Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene. Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
Det har aldri endt 0-0 mellom de to lagene, og kun ett av 18 møter har sett færre enn to scoringer, det aller første TL-møtet mellom lagene i mai 2003, da Rosenborg vant hjemme med 1-0.
Rosenborg har scoret i alle 18 TL-kampene mot AAFK.
Tilsvarende oppgjør i fjor endte 2-2 den 4. april. Leke James (26) og
Fredrik Ulvestad (52) scoret for AAFK, mens Tarik Elyounoussi (65) og
John Chibuike (72) scoret for RBK.
Vanskelig å tenke seg til elleveren, men med tanke på startoppstillingen mot Viking, blir det vel ikke så mange endringer annet enn at Svensson - i likhet med Stefan Strandberg og Daniel Örlund - uansett må stå over lørdagens kamp. Blir fort Mix sentralt og Jensen til høyre, kanskje. Et annet spørsmål er om ikke Dorsin kommer inn for Rønning evnt. for Skjelvik - om han ikke har kommet seg etter farangen.
Perry gjør massive endringer! 4-2-3-1, Søderlund på benk, Bille som midtspiss med Riski og Mikkelsen på hver sin side og Chibuike hengende like bak seg.
Jeg er mer positiv til et slikt laguttak, selv om jeg kanskje skulle ønske meg Gamst fremfor Riski på kanten, og Mix inn sentralt sammen med Jensen. I det hele tatt slår det meg som litt merkelig å benke både Dorsin og Mix etter at begge hadde et solid innhopp mot Viking.
Ble så yr av å lese samme sak at jeg måtte inn og skrive en liten kommentar! Håper denne oppstillingen stemmer, gleder meg i såfall villt til å se samspillet sentralt mellom Gamst og Chibbe! Kanskje vi faktisk kan få ballen hurtig gjennom et presseledd denne gangen!
Posted: 03.04.2014 13:11 Post subject:
Fikk plutselig trua på livet igjen! Vi kommer nok til å forsvare oss en slags
4-5-1, noe jeg også tror er fornuftig all den tid vi sliter så mye som vi gjør. Chibbe tilbake gleder meg stort, og jeg tror også Bille er mye farligere enn blytunge Søder akkurat nå. Mikkelsen kan fort gjøre en bra kamp her, og har egentlig virket piggere enn Riski i vinter.
Satser på suksess. og at dette laget drilles utover sesongen:
Spennende lagoppstilling om det er den som starter, bra å få Chibuike inn på laget i såfall.
Men litt overraskende at han dropper Mix igjen selv etter det gode innhoppet sist. Noe som ikke er helt bra mellom de? Eller handler det bare om at de ikke vil bruke han fast pga at han neppe er RBK spiller neste sesong?
Perry gjør massive endringer! 4-2-3-1, Søderlund på benk, Bille som midtspiss med Riski og Mikkelsen på hver sin side og Chibuike hengende like bak seg.
Posted: 03.04.2014 13:50 Post subject:
Enig med Henning. Helland inn for Mikkelsen(sett at Helland ikke er skadet selvfølgelig). Ellers er dette spennende det.
Håper Riski viser seg fra en bedre side enn sist også så kan det bli morsomt det her.
Fordelen med å bruke Mikkelsen er jo at når man en gang ikke har et skikkelig spillesystem så er det viktig å spille med spillere man har spilt mye med før. Mikkelsen+Bille+Jensen fikk jo hele fjorårssesongen sammen. Greit nok, det er ikke sambatakter over de, men hva de nå enn foretar seg - det er bedre enn fuggeldansen med Søderlund...
Kunne glatt byttet ut Riski og holdt spille-seg-inn-på-laget-gulroten foran han også...
Posted: 03.04.2014 14:34 Post subject:
akrgi wrote:
Perry viser BALLER
Nåja, nå skal vi ikke ta helt av her. Perry søker desperat etter en løsning på tilbake-til-røttene-problemet uten at han egentlig vet hva han driver med.
magbe @ kjernen dått com wrote:
Skal vi sjå...korleis var det han Nils Arne hadde tunga.
_________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Posted: 03.04.2014 15:28 Post subject:
Nå skal jeg ikke ta alt Perry sier og gjør i værste mening, men man kan jo spørre seg om dette er er "ærlig" uttak, eller om han gir etter for press. Chibuike har jo vært ønsket av "alle", både media og spillergruppa.
Uansett et skritt i riktig retning. Denne midtbanen bør levere markant bedre offensivt enn den mot Viking. _________________ Influencer™
Positiv til dette laget, selv om jeg ville sett Helland inn for Mikkelsen.
Enig. Jeg skulle også gjerne sett noen spille for Gamboa på høyreback, men der finnes det jo egentlig ingen reelle alternativer utenom en feilvendt Dorsin.
Håper bare ikke Bille fucker opp kampen/angrepsflyten ved overstadige forsøk på å gjenskape tidligere mål... _________________ Selv solen går ned i svarthvitt.
Skal nedover men lurer på et par ting:P
På bussen, er det vanlig å ha med noe godt drikke?
Er det en pub hvor man skal samles før kampen? _________________ Herremann
Håper virkelig at dette blir laget. Helland for Mikkelsen hadde vert optimalt, men dette lover bra. Blir forhåpentligvis ikke bare med denne ene kampen.