English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Viking
Goto page 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste mot Viking?
Daniel Örlund
2%
 2%  [ 3 ]
Cristian Gamboa
0%
 0%  [ 0 ]
Tore Reginiussen
5%
 5%  [ 6 ]
Stefan Strandberg
4%
 4%  [ 5 ]
Jørgen Skjelvik
23%
 23%  [ 24 ]
Mike Jensen
4%
 4%  [ 5 ]
Ole Selnæs
10%
 10%  [ 11 ]
Daniel Berntsen
6%
 6%  [ 7 ]
Tobias Mikkelsen
36%
 36%  [ 38 ]
Akexander Søderlund
4%
 4%  [ 5 ]
Nick Bille Nielsen
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 104

Author Message
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 20.10.2013 23:32    Post subject: Rosenborg - Viking Reply with quote

#UtsolgtLerkendal

Lerkendal stadion, søndag 3. november, 18:00.

Billetter kjøpes her

Uansett utfall i kampen mellom Molde og Rosenborg vil dette være en avgjørende kamp i gullstriden. Dette er siste hjemmekamp i år, og fullt hus kan gi den ekstra nødvendige innsatsen til de elleve trollungene ute på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran

PostPosted: 21.10.2013 13:00    Post subject: Reply with quote

Ser kjernen går ut med dette på Facebook. Her bør klubben også kjøre knallhardt ut til sine 130 000 "følgere".

I tillegg bør det markedsføres hardt ellers i nærmiljøet. Dette blir en ekstremt viktig kamp og folk må også huske at det er den siste hjemmekampen på leeeeenge. Prosjekt 20 000 mot godset funket iallefall bra.

MØT OPP!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.10.2013 20:21    Post subject: Reply with quote

Tror det blir svært labert oppmøte.

Forhåpentligvis litt flere enn faktisk oppmøte på hjemmeavslutninga mot samme lag for to år siden, men det spørs om 10 000 blir passert nå som TV2 viser oppgjøret gratis.

Syns sjøl det var spennende at Chibuike fikk sjansen i favorittrollen mot Molde, og håper Perry gjentar forsøket. Det blir nok ikke så mange andre bytter enn Jensen og Reginiussen inn for Svensson og Høiland, gjetter jeg:

Daniel Örlund

Cristian Gamboa - Stefan Strandberg - Tore Reginiussen - Mikael Dorsin

Mike Jensen - Mikkel Diskerud
John Chibuike

Tobias Mikkelsen - Alexander Søderlund - Nicki Bille
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 30.10.2013 09:53    Post subject: Reply with quote

Tja, det er jo ikke godt å si hva startoppstillingen blir, siden jeg regner med at enten Hjelde eller Reginiussen setter opp laget i trenernes rioja-fravær. Kanskje er det duket for noen overraskelser?

edit: Jeg regner likevel ikke med det. Tipper dette:

Örlund

Gamboa - Regs - Strandberg - Dorsin

Jensen - Selnæs - Mix

Mikkelsen - Søderlund - Bille

Perry har kjørt med elsken sin på Mikkelsen i hele år, så det stopper nok ikke nå, Søderlund og Bille får helt sikkert tillit sammen nå når Søderlund er frisk (må spæll sæ i form).

Selnæs inn sentralt er vel en logisk konsekvens av hjemmekamp + Jensen tilbake + ønsket om å spille 4-3-3. Tipper en litt formsvak Svensson pluss "first against the wall" Chibuike ryker ut.

Forsvaret sier egentlig seg selv, men jeg blir ikke sjokkert dersom Skjelvik får en kamp fra start på backen nå.

Last edited by zaphod81 on 30.10.2013 17:26; edited 1 time in total
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 30.10.2013 12:47    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen?

Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 30.10.2013 17:30    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Daniel Örlund

John Chibuike

Lever godt med det laget der, om man ser vekk fra Mikkelsen. Synes han bør være ferdigspilt for i år. På tide å gi Helland sjansen til å spille seg inn på kanten fram mot cup-finalen.

—

Edit: Glemte å legge ut denne statistikken før kampen. Legger den inn her for arkivets skyld.

