English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Ranheim
Goto page 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Ranheim?
Daniel Örlund
10%
 10%  [ 7 ]
Jonas Svensson
37%
 37%  [ 25 ]
Stefan Strandberg
7%
 7%  [ 5 ]
Mikael Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Tore Reginiussen
6%
 6%  [ 4 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Mike Jensen
9%
 9%  [ 6 ]
Daniel Berntsen
9%
 9%  [ 6 ]
Tobias Mikkelsen
0%
 0%  [ 0 ]
Nicki Bille
4%
 4%  [ 3 ]
Riku Riski
4%
 4%  [ 3 ]
Morten Gamst Pedersen
6%
 6%  [ 4 ]
Pål André Helland
3%
 3%  [ 2 ]
Alexander Søderlund
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 66

Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 26.05.2014 20:33    Post subject: Rosenborg - Ranheim Reply with quote

VS.

Onsdag 4. juni klokka 18 @ tv2.no.

Det første møtet på Lerkendal stadion siden 3. runde i 1996.

Føles litt som en ny skjebnekamp: RBK røyk mot et annet 1. divisjonslag i 2005 etter mange uker med misnøye, og dette er en litt skummel kamp etter en resultatmessig opptur i Drammen.

Konsekvensen blir nok at RBK stiller relativt toppet. Er jo dessuten ei lita uke til påfølgende kamp mot Lillestrøm, så det er ingen grunn til å hvile noen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jangusk
Veteran

PostPosted: 27.05.2014 19:29    Post subject: Reply with quote

Uansett om det var en treningskamp var det Ranheim som vant siste kamp, dog på kunstgresset. J.Åsen og Co er i strålemde form poengmessig. Spillemessig hadr de vel vært så som så. Men har nå fortsatt 17 poeng, og er som nær sagt i toppen som vanelig. Blir slettes ingen walkover for oss dette. Ranheim vil gjøre alt som er i deres makt for å dunke oss ut. Og de greide det greit i 70+ mot Molde i fjor. Redd for denne.
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 27.05.2014 19:54    Post subject: Reply with quote

Dette blir jevnt. Jeg må si at jeg har troen på Ranheim. Rosenborg har vel ofte en dårlig kamp etter en (relativt) god kamp. Om det ikke blir tap, så tror jeg RBK skal få kjørt seg mot "lillebror".
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 27.05.2014 20:00    Post subject: Reply with quote

Kjenner at Cupen er den minst viktige arenaen for meg, tar gjerne (stor)tap og elendig spill mot Ranheim om det sørger for at Perry sparkes før/under møtet 5 juni.
Back to top
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 27.05.2014 21:24    Post subject: Reply with quote

I "gamle dager" synes jeg det var morsomt å følge RBK i cupen. Men det var jo den gang det stort sett gikk bra. Nå er det jo andre tider. Nå blir de ydmyket av Molde i cupfinalen. Men husker jeg laaaangt tilbake har vel både Strømsgodset (1991?) og Stabæk (1998) beseiret RBK i en cupfinale. Men da var det jo rene sjokktap kan jeg minnes.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 27.05.2014 21:48    Post subject: Reply with quote

Aldri brydd meg særlig om cupen. Eneste jeg bryr meg om er egentlig å ikke ryke på en flau måte. Det optimale for min del er et 1 eller 2-måls tap i kvartfinalen. Helst på bortebane selvfølgelig.

Ble aldri gira på cupfinalen heller. Ingen spesiell følelse i kroppen av at dette var en stor og viktig kamp. Sammenlignet med da vi tapte i Molde i 2012, så brydde det med ikke i det hele tatt at vi tapte cupfinalen.

Usikker på om jeg hadde gidda å dra om vi skulle nå cupfinalen igjen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran

PostPosted: 27.05.2014 22:25    Post subject: Reply with quote

Cupen har mistet sin status det siste tiåret. RIL er knappe favoritter i denne kampen. RIL vil kjempe noe vannvittig, har den beste trønderske midtbanespilleren som spiller i Norge og RIL er i en harmonisk tilstand som lag og klubb (noe RBK ikke er).
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 28.05.2014 01:10    Post subject: Reply with quote

Har ikke noe tro på at vi kommer til cupfinalen igjen, men cupen er uansett interessant som en 'bakveg" inn i Europa for oss middelhavsfarere...
Back to top
Diabolic
Rutinert

PostPosted: 28.05.2014 08:52    Post subject: Reply with quote

Haha. Nå må dere gi dere. Cupen er artig. Det synes de fleste. Godt gjort å glemme det på det halvåret som har gått siden vi var i cupfinalen sist (om vi ser bort fra selve kampen, selvsagt).
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 28.05.2014 09:15    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
RIL vil kjempe noe vannvittig, .

Og spiller kjedeligere fotball enn Rosenborg til og med.

Men klart, kontringer er de gode på, og det kommer de til å få mot oss, så kommer folk til å rope på at Nordsteien blir trener hos oss.

Det samme synes Hoftun er lurt, for han kjenner han jo fra før, så han blir ansatt.

Og 45 000 trøndere tar selvmord etter endt sesong når vi har rykket ned.
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 28.05.2014 09:19    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Cupen har mistet sin status det siste tiåret.

Kanskje for oss ja. Sist vi vant var vel i 2003 Wink
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 28.05.2014 10:12    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Uansett om det var en treningskamp var det Ranheim som vant siste kamp, dog på kunstgresset. J.Åsen og Co er i strålemde form poengmessig. Spillemessig hadr de vel vært så som så. Men har nå fortsatt 17 poeng, og er som nær sagt i toppen som vanelig. Blir slettes ingen walkover for oss dette. Ranheim vil gjøre alt som er i deres makt for å dunke oss ut. Og de greide det greit i 70+ mot Molde i fjor. Redd for denne.

Ranheim tapte 6-0 mot Molde, og lå under med 5 eller 6 etter 70 min... De slo dog ut et Aalesund som på det tidspunktet var mestscorende i Norge i runden Før.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jangusk
Veteran

PostPosted: 28.05.2014 10:29    Post subject: Reply with quote

Sorry, dette stemmer jo det. Det var at de slo ut ålesund i runden før.
Men takker for oppstramminga Very Happy
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 28.05.2014 10:53    Post subject: Reply with quote

Må huske på at Ranheim mest sansynelig er ett av norges beste lag for tiden. Og det er ikke sånn i norsk fotball lenger at lag fra Tippeligaen kan gå ut å rundspille lag i lavere divisjoner lengre. Den tia er over. Nå er bakgårdsklubbene bedre enn gigantene.
Dette er noe en ikke så veldig vis mann sa

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 28.05.2014 15:05    Post subject: Reply with quote

Off topic: Mye bedre profilbilde!

(til resten: på kjernen sine turer kan man få kritikk for det underligste)
Elg
Veteran

PostPosted: 28.05.2014 15:36    Post subject: Reply with quote

Takk! Tok det til etterretning, så brukte et bilde av mamma istedenfor:-)

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 28.05.2014 17:31    Post subject: Reply with quote

Føler meg trygg på at Ranheim tar dette. Og siden jeg ikke har tippet riktig noen gang i livet mitt, så blir det en ny runde for Rosenborg Smile
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 01.06.2014 18:58    Post subject: Reply with quote

Ranheim leder 3-0 over <Berum, som ikke er et drttlag. Berum har sanka 16 poeng hittil de og Ranheim moser dem. Nei, og nei så gøy det skal bli på Lerkendal!
Back to top
Nidaros 79
Senior

PostPosted: 01.06.2014 22:31    Post subject: Reply with quote

Mtp at cupen er kun bonus, og et heldig poeng mot Strømsgodset sist ser ut til å frede Perry/Hoftun ytterligere, så går jeg for første gang på Lerkendal med håp om både tap og at vi blir ydmyket spillemessig!
Det kan muligens få drastiske ting til å skje i klubben...
Beklager, men såpass langt har det gått for min del...
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 01.06.2014 23:57    Post subject: Reply with quote

At Perry sitter trygt har jeg liten tro på. Adressa har både meldt om misnøye på brakka og uenighet i styret om hvorvidt man burde fremskyndet "evalueringen" som egentlig skal foregå 6. juni. De personene med ønske om å fremskynde møtet har nok lite lyst til å la Perry fortsette, så gjenstår det å se hva flertallet i styret blir enige om.

Jeg ønsker at vi skal komme videre i cupen, slik at en eventuell ny trener etter sommeren kan ha mulighet til å bringe oss gull. Skulle Perry mot formodning få fortsette har ikke denne kampen så mye å si, all den tid vi kommer til å tape så fort vi møter motstand fra TL.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 02.06.2014 00:28    Post subject: Reply with quote

Ranheim er i storform, med seks strake seire, så dette blir en fin gjennomkjøring for Rosenborg. Tipper de siste dagenes trening på liten bane, og en pause i et slitent kampprogram for de som ikke har spilt landskamper, har gjort laget ytterligere godt.

Regner med dette blir kampen hvor alt vender for Perry, med et lag som sprudler av entusiasme, samhandling og hvor det vil gjøre spissene godt å få skårt noen mål igjen, slik at de kommer i gang for alvor i sesongen 2014.

Vil også tro at forsvaret begynner å sitte nå som det blir færre rokeringer, og Svensson på høyre back har jo vist seg å være en genistrek. Hoftun skal ha kudos for å la være å bruke ekstra penger på ny høyre back når vi har en slik bra backup i stallen!

Tipper Rosenborg vinner 4-0, og hvor de mest følelsesladde supporterne etterpå går ut og beklager mobbingen av sportslig leder samt at de noen gang tvilte på Prosjekt Perry. Vil også tro at styret lar seg begeistre, og at et godt resultat mot Ranheim kan bli prikken over i-en i den kommende evalueringen.
Back to top
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 02.06.2014 06:29    Post subject: Reply with quote

Jeg vil hevde at Ranheim per idag fremstår som et mer samspilt lag enn RBK. I tillegg scorer de mål og gjør det de har trent på. Det gir selvtillit. De er rett og slett et bedre lag.

Nei, dette lukter exit.
Back to top
eporkg
Proff

PostPosted: 02.06.2014 08:38    Post subject: Reply with quote

Jeg tror du overvurderer Adecco hvis du mener at Ranheim er et bedre lag en Rosenborg. Forumet hadde garantert slaktet Rosenborg dersom de "bare" hadde slått Bærum 5-0.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 02.06.2014 10:16    Post subject: Reply with quote

vel vi vant bare 3-0 over orkla som er noen divisjoner ned fra bærum. 5-0 over adecco-motstand? Når skjedde det egentlig sist?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 02.06.2014 10:25    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Hansen kan ryke med tap her, styrets evaluering er bare noen dager senere...men jeg får meg likevel ikke til å si at jeg håper vi ryker
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Next
Page 1 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb