View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 16.03.2016 23:53 Post subject: Troillprat episode 16 |
|
|
Etter å ha startet 2016 med et bittelite smell kommer vi nå med første ordinære episode for året.
Denne gangen forsøker vi noe nytt - å holde episodelengden under kontroll! Under én time er uvanlig for vanlige Troillprat-episoder, men dette kutter redigeringstiden dramatisk ned, og episoden kommer dermed ut kun to døgn etter at den ble spilt inn. Håpet er å komme med nye episoder med litt høyere hyppighet.
Gjester denne gang er Daniel "som vanlig" Strand og Øystein Helde Fossum, som steppet inn på kort varsel når en annen gjest måtte melde forfall. Daniel og Øystein var begge involvert i et lovforslag på Rosenborgs årsmøte som fikk mye oppmerksomhet, og forteller om det som skjedde før, under og etter årsmøtet med dette.
I tillegg får vi inn noen ord om den begredelige starten på årets tippeliga.
Noen nettverksproblemer førte til litt ujevn lyd til tider, men for det meste skal det være både mulig å forstå hva som blir sagt og finne det interessant. Rune går seg som vanlig helt bort i minst ett spørsmål.
Det ble ingen quiz i denne episoden, så kort tid etter Troillprat Open.
http://troillprat.no/troi...lde-fossum _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 17.03.2016 00:24 Post subject: |
|
|
Det gledes - men sparer episoden til i morgen. (Resten av kvelden går med på musikk og RBKweb, hehe). Sikker på at dette blir nok en innertier, OP!  |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 17.03.2016 00:27 Post subject: |
|
|
Håper det, jeg vil ihvertfall si at på mange måter er det en av de viktigste episodene vi har hatt, i forhold til alvorligheten til minst ett av temaene. Og det viser seg igjen at RBK-supportere er mer kunnskapsrike enn svartmalerne gir dem kredit for.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 17.03.2016 00:47 Post subject: |
|
|
Jeg deltar som recurring guest kun på grunn av pengene...  |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 17.03.2016 00:48 Post subject: |
|
|
Så alvorlig var nå ikke den kampen mot Odd, Orion. Går seg til til helga det der. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 17.03.2016 00:52 Post subject: |
|
|
Herlig at vi har så oppegående folk på dette forumet!  |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 17.03.2016 09:18 Post subject: |
|
|
Strand: Hysj, ikke snakk åpent om pengeflyten og hvor lukrativt det er å snakke på podcast, da blir det så mange gjester.
Øystein: Som forumsupporter hevder jeg min rett til å få panikk ved enhver negative hendelse!
Attaboy: Enig! Her er det mye engasjement og kompetanse! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 19.03.2016 00:25 Post subject: |
|
|
Super episode.
Lo forøvrig godt av denne:
Rune: "Er ikke det her egentlig et argument....kan jeg spørre deg først Daniel.. til at nettopp det lovforslaget burde ha vært igjennom...ehh vi at medlemsmassen tydeligvis må agere som en slags vaktbikkje fordi styret er villige til å gjennomføre et... et forslag fra ntf eller nff eller hvem som til slutt står bak det, som er så dårlig argumentert for og redegjort at..at det ska da kan plukkes fra hverandre etter alle kunstens regler sånn som dere gjorde i artikkelserien. Er...Burde ikke det egentlig gjøre at vi på en måte krever at de bør ta hensyn til at her må man komme med bedre argumenter for å for både det å tillate medlemsmassen å ha en mulighet til å uttale seg, men også komme rett og slett med bedre argumenter for hvorfor de skal ha den makta det er å kunne gå med på noe sånt....?"
Daniel: "...asså det var verdens lengste spørsmål."  |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 19.03.2016 00:37 Post subject: |
|
|
Lurer på om det er kurs i å tenke tanker ferdig før man åpner kjeften...  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 19.03.2016 01:33 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 19.03.2016 02:28 Post subject: |
|
|
Flott episode! Merket en mye større iver etter Ã¥ høre da jeg visste at episoden var dagsaktuell. SÃ¥ fortsett jeg gjerne slik sÃ¥ ofte det lar seg gjøre 👍 |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 19.03.2016 10:50 Post subject: |
|
|
Largactyl: Det der burde vært motto, logo e.l. for Troillprat, særlig programlederen.
Megafritz: Takk for det, og helt enig! Vi spilte inn på mandag, så ble jeg litt lat og så på tv mandag kveld og forsåvidt også tirsdag, mens onsdag så fikk jeg ånden over meg og fikk episoden ut. Et par nye plugins for å automatisere en del av lyd-vaskingen jeg tidligere har gjort manuelt samt at jeg da nesten ikke gjorde noe redigering denne gangen gjorde det mye lettere å få det ut mens det enda var aktuelt. Og det er sånn jeg gjerne vil ha det.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 21.03.2016 22:41 Post subject: |
|
|
Da passerer denne episoden 300 lyttere, en uke etter at den ble spilt inn og 5 dager etter at den kom ut. Småpent mtp. tidlig seriestart og dårlig resultat i første kamp.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 21.03.2016 22:55 Post subject: |
|
|
Overraskende mye for et såpass tørt tema (for oss som ikke er spesielt interessert altså).  |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 25.03.2016 04:50 Post subject: |
|
|
Verdens lengste spørsmål
Ellers: stå på! |
|