, men jeg synes han mangler eksplosivitet og fart til å bekle andre roller enn den. Dessuten vil jeg ikke at Villmann må inn i midten hvis Konradsen er skadet, suspendert eller må hviles, for det betyr at vi har brukt opp den beste spissen vår til en annen posisjon og MÅ bruke Gytkjær...
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 16.07.2016 01:04    Post subject: Reply with quote

Konradsen synes jeg forresten må holdes til sentralrollen - eller hviles. Vi må ikke havne i den runddansen med å dytte rundt på folkene våre så mye at de til slutt ikke fungerer noen steder. Helt soleklart og fullstendig innlysende at Jensen - Konrad - Midts er det desidert beste man kan spille, fra høyre mot venstre.

De andre er ok backup (i TL), men heller ikke mer.
TomasH
Proff

PostPosted: 16.07.2016 10:41    Post subject: Aafk - Rbk Reply with quote

Timene nå går ikke fort nok. Spent på kveldens kamp.

Håper vi stiller et sterkt lag i 1. omgang og gønner på. Hadde vært fint med 2-0 ledelse til pause, og så byttet 2-3 spillere. Da kunne vi kruse inn, og i tillegg kontre inn et par mål til.
Hva med å bare hvile Reginussen og Midtsjø fra start? Ønsker meg denne oppstillinga
Pavel
Jonas-Holmar-Jørgen-Alex
Mike-Gudi-Anders
PÃ¥l-Matti-Janni

SÃ¥ bytter vi Anders, PÃ¥l og Janni i 2. omgang (f.eks 2 etter 45 og 1 etter 60 min
Gooo Rbk (Tipper 1-4 til oss)
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 16.07.2016 10:42    Post subject: Reply with quote

Rolig tråd.

Går vi i undervurderingfella? Ålesund er rævva, men sannsynligvis ikke rævva nok til å rykke ned i år heller. De kommer til å plukke poeng hist og her, la oss sørge for at det ikke blir lot oss! Odd trenger ingen gratis motivasjon.

Ikke overbevist om at det er lett å hente 3 poeng på kunstgresset på CLS.
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 16.07.2016 10:49    Post subject: Reply with quote

En potensielt vanskelig kamp ja. Spent på utfallet. Halve sesongen igjen og Odd ligger farlig nært og virker veldig stabile.

Last edited by NÃ¥erdetnok on 16.07.2016 10:56; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Next
Page 1 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb