View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
AVR Junior
|
Posted: 16.01.2014 15:37 Post subject: |
|
|
Vet ikke om jeg kan ta det for god fisk men...
http://www.mlssoccer.com/...-few-needs
Like we said, they don’t have a lot of holes to patch. Regardless, Myers is flirting with perennial Champions League participants Rosenborg of Norway, while backups Jerome and Ellis are mostly unproven. Zizzo could fit in theory, but that’s been the story with him for years and years.
http://en.wikipedia.org/w...ance_Myers |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 16.01.2014 15:44 Post subject: |
|
|
Han spilte høyreback for Sporting Kansas City som vant MLS sluttspillet. Så det kan jo være noe i det ettersom RBK ser etter en HB. Men de har jo Hodnemyr på prøve nå, men hvis det ikke blir noe med han så kan det jo bli en amerikaner.
Men jeg må si jeg er litt usikker på hvilket nivå han er på, ingen landskamper for USA enda (er riktignok tatt ut til samlingen i Brasil sammen med Mix)
Er det noe i dette ryktet så betyr vel det at de ser på han som en utfordrer til Gamboa og ikke en backup.
Last edited by Vegard2711 on 16.01.2014 15:53; edited 3 times in total |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 16.01.2014 15:48 Post subject: |
|
|
En amerikaner er det vel kanskje håp om at RBK kan få "integrert" på en noenlunde måte også... Ihvertfall så lenge Mix er her. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 16.01.2014 16:56 Post subject: |
|
|
Huff, denne ga meg en dårlig magefølelse. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 16.01.2014 17:07 Post subject: |
|
|
Navnet høres ut som det er tatt rett ut fra et program på Disney Channel. Ellers ser jeg at han er 26 år, ikke akkurat ung. Har tydeligvis vært et stort talent i USA en gang i tiden da han ble valgt 1st overall i draften tilbake i 2008 (foran superstjernen Brek Shea).
Nei, ville gått for Hodnemyr gitt. Har forstått det slik at vi ønsker en backup og utfordrer til Gamboa på lang sikt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.01.2014 17:15 Post subject: |
|
|
Skjønner at det meste i klubben fortsatt er ganske hipp som happ når vi går etter spillere som Riski og Chance. Skulle tro vi har shortlistet hele Andeby FC. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Bratt Proff
|
Posted: 16.01.2014 17:41 Post subject: |
|
|
Hva er vitsen med å kjøpe en backup som sannsynligvis er bortreist samtidig som Gamboa? |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 16.01.2014 17:47 Post subject: |
|
|
Han har jo ikke vært på landslaget før samlingen nå hvor flere av de beste spillerne til USA ikke er med. Med alle de beste så er nok ikke han i USA troppen til VM. Men hvem vet, om han imponerer på samling nå og at han kommer til RBK kan jo gjøre at han får plass  |
|
Back to top |
|
 |
fysiotore Senior
|
Posted: 16.01.2014 18:21 Post subject: |
|
|
Hva skal vi med en spiller som Brede Moe i troppen når vi leter etter ny høyreback. Han vil være tredjevalg på høyreback og i beste fall fjerdevalg som midtstopper. Med dagens økonomiske status bør det både for klubbens del og hans egen del gjøres klart for å skifte klubb. Hvis vi først skal hente ny høyreback bør det være en ung og lovende kontra en "middelaldrende" amerikaner som jeg ikke tror vil heve oss noe. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 16.01.2014 18:25 Post subject: |
|
|
Take a Chance hoftun... _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 16.01.2014 18:59 Post subject: |
|
|
Var vel en spennende fyr en gang i tiden, ikke nå...ikke for meg iallefall.
Meningsløst at vi skal bruke en kvoteplass på en backup for Gamboa, når vedkommende også risikerer å være borte i samme tidsrom samt at vi faktisk har en norsk spennende 18 åring vi kan ha som backup om vi vil.
Så flørt ivei Myers, men håper du ikke får napp her^^ |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 16.01.2014 19:51 Post subject: |
|
|
Ja, ser rett og slett ikke poenget med å plukke opp en 2. høyreback som muligens ikke er tilgjengelig i VM perioden |
|
Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3651 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 16.01.2014 20:41 Post subject: |
|
|
Håper vi går for Hodnemyr men forundrer meg ikke om Hoftun går for Myers.. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 16.01.2014 22:00 Post subject: |
|
|
Ser uttak på denne tiden av året har fått tilnavnet "Camp cupcake" når alle de som er i sesong i Europa er utelatt.
Grunnlegger og sjefredaktør i American Soccer Now levner i alle fall ikke Chance stor sjanse til å erobre en plass i VM-troppen:
"Chance Myers—1%
Not." _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 17.01.2014 02:02 Post subject: |
|
|
Högerback: Chance Myers, Sporting Kansas City
Här ville jag egentligen gärna ha med Sheanon Williams från Philadelphia Union, för jag tycker att han är så himla bra och i år gjorde han inte mindre än åtta assists. Dock ligger det honom i fatet att Philadelphia inte ens gick till slutspel och jag tycker verkligen att Chance Myers förtjänar en jäkla massa cred. Han draftades som nummer ett inför säsongen 2008 men hade tre väldigt tunga första säsonger i MLS, innan han slog igenom 2011 och sedan dess har han varit given till höger i Kansas superstabila backlinje. Det finns lag som efter tre väldigt slätstrukna säsonger hade kickat ut Myers, men Kansas valde att behålla honom och det har betalat av sig. Myers måste vara en av de fyra-fem bästa högerbackarna i ligan och att kunna resa sig efter en så extremt tuff start på proffskarriären vittnar också om riktigt bra karaktär.
Högerback: Chance Myers, Sporting Kansas City
Den 26-årige Myers spelade de flesta matcherna för sitt Sporting Kansas City som hade ligans bästa försvar. Han fick även vara med och vinna MLS Cup och hans bra defensiv bidrog mycket till det. Myers visade även godkända offensiv kvaliteter med två mål och två assists.
SvenskaFans: Ã…rets MLS-lag 2013
Synes i utgangspunktet at utlendinger RBK henter skal være gode nok til å gå rett inn i startelleveren. Om de ikke er unge, svært spennende talenter med stort videresalgspotensiale ala det Traore var i sin tid. Og vi har jo allerede Gamboa (som også er to år yngre) på høyreback.
Er dessuten litt skeptisk til det meste som kommer fra MLS og kanskje særlig det defensive de har å tilby, men samtidig skal det vel egentlig ikke så veldig mye til å prestere i bakgårdsligaen her på bjerget. Skal vel forresten ikke se helt bort ifra at Gamboa kan forsvinne i sommer om han gjør et brukbart VM for Costa Rica. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 17.01.2014 08:19 Post subject: |
|
|
Om Hoftun henter en utenlandsk backup i forsvar når vi sliter offensivt og har veldig begrenset med overgangsmidler - ja, da gir jeg opp. Bør ikke være noen sjans i havet for at denne Myers får seg kontrakt her. Og ikke i Ranheim heller, forhåpentligvis. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 17.01.2014 21:47 Post subject: |
|
|
Tubbytubb wrote: | Håper vi går for Hodnemyr men forundrer meg ikke om Hoftun går for Myers.. |
Btw:
Kanskje Sørmo er en bedre høyreback enn Hodnemyr og Myers! Han har spilt flere kamper for LFK i 2. div som høyreback til tross for at han er venstrebeint. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 18.01.2014 20:36 Post subject: |
|
|
I tilfellet Hodnemyr kan det vel kanskje hende, men å hevde at en ung, venstrebeint midtbanespiller med 'flere kamper' for hjembygda i 2. divisjon "kanskje er bedre!" enn en amerikansk MLS-back på landslagssamling, det blir bare latterlig. Sorry.
Kort sagt: Nei, han er ikke kanskje det. Han er hundre prosent sikkert ikke det. Men han kunne kanskje vært interessant å satse på som back i junioravdelingen, i stedet for å dyrke fram enda en ung midtbanespiller som er litt dårligere enn de beste vi har fra før. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 26.01.2014 15:54 Post subject: |
|
|
Chance Myers var som kjent en av de 26 i Cupcake-troppen Klinsmann tok med til treningsleir i Brazil, men etter tolv dager treningsleir er Myers (pluss tre andre forsvarere og en keeper) vraket fra USA-troppen til møtet med Sør-Korea på lørdag.
Klinsmann har heller valgt å kalle inn høyreback Michael Parkhurst til 22-mannstroppen. Parkhurst signerte nylig for MLS-klubben Columbus Crew etter å ha prøvd lykken i Freiburg et drøyt år. Det ble med to kamper. (Kom gratis fra FC Nordsjælland i desember 2012.) I FCN spilte Parkhurst forøvrig med Nicki Niels i 20 måneder og Tobias Pilegaard i nesten tre år.
Det er tenkelig å ut fra dette anta at en svært kamprusten spiller, som for et par år siden var en god back i Superligaen, lett danker ut Chance Myers fra Cupcake-troppen. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.01.2014 12:23 Post subject: |
|
|
Går twitter-rykter om at han skal være på prøvespill hos Stabæk denne uken?
Kun spekulasjoner foreløpig, det er snakk om "en MLS-spiller på prøvespill til Stabæk", det er kun spekulasjoner at det er Myers det er snakk om. |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 28.01.2014 13:00 Post subject: |
|
|
gisp! wrote: | Chance Myers var som kjent en av de 26 i Cupcake-troppen Klinsmann tok med til treningsleir i Brazil, men etter tolv dager treningsleir er Myers (pluss tre andre forsvarere og en keeper) vraket fra USA-troppen til møtet med Sør-Korea på lørdag.
Klinsmann har heller valgt å kalle inn høyreback Michael Parkhurst til 22-mannstroppen. Parkhurst signerte nylig for MLS-klubben Columbus Crew etter å ha prøvd lykken i Freiburg et drøyt år. Det ble med to kamper. (Kom gratis fra FC Nordsjælland i desember 2012.) I FCN spilte Parkhurst forøvrig med Nicki Niels i 20 måneder og Tobias Pilegaard i nesten tre år.
Det er tenkelig å ut fra dette anta at en svært kamprusten spiller, som for et par år siden var en god back i Superligaen, lett danker ut Chance Myers fra Cupcake-troppen. |
En annen mulighet er at Myers har fått lov til å dra og snakke med interesserte klubber, eller? Som eventuelt Stabæk or RBK? _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.01.2014 13:20 Post subject: |
|
|
Da ville jeg for det første syntes det var merkelig at han ikke kunne være med på landskamp 1. februar hvis de aktuelle klubbene er i det norske overgangsvinduet.
For det andre kom han jo til MLS fra en tysk klubb for kun to uker siden, men lite overrasker meg lenger når det gjelder Rosenborg og spillerlogistikk/planer. Skulle tro Stabæk også hadde bra koll på USA-spillere? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 28.01.2014 13:28 Post subject: |
|
|
Enig med deg gisp!, kastet bare ut en tanke. Dog ønsker jo ofte klubber å få aktuelle spillere som fort som mulig inn i treningsgruppen sin, men at det skulle være en grunn til å avbryte et landslagsopphold, tvilsomt. Dine poenger er derimot gode. Skjønt det er norske fotballklubber det snakkes om, som du sier, rarere ting har skjedd... _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 28.01.2014 14:43 Post subject: |
|
|
Er for mig at uforståeligt, at Michael Parkhurst - der ikke har spillet fotball i over et år - kan være førstevalget på det amerikanske landslaget. Når det er sagt undrede det mig, har jeg her i januar undrede mig over hvorfor vi ikke har været interesseret i en gratis Parkhurst. En solid spiller, der kan dække alle fire pladser i forsvaret og tilmed laver vældig mange assists - noget jeg i den grad har savnet fra Gamboa. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 31.01.2014 10:45 Post subject: |
|
|
http://www.sportingkc.com...w-contract
Da har Chance Myers forlenget med Kansas City og ender som klubbhelt må en tro, meget godt likt av fansen, går inn i sin 7. sesong på ny kontrakt og har fått prøvd seg med A-landslaget. |
|
Back to top |
|
 |
|