English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
William Troost-Ekong
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jonas
Veteran

PostPosted: 29.05.2016 15:21    Post subject: William Troost-Ekong Reply with quote

Terskelen for åpning av nye tråder på spillere vi (visstnok) er interesserte i har vel gått litt ned med årene, så starter gjerne en ny en.

Scandinavian powerhouse Rosenborg have opened talks with the central defender’s camp over the possibility of bringing him to Trondheim but face competition, with Championship side Queens Park Rangers and clubs based in Germany also interested in his signature.

http://www.allnigeriasocc...?nid=19214

Usikker på troverdigheten eller om dette bare er et Rosenborg-er-det-største-laget-i-Norge-derfor-er-de-interessert-rykte.
Jolern
Proff

PostPosted: 29.05.2016 15:37    Post subject: Reply with quote

Uansett tøft at Rosenborg blir omtalt som Scandinavian powerhouse Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 29.05.2016 15:45    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært enorm forsterkning.. Tviler på at han går til en klubb i Norge.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 29.05.2016 15:52    Post subject: Reply with quote

Synes det er helt fantastisk hvis det er hold i ryktet om at vi prøver å hente han. Han spiller allerede i en klubb i Norge så å gå ut ifra at han er totalt uinteressert uten å forhøre seg er dumt. Superpositiv hvis vi er interessert og prøver. Man må prøve. Vi er et steg opp fra haugesund.
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 29.05.2016 16:03    Post subject: Reply with quote

Har ikke sett han spille så altfor mye. Men da vi møtte FKH i år var han banens beste. Utrolig dyktig i duellspillet, og vant vel hver eneste duell i kampen mot oss.

Last edited by Zeno on 29.05.2016 23:09; edited 1 time in total
Back to top
gucci
Rutinert

PostPosted: 29.05.2016 16:06    Post subject: Reply with quote

Problemet er at vi ikke behøver enda en stopper som først og fremst er god i duellspillet. Vi skriker etter en midtstopper med pasningsfot og som ikke er redd for å ta et offensivt initiativ eller to i løpet av en kamp. Når Tore er ute er det jo helt forbanna krise baki der.

Har ikke sett Ekong nok til å slå fast at han ikke også er en god spillende stopper, though.
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 29.05.2016 16:22    Post subject: Reply with quote

Jeg synes behovet for å ha midtstoppere som strør rundt seg med lekre pasninger er sterkt overdrevet. Dessuten finner man ikke så mange perfekte midtstoppere. En strøken pasningsfot er langt ned på listen min over hva en midtstopper trenger.
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 29.05.2016 16:31    Post subject: Reply with quote

Alltid rom for gode fotballspillere. Og mot oss var han meget god. Vant 100% av duellene så det ut som, og det var mange av de.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 29.05.2016 16:39    Post subject: Reply with quote

At vi ikke har stoppere som driver frem er feil. Både Tore og Eyjolfsson er flinke til det. Var vel senest mot LSK hjemme det ble mål etter at Eyjolfsson(?) forserte inn til midtbanen og startet et angrep.

Troost virker som dn typisk stopper. Stor og sterk, god i dueller o.l. I Europa trenger vi det men også fart. Noen som vet om han er rask?

I en på mange måter definerende sesong, der vi ligger an til nytt gull, er fortsatt med i cup'en og ikke minst skal prøve oss på CL (og hvor utsiktene til EL uansett er gode) så klarer jeg ikke fri meg fra tanken om at dette er under pari.
Vi skal heller ikke, og kan ikke ta sjanser ala 2010 da vi kastet bort enorme summer i en storsatsning på å komme oss til CL og reetablere hegemoniet i Norden. Men jeg tror det finnes en middelvei mellom det og det å hente spillere som Troost-Ekong som jeg mistenker kun er aktuell fordi han gjorde en god kamp mot oss og ellers virker stabil og solid i ligaen.
Jeg tror vel i bunn og grunn jeg ønsker meg det lille ekstra. En solid og stabil spiller, med ekstremferdigheter i tillegg. Jeg ønsker meg en overgang ala den til Gersbach.
De overgangene vokser ikke på trær men nå er du ikke ansatt for å drive epleslang Thoresen!

Last edited by Macha on 29.05.2016 16:58; edited 1 time in total
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 29.05.2016 16:51    Post subject: Reply with quote

Til og med skjelvik klarte og legge pasning til grytkjær før målet..Vet ikke om det er noe han jobber med.Men han har potensiale med mye ekstra trening.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Torbjørn Bratt
Proff

PostPosted: 29.05.2016 17:05    Post subject: Reply with quote

Midtstoppere med pasningsfot er vistnok blitt gammeldags, det nye er det gode gamle, altså knallharde no bullshit stoppere.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 29.05.2016 17:10    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:

Jeg tror vel i bunn og grunn jeg ønsker meg det lille ekstra. En solid og stabil spiller, med ekstremferdigheter i tillegg. Jeg ønsker meg en overgang ala den til Gersbach.
De overgangene vokser ikke på trær men nå er du ikke ansatt for å drive epleslang Thoresen!

https://www.youtube.com/w...kQvsb_pzNQ

Vurder selv. Han matcher omtrent farten til Friday. Han fremstår langt tryggere med ball enn Holmar og matcher duellstyrken til Reginiussen, og vel så det. Dette er en no-brainer om vi har mulighet.

Jeg ser ikke hvorfor en 22 år gammel stopper som styrker oss vesentlig i midtforsvaret skal være noe dårlig kjøp fordi det kanskje er et 17 år gammel kjempetalent et sted der ute som på sikt har et større potensiale enn de vi har. Ekong er en forsterkning i den klassen vi kan (og bør) sikte etter, verken mer eller mindre.
Back to top
MariusM
Proff

PostPosted: 29.05.2016 17:14    Post subject: Reply with quote

Dette er ikke en dum ide, syns faktisk Skjelvik holder høy ving klasse. Han behøver ikke å være tredje valg på stopperplass for å få spilletid. Etter kampen igår syns jeg det er bakover vi mangler ett toppnivå for å stå imot de beste lagene i europa. Ekong ser ut som en lur løsning her.

Last edited by MariusM on 29.05.2016 17:15; edited 1 time in total
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 29.05.2016 17:15    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Til og med skjelvik klarte og legge pasning til grytkjær før målet..Vet ikke om det er noe han jobber med.Men han har potensiale med mye ekstra trening.

Skjelvik har potensiale til å bli en spillende midtstopper hvis han trener teknikk ca. 29 timer i døgnet det neste året.

Troost-Ekong så veldig solid ut mot oss, men han drar nok til Championship for å tjene litt mer penger.
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 29.05.2016 18:10    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Jeg synes behovet for å ha midtstoppere som strør rundt seg med lekre pasninger er sterkt overdrevet. Dessuten finner man ikke så mange perfekte midtstoppere. En strøken pasningsfot er langt ned på listen min over hva en midtstopper trenger.

Det er faktisk viktig for måten vi spiller på å ha spillende midtstoppere. Du ser det veldig tydelig når klumpfot og trebein spiller i midtforsvaret samtidig, som feks i EL i fjor høst. Når hverken Bjørdal eller Holmar evner å føre ballen 10 meter uten å snuble i den så ender stort sett det oppbyggende spillet vårt med en lang ball ut fra keeper.
Back to top
zinedinestrand
Proff

PostPosted: 29.05.2016 18:29    Post subject: Reply with quote

Virker som en no-brainer at vi må prøve å få han til klubben. Inntrykket jeg fikk av han i kampen i Haugesund forsterkes av skrytevideoen, virker grusom å møte som offensiv spiller. God til å komme tett oppi motspiller og forstyrre, lang taklingsrekkevidde uten å skitakle, også god på hockey-blokker, god balanse og timing, meget god på hodet, bra med fart, ung, tilpasset norsk fotball. Mangler litt på pasningsfot, men stiller meg alt i alt veldig positiv.
Back to top
number10
Veteran

PostPosted: 29.05.2016 18:36    Post subject: Reply with quote

Betyr det at Bjørdal er på vei ut?
Skjevik er nå tredjevalget som stopper. Og han e veldig god å ha når de møter spisser med stort tempo.
Macha
Veteran

PostPosted: 29.05.2016 18:38    Post subject: Reply with quote

Norden Lokomotiv wrote:
Macha wrote:

https://www.youtube.com/w...kQvsb_pzNQ

Vurder selv. Han matcher omtrent farten til Friday. Han fremstår langt tryggere med ball enn Holmar og matcher duellstyrken til Reginiussen, og vel så det. Dette er en no-brainer om vi har mulighet.

Jeg ser ikke hvorfor en 22 år gammel stopper som styrker oss vesentlig i midtforsvaret skal være noe dårlig kjøp fordi det kanskje er et 17 år gammel kjempetalent et sted der ute som på sikt har et større potensiale enn de vi har. Ekong er en forsterkning i den klassen vi kan (og bør) sikte etter, verken mer eller mindre.

Mener du han matcher "omtrent farten" til Friday er du snill, et par meter til og han er hektet av. Men det er greit nok, Friday trenger ikke være målestokken for om han har bra fart, og spesielt ikke når grunnlaget for å måle det er så lite som i denne videoen.

