English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Djurgården
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JanneB
Veteran

PostPosted: 02.02.2014 02:02    Post subject: Rosenborg - Djurgården Reply with quote

VS.

Treningskamp: Torsdag 13.02.2014 kl. 19.00
Abra-hallen.

Første skikkelige test kommer mot Djurgården. En kamp en definitivt bør ta turen til Abra-hallen for å se.

Til nå har spillerne kommet godt i gang med finne formen til årets kommende sesong, da gjenstår det at ballklubbens tilhengere spisser formen.

Vi tar sikte på å fylle en tribuneseksjon med gamle og gjerne nye fanatikere. RBK

PS. Tok meg friheten til å benytte Attas oppsett
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 05.02.2014 22:20    Post subject: Reply with quote

Verdt å nevne at rbk.no sender kampen gratis uten geografisk blokkering. Blir sikkert mye svensk trafikk også.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran

PostPosted: 05.02.2014 22:25    Post subject: Reply with quote

Har vi egen seksjon for knowitall's fra forumet? :p

i'll be there!
Attaboy
Veteran

PostPosted: 06.02.2014 04:46    Post subject: Reply with quote

Får man noen antydninger til første-elleveren i denne kampen, eller skal det prøves ut mer over enda flere kamper? For Perry må vel snart begynne å sette/drille første-laget?

Om du har sjansen til det, kunne du spurt Perry om hvilke tanker han gjør seg om dette, og om han eventuelt begynner å se konturene av en ellever, 2mas?

Hadde også vært fint og visst hvordan Perry vurderer lagdelene og hvilke roller han ser for seg spillerene skal ha i år. Spesielt med tanke på midtbanen.

Egentlig hadde det vært jævlig bra og hørt vurdereringene han gjør seg av hver enkelt spiller, når jeg tenker meg om. Razz
2mas
Sjef

PostPosted: 06.02.2014 22:42    Post subject: Reply with quote

Har allerede tenkt å få til en statusrapport, men det blir ikke kommende uke.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Attaboy
Veteran

PostPosted: 07.02.2014 09:32    Post subject: Reply with quote

Takk skal du ha, 2mas. Gleder meg mye til å lese rapporten. Tommel'n opp!
Attaboy
Veteran

PostPosted: 09.02.2014 21:55    Post subject: Reply with quote

Noll insläppta och nio mål framåt för Djurgården på de två senaste matcherna. I dag 2-0 mot Degerfors efter två mål av Erton Fejzullahu. Pelle Olsson är förhoppningsfull, men:
- Laget som helhet känns bra. Men ändå kan man ju säga att de tester vi får nu med Rosenborg borta nu på torsdag och de två matcherna på lägret, förmodligen mot ryska lag… de kommer säga mer om var vi står. De matcherna känns intressanta och viktiga.

– Vi har Jönköping Södra mellan Rosenborg och lägret, men inga av de som spelar mot Rosenborg kommer spela mot J-Södra.

fotbolldirekt.se
Attaboy
Veteran

PostPosted: 11.02.2014 18:49    Post subject: Reply with quote

Ole Selnæs viser stadig fremgang, men blir ikke spilleklar til kampen mot Djurgården på torsdag. 19-åringen har slitt med en kneskade, og har fremdeles til gode å delta for fullt på trening. men han nærmer seg, sier medisinsk koordinator, Haakon Schwabe.

- Målet er at han skal bli kampklar til matchen mot Sundsvall neste lørdag. Han viser fin fremgang, sier han.

John Chibuike trente alternativt tirsdag og er usikker til kampen mot svenskene. Nigerianeren har hatt en trøblete lyske siden oppholdet på La Manga.

rbk.no
Brego
Veteran

PostPosted: 12.02.2014 11:19    Post subject: Reply with quote

Svensson på back og Dorsin som midtstopper.

Hallelujah...

http://www.rbk.no/news/ar...djurgarden
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2014 11:35    Post subject: Reply with quote

Høres da ikke så dumt ut det
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 12.02.2014 12:04    Post subject: Reply with quote

For meg så høres det like dumt ut som at Bille skal spille kant.

Bedre løsning å la juniorspillere som mestrer posisjonen få spille på aktuelle plasser en at vi drar ned en inderløper på backplass, og en back inn som midtstopper.

Satser 2 pils på at Dorsin kløner til enten et straffespark eller frispark i farlig posisjon som ender med mål.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 12.02.2014 12:10    Post subject: Reply with quote

Nei, det høres ikke så dumt ut. Er litt skeptisk til Svensson, men Dorsin som midtstopper kan være lurt. Hvis han uansett ser for seg å være i Rosenborg ut karrieren, så kan han bli fin å ha der, fortrinnsvis som backup mener jeg
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 12.02.2014 12:12    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er trist at vi bruker treningskampene til å prøve ditt og datt fremfor å spille inn relasjoner mellom våre førstevalg.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 12.02.2014 12:21    Post subject: Reply with quote

At vi heller ikke i denne kampen er i nærheten av å se konturene av en start-ellever, gjør meg litt nervøs. Med denne kampen har vi spilt fem kamper hvor Perry har ønsket å prøve ut ting og tang, og da har vi bare fire treningskamper igjen til å spille inn elleveren. Men får vel tro at Perry har stålkontroll?

Når det er sagt, kan det jo tenkes at han venter på Selnæs. (Chibbes skade var vel heller ikke beleilig). Men er redd han også da vil prøve ut ting og tang. Spørsmålet er i det hele tatt om han kommer til å sette et lag?

Dog kan det jo tenkes at vi får bedre svar når alle mann alle er fit for fight. La oss håpe det skjer til neste kamp. Smile
Zorac
Legende

PostPosted: 12.02.2014 12:24    Post subject: Reply with quote

Uten å bli for melankolsk, satte Eggen heller en spiss inn som midtstopper enn å flytte førstelagsspillere fra posisjonen de var best i, for å sette det litt på spissen. Peey har generelt variert mye på laget, og flere spillere har måttet figurere på flere plasser i løpet av året, i tillegg til å variere mellom benk, innbytter, og startplass. Chibuike og Bille har måttet spille forskjellige steder, og midtbanen har hatt veldig mange forskjellige kombinasjoner. Nå sier jeg ikke at Eggens brutto-a-stall på 13 spillere er det eneste rette, men jeg tror det er fornuftig å la folk få vli varme i én rolle, og også ha flere av de samme spillene rundt seg slik at relasjonene oppstår.
gisp!
Legende

PostPosted: 12.02.2014 12:43    Post subject: Reply with quote

Djurgården har kvittet seg med mange middelmådige spillere i dette overgangsvinduet, ifølge Fotbolldirekt.se. 13 spillere ut og fire inn.
Lurer på hvor mye Høgmo eventuelt betydde i å få satt i gang denne ryddeprosessen?

(DIF skal forøvrig spille mot Lokomotiv Moskva 19. februar og Spartak Moskva 24. Vi spilte treningskamper mot sistnevnte i februar 2011, 2012 og 2013. Og mot førstnevnte i 2006 da fjorårets Djurgårdentrener trente Rosenborg.)

Spenningsmomenter før kampen:
1. Hvor god er Amartey?
2. Vil DIF-fansen brenne ned Abrahallen, noe som kan sette hele Ytre Malvik og østre deler av Trondheim i fare i sørøstlig kuling?

ace
Veteran

PostPosted: 12.02.2014 12:56    Post subject: Reply with quote

Tror i alle fall ikke du skal være redd for det siste. Det meldes fra DIF at det ikke er noen organisert tur fra Järnkaminernas side og det skal heller ikke være noen annen form for organisert tur. I så fall er det helt på privat initativ at noen gjør det.
Kan ikke se for meg noe stort innrykk til en treningskamp torsdag kveld i midten av februar av svensker.
v_olden
Veteran

PostPosted: 12.02.2014 14:31    Post subject: Reply with quote

Dorsin som stopper?

Basma all over. Tommel'n ned

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 12.02.2014 16:30    Post subject: Reply with quote

Kan ikke si jeg husker med gru tilbake til perioden med Basma som stopper akkurat. Er langtidshukommelsen min så dårlig?
Back to top
davus
Rutinert

PostPosted: 12.02.2014 18:33    Post subject: Reply with quote

Liker svært lite at vi skal prøve ut førstelagsspillere (som vi vet hvilke roller de er gode i?!) i forskjellige posisjoner. Teste, teste, teste. 5 forskjellige formasjoner, oppstillinger osv. Skal vi ha relasjoner i laget, er dette ikke måten å gjøre det på.

Sa halvveis i forrige sesong at Perry må begynne å bestemme seg for hvordan vi vil spille. Ser ikke ut til at han har gjort det helt enda, og det bekymrer meg.
larsarus
Legende

PostPosted: 12.02.2014 18:38    Post subject: Reply with quote

Helt enig med siste taler forøvrig. Perry kommer til å bruke frem til slutten av mai på å prøve å sette et lag, og vi har knapt hatt utskiftninger i laget over vintervinduet.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 12.02.2014 18:56    Post subject: Reply with quote

Jeg har vært veldig tilhenger av et så rolig overgangsvindu som mulig, nettopp i håp om at kontinuitet i stallen skal hjelpe oss til å utvikle relasjoner. Men sånn som Perry holder på så hjelper kontinuitet ganske lite.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2014 18:57    Post subject: Reply with quote

Brego wrote:
For meg så høres det like dumt ut som at Bille skal spille kant.

Bedre løsning å la juniorspillere som mestrer posisjonen få spille på aktuelle plasser en at vi drar ned en inderløper på backplass, og en back inn som midtstopper.

"Ferdigheter som fotballspiller" er like viktig som "meste posisjonen". En indreløper kan bruke de fleste ferdighetene sine også på backplass. Jeg mener å huske at vi en gang i tiden flytta ned Roar Strand til høyre backplass. Fungerte upåklagelig.

Hver enkelt seniorspiller bør kunne dekke samtlige posisjoner på et lag bedre enn en "spesialisert" juniorspiller, med mulig unntak av keeperplassen.
v_olden
Veteran

PostPosted: 12.02.2014 19:14    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Kan ikke si jeg husker med gru tilbake til perioden med Basma som stopper akkurat. Er langtidshukommelsen min så dårlig?

Når man er så dårlig til å blokkere innlegg som Dorsin er så sier det seg selv at man ikke hører hjemme på stopperplass. Han er en offensiv back, ikke stopper.

Og ja, hukommelsen din kunne trengt å se noen kamper fra den perioden Basma ble omskolert til stopper Smile

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 12.02.2014 19:16    Post subject: Reply with quote

Er Helland skadet eller noe? Må vel ha spilt seg inn på laget snart...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 1 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb