View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Sondre Senior
|
Posted: 12.07.2004 11:29 Post subject: Daniel Braathen |
|
|
Leste på vg.no at Daniel ikke utelukker en overgang til RBK. Selv om han helst vil til Oslo området. Kjedelig om han glipper for RBK nå, som han er tilgjengelig. (bosman spiller snart, og Skeid vil selvsagt ha penger)
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=234477
Jeg siterer:
- Du har signalisert at du ønsker å bo i Oslo?
- Ja, men hvis Rosenborg ringer, så er det jo en mulighet det også, svarer Braaten. _________________ -RBK |
|
Back to top |
|
 |
toavo Senior
|
Posted: 12.07.2004 12:20 Post subject: |
|
|
Da er det ikke mye annet å si en "LØP OG KJØP"  _________________ ROSENBORG INGEN OVER INGEN VED SIDEN |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah Senior
|
Posted: 12.07.2004 12:34 Post subject: |
|
|
Enig, Løp og kjøp!
HÃ¥per "Brakka" ser den artikelen!
Daniel Braaten er jo en meget god talent!  _________________ RBK NORWAY RBK |
|
Back to top |
|
 |
Bamse Senior
|
Posted: 12.07.2004 17:33 Post subject: |
|
|
Enig med dere.
Her bør RBK kjenne sin besøkelsestid, å prøve å få tak i Braaten!
Et ungt og godt talent! 9 mål på 14 kamper høres bra ut!
KJØP!!!!
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 12.07.2004 18:27 Post subject: |
|
|
Har ikke sett så mye på han og veit ikke hvordan han spiller, men han høres jo god ut. Skeid vil jo selge han også, så derfor er det kanskje de som må bøye seg i støvet å selge han til Rosenborg billigere, enn at vi må betale dyrt for han. Nå er det mulig at Rosenborg får han for en billig penge Hvem vil vel ikke spille for denne klubben?
Tja, hvorfor ikke sier jeg.  |
|
Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 13.07.2004 08:22 Post subject: |
|
|
er dette noe å lure på ? spilleren selv vil til RBK. rosenborg må neppe ut med noe mere enn 1,5-2 mill, og MÅ snart begynne å tenke lengre frem en til morgendagen. braathen inn som midtspiss\venstrekant, og få bratigol over på høyre... evt omvendt. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.07.2004 10:20 Post subject: |
|
|
- Er Daniel i form, vil han være den beste spilleren i troppen uansett Tippeliga-klubb. Han kan bli en god klubbspiller ute i Europa, og vi mener han er outstanding, sier Skeid-trener Kjell Sverre Hansen Wold.
Både Lillestrøm og Vålerenga er interessert i Braaten, og selv har spissen uttalt at han helst ønsker å spille i Oslo. Nå åpner han også opp for Trondheim og Rosenborg.
- Klart det er åpning for Rosenborg, Norges beste klubb med mulighet for spill i Champions League. Men jeg vet ikke om de er interessert lenger, sier Braaten.
Rosenborg-trener Ola By Rise vil ikke kommentere hvorvidt Braaten er aktuell i dette overgangsvinduet.
- Han er en spennende spiller, sier en ordknapp By Rise.
Skeid bekrefter at klubben har mottatt forslag til bud, men vil ikke ut med hvilke klubber det er snakk om.
Les mer: - Daniel best i Norge |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 13.07.2004 10:21 Post subject: |
|
|
Well...
Jeg er ikke imot å kjøpe Braaten. Slett ikke. Men det er nok ikke sikkert at vi må gi maks 2 mill. Stabæk, Enga, Lyn, VIF, TIL, - ja, er det noen tippeligaklubber som ikke vil ha ham? I tillegg til at penga sitter løsere nå enn før...
Godt mulig han ville vært en forsterkning, jeg har ærlig talt ikke sett mye til ham siden han briljerte mot Enga i cupen for et par år siden. Han imponerte ikke Hareide (men var jo skadet).
Venstreving? Jo kanskje. Det ER mulig å skyve Brattbakk over. Men skal vi ikke heller dyrke fram CSM på den posisjonen? På den annen side trenger kanskje Moen noe mer tid på å kunne bli en forsterkning. |
|
Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 13.07.2004 15:33 Post subject: |
|
|
Her er det bare å kjøpe!
Når Braathen selv endelig har innsett at han ikke kommer til utlandet med det første og er innstilt på å være i norge bør det da ikke være noen tvil! Har ikkehørt så mye i det siste men 9 mål på 14 kamper synes nå jeg er bra nok! Han vil bli en stor forsterkning for rbk!
men det bør brukes maks fem millioner på han! regner med at skeid selger han for det! _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah Senior
|
Posted: 13.07.2004 21:59 Post subject: |
|
|
Jeg så på TV2-sporten nå kveld, og der sa Daniel selv at han vil til RBK (så det er posetivt ) og treneren\ledelsen var heller ikke så negative til RBK! Men de sa at de ville han en slup med penger for ham!
Så får vi se hva prislappen blir!  _________________ RBK NORWAY RBK |
|
Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 14.07.2004 00:27 Post subject: |
|
|
med tanke på at braathen er bosmanspiller snart, og at skeid sitter igjen med 800 000 (utdanninsbeløp) etter dette året, tror jeg ikke dem er så veldig harde forhandlere men men, syns dem fortjener litt penger, så 5mill er vel greit. bra å støtte opp skeid, som er et av norges beste rekruttlag:) |
|
Back to top |
|
 |
Zinky Junior
|
Posted: 14.07.2004 03:10 Post subject: |
|
|
Bratseth må gjerne bruke 10 millioner på spilleren og, så er vi sikre på at han får presang av julenissen til jul. United, Everton, Ajax og Barcelona, bare for å nevne noen, er vel også ganske flinke til å få opp gode spillere, syns vi skal sende litt penger til dem og jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 14.07.2004 03:52 Post subject: |
|
|
Zinky wrote: | Bratseth må gjerne bruke 10 millioner på spilleren og, så er vi sikre på at han får presang av julenissen til jul. United, Everton, Ajax og Barcelona, bare for å nevne noen, er vel også ganske flinke til å få opp gode spillere, syns vi skal sende litt penger til dem og jeg. |
Tja, jeg synes nu han er de 5mill værd. Og hvis det da også gavner norsk klubfodbold ser jeg ikke problemet i at betale den sum.
Synes faktisk slet ikke man kan bruge din sammenligning med United og de andre hold.. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Zinky Junior
|
Posted: 14.07.2004 07:04 Post subject: |
|
|
Rosenborg ville ikke forhandle engang når skeid krevde 6millioner for han i fjor høst. Så aldri om di betaler 5 millioner for han nå som han også snart er kontraktløs...Ikke det at jeg trur skeid vil kreve så mye heller da men...Poenget mitt var bare at for det om Rosenborg er en "rik" klubb, trenger de ikke kaste ut penger heller.
Om Braathen er noe og satse på kan også diskuteres, han har selv sagt mange ganger at det er utenlands han egentlig vil. Så om han kommer så stikker han sikkert så snart han får sjansen. Da er det vel egentlig bedre å satse på de unge spillerene vi har i klubben!? |
|
Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 14.07.2004 09:08 Post subject: |
|
|
Zinky wrote: | Rosenborg ville ikke forhandle engang når skeid krevde 6millioner for han i fjor høst. Så aldri om di betaler 5 millioner for han nå som han også snart er kontraktløs...Ikke det at jeg trur skeid vil kreve så mye heller da men...Poenget mitt var bare at for det om Rosenborg er en "rik" klubb, trenger de ikke kaste ut penger heller.
Om Braathen er noe og satse på kan også diskuteres, han har selv sagt mange ganger at det er utenlands han egentlig vil. Så om han kommer så stikker han sikkert så snart han får sjansen. Da er det vel egentlig bedre å satse på de unge spillerene vi har i klubben!? |
Hvilke unge spisstalenter har vi i klubben? |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 14.07.2004 09:48 Post subject: |
|
|
Han sa "unge spillere", ikke "spisstalenter". Braaten kan jo også spille ving.
Alexander Tettey, Christian Sæther Moen, Per Ciljan Skjelbred? Det burde vel være allment kjent. Videre er Aksel Skjølsvik tatt ut i G17-troppen til den kommende firenasjonersturneringen.
Alle disse er på den annen side noen år yngre enn Braaten, og trenger noen flere år på å bli gode nok. Ola By håper, jf rbkwebs intervjuer, at CSM skal være veldig god om et par år med rett matching underveis.
Forresten, Thomas, vi vil høre mer om Aksel Skjølsvik... spa opp noe!
Last edited by haavarl on 14.07.2004 09:51; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 14.07.2004 09:49 Post subject: |
|
|
Forøvrig tror jeg Braaten kan være en god forsterkning. Han har definitivt potensialet, med fart og teknikk. Men, han må nok være innstilt på å jobbe knallhardt for å videreutvikle seg og tilpasse seg RBKs spillestil - det ryktes at han kan være litt umotivert til tider. |
|
Back to top |
|
 |
langtind Junior

|
Posted: 14.07.2004 10:02 Post subject: |
|
|
Her bør det kjøpes, og det er jeg temmelig sikker på at de kommer til å gjøre det...
Braaten har et utrolig stort potensiale, og vi er nødt til å satse ungt, er jo ikke mange årene før angrepet vårt i dag er pensjonister.. |
|
Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 14.07.2004 10:15 Post subject: |
|
|
Er rimelig betimelig å reagere på utsagnet om at man heller burder satse på egne unge spillere fremfor å kjøpe Braathen.
Braathen er i utgangspunktet spiss (og bør dermed evt. brukes der han er best), og såvidt meg bekjent har vi ingen fremadstormende unge spisser i klubben.
Skulle derfor ikke være noen motsetning mellom å satse på Alexander Tettey og Per Ciljan Skjelbred, samtidig som man går til innkjøp av en spiller som Braathen. Sæther Moen er for det første ving, og er for det andre en spiller man ikke kan forvente skal bidra med noe i høstens Mesterliga-kvalik.
Er enig i at Braathen må jobbe for å tilpasse seg RBK, hvis han kommer, men det må da vel være bedre å kjøpe en spiss som kan bli jævlig god, enn en spiller som er mer safe i utgangspunktet (ala Frode Johnsen), men med et begrenset potensiale? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.07.2004 10:20 Post subject: |
|
|
Er enig i at det er feil å si at Braaten ødelegger for spillere som Tettey, Skjelbred og Sæther Moen. Braaten har tross alt fått prøve seg på A-landslaget, mens den nevnte trioen er urutinerte juniorspillere til sammenligning.
Så får vi se om det blir overgang denne gangen. Skeid kan umulig være så tverr på overgangssummen denne gangen... |
|
Back to top |
|
 |
DJ_G|zm0 Junior
|
Posted: 14.07.2004 10:54 Post subject: |
|
|
Bra at RBK kanskje kjøper et slikt talent som Braaten. Men spørsmålet er jo om han får spille..... _________________ Mvh. Christian Lauritsen |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 14.07.2004 12:19 Post subject: |
|
|
Hvis han er god nok får han nok spille. Men sikkert ikke så mye med det første, nye spillere pleier jo å ha noen måneders "innkjøringstid" (som Solli nå sist). Jeg tror vi kan komme med en endelig dom neste sommer... eller i alle fall bør vi ikke bli forbløffet om han ikke får spille så mye i høst.
Hvis han da altså har så mye innsatsvilje som trengs.
Han kan bli veldig god i alle fall. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.07.2004 12:56 Post subject: |
|
|
Vålerenga skriver følgende på sine egne nettsider:
Vålerenga og Skeid har vært enige klubbene imellom i lang tid. Faktisk siden før sommeren.
(...)
Forutsetningene for at vi satte i gang forhandlinger med Skeid var at Daniel Bråten/agenten hadde signalisert at det var Vålerenga som var aktuelt for ham, hvis det ikke ble utlandet.
(...)
Bråtens overgang fra Skeid til Vålerenga brøt sammen tirsdag, etter at vi trakk oss. Vi avdekket at det ikke ble spilt med åpne kort i prosessen og vi vil ikke være med på et slikt spill. Vi ventet et endelig svar fra spilleren tirsdag ettermiddag og da det uteble, samtidig med at ny informasjon datt inn, følte vi oss ført bak lyset. Agenten kjørte et dobbeltløp. På den ene siden var vi den eneste norske klubben og på den andre siden, med visshet om vår avtale i bunner, ble det kjørt et løp inn mot andre norske klubber, stikk i strid med alle forutsetninger. Derfor trakk vi oss.
Les mer: VÃ¥lerenga og skeid var enige |
|
Back to top |
|
 |
Zinky Junior
|
Posted: 14.07.2004 14:20 Post subject: |
|
|
Så visst jeg skjønner deg rett sander a så bør Braathen komme til Rosenborg å ta midtspissplassen? Braathen har 9 mål på 1260 minutter i 1.divisjon, noe som vil si at han har brukt 140 minutter på hvert mål. Som regel utskjelte Frode Johnsen har 8 mål på 1174 minutter. Han bruker altså rett under 147 minutter på å putte i eliteserien. Og ja, Braathen har framtiden foran seg, og blir sikkert en stor spiller, ikke vett jeg. Men en spiller som så tydelig har signalisert at han vil til utlandet gidder ikke sitte i årevis på benken i Rosenborg. Og nå er jeg ikke pessimistisk. Og hvor realistisk er det at han setter både Johnsen og Karadas ut av laget med det første?
Han kan spille på ving og ja, der har vi 4 spillere på under 25 år med framtiden foran seg + evigunge Brattbakk. Får de han billig er det alltids grett med kamp om plassene, men han jeg trur ikke han blir lenge i Rosenborg uansett. |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 14.07.2004 14:50 Post subject: |
|
|
Zinky wrote: | Rosenborg ville ikke forhandle engang når skeid krevde 6millioner for han i fjor høst. Så aldri om di betaler 5 millioner for han nå som han også snart er kontraktløs...Ikke det at jeg trur skeid vil kreve så mye heller da men...Poenget mitt var bare at for det om Rosenborg er en "rik" klubb, trenger de ikke kaste ut penger heller.
De unge spillerne vi har i klubben må utvikle seg enda mer, og må få litt erfaring først. Da kan vi ha Braathen her, og i mellomtiden kan de jobbe seg enda bedre. Om Braathen stikker utenlands om noen år, så har vi de unge spillerne som forhåpentligvis har blitt enda bedre.
Eller? |
|
Back to top |
|
 |
|