Jeg selv har ikke nok grunnlag til å vurdere om han er god nok, men jeg har fortalt hva inntrykket mitt er. Han gjør en god figur i videoen. Hadde en youtube-video vært alt som trengtes så kjør på men det er ikke tilfellet. Jeg la ikke merke til èn eneste gang at han drev frem med ball for å skape ubalanse hos motstanderen, men nå måtte jeg spole litt også fordi jeg ikke hadde tenkt til å sitte i 16 min å se på. Si gjerne ifra om han gjør nettopp dette.

Jeg har heller aldri sagt at "en 22-årig stopper som vil styrke oss vesentlig vil være et dårlig kjøp fordi det kanskje finnes en 17 år gammelt kjempetalent med større potensial der ute". Jeg har sagt at jeg ikke bare ønsker en solid og stabil spiller, men også en spiller som har ekstremferdigheter. Jeg har tilgode å se noen enda. Si gjerne ifra om du mener han har noen.

At Ekong er en type forsterkning vi bør sikte etter, hverken mer eller mindre virker spesielt. Jeg skal tolke deg i beste mening, for jeg regner med at du også ønsker vi skal kjøpe spillere som er bedre om vi har mulighet. Men Troost-Ekong er inntil videre langt fra noen målestokk for overgangene til RBK. Det syntes jeg heller overgangene til Annan, Tarik og Dockal kan være. Og overganger ala Gersbach.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 29.05.2016 19:33    Post subject: Reply with quote

Merkelig at en afrikaner som har spilt i en drøss med klubber er aktuell for RBK med Kåres uttalelser i forrige uke i bakhodet.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 29.05.2016 19:41    Post subject: Reply with quote

Kåre sier ikke at vi ikke skal hente afrikanere, han sier at vi ønsker spillere som er "lojale til spillerstilen" og forstår 433 og måten vi ønsker å spille på. Troost-Ekong er forøvrig fra Nederland og bør derfor ha gode forutsetninger for å forstå vår spillestil.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 29.05.2016 19:46    Post subject: Reply with quote

Han sa kun Norden faktisk
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 29.05.2016 19:48    Post subject: Reply with quote

Quote:
Hva tenker du er den største utfordringen for å få Rosenborg-stilen til å fungere?
– Utfordringen er å få alle lojale til spillestilen. Derfor har vi bare spillere fra Skandinavia.

Sånn apropos «ettsekundsregelen» til Barcelona. Hver gang Alex Song fikk ballen i Barcelona skulle man tro ballen hadde klister. Den gikk bare ikke videre.
– Det er så store kulturforskjeller i fotballen. Vi prøvde å få Sané i Glimt hit, men han har jo spilt 4-3-3 i flere år der allerede.

Så det er nå en bevist rekrutteringsstrategi å hente spillere mest lokalt? Og da regner jeg med dansker fra Haugesund.
– Ja, så vi kikker primært på spillere som kan spille i 4-3-3 og i de rollene.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 29.05.2016 20:13    Post subject: Reply with quote

Riktig. Men likevel er en australier hentet. Muligens Kåre snakker over seg men det har vært en ganske tydelig policy at det skal hentes mest norsk og noe nordisk etter at Godfotteorien ble børstet støvet av for et par år siden.

Sane er nok ikke lojal i det hele tatt mot en norsk klubb. Vet ikke hvor han spiller eller om han gjør det bra.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 29.05.2016 20:33    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:

BjarneS skrev:

Det er faktisk viktig for måten vi spiller på å ha spillende midtstoppere. Du ser det veldig tydelig når klumpfot og trebein spiller i midtforsvaret samtidig, som feks i EL i fjor høst. Når hverken Bjørdal eller Holmar evner å føre ballen 10 meter uten å snuble i den så ender stort sett det oppbyggende spillet vårt med en lang ball ut fra keeper.

Jeg synes forsvaret fungerer ganske greit jeg. Vi har sluppet inn 7 mål på 13 kamper. Hvor mange av disse har kommet som en konsekvens av elendige pasninger fra forsvarets side? Tviler sterkt på at det er spesielt mange. De gangene vi blir presset hardt av lag med aggressivt press er det mulig å løse det ved at midtbanen og vingene er bedre på å gjøre seg spillbare. Å forvente at en midtstopper skal være komplett er utopisk. Det er mange andre egenskaper en midtstopper trenger mer en å være en fantastisk pasningslegger. Vil helst ikke ha midtstoppere som må føre ballen 10 meter i champions league. Trenger ikke det så lenge midtbanen og vingene er flinke til å gjøre seg spillbare. Jeg mener problemet mer var at resten av laget ikke gjorde seg spillbare enn at midtstopperne var så dårlige pasningsleggere.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 29.05.2016 20:55    Post subject: Reply with quote

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 1 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb