View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.01.2014 20:24 Post subject: |
|
|
Paul Walker @Walkerpw
Quote: | I understand Rotherham have rejected bids from Rosenborg and Bodo Glimt for Kari Arnason. #rufc |
Gadd ikke lage sak da jeg ikke kan skjønne hva vi gjør i nærheten av en League One midtstopper på 31 år. Kjøper ikke historien, men rykter må deles  |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 30.01.2014 20:37 Post subject: |
|
|
Ja dette må bare være rykter uten noe hold da vi "lot" Demidov gå til Brann....
En midtstopper står nok ikke høyt på lista over spillere inn. En back er førsteprioritet. Og en angriper hvis (håper ikke) Chibuike drar. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 31.01.2014 09:26 Post subject: |
|
|
BBC har valgt å tro på det, i hvert fall. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 31.01.2014 10:25 Post subject: |
|
|
http://www.adressa.no/100...415785.snd
Og siden Adressa leser hyppig på RBKweb så er det nå en sak der også. På tide å lage en ny "Kenny Cooper"-nyhet?  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.01.2014 10:43 Post subject: |
|
|
Kan se ut som han spiller på midtbanen for Rotherham. Sikkert en ok spiller, men skjønner ikke helt hva vi skal med han. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 31.01.2014 10:55 Post subject: |
|
|
defensivt anker? |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 31.01.2014 10:57 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner hva vi skal med ham. Kanskje er han dugende både som midtbanemann,midtstopper og høyreback?(vill tipping).
Mest av alt er han i den fasen av sin kontrakt som gjør ham rimelig i innkjøp.
Altså den fasen hvor vi tidligere solgte spillere rimelig før,men nå er nødt til å snu på flisa.
Strandberg forsvinner kanskje til sommeren og da er det vel ok å være i forkant. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 31.01.2014 11:03 Post subject: |
|
|
Alle Arnasoninnleggene havnet i egen tråd, så jeg flytter denne hit fra "Nye spillere".
Kari Arnason er av mange kilder omtalt som midtbanespiller. På den engelske wikipediasiden om ham står det at han er kapabel til å spille både forsvar og midtbane.
Denne sesongen har han stort sett spilt stopper i Rotherham, bortsett fra noen kamper på midtbanen i desember og januar, men forrige sesong hadde han flere kamper på midtbanen enn i forsvar.
I forrige klubb, Aberdeen, spilte han stort sett defensiv eller sentral midtbane og kun unntaksvis stopper. Har visst til og med vært spiss i en kamp mot St. Johnstone. Omtrent ved årsskiftet 2011/2012 skal han ha fått tilbud om å bli klubbens best betalte spiller, men det tilbudet var antagelig litt for langt under fem tusen pund i uka, som var kravet hans. (~nesten 50 000 norske eller opp mot en million islandske kroner i uka.)
Daily Record wrote: | KARI ARNASON is heading out of Aberdeen after demanding £5000 a week to remain at Pittodrie.
The Dons offered the Icelandic midfielder terms that would have seen him become the highest-paid player in Craig Brown’s squad.
Arnason, however, believes he is worth more and after the club last night refused to break their salary cap the player’s days in the Granite City are numbered.
Aberdeen’s board held an emergency meeting to discuss the player’s demands but couldn’t meet his terms because with debts running around £12million, a strict budget must be adhered to.
Arnason’s rejection is a massive blow for Brown as the former Scotland manager was desperate to build Aberdeen around the midfielder for the next three years. |
Kan kanskje virke som en fyr Hoftun gjerne jakter på, ja. For gammel til å ha en fremtid, litt potet, kan spille sentral midtbane - selv om han kanskje er best som stopper, nesten skandinavisk ("nordisk eller skandinavisk er vel hipp som happ, hø hø"), tilsynelatende grådig og helt uten hjerte for klubben han er i. Idiotkjøp. Plausibelt rykte. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 31.01.2014 11:32 Post subject: |
|
|
toreinar wrote: | Jeg skjønner hva vi skal med ham. Kanskje er han dugende både som midtbanemann,midtstopper og høyreback?(vill tipping).
|
Du skjønner hva vi skal med han basert på din egen ville tipping om at han kan spille sentral midt, midtstopper og høyreback? hehe
Vi sendte akkurat en "gratis" Demidov videre til Brann med samme kvaliteter, nemlig midtbane og stopper. Hvorfor skal vi bruke penger på en mye eldre? |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 31.01.2014 11:46 Post subject: |
|
|
Fordi vi har Erik Hoftun som sportslig leder vel. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 31.01.2014 12:08 Post subject: |
|
|
Vi "lot gå" og "sendte"? Demidov har en agent som hater Rosenborg og ikke har noe problem med å lyve og bedra for å holde spillere unna Trondheim. Har vi noen gang kjøpt en Solbakken-spiller? |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 31.01.2014 12:33 Post subject: |
|
|
Solbakken lurer småbarna og utenlandske som ikke kjenner Rosenborg, men Demidov har vært her, kjenner Hoftun og klubben godt og snakker jevnlig i telefon med Hoftun.
Om vi hadde prøvd å signere han i dette vinduet så hadde han havnet hos oss, uavhengig av kriminelle Solbakken.
Det hadde også lekket ut om vi jaktet han. Absolutt alt tilsier at det ikke var interessant for oss. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 31.01.2014 13:07 Post subject: |
|
|
Ryktet gir forsåvidt mening i den forstand at vi kommer til å få bruk for en "Høiland-erstatter"; masse rutine, potet-attributter, og spilt på jevnt høyt nivå hele livet. Kanskje det til og med kan bli en forsterkning (?)
Blir likevel overrasket om vi velger å bruke en kvoteplass på denne spilleren. Lønnskravene som antydes i artikkelen skurrer også (hvis en skal tro på det). 5000 pund i uka betyr 2,6-2,7 millioner Nkr i året. Dette er vel i høyeste laget. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 31.01.2014 13:11 Post subject: |
|
|
Ud over Rosenborg holder jeg også med AGF i Danmark. Vi havde Kari Arnason i klubben i 2½ år og jeg tror han spillede en 35-40 kampe.
Kari er et defensivt midtbaneanker. Han er stærk fysisk og han arbejder hårdt og solidt. Han er en god ballerobrer og er god i luften, som jeg husker ham. Teknisk er han under middel og han er for dårlig i pasningsspillet.
I AGF blev han fritstillet eller i hvert fald bedt om at finde sig en ny klub. Dengang var han 27 år, i dag er han 31 år. En signing blottet for ambitioner. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 31.01.2014 13:12 Post subject: |
|
|
Takk iconbit, som alltid gode innspill fra deg. Da får vi tro at dette bare er deadline day-tull  |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 31.01.2014 13:50 Post subject: |
|
|
Nok en offensivt ubegavet midtbanespiller med bakgrunn fra dansk fotball. Nei takk. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 31.01.2014 14:00 Post subject: |
|
|
Jeg er med på at Jim Solbakken er en slu jævel, og at jeg ikke er spesielt glad i ham og hans metoder, men å kalle ham Kriminell Miami, er det hold i det?
Han er jo gjenntatte ganger med god grunn hetset og hver gang jeg tenker navnet kjenner jeg innholdet i magesekken vil i revers, men ikke f om noe jeg har betalt for skal sløses bort pga Solbakken!
Men er han en kriminell?
tror ikke å være partisk og mindre begavet på enkelte områder er kriminelt (selv om man nok må ha begrenset med iq for å holde med et lag som Molde og det muligens burde vært straffbart...) Blir litt som om Høgmo hadde kun tatt ut TIL spillere i landslagstroppen blir det ikke? _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 31.01.2014 14:04 Post subject: |
|
|
Dette er ikke bevis på kriminelle handlinger, men jeg antar at MD kanskje tenker på bl.a. dette:
http://www.latebarter.no/?p=750
Og løgnene han har kommet med i forbindelse med svindelsaken til Stabæk...
Kanskje ikke kriminelt, men definitivt "kriminelt". Han trenger en spade i trynet. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 31.01.2014 14:12 Post subject: |
|
|
http://www.adressa.no/100...415785.snd
Hoftun avviser dette, da legger vi ballen død.
Og Moomoo, det er hva Orionpax linker til jeg snakker om. Det er alltid vanskelig å bevise at dyktige folk gjør ulovlige ting, da hadde han sannsynligvis vært fengslet eller mistet retten til å drive som agent.
Men Jim Solbakken opererer i et meget stygt gråsonemarked stort sett hele tiden, med løgner, tvilsomme dealer, tvilsomme samarbeid, tvilsomme prosjekter, etc. Og han lyver og sprer falske historier rundt til alt og alle for å få ting landet som han vil.
Har tatt opp arven som "Norges krim-agent" etter Rune Hauge. Gjetter på at det bare er spørsmål om tid før han blir tatt i en razzia på et hotellrom med kofferter fulle av penger og en shady manager som sitt sannsynlige idol Rune Hauge gjorde noen ganger på nittitallet. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 31.01.2014 17:25 Post subject: |
|
|
Ja jeg skjønnner Miami
Er bare så kvalm og lei av hele fyren at vi i fremtiden burde sensurere navnet Solbakken fra forumet.. kansje bruke et alias som Tinky Winky eller noe...
Kansje han ikke er bevist kriminell, men han er en rekke andre ting....
Holder lenge for meg ಠ_ಠ _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 01.02.2014 13:12 Post subject: |
|
|
Snakk om å koke suppe på en spiker..... Folk begynner tydeligvis å bli desperate nå. Perry fikser nok et godt RBK-lag i år  |
|
Back to top |
|
 |
mcmort Senior
|
Posted: 03.02.2014 16:33 Post subject: |
|
|
sveininge wrote: | Vi "lot gå" og "sendte"? Demidov har en agent som hater Rosenborg og ikke har noe problem med å lyve og bedra for å holde spillere unna Trondheim. Har vi noen gang kjøpt en Solbakken-spiller? |
Demi har vel ikke Solbakken som agent? Vel har Solbakken vært inne i bildet for å få Demidov til diverse klubber i Øst-Europa, men så snart det har vært diskusjon om forhandlinger har ting kokt vekk i kålen.
Etter hva jeg forstå er det en tidligere RBK-spiller som fungerer som agent for Demidov, og han hater definitivt ikke RBK.
Forøvrig enig at Solbakken er en usympatisk røver. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 03.02.2014 17:53 Post subject: |
|
|
Tja, når han forhandlet med Brann i januar var det med Kvarme som agent ifølge BA:
http://www.ba.no/sport/fo...107311.ece
Han kan jo ha byttet agent etter det, men det er vel mindre interessant. |
|
Back to top |
|
 |
mcmort Senior
|
|
Back to top |
|
 |