English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Supportertyper

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gisp!
Legende

PostPosted: 16.08.2014 00:07    Post subject: Reply with quote

Adressa har lagt ut testen "Hvilken type Rosenborg-supporter er du?"

Vanskelig å finne helt passsende svar på flere av spørsmålene, men noe må man trykke. Da ble det slik for meg.

Adressa wrote:
Du er en Eggen-ekstremist!
Du sverger til 4-3-3, RBK-kassetten og drømmer om 13 seriemesterskap på rad igjen. Du har femti kasser med RBK-effekter i kjelleren hjemme, og Milan borte på en sliten VHS.
Lykke til i kampene som gjenstår!

Regionavisen definerer Eggen-ekstremistene slik:
Quote:
Familie fra Melhus med mor (71), far (74) og hjemmeboende sønn (38 ). Deler på to sesongkort. Har hatt samme seter på Adidas siden før Kristi tid. På det meste av serie- og cupkamper, men har ikke vært på bortekamp siden Gjemselund ‘89, da denne sammenfalt med onkelungens konfirmasjon i Kongsvinger.

Parkerer bilen på hemmelig, og alltid ledig sted, 23 sekunders gange unna Lerkendal. Savner tiden med termos på tribunen, men syns det er stas at Bruttern er tilbake. Elsker å si «Bruttern».

Bruker godfot-teorien som grillkrydder. Deltar på medlemsmøtene i RBK. På hils med Harald, Erik, Ørjan, Kalle, Ola og Bent, som får julekort hvert år. Fotball må spilles slik ketchupen legges på pølsa, i lengderetning!

For øvrig har jeg på ketchupen i sikk-sakk. Sennep derimot, alltid i lengderetning, en på hver ving. Cool
hello
Veteran

PostPosted: 16.08.2014 00:11    Post subject: Reply with quote

Haha, jeg skal innrømme at jeg synes den beskrivelsen var morsom.
Back to top
View user's profile Send private message
Diabolic
Rutinert

PostPosted: 16.08.2014 09:54    Post subject: Reply with quote

Jeg ble Hoftunhateren. Litt rart, siden jeg ikke hater Hoftun.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
pingvin
Veteran

PostPosted: 16.08.2014 09:58    Post subject: Reply with quote

<-- Eggen-ekstremist. Passer bra Very Happy
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 16.08.2014 11:02    Post subject: Reply with quote

Diabolic: Kan hende Hoftun har en annen oppfatning. Razz
Henri
Legende

PostPosted: 16.08.2014 11:02    Post subject: Reply with quote

Ble Eggen-ekstremist jeg også. Må innrømme at jeg synes mange av de supporter-beskrivelsene var morsomme.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 16.08.2014 12:18    Post subject: Reply with quote

Apropos Gjemselund fjerde serierunde 1989. Kampen endte 2-2.
Per Joar Hansen ble byttet ut etter 33 minutter og Hans Brandtun fikk dermed sin første og eneste offisielle kamp for Rosenborg.

Dette ble faktisk også den siste kampen Per Joar Hansen startet for Rosenborg. Han fikk kun fire innhopp i de 18 gjenværende seriekampene, samt to innhopp i cupens første og andre runde den sesongen, som også ble hans siste på banen for RBK.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 16.08.2014 15:23    Post subject: Reply with quote

Så man kan si at Hans Brandtun var en slags brekkstang for å få Per Joar Hansen ut av Rosenborg?

Er det derfor shadwell har et bilde av ham som profilbilde her inne? Litt som å ha kors, sølvkuler eller hvitløk mot vampyrer? Wink

Edit: Gitt 2mas sitt detektivarbeid i posten under, bøyer jeg hodet i skam over min feilslutning! Jeg så bare på navnet i URLen på bildet til shadwell, sjekket ikke om det stemte.

Last edited by OrionPax on 16.08.2014 18:03; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef

PostPosted: 16.08.2014 16:38    Post subject: Reply with quote

rbk.no tuller med navngiving av bilder?

Ut i fra 1985-lagbildet, der Svorkmo er nest til venstre bakerst, er det vel han og ikke Brandtun på bildet:

Brandtun-bilde:

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.08.2014 16:40    Post subject: Reply with quote

Diabolic wrote:
Jeg ble Hoftunhateren. Litt rart, siden jeg ikke hater Hoftun.

Jeg også. Tror nok det er betegnelsen de har satt på alle stående, syngende.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.08.2014 16:49    Post subject: Reply with quote

Ich auch!

FÃ¥r vel kopiere inn de to andre viktigste typene:

Quote:
Web-troillet

36 år eldgammel mann bosatt på Facebook, Twitter, VG Debatt og RBKWeb. Har så vidt samboer. Sitter stort sett hjemme med en Sony Experia Z2, egenproduserte fakta-ark og «nye» vinklinger på ståa i klubben han «elsker». Abonnerer på Josimar og britiske fotballpodkaster.

Har skrevet så mange sarkastiske innlegg at forholdet til klubben nesten har blitt ironisk distansert. Drar den så langt at noen meldinger må slettes – av han, eller RBK.nos moderatorer.

Stor stas da en tweet om Perrys avgang førte til tre nye følgere. Synes Mini-sangen eller rosenborgsamba er ironisk catchy.

Quote:
Hoftunhateren

28-årig mann fra Trondheim. Rosenborgs tapre soldat, jobber til vanlig som pedagog. «Opptrer» på Øvre øst og på bortekamper mot hatlagene. Filmer og legger ut egen innsats på tribunen på Youtube. Har hatt hockeydilla et par år.

Misliker fotball som produkt. Sverger til tifo, tostangsflagg og bluss. Hadde mulighet til å vinne 10 000 kroner i en pausekonkurranse i 2008, stilte motvillig opp, men gled på gresset på glatte Adidas-sneakers. Høyrøstet, går aldri i drakt, men lager egne T-skjorter med dødninghoder og budskap som promoterer ham selv. Hater anglofile, elsker Ben Sherman. Identifiserer seg som ultras, ikke hooligan eller casual, må vite.

Sint, men alltid på søndagsmiddag hos mor. Skarpe meninger, spesielt om Erik Hoftun. Han må gå.

Om det hadde vært til vanlig førskolelærer, som har flyttet til byen fra bygdene rundt, hadde det stemt enda bedre med arketypen. Litt for få trondhjemmere blant de ivrigste.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Katalysator
Veteran

PostPosted: 16.08.2014 17:07    Post subject: Reply with quote

Hm, ble Web-troillet. Forbausende spot-on. Det var jo eneste alternativ som nevnte RBKWeb, så jeg vant vel?
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 16.08.2014 17:24    Post subject: Reply with quote

Ble Eggen-ekstremist på meg også, gitt. Razz
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.08.2014 04:09    Post subject: Reply with quote

Ble Hoftun-hater sjøl. Litt drøyt at de drar subtile paraleller til casuals-miljøet, og nevner noe slikt som at jeg har det bra på tribunen om det så er regn, så lenge jeg har tatt på meg den ekstra tjukke Stone Island-jakka. Akkurat det vil jeg ha meg frabedt.

Det er for øvrig muligens treffende om enn synd at jeg fremstår som Hoftun-hater. Jeg har i utgangspunktet ingen bias og ønsker at alle ansatte i alle ledd hos oss skal lykkes, men først går klubben. Det er vanskelig å skjelne grensa mellom "Hoftun-hater" og "RBK-elsker" i mange tilfeller, etter mitt syn. Dessverre.
Diabolic
Rutinert

PostPosted: 17.08.2014 07:01    Post subject: Reply with quote

Jeg synes flere av beskrivelsene var både treffende, morsomme og vitner om en skribent med godt over gjennomsnittlig innsikt. Men de kunne spart seg akkurat det navnet. For man kan vel påpeke uten å bli helt surpomp at det er merkelig hvordan media kan lage slike navn på supportertyper og bygge opp til hatoppgjør i reklamer, men når vi synger «Hater Molde og Lillestrøm» så får vi en pekefinger i trynet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kaize
Proff

PostPosted: 17.08.2014 10:17    Post subject: Reply with quote

Diabolic Tommel'n opp!
Kaize
Proff

PostPosted: 17.08.2014 11:04    Post subject: Reply with quote

Endte selv opp som Hoftunhateren.
I og for seg greit, men som nevnt tidligere, et par spissformuleringer seriøse aviser burde holde seg for gode til.
ace
Veteran

PostPosted: 17.08.2014 11:57    Post subject: Reply with quote

Ble "Hoftunhater", ikke så glad i tittelen, men går god for deler av innholdet i beskrivelsen. Litt stereotypt dog.
danielsk
Veteran

PostPosted: 17.08.2014 12:18    Post subject: Reply with quote

Eggen-ekstremist her.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 17.08.2014 12:39    Post subject: Reply with quote

Hoftun Hater her også.

Personen som har skrevet dette har en del peiling på de forskjellige supporter typene. Jeg blir ikke snurt over å bli puttet i en Stone Island og Fred Perry bås selv om jeg ikke eier én pique og ingen "clobber" som mange kler seg i på fotball kamper. Disse beskrivelsene er selvsagt stereotyper og det er vel alle, inkludert forfatter, klar over.
Back to top
snørrat
Junior

PostPosted: 17.08.2014 23:16    Post subject: Reply with quote

Jeg ble:
Du er en aviskommentator!
Du har alltid et uventet syn på ting, men det er mest for å skille seg ut fra "bermen" av meningsytrere rundt RBK om dagen. Du har en gammel jakke som du alltid går i på kamp. Du gleder deg til å gå av med pensjon. Lykke til i kampene som gjenstår!

stemmer relativt bra, annet enn at jeg ikke har en gammel jakke, men to Ecup trøyer med Narvesen på.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 18.08.2014 01:25    Post subject: Reply with quote

Apropos Botswana (bosted i profilen til snørrat).

Nevner, på en dag som denne, en historie om bergenseren som ikke var helt stødig i geografi, men kjeften hadde han på plass.
Han jobbet vel på Adresseavisen og var kanskje faktisk nettopp aviskommentator før statsminister Syse sin tid.
Det var en på trykkeriet som lett kunne se ut som om han var fra Botswana eller der omkring. Mulig han presenterte seg som derfra også.
I alle fall skal da denne aviskommentatoren ha fortalt at Botswana jo er like ved Heimdal.
-NÃ¥, tuller du, sa min kilde.
-Nei da, det er en på trykkeriet som er fra Botswana og han sykler til jobben hver dag.

Ta det som et godt, ubekreftet rykte. Razz
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb