|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Er du fornøyd med årets RBK-sesong? |
Ja, dette var topp! |
|
0% |
[ 0 ] |
Ja, er fornøyd, men mye kan bli bedre. |
|
7% |
[ 11 ] |
Er hverken fornøyd eller misfornøyd. |
|
7% |
[ 11 ] |
Nei, men dette kan bli bra etter hvert. |
|
30% |
[ 46 ] |
Nei, hverken bra nok spill eller gode nok resultater! |
|
55% |
[ 85 ] |
|
Total Votes : 153 |
|
Author |
Message |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 24.11.2013 17:14 Post subject: Oppsummering sesongen 2013 |
|
|
Sølv i serie og cup er ikke så aller værst, men vi ble utslått av et skotsk lag ute av sesong i kvalifiseringen til EL, og jeg synes det har vært lite fremgang spillemessig, sammenlignet med de forrige sesongene under JJ sin ledelse.
Styreleder lovet gull, og for å sette det litt på spissen, så lovet han å gå av om RBK ikke tok gullet. Styreleder har i etterkant av serien uttalt at han er fornøyd med sesongen.
Midt i sesongen ble en av lagets beste spillere solgt, for å få penger inn i kassa, og en nyansatt administrativ leder måtte gå. Klubben styrer igjen mot et underskudd, og mye av pengene fra tomtesalget har blitt brukt.
Mitt hovedinntrykk er at lite har skjedd siden forrige sesong. Vi drifter fremdeles en klubb i minus, stallen er ikke styrket, og etter at Prica og Iversen forsvant mangler vi en naturlig målskårer.
Perry snakker godt for seg, men vi er ikke tilbake til røttene enda, og det ser ikke ut som om Perry er rett mann til å ta oss dit.
Hoftun er vår øverste sportslige leder, og har fått mye kritikk for sin jobb i flere år. Det er mulig mye av denne kritikken har vært uberettiget, men etter mitt syn presterer ikke klubben godt nok i forhold til de midlene som har blitt brukt under den tiden Hoftun har vært sportslig leder. Har vi toppidrettskultur og en klar, langsiktig strategi som preger hele sportslig avdeling? Det beste støtteapparatet? Den rette treneren? En komplett stall? Handler og selger vi klokt slik at klubben tjener på spillersalg?
Jeg ønsker en evaluering av klubben fra folk som er kompetent på både det sportslige og det administrative, og et styre som står frem og sier at vi per i dag ikke presterer så godt som vi ønsker, og som derfor tar initiativ til å innføre de nødvendige endringene for at klubben lykkes med å prestere bedre og å spille den typen fotball klubben ønsker å identifisere seg med.
Etter mitt syn burde Perry bli byttet ut med f.eks. Sollied, og vi trenger også en ny sportslig leder, med visjoner og handlekraft. Kunne Ola By vært en slik sportslig leder? Ikke vet jeg, men tiden er overmoden for sportslig kursendring. Ikke bare i ord, men også i handling.
Om ikke klubben endrer kursen sportslig sett tror jeg klubben vil fortsette å være der den er per i dag. En topp 3-klubb, hvor vi i beste fall hangler oss gjennom kvalifisering til E-cup. Så kan en spørre seg hva som skjer den dagen vi ikke kan fortsette å gå et tosifret antall millioner i underskudd hvert år... |
|
Back to top |
|
 |
Veginho Senior
|
Posted: 24.11.2013 17:59 Post subject: |
|
|
Under JJ spilte riktignok RBK mange lag av banen. Det jeg har sett i år for det meste, har handlet om å score det første målet og deretter parkere bussen, for så, og satse på kontringer. Det har vært alt for mange av disse kampene. 1-0 og et mål mer har jo vært en gjenganger siden vårparten. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 24.11.2013 18:12 Post subject: |
|
|
Resultatmessig er det ikke skandale, men "tilbake til røttene" prosjektet er total fiasko så langt. Vi minner mer om Norge under Drillo enn RBK under Eggen. Spillemessig er det en liten fremgang defensivt, men det offensive er ikke noe bedre enn under JJ (kanskje til og med tvert i mot).
Personlig har jeg mistet troen på Perry. Dråpen som fikk begeret til å renne over var dagens kamp. At vi går utpå i en cupfinale for å prøve å forsvare oss til en heldig seier mot Molde sier i grunn alt om årets RBK-utgave. Feigt og defensivt spill er ikke RBK verdig. Sorry Perry, du er ikke rett mann. |
|
Back to top |
|
 |
Veginho Senior
|
Posted: 24.11.2013 18:16 Post subject: |
|
|
Jeg blir overrasket om ditt spill-o-meter rører seg mot Eggen neste år, Sløvsekken. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 24.11.2013 18:17 Post subject: |
|
|
Håpløst å ta en sesongvurdering i kjølvannet av et cupfinaletap mot Molde, dette burde ligget en dag så nerver og sinne kan roe seg. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 24.11.2013 18:25 Post subject: |
|
|
Vi har gjort det meget bra i serien, men regner man inn ressursbruken våres blir prestasjonen helt gjennomsnittelig.
Vi ble slått ut av et høyst middelmådig lag i Europa cup kvalifiseringen, og dette kan kalles for langt under godkjent.
Vi kommer til Cup finalen, og det er en bra prestasjon. Samtidig, vi feiler når det hele skal avgjøres, i likhet med ligaen.
Spillemessig har vi imponert ingen. Når Perry snakker høres det ofte poetisk ut, men når vi skal spiller forsvinner poesien inn i et mørkt hull.
Kjøpene har vært høyst gjennomsnittelige. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 24.11.2013 18:25 Post subject: |
|
|
Det spillemessige har stort sett vært konstant hele sesongen, med unntak av godset-kampen og et par av kampene i starten av sesongen. En trenger ikke å vente noen dager for å kunne fastslå at det spillemessig har vært langt under pari, spesielt på Lerkendal. At vi taper cupfinalen var jeg egentlig forberedt på, så det irriterer ikke SÅ mye. Måten vi fremstår på, derimot, er under enhver kritikk. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 24.11.2013 18:28 Post subject: |
|
|
Bah, la den inn i feil tråd, her er riktige.
Karakterskala 1-6 : 3
E-cup står til 1. Men både serien og cupen resultatmessig er nok fort en grei 4´er. Ikke pga blendende vakker angrepsfotball og tilbake til røttene. Men et bunnsolid forsvar, desidert beste i ligaen. Angrepsspillet har dessverre vært for mye preget av tilfeldigheter og gode enkeltmannsprestasjoner. Målene har stort sett blitt scoret på kontringer. Har aldri sett laget spille ut motstander mot etablert. Et veletablert grunnspill er fraværende. Nr 2 i serie og cup er isolert sett ikke så dårlig, men spillet har vært elendig.
Stallen er oppskrytt:
To keepere som er begge litt for dårlige. Den minst dårlige, er på benken.
Et forsvar som vakler den dagen Reginiussen er ute. Dorsin har sett sine bedre dager. Fikk heldigvis spilt Skjelvik sånn passe varm de 5 siste kampene. Gamboa foretrukket på høyreback. Et langt dårligere valg enn Høiland! Evner ikke komme rundt, evner ikke kombinasjonsspill, truer aldri rett rom, leverer ikke målpoeng. En vandrende katastrofe defensivt.
Midtbanen er helt ok. Bedre dekning enn mange andre klubber, men ikke noe særlig høyere nivå. For mange unggutter som svinger i prestasjoner. Eneste jevnt stabile er Mike Jensen.
Angrepet har store mangler i form av en målscorer. Ingen utpregede målscorere i stallen. Ingen vinger som truer rom uten ball. Klippekort på høyrevingen i løpet av sesongen. Kan lide av høyrebackens elendige pasningsspill. Kan håpe at Søderlund holder seg frisk neste år, eneste som kan bli en ok målscorer. Kunne sett annerledes ut i år om han fikk godkjent to feilaktige scoringer. Selvtillit osv. Og spillere som Chibbe spiller i feil posisjon, enten på feil ving, eller som midtspiss.
2014:
Må ha inn en høyreback som kan utfordre Gamboa. Må ha inn en målscorer. Må ha ny SD og trener. Må ha inn spillere som passer i systemet, når man dessverre ikke har en trener som evner å tilpasse systemet etter de man har til rådighet. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 24.11.2013 18:29 Post subject: |
|
|
machiavelli wrote: | Håpløst å ta en sesongvurdering i kjølvannet av et cupfinaletap mot Molde, dette burde ligget en dag så nerver og sinne kan roe seg. |
Folk er selvfølgelig ekstra skuffet i dag, men dette har vært tonen helt siden august. Laget viser INGEN framgang spillemessig, Perry har nå vært trener i 11mnd og laget framstår svakere og mer uorganisert nå enn vi gjorde i april. Ganske fantastisk spør du meg. _________________ Alfredbørs 1-10: 7 |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 24.11.2013 18:34 Post subject: |
|
|
Laget har spilt rævva hele sesongen..tror heller det var godset som ikke var så gode på lerkendal.
Vil heller tape cupfinalen og spille god offensiv fotball enn og være feig som perry,det vinner man ikke på over tid. |
|
Back to top |
|
 |
strandli Junior
|
Posted: 24.11.2013 19:23 Post subject: |
|
|
Er vi fornøyd med 2 Sølvmedaljer??
Ja selvfølgelig.
Er vi fornøyd med spillerstil???
Nei absolutt ikke.
Hva skjer?
Styret og trenere går hardt ut før sesongen og sier vi skal tilbake til røttene.
Jo Sesongen startet med en møkkakamp mod Odd som vi heldigvis van 1-0.
Men så spiller vi mot Brann og Sogndal og feier de av banen med 4-0 og en spillerstil som Nils Arne hadde fått tårer i øynene av.
Jeg fikk også tårer i øynene.
Det ga meg ett håp om at vi var på riktig vei og at utviklinga kun kunne gå den rette veien.
Det skjedde ikke.
Ifra ett lag som sto høyt og presset motstanderne,spilte utelukkende ball i lengderetning,var agressive,kontante og offensive.
Så har jeg sett ett lag som har blitt mer og mer deffensive,ball på møtene spillere og ikke på løpene.Ett enorm lavt press med ofte 11 mann bak ball istedenfor som gjør at overganger og bakromspill er ikke eksisterende.
Fjorårets beste RBK spiller Dockal forsvant ut dørene men en slags unnskyldning på at han ikke passet inn.
Mulig det men i den spillerstilen vi har hatt så har INGEN passet inn.
Det er direkte kvalmt og ekkelt å se RBK med 11 mann i forsvar på dødballer og å se at vi på 1 måls ledelse putter inn ekstra forsvarspiller for å ri på en ledelse.
Det er IKKE rart at våre angripere ikke scorer mere mål.
De scorer ikke mål når de er mer i forsvar enn på motstandernes banehalvdel.
Vi får ingen ting gratis fordi vi er RBK.
Ja stolt fortid men hvis ikke kursen er på rett vei så blir det ingen stor fremtid.
Vi har kanskje Norges beste juniorlag.
En flott gjeng som kjører beste Eggen stil og som er fremtiden.
Vi har unge Norske spillere på A-laget i Sælnes,Midtsjø,Berntsen,Svenson og Sørloth.
Det er disse vi må bygge klubben på med en trener som vet hvor røttene er i fra A til Å
Godset kjører unge spillere og bruker dem for alt det er verdt de får en god utdannelse og spiller den stilen som Perry ikke klarer og få frem.
De isper så ett par rutinerte ringrever for å løfte de yngre.
Fordelen med dette er at du klarer å skape en slags kontinuitet og klubbfølelse selv om mange unge ref Bakenga gir blaffen i alt bortsett ifra penger.
Det er der styret må inn å si til våre talenter at du blir her til vi sier det er greit at du reiser.
Kontraktene må skrives tidlig å oppdateres med prestasjonsrettet lønn.
Jeg tror ærlig talt ikke Perry er mannen til å ta RBK dit vi vil.
Mitt tips.
Hent Sollied eller bruk Henriksen som hovedtrener.
Kanskje Stensaas kan fungere også.
Avklarer kontrakter og fremtidutsikter til ALLE spillerne.
Laget bør bygges rundt Strandberg,Reginiussen,Skjelvik,Dorsin,Bille,Svenson,Sælnes,Søderlund,Sørloth,Midtsjø og Berntsen.Alle disse bør i så fall gå med på nye 4 års kontrakter og få beskjed om at de SKAL bli i klubben i minst 3 år.
Ikke aktuelt at noen forsvinner før det evt kommer ett så sinnsykt tilbud som vi ikke kan si nei til.
Hvis de ikke er enige i dette så selg dem og bygg laget rundt noen andre.
Spillere som ligger i gråsonen er jo Gamboa,Ørlund,Mix,Jensen,Mikkelsen,Helland,Lunna,.
De er alle gode spillere men jeg tviler på om hengivenheten til klubben er stor nok bortsett ifra Lunna samtidig som at majoriteten i stallen bør være Norsk.
Hvorfor beholde Dorsin?
Fordi han er den største kontinuitetsbærern som vi har ute på banen samtidig som han er en briljant lagspiller med vinnerinstinkt.
Yngre spillere kan lære mye av han.
Cupfinalen 2013.
Kvalmt ekkelt å tape for Molde.
Signalet ga seg selv før kampstart.
Spillere som ble satt ut av posisjon kan ikke fungere optimalt.
Messi hadde sikkert ikke vært så god som Back han heller.
Gamboa jetlag?
Javel men han har sovet siden Onsdag og spiller bedre en Høiland i søvne.
Høiland gjorde en ok kamp men vi mistet det offensive trykket med Gamboa.
Skjelvik før Dorsin?
Er det 1 kamp Dorsin burde ha spilt i fra start så er det cupfinalen.
Kontinuitetsbærer,vinnerskalle rutine stålkontroll på defensiv posisjonering,Offensiv og potensiell matchvinner samtidig som han har vært med på alt i RBK bortsett ifra Cupfinale.
Det var ett hån mot vår tidligere Kaptein å la han sitte på benken.
Bille burde spilt før Chibbe.
Enkle grunnen til det at Bille kunne sliti ut Forren og Co så lenge han orket så kunne Chibbe kommet inn som en joker.
Hvilke signaler har RBK spillerne.
Det virket på mange som om dette var en hvilken som helst vanlig kamp.
NEI det var ikke det vi spilte mot vår argeste motstander og hadde muligheten til å vinne Gull noe vi ikke hadde gjort på 10 år.
Ta en kikk på Godset-RBK cupfinalen 1991.
Når RBK spillerne gikk opp for på motta taperpokalen så så de så sure ut at gråten var nærme.
Ola By orket ikke å ta imot pokalen engang han gikk rett i garderoben.
Kvalm å se Mix gliser i fra øre til øre når han mottar pokalen.
Det er en skam og motta taperpokalen det er ikke noe å glise av.
Selv om han skal ha honnør for en god kamp fra han sin side så kanskje noe bør fortelle han at egenprestasjon ikke betyr en dritt så lenge laget taper.
Og for å avslutte mitt første sure innlegg her.
Mini tok opp noe essensielt når han satte spørsmålstegn ved om spillerne hadde respekten for Perry.
Når Perry står ved sidelinja og vifter spillerne frem i angrep og de står igjen som noen saltstøtter.
Hadde jeg vært trener da så hadde virkelig hodene rullet uansett hvilket navn du hadde.
En trener uten respekt har kun 2 alternativer.
1 si opp.
2 Løse problemet og fjerne de som ikke viser den respekten. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 24.11.2013 19:32 Post subject: |
|
|
strandli wrote: |
Mitt tips.
Laget bør bygges rundt Strandberg,Reginiussen,Skjelvik,Dorsin,Bille,Svenson,Sælnes,Søderlund,Sørloth,Midtsjø og Berntsen.Alle disse bør i så fall gå med på nye 4 års kontrakter og få beskjed om at de SKAL bli i klubben i minst 3 år.
Ikke aktuelt at noen forsvinner før det evt kommer ett så sinnsykt tilbud som vi ikke kan si nei til.
Spillere som ligger i gråsonen er jo Gamboa,Ørlund,Mix,Jensen,Mikkelsen,Helland,Lunna,.
De er alle gode spillere men jeg tviler på om hengivenheten til klubben er stor nok bortsett ifra Lunna samtidig som at majoriteten i stallen bør være Norsk.
Gamboa jetlag?
| HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAH |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 24.11.2013 20:05 Post subject: |
|
|
Jeg vurderte å vente med mitt syn på saken til i morgen, da har nok mer av skuffelsen lagt seg... men jeg må lufte litt frustrasjon allikevel:)
Gikk for valg Ja, er fornøyd, men mye kan bli bedre.
Av den enkle grunn at vi tar 2 plassen i serien med 1 poeng opp til seriemester, og vi er i cupfinale som det er 10 år siden sist vi var i.
Får vel sette opp en evaluering også da:
Prestasjonsmessig:
Særdeles middelmådig sesong, der vi har flaks at Eliteserien er så dårlig som den er nå om åra.
Samhandling er noe som skulle stå i fokus, men det har det så vitterlig ikke gjort til ståkarakter.
Vi evner ikke å låse opp forsvar på hjemmebane der vi må fram og score.
Resultatsmessig:
62 poeng i serien og 2 plass er for min del godkjent med ny trener.
Vi kom oss til Cupfinalen og skal være fornøyd med det også i all edruelighet.
Europa var en fiasko uten sidestykke inneværende sesong.
Så alt i alt har vi et lag det er interessant å følge med på mot neste sesong, hvem kommer og hvem forsvinner, og ikke minst...neste år skal resultatene opprettholdes og forbedres.
Spillerstall:
Er egentlig ganske fornøyd med spillerstallen vi står igjen med nå.
Vi har et forsvar som kan bli ekstremt vanskelig å bryne seg på neste år
(Gamboa - Reginiussen - Strandberg - Skjelvik)
om vi får beholde alle 4. Trenger nok en god backup på back/stopperplass, men vi får se hvem det blir.
Keeperplassen er det etter min mening bra kamp om, Lunna å Ørlund er gode keepere begge to, men vi ser hvor fatale følger en feil kan få i kamp. Jeg ser derimot ikke bort ifra at en av de forsvinner og at vi henter en ny keeper.
Midtbane er vi jo godt besatt på. Håper desperat at vi får beholde Berntsen og at vi tørr å bruke ham neste år.
Jensen har vist seg som et kupp, og er en spiller jeg tror vi vil få mye glede av i åra som kommer. Usikkerhet rundt Mix og om han blir. Og det vil vel ikke overraske noen om vi får se en ny RBK unggutt (Hou Sæter) få noen innhopp på midtbanen neste sesong.
Angrep... ja hva skal man si?
Vi solgte etter min mening seriegullet i juni, og de andre har vel ikke akkurat levert hva man kan forvente.
Man skal dog gi skryt til Chibbe for å komme opp på et hederlig antall scoringer og være en som kan løse opp i ting på egenhånd.
Mikkelsen har jeg fortsatt trua på at kan bli en klassisk RBKving, men ikke under Perry. Bille kan også bli bra neste sesong, men da må han fokusere mer på å befinne seg i og rundt motstanderens 16 meter, ikke ute ved sidelinja mm de gangene han spiller midtspiss iallefall.
Søderlund kan også bli bra og Helland har jeg også trua på.
Alt i alt så har vi kvaliteter der som det skal gå ann å få brukt til å score masse mål, men det må da sies at det taktiske virker litt veikt innimellom fra godeste Perry.
Og det er en selvfølge at en spiss i RBK skal score over 10 mål i serie, om han da ikke har mye karantene eller er ute med skade over lengre tid.
Ledelse:
NOK et turbulent år på brakka, og man sitter igjen med en flau smak av "enn hvis"...
Er Perry rett mann? Han har levert greit nok i sin første sesong resultatsmessig, men ikke prestasjonsmessig.
Han må ha grei suksess neste år om han skal sitte året ut tror jeg, og han vil jo få enda 2 overgangsvindu til å bygge det laget han vil ha.
Men vi må rett og slett bli bedre taktisk mot lag som parkerer bussen mot oss på Lerkendal.
Hjemme skal det ikke være mulig å slå oss, basta ferdig diskutert!
At det kan bli noen uavgjortkamper hjemme er også helt ok, så lenge man har en plan for å løse opp motstanderens forsvar og faktisk skape sjangser og underholde publikum.
Styret har jeg ikke så mye positivt å si om, så de holder jeg kjeft om:)
Konklusjon:
Sølv i serie og sølv i NM. Det har jo gitt oss mye spenning, men er underholdningsfaktoren høy nok jevnt over?
Jeg tror på tross av bølgende underholdningsverdi så vil vi få se en økning i sesongkort og antall tilskuere neste år, rett og slett fordi at forventningene til at laget nå skal ta det siste steget opp og bli best igjen er tilstede.
Vi må være i stand til å ta oss til Europa igjen, ikke bare for inntekten man får av å være med i det celebre selskap, men fordi at markedsverdien på våre spillere vil stige. Interessen for laget vil stige om vi presterer, og vi hører hjemme der!
Prosjekt Perry har vel ikke akkurat gitt oss det vi forventet før sesongen (enkelte forventet vel mindre enn andre), men han bør prestere fra start av neste sesong om vi skal ha kun 1 sjef på Lerkendal neste år...
Vi så det alt i treningskampene i år at vi sleit med å score mål, og det har tross alt vært hemskoen til dette laget, evnen til å score mål har vært heller laber.
Sesongen er da over, og man ser framover til neste år.
Får døyve de verste abstinensene med litt kontinental fotball antar jeg, skjønt på en dag som denne der Spurs blir feid av banen så er det samme sorgen for meg borte på balløya.
Neste år folkens, neste år! |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 24.11.2013 20:07 Post subject: |
|
|
Strandli må virkelig ha røyka noe skummelt  |
|
Back to top |
|
 |
strandli Junior
|
Posted: 24.11.2013 20:13 Post subject: |
|
|
pingvin wrote: | strandli wrote: |
Mitt tips.
Gamboa jetlag?
| HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAH |
Tja jeg kan jo prøve å utdype litt sånn at du kanskje kan roe ned latteren litt eller øke den.
Rambo Henriksen var 5 år under Eggen og flere år som assistent i nyere tid.
Han hadde hovedansvaret midlertidig en stund.
Han er Trønder og har vært i RBK systemet i en mannsalder og burde vite hva som gikk galt og hva som gikk riktig.
Han burde ikke være uprøvd.
Høiland spilte sin siste RBK kamp er godt over middagshøyden og ville vekk allerede i sommer.
Han har spilt lite denne sesongen og er utrolig treg.
Gamboa er en av våre kjappeste spillere og rydder mye opp med farten sin.
Han er ivrig på offensive løp og det er få som klarer å stoppe han annet enn med skitne triks.
Han scorer aldri mål eller har så mange assist men mye av grunnen til det er at han enten får frispark når han kommer fremover eller at han gr fra seg ballen i oppbygingen av spillet.
Han dobler ofte på kant men får sjeldent ballen men han drar med seg en spiller og skaper rom for ballfører.
Samtidig har han hurtigheten til å rekke ned igjen hvis vi mister ballen og motlaget kontrer.
Bille bør satset på.
Han har vært veldig opp og ned men han er Danmarks svar på Heskey.
Arbeidsjern,god å holde ballen i laget og stor fysikk.
Samt en fightervilje som det er få som har i laget.
Han har den rette alderen og er en humørspreder ala Mini som har vært dypt savnet.
Fisse Mike er vår beste spiller denne sesongen.
Det er på midtbanen vi har flest egne talenter og hvis vi skal satse på 3 på midten så har vi kun plass til 2 egne Norske.
Jeg digger Mike og hans spillerstil men RBK bør kjøre mest mulig Norsk.
Det er vanskeligere å erstatte en spiss kontra midtbanespiller.
Som sagt skrev jeg at han var i gråsonen.
Han bør selvfølgelig være i klubben neste sesong men hvis noe av våre egne tar steget opp så er Mike den første som bør vike istedefor egne talenter.
Manu tok i sin tid ett totalt generasjonsskifte og sa at de ville bruke 2 sesonger på å utvikle egne talenter og seriegull var da ikke en målsettning.
Scholes,Gary Neville,Phil Neville,Butt,Savage,Giggs,Gillespie og Sharpe ble da produkter som ble gode spillere i en årrekke.
For å beholde en større majoritet av våre egne produkter så må de få spille og utvikle seg på A-laget.det vil gi økonomisk vinst,kontinuitet og hjerte for klubben. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.11.2013 20:52 Post subject: |
|
|
Jeg valgte det åpenbare valget "Nei, ikke fornøyd verken med spill eller resultater", siden alle andre alternativer medførte en slags tro på framtiden med nåværende ledelse - det har jeg nemlig ikke. Det betyr ikke at året som gikk har vært bånn i bøtta, totalt sett vil jeg gi en 3-er på terningen, mye på grunn av plassering i serien. Før sesongen sa jeg at jeg skulle være fornøyd med ca. 2 poeng i snitt og kamp om gullet (noe jeg regner som selvfølgelig med Rosenborgs ressurser), så lenge det var tydelig framgang i spillet. Det første kravet ble oppfylt, det andre ikke.
Spill:
Perrys RBK snakker som en gud, men spælle som ei f%&. Da Perry ble ansatt anså jeg ham for å være en klassisk Drillo-skolert NFF-trener uten særlig eget bidrag på spillestilsfronten, og dette inntrykket har bare blitt sterkere i løpet av sesongen. Stadig vingling med rolleinnhold og spillerposisjoner understreker famlingen etter vinnerformelen, og det ser ut til at forsiktighet og defensiv trygghet bare blir høyere og høyere prioritert når kampene blir viktige og sesongen nærmer seg slutten. Offensiv tankegang forsøkes gradvis å fases ut på Brakka, og det er nok både Perry og Wiggen egentlig mer komfortable med. Dette kommer ikke til å endre seg.
Terningkast 2.
Resultater:
Sesongen kunne fort ha endt med seriegull, så serieplasseringen må få klart godkjent med ny trener, selv om (eller fordi) det antatt sterkeste motstanderlaget tidlig floppet ut av medaljekampen. Europacup var en katastrofe både i prestasjon og resultat, mens cupfinaletap isolert sett er en bra prestasjon (selv om veien til Ullevaal for en gangs skyld var brolagt med heldige trekninger, det skal sies). Totalt sett er resultatene altså ingen katastrofe, men heller ikke så gode som vi burde kunne forvente når det satses såpass på prosjekt Perry. Neste år blir kravene strengere, da er det enten seriegull eller ekstrem prestasjonsheving kombinert med historisk sterk konkurranse fra ett eller flere andre norske lag.
Terningkast 4.
Ledelse:
Er det lært hjelpesløshet eller planlagt middelmådighet som er mest dekkende for prosessene i Rosenborg? Vi har fått ny leder, fordi den forrige kompisansettelsen var gjennomført elendig. Vi har ikke fått ny sportslig ledelse, selv om den kompisansettelsen har vist seg som gjennomført elendig i flere år. Vi har fått ny trener, og den kompisansettelsen ser vi hva vi fikk av. Alfa og omega for Rosenborg de neste årene må være å få orden på ledelsen nå, få en kulturendring der bevist kompetanse i rollen sin veier tyngre enn plasseringen i vennekretsen, og alle styremedlemmer som ikke trekker i riktig retning i så måte, burde få posisjonen sin vurdert ved første anledning. Det skal nevnes at dette er et problem som har vært vedvarende i flere år i klubben, og det desidert største pengesluket, og det innvirker ikke særlig på vurderingen av årets sesong isolert.
Terningkast 1.
Så totalt terningkast 3 for årets sesong, men siden det er lite annet enn defensiv trygghet (som også skyldes defensiv tilnærming til kampene) å bygge videre på, så ser jeg ikke at noe tyder på bedring til neste år. Dermed ble det den laveste kategorien i avstemningen. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 24.11.2013 20:55 Post subject: |
|
|
Det siste punktet der er jo noe som absolutt må tas opp på årsmøtet. RBK er vel fortsatt en medlemsstyrt klubb, så det burde være mulig for medlemmene å kreve mistillit mot styret! _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 24.11.2013 20:57 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner ikke at alle mener at RBK har vært god defensivt. Vi slipper riktignok inn minst mål i serien. Men ser vi på måten vi slipper inn mål på, så er det stort sett dårlig press og veldig dårlig jobbing i gjenvinningsfasen. I dag var også det avgjørende til gangs! Vi slipper også til mange unødvendige sjanser pga denne dårlige jobbingen. Og dette skyldes at det er dårlig kvalitet på treningsfeltet som igjen bunner ut i at Perry ikke har nok respekt i spillergruppen. Det var vel også problemet når han ble ansatt 1.gang. |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 24.11.2013 21:26 Post subject: |
|
|
Perry må gå, Hoftun må spring?
"Tilbake til røttene" var årets motto når en sto foran en ny sesong. Resultatmessig startet det også bra, og en forventer heller ikke det mest tydelige spillet i starten av en sesong. Derfor var også interessen nokså stor, og publikumstallet var høyt. Sommeren er som regel en rolig tid, men med en hjemmekamp mot årets hovedrival SIF, klarte en nesten å fylle stadion. Utover sommeren var det vanskelig å se en forbedring i spillet, og det som virkelig "felte" laget i år ble også tydelig når en røk ut av europacup; en evnet ikke å heve seg til de viktige og store kampene. I serien kan en tillate seg å ha noen dårlige kamper, hvis en likevel klarer å få med seg poeng. Dette holder derimot ikke i Europa, og det fikk en smertelig erfare i år.
Etter at serien var slutt, var det også kjedelig å tenke på at en med 2 scoringer, kunne vært videre i Europa og vunnet serien (manglet bare én scoring i Skottland, og f.eks en scoring mot Hønefoss hjemme). Mangelen på mål var også noe mange begynte å trekke frem; vi manglet en ordentlig målscorer. Nicki Bille skapte mye show, men det var definitivt ikke gjennom spenstige målfeiringer, for de var det for få av.
Hva sitter en igjen med? To andreplasser. Noe som ikke det jubles mye over i Trøndelag, etter suksessen de siste 25 år. Riktignok fikk en festen og vorspielet denne cupfinalehelga, og en kan si det er bra gjort å komme seg hele veien til dit. Likevel har ikke cupfinale og cupgull vært et sterkt uttalt mål for klubben. Målet har vært seriegull (det vil det alltid være så lenge budsjettet ligger på det dobbelte sammenlignet med konkurrentene) og gruppespill i Europa.
Karakter:
Ikke bestått. _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 25.11.2013 14:32 Post subject: |
|
|
Kanskje moderator kan legge in pollen som en sticky høyere opp på forumet, eller sak med link til pollen på forsida? Skulle gjerne visst hvordan forumets brukere posisjonerer seg. |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 25.11.2013 14:39 Post subject: |
|
|
Og kjøre den samme om en måneds tid for å se avviket. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.11.2013 14:48 Post subject: |
|
|
Jeg liker ikke alternativene og vil ikke svare. Hadde vært bedre med "På en skala fra 0-10 hvor 0 er svært misfornøyd og 10 er svært fornøyd, hvor fornøyd er du med resultatene i årets sesong?" og tilsvarende for prestasjonene i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 26.11.2013 02:27 Post subject: |
|
|
MariusV wrote: | Og kjøre den samme om en måneds tid for å se avviket. |
For eget vedkommende gjorde jeg opp min mening for lenge siden. Min mening ble satt i en viss kategori da vi ble slått ut av E-cup. Deretter var det mulig å justere litt i forhold til om spillet ble bedre utover i høstsesongen og om RBK var i stand til å kjempe om gullet. Cupfinalen var ren bonus, og en seier kunne ha vært et plaster på såret, men ble det dessverre ikke. De som mener at et cup-gull ville utgjort en vesensforskjell om årets sesongs spill og prestasjon, dem om det. Jeg tror de aller fleste har gjort seg opp en mening som i liten grad ble påvirket av utfallet av cupen, med forbehold om at enkelte hadde vært litt mer positiv hvis vi hadde tatt cupgull. I så fall burde man kanskje heller ha sammenlignet med stemningen etter at serien var avgjort, men da var jo heller ikke sesongen over enda. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 26.11.2013 02:38 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Jeg liker ikke alternativene og vil ikke svare. Hadde vært bedre med "På en skala fra 0-10 hvor 0 er svært misfornøyd og 10 er svært fornøyd, hvor fornøyd er du med resultatene i årets sesong?" og tilsvarende for prestasjonene i årets sesong. |
5-punkts-skala med svaralternativer for hver kategori er bedre enn en 11-punktsskala med alternativer kun i hver ende av skalaen. Men i ditt tilfelle så burde det i tillegg ha vært alternativet 'vil ikke svare', og for de som enda ikke har blitt edru etter cupfinalen, 'vet ikke'.  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.11.2013 09:57 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke enig i at det er bedre at spørsmålsstilleren presser svaralternativer på den som blir spurt, det går an å ha andre meninger enn de 5 der. Veldig OT merker jeg  |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
SITATET |