Generelt

Arrow Dommer: Tore Hansen, Feda IL
Arrow Lagene har møtt hverandre 85 ganger i øverste divisjon siden serieomleggingen i 1963. Dette er det mest spilte oppgjøret i norsk toppdivisjon siden den gang. RBK står med 30 seirer, Viking 25, mens 30 kamper har endt uavgjort.
Arrow Viking har tatt poeng i 24 av 42 møter på Lerkendal. 10 seirer, 14 uavgjorte, mens 18 kamper har endt med RBK-seier.
Arrow Viking har ikke vunnet mot RBK på 15 kamper i TL, siden 3-2 hjemme i september 2005. Egil Østenstad, Allan Gaarde og Tony Nhleko scoret for Viking. Det året var også sist Viking vant på Lerkendal, 2-0 etter mål av Østenstad og Peter Kopteff.
Arrow Tilsvarende oppgjør i fjor endte 1-1 den 26.august. Vidar Nisja (41’) ga Viking ledelsen, men Mikael Dorsin (90’) reddet ett poeng for RBK.
Arrow Det omvendte oppgjøret i år endte 0-0 på Viking stadion den 30.juni.

Rosenborg | Spillerstatistikk

Arrow Rosenborg har ikke tapt hjemme på 11 kamper siden 0-1 mot Sandnes Ulf 28.april.
Arrow Det er spilt 10 TL-kamper siden RBK vant en kamp med mer enn ett mål, 2-0 mot Sogndal hjemme på Lerkendal den 4.august.
Arrow Nicki Bille Nielsen er Rosenborgs toppscorer med kun åtte scoringer i TL denne sesongen. Danskens fire siste RBK-mål har kommet hjemme på Lerkendal. Sist Nicki Bille scoret i Tippeligaen var 31.august hjemme mot AAFK i 2-1 seier.
Arrow Rosenborg har vunnet alle lagets seks TL-kamper hvor Nicki Bille har scoret. Han har også scoret i fem av seks cuprunder for RBK. Trønderne har med det vunnet alle 11 kampene i år hvor Nicki Bille har scoret mål
Arrow RBK har holdt nullen i 11 TL-kamper denne sesongen. Det er flest i TL.
Arrow Rosenborg har scoret kun sju mål i kampens første halvtime denne sesongen. Bare Hønefoss med sine tre har færre i åpningshalvtimen. Strømsgodset har scoret 24 mål i samme tidsrom.
Arrow Jonas Svensson må stå over denne kampen med tre gule kort.
Arrow Cristian Gamboa, Tobias Mikkelsen, Mikkel Diskerud, Stefan Strandberg, Ole Selnæs, Daniel Berntsen og Alexander Søderlund (to gule) må stå over neste kamp ved ny advarsel.

Viking | Spillerstatistikk

Arrow Medaljesjansene er nå nesten borte for et Viking som ikke har vunnet på sine fire siste kamper i Tippeligaen. De to siste er tapt.
Arrow Viking har ikke vunnet på sine åtte siste bortekamper i Tippeligaen, siden 1-0 mot Sandnes Ulf den 21.mai.
Arrow 14 av Vikings 16 siste seirer i Tippeligaen har vært med ett måls margin. Unntakene er 4-1 hjemme mot Sogndal 28.april i år og 3-0 mot Start den 28.juli.
Arrow Viking har ikke fått rødt kort i Tippeligaen denne sesongen. Viking og Vålerenga er de eneste to lagene uten utvisning i sesongens TL-kamper
Arrow Vikings sju siste mål borte er scoret av sju forskjellige spillere.
Arrow Johan Lædre Bjørdal kan spille sin kamp nummer 100 i Tippeligaen.
Arrow Trond Olsen er to mål unna sin scoring nummer 50 i TL. Olsen er Vikings toppscorer med åtte mål.
Arrow Olsen spilte 65 kamper og scoret 15 TL-mål for RBK 2009-2011. Han ble seriemester med klubben i 2009 og 2010. Olsen har nå scoret 14 ganger på 58 TL-kamper for Viking siden han kom fra RBK sommeren 2011.
Arrow Rune Almenning Jarstein spilte 51 TL-kamper for Rosenborg 2008-2009. Han ble seriemester med RBK i 09.
Arrow Indridi Sigurdsson og Makhtar Thioune (fire gule), Johan Lædre Bjørdal, Christian Landu Landu og Veton Berisha (to gule) må stå over neste kamp ved ny advarsel.

