English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tromsø - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Tromsø?
Örlund
16%
 16%  [ 12 ]
Gamboa
1%
 1%  [ 1 ]
Strandberg
2%
 2%  [ 2 ]
Reginiussen
21%
 21%  [ 16 ]
Dorsin
1%
 1%  [ 1 ]
Svensson
1%
 1%  [ 1 ]
Mix
17%
 17%  [ 13 ]
Berntsen
8%
 8%  [ 6 ]
Selnæs
4%
 4%  [ 3 ]
Chibuike
0%
 0%  [ 0 ]
Bille Nielsen
1%
 1%  [ 1 ]
Helland
23%
 23%  [ 17 ]
Total Votes : 73

Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 01.09.2013 22:56    Post subject: Tromsø - Rosenborg Reply with quote

V

Søndag 15. september klokka 19 @ TV2.

Personlig likte jeg ikke at Tromsø bare spilte 1-1 mot Hønefoss i kveld. Nå begynner desperasjonen og trenersnakket å komme for alvor, og jeg er redd for at Kuka og gjengen mobiliserer ordentlig mot oss.

Forhåpentligvis kan RBK-spillerne senke skuldrene nå som serieledelsen har blitt så stor, og dermed slippe seg litt løs.

Må si at jeg er usikker på hvilken midtbane og angrep som blir valgt. Tipper vel at Berntsen blir direkte erstatter for suspenderte Jensen, og at det ikke blir gjort to forandringer med f.eks. Selnæs sentralt og Mix eller Berntsen som indreløper.

At Bille skjøv Søderlund ut til venstre da han kom inn, kan tyde på at spissplassenen har blitt mer åpen og at det kanskje er der Bille har størst sjanse for å få starte?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EspN
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 22:58    Post subject: Reply with quote

Tror dette blir en grei seier til oss faktisk. Har en god følelse.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 23:00    Post subject: Reply with quote

Alfheim har aldri vært noen god bane for oss, men med tanke på hvordan årets lag fremstår er det nesten så man frykter disse "vanskelige bortekampene" mindre enn kampene mot høkkertlag som stapper alt i forsvar Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 23:08    Post subject: Reply with quote

Tror Søderlund kunne hatt godt av en kamp på banken. Vært svak i det siste etter en frisk start.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 23:08    Post subject: Reply with quote

Enig! Aldri har jeg vel følt meg mer sikker på poeng før en kamp på Alfheim. Blir direkte overrasket, om vi skulle gå av med tap.
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 23:11    Post subject: Reply with quote

Farlig kamp.
Tromsø kan rekke gjennom mange mobliseringskampanjer og motivasjonsmøter på to uker. Og hvem vet, plutselig er det Tom Nordlie som pisker gutan opp i strupen på oss. Hmm
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.09.2013 23:24    Post subject: Reply with quote

"Mye grums og gnisninger" i Tromsø, ifølge Årst.

Forhåpentligvis er ikke dette ordnet opp i før vi kommer.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 01.09.2013 23:24    Post subject: Reply with quote

Så lenge AC er trener der,så er det ingen fare,og laget leker som en sil.

Høgmo som var ekspert på og være kyniske mot oss.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bongo
Veteran

PostPosted: 02.09.2013 09:36    Post subject: Reply with quote

Kipt med disse landkamp pausene, får nesten abstinenser av å måtte vente 2 uker på ny kamp. Skulle lagt ned landslaget så vi kunne hatt kamper som virkelig betyr noe hver helg. Wink

Uansett her forventer jeg å se en Daniel Berntsen inn for Svensson.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 02.09.2013 10:33    Post subject: Reply with quote

På en annen side så tror jeg denne landskamp pausen er bra for et RBK i dytten. Det er verre for lag som Godset som må slikke sårene en stund, de ville nok ha hatt en kamp så snart som mulig for å jobbe hardt for å få igjen god følelsen.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 02.09.2013 11:54    Post subject: Reply with quote

Bongo wrote:

Uansett her forventer jeg å se en Daniel Berntsen inn for Svensson.

