View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 20.07.2004 12:29 Post subject: Rosenborg - Fredrikstad |
|
|
Fotballferien nærmer seg slutten, og på søndag sparkes høstsesongen i gang hjemme mot Fredrikstad.
Av de fire nye spillerne er det kun Ivar Rønningen og Mikael Dorsin som er aktuelle. Robbie Russell må sone karantene for tre gule kort, mens Daniel Braaten bare muligens blir med i troppen - han rekker bare to treninger før kampen.
Konklusjon: Ettersom Espen Johnsen fortsatt er et klart førstevalg mellom stengene, er det kun Micke som evt. kan komme til å starte mot FFK. Men Stensaas greier nok å holde ham ute av laget.
...i tillegg kommer hjemvendte Christer George, som nok meget mulig får noen minutter mot østfoldingene.
Jeg tipper med andre ord at RBK kjører dette laget fra start:
Espen Johnsen
Christer Basma - Vidar Riseth - Erik Hoftun - Ståle Stensaas
Roar Strand (Solli) - Fredrik Winsnes - Ørjan Berg
Azar Karadas - Frode Johnsen - Harald Brattbakk |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 20.07.2004 16:38 Post subject: |
|
|
Quote: |
............................Espen Johnsen ............................
Christer Basma - Vidar Riseth - Erik Hoftun - Ståle Stensaas
Roar Strand (Solli) - Fredrik Winsnes - Ørjan Berg
Azar Karadas - Frode Johnsen - Harald Brattbakk |
AK som ving igjen.... håper du ikke har rett 2mas.
[/quote] |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 20.07.2004 16:46 Post subject: |
|
|
Azar som ving er noe av det nærmeste du kommer Rosenborgfilosofisk blasfemi... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.07.2004 21:59 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | AK som ving igjen.... håper du ikke har rett 2mas.
|
Det håper jeg også, men jeg tror ikke at Georgie har sjangs til å gå rett inn på laget, samtidig som at Storflor tilsynelatende virker ut til å være bak Azar i køen... |
|
Back to top |
|
 |
Balder Proff

|
Posted: 21.07.2004 21:13 Post subject: |
|
|
Slik som spissene til RBK skifter plasser så går det jo fint å ha tre spisser som kan skifte plasser om hverandre, inkl. Karadas... Vi får se... _________________ "If you spell Chuck Norris in Scrabble, you win. Forever." |
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 21.07.2004 23:46 Post subject: |
|
|
Går vel an å bruke Braaten der? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.07.2004 08:59 Post subject: |
|
|
Jepp, det går an å bruke Braaten - men ikke allerede på søndag. Først i morgen debutererer han på trening... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.07.2004 12:44 Post subject: |
|
|
Karadas ble faktisk vraket fra start mot Mainz... Så får vi se hva som skjer på søndag; både Storflor og George banker vel på høyrevingdøra... |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 23.07.2004 17:48 Post subject: |
|
|
Etter dagens trening sa Ola By Rise at både Karadas og Solli benker. Det betyr vel at laget må bli som følger:
Espen Johnsen
Basma - Riseth - Hoftun - Stensaas
Strand - Winsnes - Berg
Storflor - Frode Johnsen - Brattbakk
Skal vi satse på scoringsrekord av sistnevnte på Lerkendal søndag?
Håper å få se litt av gode, gamle Georgie, pluss vår nye, svenske venn Micke Dorsin. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 23.07.2004 19:14 Post subject: |
|
|
håper vår nye svenske venn tar over for stensaas asap..
Alt for mange tversover fra den kanten... |
|
Back to top |
|
 |
langtind Junior

|
Posted: 24.07.2004 13:53 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | håper vår nye svenske venn tar over for stensaas asap..
Alt for mange tversover fra den kanten... |
Skal være enig at Ståle har hatt en del tversover igjennom historien, men han har da vært bra så langt i år... Eller er det bare jeg som husker helt feil nå...
Men når det er sagt, jeg håper også at vår nye venn etablerer seg raskt på laget! Liten tvil om hvem av de to som har fremtiden foran seg... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.07.2004 15:42 Post subject: |
|
|
Eggen jr. & Co. prøver å forberede seg best mulig til dysten på Lerkendal i morgen kveld. Fredag trente FFK med Adidas-fotballer i stedet for ballene fra utstyrsleverandøren Puma:
- Det er litt forskjell faktisk. Nå har jeg spilt med Adidas-fotballer så lenge jeg kan huske, så det er en vanesak, sier Dagfinn Enerly.
Les mer: Enerly gleder seg
Thomas, som legger merke til at lokalavisa i Fredrikstad faktisk heter Fredriksstad Blad...  |
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 25.07.2004 01:39 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Thomas, som legger merke til at lokalavisa i Fredrikstad faktisk heter Fredriksstad Blad...  |
Og RBK heter faktisk Rosenborg Balklub. Hva så? |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 25.07.2004 11:21 Post subject: |
|
|
duttend wrote: | 2mas wrote: | Thomas, som legger merke til at lokalavisa i Fredrikstad faktisk heter Fredriksstad Blad...  |
Og RBK heter faktisk Rosenborg Balklub. Hva så? |
Det har jeg faktisk aldri lagt merke til. Hverken det med Fredrikstad eller Rosenborg. Har egentlig ikke så mye å si da  |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 25.07.2004 15:13 Post subject: |
|
|
Det med Fredriksstad Blad og Rosenborg Ballklub har sikkert begge deler med gamle tider å gjøre. Ballklub, med en b er gammel skrivemåte. Det ble skrevet på den måten, på den tiden klubben ble stiftet, antar jeg. På samme måte kan det være med Fredriksstad blad. Det er bare i senere tid at den ene s'en har blitt fjernet, tenker jeg. Noen som kan bringe klarhet i dette? _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.07.2004 16:08 Post subject: |
|
|
Ja, det er jo helt klart gamle skrivemåter. Grunnen til at jeg nevnte det, var rett og slett fordi at jeg plutselig la merke til dobbel-s-en da jeg skulle bruke avisa som kilde!  |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 25.07.2004 20:12 Post subject: |
|
|
SEIER! Helt fortjent. Så ikke handsen fra Canal+ sin sending, men siden ingen protesterte var det vel riktig. Ellers burde Storflor lære seg å få ballen litt opp, enn langs bakken der Lund Hansen tok alle. Synd Brattbakk ikke scora, men den kommer vel snart?!?  |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 25.07.2004 20:20 Post subject: |
|
|
Mye bra bevegelser foran skåringene idag Ikke bare ble det seier, nå leder vi endelig tippeligaen også tromsø tapte 3-0 for ham-kam  _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 25.07.2004 20:48 Post subject: |
|
|
Det var skikkelig bra! Eneste synd at jeg tapte 50kr på Oddsen. Tippa Rosenborg, Lillestrøm og Tromsø, men det ble glede selv om jeg tapte da Får se på det sånn  |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 25.07.2004 21:58 Post subject: |
|
|
Det som er tydelig av årets tippeliga er at du ikke kan tillate deg å undervurdere HamKam. Dagens sterke borteseier over Tromsø, som gav oss førsteplassen i tippeligaen, står det respekt av!
Forøvrig reagerer jeg på en liten bagatell. Hvorfor bytter Ola By Rise inn Azar Karadas fem minutter før kampslutt? Hva skal vi med to spydspisser når vi leder betryggende 3-1 og har full kontroll på kampen?
Hadde det ikke vært bedre å enten drite i det tredje byttet, eller gitt Mikael Dorsin sin tippeligadebut? Hvis han først er kjøpt inn for å utfordre Ståle, og på sikt ta over for Ståle, hvorfor ikke gi han sjansen på en dag som denne? Vi hadde garantert ikke tapt kampen på det.
Eventuelt kunne vi byttet Strand mot Odd Inge og fått et rent midtbanebytte. Men hva i helvete skal vi med Karadas og Frode Johnsen på topp når vi leder kampen med to mål? _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 26.07.2004 12:24 Post subject: |
|
|
hehe, vel jeg tror det har mer med AK å gjøre enn med hva OBR vil..
AK har en tendens til å reagere hardt når han får lite spilletid, OBR lekte juniortrener der han gir den ungen som skriker høyest litt mer spilletid.
Forøvrig synes jeg MD skulle få et par omganger så fort som mulig så han er ferdig innspilt når SS virkelig begynner å slå mange feilpasninger utover høsten. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 26.07.2004 12:39 Post subject: |
|
|
Mulig de klamrer seg til et håp om at Azar er tålmodig helt til Frode legger opp... i tilfelle må han jo få spille nå og da.
Det er lenge siden Azar har vist noe som gjør at jeg synes at han fortjener midtspiss-plassen, og vingspiller er han jo ikke. For min del kan han godt selges hvis han ikke er villig til å være innbytter. |
|
Back to top |
|
 |
DeKjök Junior

|
Posted: 26.07.2004 13:54 Post subject: |
|
|
joakleis wrote: | Det med Fredriksstad Blad og Rosenborg Ballklub har sikkert begge deler med gamle tider å gjøre. Ballklub, med en b er gammel skrivemåte. Noen som kan bringe klarhet i dette? |
Jeg kan og det hele er enkelt:
Vår fantastiske by Fredrikstad ble grunnlagt ved et kongelig dekret (eller var det sekret?) år 1567 av Kong Fredrik IV og det var kongens by, altså Fredriks Stad. Fredriksstad Blad har beholdt den gamle formen, men bruker den vel egentlig bare i heading på papirutgaven og enkelte andre steder. |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 26.07.2004 14:34 Post subject: |
|
|
Da fikk vi oppklart den saken og
Synes ikke ALH spilte så dårlig i går, nei. Litt mer spilling i Tippeligaen, så blir detta bra  |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 26.07.2004 15:18 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Forøvrig synes jeg MD skulle få et par omganger så fort som mulig så han er ferdig innspilt når SS virkelig begynner å slå mange feilpasninger utover høsten. |
Helt enig. Synes alle de nye spillerene (- Rønningen) bør få godt med spilletid så raskt som mulig, gjerne allerede mot Sheriff. Er litt redd for at spesielt Dorsin og Russell blir benkefyll. Sleng dem ut på dypt vann så de lærer seg å svømme så fort som mulig!! :D
Og du jevlar for en benk vi får fremover!!!!!!!  |
|
Back to top |
|
 |
|