View previous topic :: View next topic |
Hvem var best mot Haugesund? |
Lund Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
Svensson |
|
2% |
[ 3 ] |
Strandberg |
|
0% |
[ 1 ] |
Reginiussen |
|
0% |
[ 1 ] |
Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
Helland |
|
0% |
[ 1 ] |
Jensen |
|
91% |
[ 93 ] |
Selnæs |
|
0% |
[ 1 ] |
Gamst Pedersen |
|
0% |
[ 0 ] |
Riski |
|
0% |
[ 1 ] |
Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 102 |
|
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 04.07.2014 21:43 Post subject: Rosenborg - Haugesund |
|
|
VS.
Søndag 6. juli klokka 19 @ TV2.
Må si at jeg er usikker på hva som skjer med Mikkelsen. Planen var at han skulle komme tilbake til Trondheim i kveld etter fødselspermisjonen. Holder det med at han er med på treninga i morra for at han skal få starte på søndag? Jeg tror egentlig det.
I så fall blir det bare ei forandring på laget, vil jeg tro. Skjelvik ble jo vraket som venstreback allerede mot Lillestrøm, og det ligger nok i kortene at Dorsin fortsetter. Skjelvik får nok imidlertid sjansen igjen i Latvia på torsdag.
Antatt lag:
Alexander Lund Hansen
Jonas Svensson - Stefan Strandberg - Tore Reginiussen - Mikael Dorsin
Mike Jensen - Ole Selnæs
Tobias Mikkelsen - Riku Riski - Morten Gamst Pedersen
Alexander Søderlund |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 04.07.2014 23:10 Post subject: |
|
|
Håper Helland får fornyet tillit. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.07.2014 23:13 Post subject: |
|
|
Enig. Ingen har nevnt det med et kløyva ord, kanskje ikke så rart motstanden tatt i betraktning, men han viste imponerende dribleferdigheter mot Jelgava. Spørsmålet er om han kan vise det samme mot litt bedre motstand i Tippeligaen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.07.2014 23:17 Post subject: |
|
|
Jeg håper også at Helland får starte, men jeg tror akkurat nå at Mikkelsen beholder plassen. Virker som om deltakelse på siste trening før kamp liksom er det viktigste. Sånn har det jo også pleid å være etter landskamper for Gamboa og Diskerud, når de har kommet hjem fredag ettermiddag. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.07.2014 17:18 Post subject: |
|
|
Mikael Dorsin har kjempet seg tilbake på Rosenborg-laget.
- Han har vært solid - typisk Micke. Han bidrar med ro med ballen; han er rolig og rutinert. Han er flink til å kombinere, komme i andrefase, slå innlegg og sette opp spill, skryter Per Joar Hansen overfor rbkweb.no.
Les mer: - Han er rolig og rutinert
Jeg prioriterte ikke å møte opp på/etter den stengte treninga i formiddag, men det var tilsynelatende slapt. Kanskje man rett og slett droppet formasjonstrening?
I så fall kan det borge for at Helland får starte sin første seriekamp for sesongen. Mikkelsen erstatter uansett Chibuike i troppen. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 05.07.2014 17:51 Post subject: |
|
|
Molde vant mot Sogndal, og da vet vi hvor lista ligger! Kun tre poeng i denne duger, enkelt og greit!! |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 06.07.2014 13:18 Post subject: |
|
|
Felles melding fra Ultras Nidaros og Tifo Trondheim:
Quote: | Også i dag vil bannerne på Øvre Øst henge opp ned. I protest mot sportslig ledelse. Den er ikke rettet mot spillerne. Den er ikke rettet mot klubben vi alle elsker. Den er rettet mot de som ødelegger klubben vår. |
_________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 06.07.2014 13:20 Post subject: |
|
|
Denne skal det ikke være mulig å tape. Haugesund har vært ekstremt svake i år (sannsynligvis fordi jeg tippet dem som seriemestere i tabelltippingen). |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.07.2014 14:02 Post subject: |
|
|
Som vanlig er jeg glad for at en presset motstander har fått en liten opptur før møter oss; serieseier over Sarpsborg og cupseier over Tromsdalen.
Jeg greier ikke å se for meg at den tredje Haugesund-seieren i serien i år kan komme i kveld. Føler 1-1 er verste scenario. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 06.07.2014 14:25 Post subject: |
|
|
De hadde dog, ifølge Haugesunds Avis, en svak kamp mot det Grindhaug kalte et klovnelag i EL-kvalik torsdag.
FKH litt redusert i den kampen pga visumtrøbbel og at førstekeeper Kristiansen ikke var fullt restituert etter skade. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 06.07.2014 14:29 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Enig. Ingen har nevnt det med et kløyva ord, kanskje ikke så rart motstanden tatt i betraktning, men han viste imponerende dribleferdigheter mot Jelgava. Spørsmålet er om han kan vise det samme mot litt bedre motstand i Tippeligaen. |
Har vel vist flere ganger at han er langt bedre til å dra av motspillere enn både Gamst og Mikkelsen, både i TL og cup. I Hødd terroriserte han TL-backer i cupen, og i nesten hvert eneste innhopp i fjor var han langt farligere enn Mikkelsen med ball i beina. Dro seg faktisk ned mot linja forbi motstander, et ellers sjeldent syn.
Men spillere som kan dra av folk er ikke høyt i kurs hos Rosenborg, til tross for at alle topplag trenger folk som kan få etablerte forsvar i ubalanse gjennom driblinger. Det er noe rart når den foretrukkede spillestilen er 4-3-3 eller 4-2-3-1 uten vinger som evner å løpe fra eller forbi backer. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.07.2014 16:15 Post subject: |
|
|
@gisp:
Tenkte å nevne kampen i Wales, men glemte det der jeg satt og pønsket ut poenger.
Uansett ble ikke europcupdebuten noen skandale, og med et viktig bortemål er de fortsatt på god vei til 2. runde. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 06.07.2014 16:17 Post subject: |
|
|
Disse må stå over mot Vålerenga om de får gult kort i dag:
- Dorsin
- Reginiussen
- Strandberg
- Gamst
- Jensen
Tatt seg ut med gult kort til de 3 første, hadde endt opp med følgende forsvarsrekke mot Kjartansson:
Svensson-Jensen-Rønning-Skjelvik _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.07.2014 16:22 Post subject: |
|
|
Perry er svært oppmerksom på utfordringa, og nevnte det uoppfordret til meg:
- Det er fortsatt åtte kamper igjen i juli, og det sier seg sjøl at vi får bruk for alle sammen. Alle (førstevalgene) kan ikke spille alle kampene, og vi kommer til å få karantener.
...
Dessverre må RBK delvis skylde på seg sjøl fordi de ikke har villet fronte endring av karantenereglene på fotballtinget. Der er jo latterlig at det er samme gulkortregler i norsk serie med 30 kamper som i et gruppespill i e-cup med seks kamper! Antar den norske regelen dessuten stammer fra da det var ti lag i daværende 1. divisjon og 18 kamper. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.07.2014 17:34 Post subject: |
|
|
Uendret lag:
Alexander Lund Hansen
Mike Jensen - Ole Selnæs
Pål André Helland - Riku Riski - Morten Gamst Pedersen
Alexander Søderlund
Reserver: Daniel Örlund, Per Verner Rønning, Jørgen Skjelvik, Daniel Berntsen, Bent Sørmo, Tobias Mikkelsen og Alexander Sørloth |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 06.07.2014 17:36 Post subject: |
|
|
Er det mulig å se tv2 direkte på sumo fra utlandet? Står så jævlig kryptisk på siden til tv2. Noen som har erfaringer?
Har noen en løsning om det ikke går?
Last edited by Brego on 06.07.2014 17:39; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 06.07.2014 17:38 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Uendret lag:
Alexander Lund Hansen
Mike Jensen - Ole Selnæs
Pål André Helland - Riku Riski - Morten Gamst Pedersen
Alexander Søderlund
Reserver: Daniel Örlund, Per Verner Rønning, Jørgen Skjelvik, Daniel Berntsen, Bent Sørmo, Tobias Mikkelsen og Alexander Sørloth |
Bra oppstilling!!  _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
Back to top |
|
 |
ballerusk Junior
|
Posted: 06.07.2014 17:39 Post subject: |
|
|
Brego: TL er ikke geo-blokket. Såg selv en TL-kamp via Sumo på iPad i Danmark noen år tilbake. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.07.2014 17:39 Post subject: |
|
|
Spørsmålet er om dette er forandret etter at de mistet en del nettrettigheter i fjor?
...
Her er et lite knippe av programmer du kan se utenfor Norge:
Hotel Cæsar
Hvaler
Allsang på Grensen
Sommertid
God Morgen Norge
Cup-kamper direkte og i opptak
Tippeligaen i opptak
Les mer: Sumo i utlandet
Tror altså det ikke fungerer - i likhet med C More Play. Csports fungerer derimot. Det gjør naturligvis også Coolsport m.m.
Last edited by 2mas on 06.07.2014 17:40; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 06.07.2014 17:40 Post subject: |
|
|
RBK facebook skriver jo:
Mix er tilbake fra Brasil og sitter på benken til Rosenborg. Sjekk hvem som starter dagens kamp mot Haugesund! _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 06.07.2014 17:40 Post subject: |
|
|
Nei, det er det jeg ser TV2 selv sier, men så står det med liten skrift at TV 2 HD og Zebra ikke kan vises i utlandet? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.07.2014 17:43 Post subject: |
|
|
Sannelig!
Han var ikke i troppen som ble presentert i går, og derfor finleste jeg ikke saken om laguttaket:
Daniel Örlund, Daniel Berntsen, Mix, Jørgen Skjelvik, Per Verner Rønning, Alexander Sørloth og Tobias Mikkelsen.
Det er altså Sørmo som er vraket. |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 06.07.2014 17:43 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Det gjør naturligvis også Coolsport m.m. |
Hyyyl, å så funker ikke Coolsport på IPad pga flash. Jeg gråter modige tårer i Amstel-halvlitern min her  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|