|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 22.04.2025 23:10 Post subject: Terminliste 2026 |
|
|
Da Ajax slo ut Bodø/Glimt i playoff-runden i februar 2024 sørget de samtidig for at de helgule fikk spillefri fra obligatoriske kamper i mars i fjor. Siden den gang har Kjetil Knutsens mannskap spilt tellende kamp i hver eneste måned – og det stopper ikke med det første.
Man er nå snart ferdig med den trettende måneden på rad med kamp, og det som er helt sikkert er at Glimt kommer til å spille kamp til minst januar 2026. Da vil man stå på 22 måneder på rad med obligatorisk kamp – noe trolig ingen andre lag i verden har vært i nærheten av.
(...)
– Vi planlegger ikke for suksess i Norge. I år er det fem lag som skal inn i Europa fra Norge. Nå tror jeg at de andre lagene som skal inn begynner å forstå det. De kommer inn i akkurat det samme som vi har stått i. Når jeg ser på årsplanen vår, så ser det ut som at noen har tatt en avsagd hagle og skutt alle kampene inn i en terminliste. Tidsrommet vi har å spille i blir ikke større. Det vi rydder en plass, tetter vi bare inn en annen plass. Det er sånn som vi holder på med gatene i Bodø, sier Knutsen, tydelig engasjert når han snakker om temaet.
– Vi må planlegge for suksess. Man tar med seg alt. Belastningen blir større. Vi får hele tiden høre at det er urettferdig, for ting blir så tilrettelagt for Bodø/Glimt. Sannheten er at vi konkurrerer på dårligere vilkår enn alle lagene vi konkurrerer med i Norge, og i Europa. Du kan si hva du vil. Det er fakta, slå han fast.
(...)
– Vi ønsket at de fem klubbene skulle få starte tidligere, og spille mot hverandre. Det gikk ikke. Men vi er på gang. Det er det positive i det hele. Jo bedre vi gjør det, jo bedre rangert blir vi som nasjon, og da får flere lag får spille i Europa. Da blir flere å forstå det. Jeg tror at vi er på vei til en løsning hvor serien starter tidligere, sier Glimt-treneren.
Les mer: Glimt spiller i minst 22 måneder uten pause: – Det har ikke vært planlagt for suksess
Jeg er litt usikker på hva Glimt faktisk foreslår, men de kunne trolig tenkt seg spillefri hele juni for å gi spillerne ordentlig friperiode? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.04.2025 08:46 Post subject: |
|
|
Da blir det jo sikkert sånn, Glimts ord virker å veie tungt. Men hvis vi skal ha spillefri i hele juni, forøvrig et fullstendig absurd forslag da juni er en perfekt måned for fotball (og før ferien er i gang), så kan vi like gjerne snu sesongen til høst-vår (som vel er det toppene har ønsket i lang tid). |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7061 Location: South-west coast exile
|
Posted: 23.04.2025 09:01 Post subject: |
|
|
Jeg klarer ikke å lese noe konkret forslag ut av de sitatene, bare løs prat om at det spilles mye. Det er forståelig. Tellende kamper i 22 måneder på rad er jo definitivt mye. Nå har B/G soleklart de beste forutsetningene i Norge til å kunne stå i det, men det er uansett tøft.
Spillefri på sommeren mener jeg er komplett galskap. Det fins jo ikke noe bedre enn fint vær, fin gressmatte og norsk fotball på sommeren. Den perfekte tiden for fotball. Men, vi vet jo godt fra før at Knutsen kun bryr som å maksimere B/Gs konkurransefortrinn. Han er nok godt inne på topp 3 aktører i fotballnorge som gir blanke faen i supportere. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.04.2025 20:30 Post subject: |
|
|
Jeg greier ikke å lese noe konkret utover at Glimt ønsker tidligere seriestart for å kunne spre seriekampene mer utover. Jeg antar at de ikke ser for seg å spille annenhver helg halve sesongen og heller ønsker en ferieperiode. |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
SITATET |