View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
gisp! Legende
|
Posted: 16.08.2014 00:07 Post subject: |
|
|
Adressa har lagt ut testen "Hvilken type Rosenborg-supporter er du?"
Vanskelig å finne helt passsende svar på flere av spørsmålene, men noe må man trykke. Da ble det slik for meg.
Adressa wrote: | Du er en Eggen-ekstremist!
Du sverger til 4-3-3, RBK-kassetten og drømmer om 13 seriemesterskap på rad igjen. Du har femti kasser med RBK-effekter i kjelleren hjemme, og Milan borte på en sliten VHS.
Lykke til i kampene som gjenstår! |
Regionavisen definerer Eggen-ekstremistene slik:
Quote: | Familie fra Melhus med mor (71), far (74) og hjemmeboende sønn (38 ). Deler på to sesongkort. Har hatt samme seter på Adidas siden før Kristi tid. På det meste av serie- og cupkamper, men har ikke vært på bortekamp siden Gjemselund ‘89, da denne sammenfalt med onkelungens konfirmasjon i Kongsvinger.
Parkerer bilen på hemmelig, og alltid ledig sted, 23 sekunders gange unna Lerkendal. Savner tiden med termos på tribunen, men syns det er stas at Bruttern er tilbake. Elsker å si «Bruttern».
Bruker godfot-teorien som grillkrydder. Deltar på medlemsmøtene i RBK. På hils med Harald, Erik, Ørjan, Kalle, Ola og Bent, som får julekort hvert år. Fotball må spilles slik ketchupen legges på pølsa, i lengderetning! |
For øvrig har jeg på ketchupen i sikk-sakk. Sennep derimot, alltid i lengderetning, en på hver ving.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 16.08.2014 00:11 Post subject: |
|
|
Haha, jeg skal innrømme at jeg synes den beskrivelsen var morsom. |
|
Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 16.08.2014 09:54 Post subject: |
|
|
Jeg ble Hoftunhateren. Litt rart, siden jeg ikke hater Hoftun. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 16.08.2014 09:58 Post subject: |
|
|
<-- Eggen-ekstremist. Passer bra  |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 16.08.2014 11:02 Post subject: |
|
|
Diabolic: Kan hende Hoftun har en annen oppfatning.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.08.2014 11:02 Post subject: |
|
|
Ble Eggen-ekstremist jeg også. Må innrømme at jeg synes mange av de supporter-beskrivelsene var morsomme. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 16.08.2014 12:18 Post subject: |
|
|
Apropos Gjemselund fjerde serierunde 1989. Kampen endte 2-2.
Per Joar Hansen ble byttet ut etter 33 minutter og Hans Brandtun fikk dermed sin første og eneste offisielle kamp for Rosenborg.
Dette ble faktisk også den siste kampen Per Joar Hansen startet for Rosenborg. Han fikk kun fire innhopp i de 18 gjenværende seriekampene, samt to innhopp i cupens første og andre runde den sesongen, som også ble hans siste på banen for RBK. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 16.08.2014 15:23 Post subject: |
|
|
Så man kan si at Hans Brandtun var en slags brekkstang for å få Per Joar Hansen ut av Rosenborg?
Er det derfor shadwell har et bilde av ham som profilbilde her inne? Litt som å ha kors, sølvkuler eller hvitløk mot vampyrer?
Edit: Gitt 2mas sitt detektivarbeid i posten under, bøyer jeg hodet i skam over min feilslutning! Jeg så bare på navnet i URLen på bildet til shadwell, sjekket ikke om det stemte. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Last edited by OrionPax on 16.08.2014 18:03; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.08.2014 16:38 Post subject: |
|
|
rbk.no tuller med navngiving av bilder?
Ut i fra 1985-lagbildet, der Svorkmo er nest til venstre bakerst, er det vel han og ikke Brandtun på bildet:
Brandtun-bilde:
 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.08.2014 16:40 Post subject: |
|
|
Diabolic wrote: | Jeg ble Hoftunhateren. Litt rart, siden jeg ikke hater Hoftun. |
Jeg også. Tror nok det er betegnelsen de har satt på alle stående, syngende. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.08.2014 16:49 Post subject: |
|
|
Ich auch!
FÃ¥r vel kopiere inn de to andre viktigste typene:
Quote: | Web-troillet
36 år eldgammel mann bosatt på Facebook, Twitter, VG Debatt og RBKWeb. Har så vidt samboer. Sitter stort sett hjemme med en Sony Experia Z2, egenproduserte fakta-ark og «nye» vinklinger på ståa i klubben han «elsker». Abonnerer på Josimar og britiske fotballpodkaster.
Har skrevet så mange sarkastiske innlegg at forholdet til klubben nesten har blitt ironisk distansert. Drar den så langt at noen meldinger må slettes – av han, eller RBK.nos moderatorer.
Stor stas da en tweet om Perrys avgang førte til tre nye følgere. Synes Mini-sangen eller rosenborgsamba er ironisk catchy. |
Quote: | Hoftunhateren
28-årig mann fra Trondheim. Rosenborgs tapre soldat, jobber til vanlig som pedagog. «Opptrer» på Øvre øst og på bortekamper mot hatlagene. Filmer og legger ut egen innsats på tribunen på Youtube. Har hatt hockeydilla et par år.
Misliker fotball som produkt. Sverger til tifo, tostangsflagg og bluss. Hadde mulighet til å vinne 10 000 kroner i en pausekonkurranse i 2008, stilte motvillig opp, men gled på gresset på glatte Adidas-sneakers. Høyrøstet, går aldri i drakt, men lager egne T-skjorter med dødninghoder og budskap som promoterer ham selv. Hater anglofile, elsker Ben Sherman. Identifiserer seg som ultras, ikke hooligan eller casual, må vite.
Sint, men alltid på søndagsmiddag hos mor. Skarpe meninger, spesielt om Erik Hoftun. Han må gå. |
Om det hadde vært til vanlig førskolelærer, som har flyttet til byen fra bygdene rundt, hadde det stemt enda bedre med arketypen. Litt for få trondhjemmere blant de ivrigste. |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 16.08.2014 17:07 Post subject: |
|
|
Hm, ble Web-troillet. Forbausende spot-on. Det var jo eneste alternativ som nevnte RBKWeb, så jeg vant vel? _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 16.08.2014 17:24 Post subject: |
|
|
Ble Eggen-ekstremist på meg også, gitt.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.08.2014 04:09 Post subject: |
|
|
Ble Hoftun-hater sjøl. Litt drøyt at de drar subtile paraleller til casuals-miljøet, og nevner noe slikt som at jeg har det bra på tribunen om det så er regn, så lenge jeg har tatt på meg den ekstra tjukke Stone Island-jakka. Akkurat det vil jeg ha meg frabedt.
Det er for øvrig muligens treffende om enn synd at jeg fremstår som Hoftun-hater. Jeg har i utgangspunktet ingen bias og ønsker at alle ansatte i alle ledd hos oss skal lykkes, men først går klubben. Det er vanskelig å skjelne grensa mellom "Hoftun-hater" og "RBK-elsker" i mange tilfeller, etter mitt syn. Dessverre. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 17.08.2014 07:01 Post subject: |
|
|
Jeg synes flere av beskrivelsene var både treffende, morsomme og vitner om en skribent med godt over gjennomsnittlig innsikt. Men de kunne spart seg akkurat det navnet. For man kan vel påpeke uten å bli helt surpomp at det er merkelig hvordan media kan lage slike navn på supportertyper og bygge opp til hatoppgjør i reklamer, men når vi synger «Hater Molde og Lillestrøm» så får vi en pekefinger i trynet. |
|
Back to top |
|
 |
Kaize Proff
|
Posted: 17.08.2014 10:17 Post subject: |
|
|
Diabolic  _________________ Helland som sentral blir for meg å forsøke å fylle et rundt hull med en oval kloss laget av sagspon med syltetøystrikk rundt. Zorac 19.02.21 |
|
Back to top |
|
 |
Kaize Proff
|
Posted: 17.08.2014 11:04 Post subject: |
|
|
Endte selv opp som Hoftunhateren.
I og for seg greit, men som nevnt tidligere, et par spissformuleringer seriøse aviser burde holde seg for gode til. _________________ Helland som sentral blir for meg å forsøke å fylle et rundt hull med en oval kloss laget av sagspon med syltetøystrikk rundt. Zorac 19.02.21 |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 17.08.2014 11:57 Post subject: |
|
|
Ble "Hoftunhater", ikke så glad i tittelen, men går god for deler av innholdet i beskrivelsen. Litt stereotypt dog. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 17.08.2014 12:18 Post subject: |
|
|
Eggen-ekstremist her. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 17.08.2014 12:39 Post subject: |
|
|
Hoftun Hater her også.
Personen som har skrevet dette har en del peiling på de forskjellige supporter typene. Jeg blir ikke snurt over å bli puttet i en Stone Island og Fred Perry bås selv om jeg ikke eier én pique og ingen "clobber" som mange kler seg i på fotball kamper. Disse beskrivelsene er selvsagt stereotyper og det er vel alle, inkludert forfatter, klar over. |
|
Back to top |
|
 |
snørrat Junior
|
Posted: 17.08.2014 23:16 Post subject: |
|
|
Jeg ble:
Du er en aviskommentator!
Du har alltid et uventet syn på ting, men det er mest for å skille seg ut fra "bermen" av meningsytrere rundt RBK om dagen. Du har en gammel jakke som du alltid går i på kamp. Du gleder deg til å gå av med pensjon. Lykke til i kampene som gjenstår!
stemmer relativt bra, annet enn at jeg ikke har en gammel jakke, men to Ecup trøyer med Narvesen på. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 18.08.2014 01:25 Post subject: |
|
|
Apropos Botswana (bosted i profilen til snørrat).
Nevner, på en dag som denne, en historie om bergenseren som ikke var helt stødig i geografi, men kjeften hadde han på plass.
Han jobbet vel på Adresseavisen og var kanskje faktisk nettopp aviskommentator før statsminister Syse sin tid.
Det var en på trykkeriet som lett kunne se ut som om han var fra Botswana eller der omkring. Mulig han presenterte seg som derfra også.
I alle fall skal da denne aviskommentatoren ha fortalt at Botswana jo er like ved Heimdal.
-NÃ¥, tuller du, sa min kilde.
-Nei da, det er en på trykkeriet som er fra Botswana og han sykler til jobben hver dag.
Ta det som et godt, ubekreftet rykte.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
|