Last edited by Attaboy on 06.11.2013 15:31; edited 1 time in total
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 30.10.2013 19:49    Post subject: Reply with quote

Syns faktisk vi kan la Høiland få sin siste hjemmekamp på Lerkendal også!
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 30.10.2013 20:47    Post subject: Reply with quote

Enig, larsa! Han kan gjerne få tilliten i denne kampen, da han på ingen måte har gjort seg bort i de kampene han vært innvolvert i, den siste perioden.
WegHard
Veteran

PostPosted: 30.10.2013 20:52    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Syns sjøl det var spennende at Chibuike fikk sjansen i favorittrollen mot Molde, og håper Perry gjentar forsøket. Det blir nok ikke så mange andre bytter enn Jensen og Reginiussen inn for Svensson og Høiland, gjetter jeg:

Enig i at Chibuike bør få spille på plassen sin, han var bra mot Molde. Hvis jeg skulle tatt ut en ellever hvor de beste får spille der de er best, ville den sett ca sånn ut tenker jeg:

Daniel Örlund

Ole Selnæs
John Chibuike

Alexander Søderlund - Nicki Bille

4-4-2 altså.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 30.10.2013 21:02    Post subject: Reply with quote

Hehe, faktisk skrev jeg inn en alternativ ellever i posten min over som er nøyaktig lik den du presenterer, WegHard. Men etter uttalelsene til Perry den siste tiden om at ingenting kommer til å forandres, slettet jeg oppsettet. Men synes laget med diamant på midten ser veldig spennende ut, og det hadde vært moro om man hadde prøvd ut akkurat denne elleveren i 4-4-2. Tommel'n opp!
quentez
Veteran

PostPosted: 30.10.2013 22:13    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Syns faktisk vi kan la Høiland få sin siste hjemmekamp på Lerkendal også!

Spill han på høyrebacken fremfor Gamboa. Tilfører langt mer offensivt.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 01.11.2013 16:33    Post subject: Reply with quote

Ser ut til at Skjelvik og Berntsen får spille fra start.
Men ut i fra video som ble vist under intervju med Perry og Søder, så så det også ut til at Mikkelsen starter, igjen!!!
Visst Viking legger seg litt bakpå, så er det bare å glemme de bakrommene som det forventes at Mikkelsen skal gå i.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 01.11.2013 16:35    Post subject: Reply with quote

bakrommene mikkelsen skal gå i....

Det høres så flott ut i teorien. Faktum er at det ikke funker. Det så vi i våre to siste kamper også. I tillegg til resten av sesongen selvfølgelig.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2013 19:33    Post subject: Reply with quote

Tja, det er jo ikke godt å si hva startoppstillingen blir, siden jeg regner med at enten Hjelde eller Reginiussen setter opp laget i trenernes rioja-fravær. Kanskje er det duket for noen overraskelser?

edit: what? har mobilen min dobbelposta et gammelt innlegg mens jeg var på trening? Spennende.

Last edited by zaphod81 on 02.11.2013 12:40; edited 1 time in total
Back to top
Rexalor
Veteran

PostPosted: 01.11.2013 23:59    Post subject: Reply with quote

Jeg har mer tro på at det blir Mikkelsen-Mikkelsen-Mikkelsen i front enn at vi får se noen overraskelser
Back to top
TottoD
Proff

PostPosted: 02.11.2013 00:55    Post subject: Reply with quote

Kommer det virkelig ikke kritiske spørsmål til Perry om Mikkelsen? Du må være rimelig blind for å ikke se hvor elendig han har prestert. Det finnes ikke håp for at han skal lykkes denne sesongen. Kjenner det faktisk irriterer meg noe voldsomt. Han er ei pingle. Skjerpings Tobbi, du er en voksen mann Mad Mad
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 02.11.2013 05:48    Post subject: Reply with quote

Det har nok mye med prestasjonene på treningsfeltet og det faktum at mikkelsen er den eneste i angrepsrekka som gjør noe som helst som ligner på 4-3-3. Problemet er at Perrys RBK i år har vært helt avhengig av enkeltprestasjoner, noe det virker som Perry selv ikke evner å se. Hadde han skjønt dette hadde han selv innsett at det å ha en spiller som er helt avhengig av å ha et velsmurt maskineri rundt seg på banen er galskap, når man i hele år har sanket poeng på enkeltprestasjoner.

I hele år har hele angrepsrekka + midtbanen trukket innover i banen til de ligger som ei mølje og ballen spretter urytmisk fram og tilbake til den omsider blir klarert eller triller ut over sidelinja. Mikkelsen er den eneste som holder bredden.

Hadde Perry i løpet av i år faktisk klart å sette en spillestil i dette laget og fått til god angrepsfotball tror jeg valget om å la mikkelsen starte kamp etter kamp hadde blitt sett på som et genitrekk. Nå når sesongen snart er over og det viser seg at Perry ikke klarte det innser man at man har mistet mange poeng på å bruke en spiller som aldri kommer til å fungere i laget slik som det funker nå til dags.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 02.11.2013 16:59    Post subject: Reply with quote

http://www.vikingbloggen....ond-olsen/
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 02.11.2013 17:21    Post subject: Reply with quote

Det der var jo litt kleint å lese...

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 02.11.2013 17:22    Post subject: Reply with quote

Har sagt tidligere at Daniel Berntsen er en Skjelbred type. Hvorfor spiller han ikke fast og får sjansen slik som Mikkelsen? At Svensson og Mix starter hver kamp er en gåte. De er samme type spillere og ikke så kreative slik som folk skal ha det til. Har bare løpskraft og gode defensive.

----------------------------Ørlund----------------------

---Gamboa----- Strandberg----Tore Reg-----Skjelvik----

-------------------------Svensson/Mix--------------

---------------Jensen-------------------------Berntsen-----

---------Mikkelsen--------Alex Søder ---------Bille

---------------------------------------------------------------------------------
ELLER:

------------------------------------Ørlund-------------------------

---------Gamboa-----Strandberg--------Tore Reg----Skjelvik----

------------Jenssen----------------Chibuike----------Berntsen----------

------------Mikkelsen------------Alex Søder-----------Bille-----

Er jeg den eneste som har tenkt tanken om å omskolere Chibuike til midtbane maestro? Han har virkelig potensiale der. Eneste posisjonen på banen hvor man ikke trenger fart.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 02.11.2013 17:34    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
http://www.vikingbloggen.com/ein-hyllest-te-trond-olsen/

Ã… herre! Very Happy
pingvin
Veteran

PostPosted: 02.11.2013 19:29    Post subject: Reply with quote

Rexalor wrote:
Jeg har mer tro på at det blir Mikkelsen-Mikkelsen-Mikkelsen i front enn at vi får se noen overraskelser
HAHAHA
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 02.11.2013 21:52    Post subject: Reply with quote

MarcoVb wrote:
Kommer det virkelig ikke kritiske spørsmål til Perry om Mikkelsen? Du må være rimelig blind for å ikke se hvor elendig han har prestert.

Perry hadde helt sikkert en plan. Litt mer usikker på hva planen var, men lanserer en hypotese.
Rosenborg fyller 100 år i 2017. Snart skal kanskje noen sette igang med jubileumsbok og diverse oppsummeringer. Perry ønsket vel ikke å bli husket som den dårligste vingen som har spilt noenlunde fast på laget i moderne tid. Twisted Evil
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 02.11.2013 22:25    Post subject: Reply with quote

Ser at det igjen ser ut som Mikkelsen starter for RBK, til tross for noen helt håpløse kamper Crying or Very sad

Dette er for meg helt ubegripelig, og etter det jeg leser her inne og hører når jeg snakker med folk jeg kjenner så er jeg ikke den eneste som rister på hodet av Mikkelsen.

Det jeg skjønner enda mindre av er at ingen journalister i adressa, vg, tv2 eller for den del 2mas stiller kritiske spørsmål til Perry om dette eller alle de andre merkelige valgene som Perry har foretatt denne sesongen. Stort sett legger journalistene opp til "koseintervjuer" hvor Perry får lire av seg den en floskelen etter den andre uten noen kritiske spørsmål eller oppfølgingsspørsmål.

RBK RBK RBK
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.11.2013 22:45    Post subject: Reply with quote

Begynte ikke å spørre om Mikkelsen i dag rett og slett fordi det var mange andre som også sviktet mot Molde. Dessuten er det ikke så lenge siden han sist var i fokus for sviktende prestasjoner.

Føler derfor at det rett og slett blir litt masende å spørre om det samme igjen. Men jeg vurderte forløpende å spørre, der jeg sto der i spillertunnelen og pratet med Perry.

Sjøl tror jeg det blir laget som spilte deler av formasjonstreninga i går, altså Berntsen som indreløper og ikke offensiv midtbanespiller:

Daniel Örlund

Cris Gamboa - Stefan Strandberg - Tore Reginiussen - Jørgen Skjelvik

Mike Jensen - Ole Selnæs - Daniel Berntsen

Les mer: - Vi må tenke 2014

Jensen:

- Det er riktig viktig å vise fansen at vi gjør hva vi kan. Vi skal i alle fall vise dem at vi setter pris på det de har gjort for oss.

Les mer: - Vi vil blø for trøyen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Next
Page 1 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb