View previous topic :: View next topic |
Hvem var best mot Sarpsborg? |
Alexander Lund Hansen |
|
1% |
[ 2 ] |
Jonas Svensson |
|
70% |
[ 83 ] |
Stefan Strandberg |
|
10% |
[ 12 ] |
Tore Reginiussen |
|
3% |
[ 4 ] |
Jørgen Skjelvik |
|
0% |
[ 1 ] |
Daniel Berntsen |
|
0% |
[ 1 ] |
Mike Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
Tobias Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
John Chibuike |
|
11% |
[ 13 ] |
Nicki Bille |
|
1% |
[ 2 ] |
Morten Gamst Pedersen |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 118 |
|
Author |
Message |
gisp! Legende
|
Posted: 18.05.2014 00:11 Post subject: Sarpsborg 08 - Rosenborg |
|
|
Sarpsborg 08 - Rosenborg BK
vs.
Dato: Mandag 19. mai 2014
Kl: 19:00
TV: TV 2 Zebra
Stadion: Sarpsborg stadion
Siste tilsvarende seriekamper:
29. september 2013: Sarpsborg 08 - Rosenborg 1-2
12. september 2011: Sarpsborg 08 - Rosenborg 0-6
Tro om vi i denne kampen får se noe som Rosenborgs middelmådige trener PJHansen mener ikke lenger går an: Offensiv, underholdende fotball? Fjorårets nedrykkskandidat, som berget plassen på play-off mot Ranheim, har i seriesammenheng ikke tapt på hjemmebane siden de møtte Rosenborg i fjor høst. Foreløpig i år står de med tre seire (Brann, Vålerengen, Sandnes Ulf) og en uavgjort (Start) på hjemmebane.
Ja, hva som verre er for Rosenborgs kjedelige trener, vi kan kanskje få det han så foraktelig kaller "Star Wars-fotball". Følg med
Legen til Sarpsborg 08 spiller fotball for samarbeidsklubben Sarpsborg FK, og satt faktisk på motstandernes innbytterbenk da resultatet i førsterundekampen i cupen Sarpsborg - Sarpsborg 08 ble 0-11. Man skal kanskje ikke se bort i fra at det faktisk er Star Wars-fotball i nærheten når selveste Chubaka er på benken
Er det ikke slik at doktor Holen ikke er med på (alle) bortekampene?
Et TV-bilde av Per Joar Hansen, idet han får høre at hjemmelagets "doktor Chewbacca" er på vei inn på banen for å hjelpe en Gamst som holder seg på dødballfoten, må være ubetalelig.
Nevner også at i likhet med Rosenborg har mandagens motstander tapt mot Molde og Stabæk i serien i år, men begge Sarpsborg 08s tap var på bortebane. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 18.05.2014 13:55 Post subject: |
|
|
Jeg har tro på poeng her, men en sier skal nok sitte langt inne. Vi kommer vel bakpå (som vanlig) med 0-1 i sekken til pause eller noe sånn. Så spiller vi en grei 2. omgang og klarer å krige inn 1-1. Kan ikke se for meg at vi kommer til å ta kommandoen fra start. Jeg klarer simpelthen ikke å se det for meg. |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 18.05.2014 14:15 Post subject: |
|
|
Får satse på tap her og mot godset, så burde det være ferdig jobba. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7250 Location: South-west coast exile
|
Posted: 18.05.2014 14:43 Post subject: |
|
|
Det er trist å si det, men jeg håper faktisk på tap, slik at PJH ryker snarest. Å han med videre vil bare skade klubben mer enn nødvendig. Så klart holder det ikke med å bare sparke han, men man må begynne ett sted.
Tror vi blir overkjørt av Zajic/Samuel. Samuel er rett og slett ett beist av en spiller, og Zajic tror jeg løper gjennom samtlige forsvarsspillere før han fyrer av ei lompe som Lunna glipper. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 18.05.2014 15:38 Post subject: |
|
|
Tror ikke han ryker selv med tap i de to neste. Men det hjelper på. Jeg tror han først ryker når vi har røket ut av E-cup, og poengavstanden opp til gull har nådd 15 poeng. Og ei heller da er jeg sikker på at han ryker med en gang. Kan godt hende at at først ryker etter sesongen da også. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 18.05.2014 15:48 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke skjønne annet enn at han allerede er ferdig.
Alle i sportslig og administrativ ledelse krever gull, uten å ha tatt ordet gull i munnen og sagt det direkte til media i år. Men det hersker vel ingen tvil om hva som er pari i år?
Det er vel ingen som tror at vi plutselig skal ta igjen Molde, Godset og Viking slik tilstanden i klubben er i dag. Videre så spekulerer jeg om de vil ha noen nye inn for å redde Europa League. Det er ingenting som tyder på at vi skal få 12.mill inn i spiller salg i år, og da blir man fort avhengig av EL premie penger for at budsjettet ikke skal rakne helt.
Et siste må jo være 16.mai kampen - når var sist en Rosenborg trener ble sunget ut av banen? Det kan ikke jeg huske. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 18.05.2014 16:14 Post subject: |
|
|
Vil se dette laget mot Sarpsborg:
Lunna
Svensson - Reginiussen - Strandberg - Skjelvik
Jensen - Berntsen
Mikkelsen - Riski - Chibuike
Bille
Ja, Mikkelsen. Han viste faktisk glimt til hva som ligger i han mot Stabæk. Han og Riski virker å ha noe på gang sammen. Mye bra klikk-klakk-fotball sist.
Vil også starte med Nicki nå fra start, så han får vist seg lengre en 5 min. Tror han er ivrig på å vise seg fram.
Chibuike inn for Gamsten. Da Chibuike har tempo og teknikk som kan gjøre ting på egen hånd.
Gamsten er fotballsmart, men han mangler tempo som vistes godt mot Stabæk og Molde.
I tillegg har man også Helland som kanskje kan ta venstrevingen.
Irriterer meg ennå at de hentet en temposvak Gamsten og ikke Mohamed Elyounoussi, som har tempo, teknikk og scorer mål. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 18.05.2014 16:23 Post subject: |
|
|
Nei, nei... Nå må det bygges videre på den mest positive relasjonen i det siste. Den mellom Risku og Søderlund. Bille har ikke vist noe som skulle gi han muligheten i førsteelleveren. |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 18.05.2014 16:44 Post subject: |
|
|
Kombinasjonen Bille - Chibbe - Helland så vel ut til å være nogenlunde brukbar? _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 18.05.2014 18:54 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke hvorfor Berntsen atter en gang får sjansen.
Til tross for at Jensen mener samspillet mellom de to er bra, så må jeg si meg uenig i det valget.
Ønsket lag:
Lunna
Svensson - Strandberg - Reginiuissen - Skjelvik
Jensen - Chibuike
Helland - Riski - Gamst
Søderlund
Chibuike er mye bedre til å holde på ball enn Berntsen. Det blir urettferidg å dømme innsatsen hans på grunnlag av de få innhoppene han har hatt i det siste.
Helland har større fart og en bedre skuddfot enn Mikkelsen. I tillegg er han bedre til å utfordre en mot en. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 18.05.2014 18:58 Post subject: |
|
|
Det laget ville kanskje fungert på FM, men ikke i virkeligheten. Det er alt, ALT for offensivt, finnes jo nesten ikke en eneste defensiv fiber på den midtbanen. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 18.05.2014 19:07 Post subject: |
|
|
Føler ikke at å bytte Berntsen med Chibbe vil tilføre mye. Problemet er jo at midtbanen vår blir løpt rett igjennom. Som kniv i varmt smør, som en skrev i kamptråden for Stabæk-kampen. Tror Mix ville gjort en bedre figur, selv om vi helst skulle hatt en spiller ala Anthony Annan.
Chibbe bør være et alternativ for Riski, men så langt synes jeg Riski har sett mye bedre ut i den rollen. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 18.05.2014 19:11 Post subject: |
|
|
Angrep er det beste forsvar.
Alt Berntsen tilfører er feil- og støttepasninger. |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 18.05.2014 19:16 Post subject: |
|
|
Hvis du tror man får god angrepsfotball av å spille med flest mulig offensive spillere på banen samtidig, så må jeg dessverre skuffe deg.
Jeg er enig i at Bernsten ikke har vært god nok, men Chibuike er ikke løsningen. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 18.05.2014 19:52 Post subject: |
|
|
Jeg vil iallefall ta med meg det lille positive vi har hatt de siste kampene, og da vil jeg ikke forandre alt for mye.
Ønsket lag:
Lunna
Svensson - Strandberg - Reginiuissen - Skjelvik
Helland - Jensen - Chibuike - Gamst
Riski
Søderlund
Relasjonen Riski/Søder er det eneste av synelig fremgang jeg har sett på 1.5 år produsert av Per Joar Industries.
I tillegg hadde det vært spennende å se hvordan Chibuike vil fungere som sentral, om ikke annet bare for å bekrefte/avkrefte diverse ting.
Berntsen har bra motor, og om ikke chibuike starter så ønsker jeg at Daniel får fornyet tillitt og håper Mike og Daniel får justert presset slik at vi får mere grep om kampen sentralt enn det vi hadde mot Stabæk. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 18.05.2014 19:53 Post subject: |
|
|
Stubbelur wrote: | Angrep er det beste forsvar.
Alt Berntsen tilfører er feil- og støttepasninger. |
100% enig. Gutten er nettopp det; en gutt - naiv og åpen i spillestilen og bidrar til lite fremdrift og skumle brudd i mot.
Perrys valg....... |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 18.05.2014 20:01 Post subject: |
|
|
Sørmo er jo i troppen, men ble utvist for RBK2 i dag.
Da kan han vel ikke spille mot Sarpsborg? Kjello? 2mas? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 18.05.2014 20:12 Post subject: |
|
|
Jo. Om man gjør en forseelse som kvalifiserer til 1 kamps karantene (som f.eks. å frata åpenbar målsjanse, som Sørmo gjorde), må man bare sone på laget man fikk karantenen for. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 18.05.2014 20:13 Post subject: |
|
|
Aha, takker
Men er det ikke litt rart at han spiller fra start i dag, og er i troppen til i morgen? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 18.05.2014 20:14 Post subject: |
|
|
Ekstremt sjelden sånn at 2. laget spiller kamper dagen før 1. laget, og de anser nok sjansen for spilletid i morgen som minimal. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 18.05.2014 20:42 Post subject: |
|
|
Nå ble Sørmo utvist etter 15 minutter så han ble neppe veldig sliten av å spille i dag Men blir vel ikke noe spilletid uansett. |
|
Back to top |
|
 |
Vante Junior
|
Posted: 18.05.2014 21:02 Post subject: |
|
|
Håper Gamst blir benka, ikke engang dødballene var gode sist!
Han tapte også en løpsduell med Jo Inge Høiland.. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.05.2014 21:07 Post subject: |
|
|
Bekreftelse på det knerten skriver:
NFF i Retningslinjer for sanksjoner 2014 wrote: | Én kamps karantene gis for bl.a.:
(...)
d) å frata motparten, som beveger seg mot spillerens mål, en klar scoringssjanse ved å begå en forseelse som skal straffes med frispark eller straffespark |
NFF i reaksjonsreglementet wrote: | § 4-16.Utvisning i turneringskamp
(1) Dersom spiller blir utvist på grunn av en overtredelse som etter forbundsstyrets retningslinjer medfører én kamps karantene i turnering som spilles sammenhengende, skal spilleren sone i neste kamp i samme turnering. Hvis utvisningen gis i siste kamp i turneringen, slipper spilleren karantene. |
Jeg sto over å dra på trening i dag. Antar den var stengt som oppgitt, men ble litt usikker da Adressa rapporterte om "rolig økt". Om det var åpent, antar jeg det ikke var formasjonstrening - siden de ikke skriver noe om laguttak.
Jeg antar Skjelvik er tilbake som venstreback, og at det ellers blir uforandret:
Alexander Lund Hansen
Jonas Svensson - Stefan Strandberg - Tore Reg. - Jørgen Skjelvik
Mike Jensen - Daniel Berntsen
Tobias Mikkelsen - Riku Riski - Morten Gamst Pedersen
Alexander Søderlund
Reserver: Daniel Örlund, Mikael Dorsin, Ole Selnæs, Bent Sørmo, John Chibuike, Pål André Helland og Nicki Bille |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 18.05.2014 21:40 Post subject: |
|
|
danielsk wrote: | Hvis du tror man får god angrepsfotball av å spille med flest mulig offensive spillere på banen samtidig, så må jeg dessverre skuffe deg.
Jeg er enig i at Bernsten ikke har vært god nok, men Chibuike er ikke løsningen. |
Hehe, nei, jeg tror ikke det er så enkelt. Grunnen til at jeg tror det kommer til å fungere bedre er fordi Chibuike ikke mister ballen like enkelt som Berntsen, samt at han har bedre blikk for spillet og kan sette noen fine stikkere igjennom ledd.
Mot Stabæk gikk det veldig mye på kant, med Chibuike håper jeg at vi kan bli mer uforutsigbare mot etablert ved å kunne tre igjennom på midt.
En endring jeg kanskje ville gjort fra mitt tidligere laguttak er å bytte plass på Chibuike og Gamst.
Edit: Det viktigste er selvfølgelig ikke formasjonen, men hvordan laget opptrer samlet. |
|
Back to top |
|
 |
|