View previous topic :: View next topic |
Hvem var best mot Brann? |
Alexander Lund Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
Jonas Svensson |
|
4% |
[ 7 ] |
Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 1 ] |
Stefan Strandberg |
|
3% |
[ 5 ] |
Jørgen Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
Mikkel Diskerud |
|
10% |
[ 17 ] |
Mike Jensen |
|
20% |
[ 34 ] |
Ole Selnæs |
|
0% |
[ 1 ] |
Daniel Berntsen |
|
0% |
[ 0 ] |
Riku Riski |
|
48% |
[ 80 ] |
Alexander Søderlund |
|
0% |
[ 1 ] |
Morten Gamst Pedersen |
|
10% |
[ 18 ] |
|
Total Votes : 164 |
|
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 21.04.2014 23:10 Post subject: Rosenborg - Brann |
|
|
V
Søndag 27. april klokka 18 @ C More Fotball.
Ut i fra uttalelsene til Perry er Svensson herved utpekt som fast høyrebackvikar:
- Han vil gi oss mye glede fra den posisjonen framover.
Så spørs det om han ønsker å gjøre noen forandringer på laget etter 2-2 i Bodø eller kjøre på videre. Tror vel fort det blir som det var:
Alexander Lund Hansen
Jonas Svensson - Stefan Strandberg - Tore Reg. - Jørgen Skjelvik
Mikkel Diskerud - Mike Jensen - Daniel Berntsen
Riku Riski - Alexander Søderlund - Morten Gamst Pedersen
Uansett håper jeg at RBKweb til helga ikke bommer like mye på antatt lag som i dag.  |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 21.04.2014 23:17 Post subject: |
|
|
Håper de bytter Riski med Chibuike. Trenger desperat X-faktor i det angrepet. Ingen klarer å dra av menn. |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 21.04.2014 23:24 Post subject: |
|
|
Kopierer det jeg skrev på VGD:
"ØNSKET FORMASJON MOT BRANN
Lunna
Svensson - Reginiussen - Strandberg - Dorsin
Mix - Selnæs - Chibuike
Helland - Riski - Gamst
Svensson viste i dag at han takler høyrebacken bedre enn Dorsin. Dorsin har derimot vært bedre enn Skjelvik som venstreback, mener jeg.
Jensen har vært langt ifra fjorårets form, og jeg tror en Selnæs med fremoverrettet pasninger vil passe bra inn med spillerne rundt seg. Berntsen viste idag at han bare er et talent, og enda ikke er klar for en førstelagsrolle. Mix har vært en av spillerne som har prestert best og jevnt, selvom ikke han heller har nådd noe toppnivå. Chibuike har det høyeste maksnivået av alle spillerne på laget og det bør selvfølgelig utnyttes.
Gamst viste i dag at han er en kantspiller og fortjener å spille der. Helland var kanskje vår beste spiller i preseason og bør få tilitt, men da må Riski få bli flyttet på midten og erstatte Søderlund.
Spillet og formen kommer seg nå, men jeg har troen på dette laget. Hvis dette laget blir terpet og kjørt ordentlig inn er jeg ikke i tvil om at vi kommer til å være med i gullkampen."
Skjønner at det er urealistisk å be Perry om å vrake stjernespissen vår, men da vil jeg fortsatt få inn Helland og vrake Riski. Mix, Selnæs og Chibuike er nok våre beste midtbanespillere (når Jensen ikke er i form). Hvis Selnæs er god på trening så burde den trioen bli bænkers, slik at vi får drillet inn gode relasjoner. Chibuike må inn. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 21.04.2014 23:27 Post subject: |
|
|
Helland er skadet
Helland er skadet
Helland er skadet
Sånn, der nådde vi 100 ganger på 7 dager  |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 21.04.2014 23:39 Post subject: |
|
|
Megafritz wrote: | Helland er skadet |
Fortsatt? Slik jeg skjønte det manglet han bare litt trening så er han tilbake. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.04.2014 23:51 Post subject: |
|
|
Helland skulle egentlig blitt med til Bodø, men var ikke 100% ble det sagt tidligere i dag. Folk friskner vel ellers fort til på slutten av påska, ifølge gamle rykter  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.04.2014 00:28 Post subject: |
|
|
Jeg tipper vi starter med samme lag som mot Glimt, siden det i følge trener var en veldig god kamp og et solid skritt fremover. Så ser jeg ikke bort ifra at det blir nok en dørgelig kjedelig uavgjortkamp på nivå med de første kampene, og så gjøres det tre til fem endringer før neste match igjen. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 22.04.2014 01:07 Post subject: |
|
|
Perry må da ha sett Berntsen spille. Blir fornøyd hvis Chibuike erstatter Berntsen, og ingen andre endringer, men det vil fortsatt ikke være optimalt. |
|
Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 22.04.2014 01:46 Post subject: |
|
|
Mot Brann er det alltid artige oppgjør , lov å håpe på en severdig forestilling om ikke annet. _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.04.2014 06:05 Post subject: |
|
|
Har ikke Gamst tre gule og må stå over?
Edit: Nei. Var sikker på at han hadde fått et mot Viking også... |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 22.04.2014 11:23 Post subject: |
|
|
Det som er hundre prosent sikkert er at laget ikke blir identisk med det som spilte i Bodø, for Per Hansen har vel aldri stilt med samme lag i to kamper på rad, og det ville dessuten tatt vekk muligheten for å "nevne" taktiske grep dersom laget skulle vinne.
Tipper:
Lunna
Dorsin - Strandberg - Regs - Skjelvik
Mix - Jensen - Svensson
Riski - Søderlund - Gamst
begrunnet med at vi trenger mer defensiv trygghet og løpskraft i midtbaneleddet i akkurat denne kampen. Blir heller ikke sjokkert dersom Dorsin starter på venstre back eller Mikkelsen erstatter Riski. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Dantell Proff

|
Posted: 22.04.2014 12:13 Post subject: |
|
|
Huff merker jeg sliter litt med å motivere meg til kamp om dagen.
Håper Chibuike får starte i alle fall, men samtidig har jeg litt trua på Riski... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.04.2014 19:36 Post subject: |
|
|
Som vanlig er jeg glad for at en presset motstander har fått en liten opptur før de møter oss. Dessverre mangler vi denne oppturen sjøl denne gang ...
Om vi skal følge gullskjema fra 2009 og -10 med 5-5-0 på de ti første kampene, må vi altså ha fire seiere og to uavgjort mot Brann, Sogndal, Molde, Sandnes Ulf, Stabæk og Sarpsborg. Ikke umulig, men bør absolutt begynne med trepoengere først som sist. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.04.2014 13:43 Post subject: |
|
|
John Hou Sæter kan sette enda en ny Rosenborg-rekord mot Brann.
16-åringen ble tidenes yngste Rosenborg-spiller i cupkampen på Fannrem, og nå kan han altså også slå serierekorden til Ola By Rise med over fem måneder - om reserven får et innhopp.
- Man vet aldri hva som kan skje i fotball, blunker Per Joar Hansen til rbkweb.no.
Sæter erstatter skadde Per Verner Rønning.
- Han fikk en smell i kneet mot Orkla, som gjør at han har en muskel som ikke fungerer 100 prosent. Det blir nok ei uke ute for ham, forteller treneren.
Nicki Bille er tilbake fra "husarrest" etter å ha havnet i klammeri med politiet. I Bodø manglet RBK én reserve, så det er en ledig plass til ham - trolig på benken.
Les mer: Sæter med mot Brann |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 26.04.2014 13:50 Post subject: |
|
|
Hadde vært gøy om han fikk komme inn, men jeg tviler på at Perry setter han på hvis det er jevnt mot slutten av kampen. Noe det mest sannsynlig blir siden RBK ikke akkurat har vært kjent for å vinne klart under Perry.
Bekrefter vel også det jeg sa for noen dager siden at han er bedre enn Sørmo som er to år eldre og har hospitant status.
Må si det er litt merkelig at Hou Sæter ikke har fått hospitant status enda, i motsetning til Ødegaard i Godset som også er født i 98 så skaper vel ikke skolen like mye trøbbel mtp på trening siden han er ferdig på ungdomsskolen (fullførte grunnskolen i fjor) og går første år på videregående.
Sak om Hou Sæter fra i fjor: http://www.toppfotball.no...nderbarnet
Last edited by Vegard2711 on 26.04.2014 14:17; edited 7 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 26.04.2014 13:51 Post subject: |
|
|
Håper det blir en tidlig ledelse slik at Sæter kanskje får 20-30 min. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.04.2014 14:26 Post subject: |
|
|
Så lenge at han fortsetter å være aktuell, har han i alle fall ikke så kraftig tidspress på seg for å slå serierekorden til Ola By. I morra er han altså 16 år og 104 dager. Ola var 16 år og 262 dager.
Forresten forsnakket Perry seg litt, og bekreftet at Berntsen starter:
- Han har vokst veldig som type gjennom vinteren, og tatt steg mentalt. Han har blitt voksen og en helt annen gutt. Han har vært god over en lang, lang periode. Han har rett og slett konkurrert seg inn på laget.
- Hva får du med Gamst som ving kontra indreløper?
- Man får en bra Morten i begge roller. Som kant er han veldig trygg med ballen. Hvis du får god bevegelse rundt ham, så er han en spiller som kan gå inn i banen og bli mer en "på fot"-kant. Han er flink til å slippe gjennom ballen i rett øyeblikk til spillere som kommer bakfra.
- Det får vi bare bli enda flinkere til å utnytte. Vi har både Jørgen og Micke Dorsin som kan komme på utsida. Nå i morgen har vi Berntsen som kan være der og komme rundt. I perioder (i Bodø) var det veldig mange gode tilløp på venstresida. Men det var den første kampen, så det er noen relasjoner som kan utnyttes og forbedres framover.
....
Var ærlig talt Berntsen jeg var mest usikker på om skulle starte. Nå kom bekreftelsen. Ergo blir nok laget det samme som sist - og som forventet i åpningsinnlegget:
Alexander Lund Hansen
Jonas Svensson - Stefan Strandberg - Tore Reg. - Jørgen Skjelvik
Mikkel Diskerud - Mike Jensen - Daniel Berntsen
Riku Riski - Alexander Søderlund - Morten Gamst Pedersen |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 26.04.2014 14:40 Post subject: |
|
|
Samme lag to kamper på rad? Sjokkerende, men gir håp. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.04.2014 14:43 Post subject: |
|
|
Nekter i alle fall å tro at Bille starter etter bare to treninger på ei uke.
Dermed er det vel Riski som er eneste usikre kort? Men tror verken Mikkelsen eller Chibuike danker ham ut. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.04.2014 17:36 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Samme lag to kamper på rad? Sjokkerende, men gir håp. |
Zorac wrote: | Jeg tipper vi starter med samme lag som mot Glimt, siden det i følge trener var en veldig god kamp og et solid skritt fremover. Så ser jeg ikke bort ifra at det blir nok en dørgelig kjedelig uavgjortkamp på nivå med de første kampene, og så gjøres det tre til fem endringer før neste match igjen. |
Har rett så langt, så får vi se om "del to" også stemmer. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 26.04.2014 21:20 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Så lenge at han fortsetter å være aktuell, har han i alle fall ikke så kraftig tidspress på seg for å slå serierekorden til Ola By. I morra er han altså 16 år og 104 dager. Ola var 16 år og 262 dager.
|
Han er vel med fordi RBK har 4 spillere skadet, når en av de kommer tilbake så er han nok ute av troppen igjen, dessverre. Men satse på at han får debutere og hvis han får komme inn så imponerer han slik at han får flere sjanser selv om spillere kommer tilbake fra skade. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.04.2014 00:12 Post subject: |
|
|
Perfekt for RBK å møte "De hjelpesløses hjelper" på dette tidspunktet  |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 27.04.2014 02:37 Post subject: |
|
|
Blir VELDIG spennende å se hvordan kampen gjennomføres da om vi taper på hjemmebane etter å ha levert bortimot årsverste mot Brann temmelig sikkert vil få underbuksa til Per Joar Hansen til å ta fyr.
Ser man på Brann's form satt sammen med hva RBK vs Brann betyr for hjerterota så skal det kunne forventes en fandenivoldsk innsats og seier.
Om gutta ikke har innsats till 1000 så er noe skikkelig galt et par plasser. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 27.04.2014 03:34 Post subject: |
|
|
Brann borte i fjor er i mine øyne den siste kampen vi virkelig spilte godt. Så kanskje trenden skal snu igjen her? |
|
Back to top |
|
 |
|