View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 16.04.2013 20:25 Post subject: Banens beste |
|
|
kårer
Banens Beste Spiller
Endelig får vi kåring av banens beste spiller på RBKweb! Noe som betyr at man får en unik sjanse til å være med og bestemme hvilken spiller som faktisk var den beste i kampen. For det er vel ikke til å stikke under stol, at flere av oss har rynket på nesen når såkalte ekspertmedier setter sine to B'er på spillerbørsen.
Fremgangsmåten for avstemningen(e) blir gjort på følgende måte:
- Avstemningen skal opprettes i kamptråd.
- Trådstarter/moderator sørger for at avstemningen opprettes.
- Avstemningen legges ut så fort som mulig etter kampslutt, eventuelt i løpet av kampen.
- For at en spiller skal kunne stemmes på, må spilleren minimum ha 30 ordinære spilte minutter. Dog kan det i særtilfeller gjøres unntak.
- Avstemningen settes til ett døgn.
- Når avstemningen er avsluttet, føres resultatet av avstemningen inn i denne (samle)tråden.
 _________________ Putte-ventrilokvist.
Last edited by Attaboy on 15.08.2013 19:07; edited 3 times in total |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 18.04.2013 09:08 Post subject: |
|
|
Med 30 min eliminerer du jo stort sett alle innbytterne. Det er vel vanlig å få 15-20 min. Setter de fart på laget etter en laber kamp da og setter igang et godt angrep som de er sistemann på før mål, så ville jeg i alle fall ønske at de var mulige å stemme på.
Jeg stemmer for at man tar vekk tidsbegrensningen. De som har mindre enn 30 min vil jo ofte begrense seg selv da det er sjelden mye de får utrettet på den tiden. Men dersom de skulle regjere i kampen er det fint å kunne stemme på de. Men det er bare min mening:-) |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 18.04.2013 09:34 Post subject: |
|
|
Vi gikk vel for den løsningen tabloidavisene opererer med. Dog ble ikke dette videre diskutert. Er det flere som mener som MariusV? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 18.04.2013 09:47 Post subject: |
|
|
30 minutter bør det være. Kan ikke komme inn siste tjue, mot slitne spillere, og stikke av med den.
Sorry Chibbe og Dockal... |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 18.04.2013 09:52 Post subject: |
|
|
Med tanke på at trenden i RBK er å "aldri" bytte før 88 spilte min (har bedret seg litt etter JJ) så kan man jo kanskje senke det til 20 min. Det er vanskelig å komme inn å snu kamper, men det hender jo, og da bør man kreditteres. Jeg tror uansett majoriteten av folk her inne evner å reflektere rundt et kampbilde, og dermed ikke f.eks. stemme på dockal som byttes inn i 79. min og putter to straffer som Tarik skaffer på egenhånd.
Jeg sier før 70. spilte min. Da får spilleren 23-24 min medregnet tilleggstid, og dette kan være tilstrekkelig. |
|
Back to top |
|
 |
Kaize Proff
|
Posted: 18.04.2013 09:56 Post subject: |
|
|
media wrote: | 30 minutter bør det være. Kan ikke komme inn siste tjue, mot slitne spillere, og stikke av med den.
Sorry Chibbe og Dockal... |
Så, om en spiller kommer inn med 20 minutter igjen på klokka, løfter laget, snur kampen og scorer alle målene. Skal ikke han da kunne kåres til banens beste spiller, pga at han bare spilte 20 minutter (Alternativt, brukte bare 20 minutter på å fikse det resten ikke klarte på 70).
Blir litt merkelig i mine øyne men. _________________ Helland som sentral blir for meg å forsøke å fylle et rundt hull med en oval kloss laget av sagspon med syltetøystrikk rundt. Zorac 19.02.21 |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 18.04.2013 10:13 Post subject: |
|
|
Si siste 20, da, vel. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 18.04.2013 13:41 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er merkelig å kåre en som kun spiller 20 av 90 minutter til banens beste. Jeg synes du bør utmerke deg over en betydelig lengre periode enn usle 20 minutter for at du skal kunne være en kandidat til banens beste spiller. Det kan selvfølgelig være at samltige andre spillere spiller helt ræva de første 70 minuttene, så kommer det en spiller inn som snur kampen fullstendig med tre mål eller assists, og drar med seg resten av laget, slik at RBK vinner. Men hvor ofte skjer det?
Solskjær hadde en egen evne til å komme inn på slutten av kamper og notere seg for scoring. Noen ganger var det med på å snu en kamp, andre ganger satte han bare toppen på kransekaka. Han vant et CL-gull for de røde djevlene i sin aktive karriere, da han kom inn et kvarter før slutt, og tilfeldigvis satte tåa på ballen på overtid, og sendte laget sitt til himmels. Var han banens beste av den grunn?
I mine øyne må du ha spilt minst én hel omgang for å aspirere til banens beste. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 18.04.2013 13:53 Post subject: |
|
|
Nei man er kanske ikke banens beste selv om man kommer inn å putter det avgjørende målet i en CL-finale. Men hvem på forumet kan si med hånden på hjertet at de ikke hadde stemt på den som kom og avgjorde en CL- finale for RBK.  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 18.04.2013 14:09 Post subject: |
|
|
30 minutter. Det er noe TV2sk over det å stemme på den som scorer det avgjørende målet. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 18.04.2013 14:15 Post subject: |
|
|
Jeg mener også 30 min er greit. I de tilfeller hvor noen kommer inn på slutten av kampen og snur den, så skyldes det somregel at de andre har slitt ut motstanderen i halvannen omgang, og at den som kommer inn med friske ben fremstår som mye bedre av den grunn. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 18.04.2013 14:22 Post subject: |
|
|
Nå var jo mitt inlegg en smule spissformulert også da, men du har absolutt et poeng. Men 20 min synes jeg er nok, som noen nevnte i et tidligere inlegg, med 30 min som minimumskrav er blir alle inbytterne i praksis luket vekk.
Dessuten kan man jo droppe å stemme på inbytterne også, man MÅ jo ikke stemme på de bare for at muligheten finns  _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 18.04.2013 14:35 Post subject: |
|
|
Men er det et problem å utelukke muligheten for å stemme på innbyttere? Sannsynligheten for at du får gjort noe fra eller til er langt større om du kommer inn rett etter pause, eller før timen er spilt. Har du ikke kommet inn før det gjenstår 20 minutter har det sannsynligvis gått såpass bra, at det ikke har vært noe skrikende behov for noen som kan komme inn og snu kampen. Så jeg ser bare ikke problemet med krav om minst 30 minutter, og jeg har null forståelse for argumentet om at det vil utelukke innbyttere. Det er jo nettopp det som er poenget. Det er en MINIMAL sjanse for at en spiller med mindre enn 30 minutters spilletid vil ha gjort en så vanvittig stor innsats den tiden han er på banen, at han overgår samtlige lagkamerater. Så hva er da problemet med at vi utelukker denne usannsynlige muligheten? _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 18.04.2013 15:06 Post subject: |
|
|
Hvor ofte blir noen byttet inn rett etter pause? Da blir det jo i praksis startoppstillingen man stemmer på.
Om det er et problem? Tja...jeg vill kunne ha muligheten til å stemme på noen som potensiellt kan komme inn å snu en kamp.
Quote: | Har du ikke kommet inn før det gjenstår 20 minutter har det sannsynligvis gått såpass bra, at det ikke har vært noe skrikende behov for noen som kan komme inn og snu kampen. |
Really? Det hender jo at kamper står og vipper da.
Du prater om sannsynligheter og minimale sjanser. Men det forekommer jo at inbyttere faktisk er BB, selv om dette muligens er sjeldent. Men om vi skal ha en BB-avstemmning er det greit om den er standardisert og en kategorisk utelukking av inbyttere blir da i mine øyne feil. _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 18.04.2013 16:06 Post subject: |
|
|
Forslag:
Umiddelbart etter kampslutt låses kamptråden samtidig som det opprettes en "Post match / Etter kampen". BB-poll lages her.
Kamptrådene blir ofte svært lange og tunge å navigere i. Ved å gjøre det slik vil en vite at Etterkamps-kommentarene starter på side 1. |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 18.04.2013 16:07 Post subject: |
|
|
Vi snakker om at sjansen for at innbytterne kommer inn og snur en kamp er så liten at det ikke er noen vits i å ta de med. Jeg FORSTÅR ikke argumentasjonen. Hvis de ikke snur kampen, så blir de ikke stemt på og blir følgelig ikke banens beste. Dersom de er medvirkende i stor grad, så vil de jo fortjene å være med på avstemmingen av banens beste - uavhengig av SANNSYNLIGHETEN for at de er toneangivende.
Jeg har problemer med å se hvorfor det skal være en tidsgrense dersom argumentet er at sannsynligheten for at innbytterne skal være toneangivende er liten. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 18.04.2013 16:18 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 18.04.2013 16:28 Post subject: |
|
|
Drit nå i denne tidsgrensa. Om en spiller som har vært på banen i 20 minutter har vært med og snudd kampen på mirakuløst vis (noe a la Midtsjø mot Stabæk i fjor) så kan man vel gjøre et unntak og ta han med. I utgangspunktet har det sjelden noe for seg å ta med de som kun har vært på banen i noen få minutter. Trenger da ikke å være så fryktelig firkantet her. Problemstillingen er generelt irrelevant.
Diskutér heller Eru sitt forslag over her. Vet at 2mas ikke er fan av å låse tråder, men da får det være opp til de som er tilhenger av forslaget å overbevise han. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 18.04.2013 16:35 Post subject: |
|
|
Konstruktivt og bra forslag Eru  _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.04.2013 16:44 Post subject: |
|
|
Liker Erus forslag jeg også. Blir ofte veldig mange "JAAAA [input målscorernavn]!" man må navigere seg gjennom dersom man ikke følger forumet underveis i kampene.
Når det gjelder tidsgrensa på banens beste ser heller ikke jeg problemet. Alle som spiller bør være tilgjengelige, så for folk ta valget om hva de selv mener er lenge nok. At en spiller kommer inn et kvarter før slutt, scorer tre mål og snur kampen på egenhånd skjer så ekstremt sjelden at jeg ikke tror tidsdilemmaet vil være en problemstilling i særlig grad. Kanskje aldri. Om et skulle dukke opp, så for folk være voksne nok til å kjenne på hva de mener selv. Er femten fantastiske minutter på slutten no, så stemmer man på denne spilleren. Føler man at kandidatene bør spille minst en halv omgang, stemmer man på andre. Jeg tviler på at en satt tidsgrense uansett vil gjøre merkbare utslag når det telles opp på slutten av sesongen. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 18.04.2013 16:47 Post subject: |
|
|
30 minutter minimum mener jeg også at det burde være. Synes avisstandarden er fin på akkurat dette området.
Et annet spørsmål er at dersom man har 30 min som krav, skal man sette grensen på at en spiller MÅ ha kommet inn senest i det 60.minutt... Eller kan en som kommer inn i det 64.minutt når det er tillagt 4 minutter overtid også regnes med.
Selv mener jeg det er enklest å gjøre alt etter 60.minutt for sent til å være med i avstemningen...
Forresten synes jeg det er fint tiltak å kunne stemme på BB her på RBKWEB. Tommel opp for dette!  _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 18.04.2013 16:51 Post subject: |
|
|
Jeg liker Erus forslag, men trenger man å låse kamptråden av den grunn? Mange fine diskusjoner der etter kampslutt. Derimot kan man jo likevel opprette en egen etterkampentråd. Kanskje det er bedre om alt av avstemning og karaktersetting av spillere foregår i denne tråden, istedetfor i selve kamptråden?
Synes det er fint å ha en kamptråd hvor man kan diskutere situasjoner i selve kampen, også etter kampslutt. Hvor skal isåfall disse diskusjonene tas? _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 18.04.2013 16:56 Post subject: |
|
|
Eru mente nok at alle diskusjoner og avstemninger kunne foregå i etter kampen-tråden. Det er jeg for øvrig enig i at er en god idé. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.04.2013 17:01 Post subject: |
|
|
Kamptråd A er pre-match og under kampen. Laguttak, følelser under kamp osv. Kamptråd B er etter kampen. Refleksjoner, børs, diskusjon over enkelthendelser osv. Bør fungere fint det. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 18.04.2013 17:30 Post subject: |
|
|
Enig karer  |
|
Back to top |