Mike jensen må vel uansett stå over denne, så berntsen får nok spille, men ikke for svensson.
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 02.09.2013 11:58    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
fysiotore
Senior

PostPosted: 02.09.2013 12:13    Post subject: Reply with quote

Styreleder i Tromsø IL opplyser i dag at trener Agnar C sitter trygt ut året, men at de etter sesongen skal evaluere treneren. Er nok ikke uvanlig at det evalueres etter sesongen, men her ligger det litt i teksten at styret ikke er fornøyd med treneren og at dette muligens forsterker uroen i klubben og blant spillerne. Det rapporteres i lokal media at det er uro i spillergruppen. Forøvrig skal TIL spille mot Tottenham torsdagen etter oss, hvordan vil dette spille inn for spillerne mot oss; meget motivert for å vise seg verdig til å starte kampen eller noe engstelig for å skade seg slik at de mister kampen?
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 02.09.2013 13:59    Post subject: Reply with quote

Føler meg ganske trygg på seier også. (bank i alle bord). Vi spilte ikke fantastisk selv i våre to kamper mot TIL på Lerka i år, men TIL var direkte svake.
Back to top
SigveEdvardsen
Senior

PostPosted: 03.09.2013 02:51    Post subject: Reply with quote

Gleder meg stort til denne kampen. Befinner meg i disse dager i Tromsø og jeg var på Alfheim søndag da Tromsø kun klarte 1-1 mot Hønefoss. Jeg hadde naturligvis denne kampen i bakhodet da jeg satt på tribunen, og for å si det enkelt og greit; jeg ble ikke skremt. Tromsø manglet tempo og gnist. Riktignok hadde de flere gode sjanser i første omgang mot et tamt Hønefoss-lag og hadde sånn sett fortjent tre poeng, men det var ikke rare greiene hjemmelaget hadde å by på.

Det bør virkelig bli tre poeng oppe på Alfheim. Regner med Berntsen kommer inn for Jensen og at Bille starter kampen. Usikker på om det er Søderlund som må vike plass, eller om Perry velger å bruke Chibuike som joker. Virker ikke som han benker Mikkelsen.

Jeg har veldig lyst til å se Helland fra start, men må vel kanskje vente enda litt lengre på det. At Örlund viker plass for Lunna er vel også heller usannsynlig.

Jeg ønsker meg uansett dette laget:

Lunna
Gamboa - Strandberg - Reginiussen - Dorsin
Svensson - Mix - Berntsen
Helland - Nicki - Chibuike

Dere som reiser rundt på bortekamper: Tror dere mange RBKere tar turen opp til Tromsø? Selv vurderer jeg veldig sterkt å komme meg på årets første Rosenborg-kamp live. Har ordnet meg gratis skyss oppover fra Lofoten. Tar vel rundt 6 timer å kjøre. Da er det i så fall også veldig aktuelt med hurtigrute tilbake senere på kvelden, altså bare oppholde seg i Tromsø i noen timer.

Kommer meg sjeldent på kamper live, og Tromsø-Hønefoss ga meg utrolig nok et lite boost på å komme seg på kamp så fort som mulig, og kamp i Tromsø passer bra nå.
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 03.09.2013 06:49    Post subject: Reply with quote

God følelse for denne kampen. Vi er i flytsonen. Noen som vet hvem godset møter?

EDIT: fant ut det var Odd

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 03.09.2013 09:50    Post subject: Reply with quote

Jeg får bare dårligere og dårligere følelse inn mot kampen av å lese hvor mange som har godfølelsen før denne kampen...
2mas
Sjef

PostPosted: 03.09.2013 20:13    Post subject: Reply with quote

Sigve: Veldig usikker på hvor mange som tar turen denne gang.

Var veldig mange i Tromsø i 2011 og ganske mange i fjor. Muligens en del av de ivrigste som sparer kruttet til kamper senere i høst.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 04.09.2013 09:15    Post subject: Reply with quote

^Mirth: hvis det hjelper, så har jeg for første gang på noen kamper en litt dårlig følelse, rett og slett fordi vi mangler den viktigste spilleren vår i Mike Jensen. Tror Alfheim kan bli tøft i år også.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.09.2013 09:22    Post subject: Reply with quote

Altså, det er et historisk dårlig TIL rent kvalitetmessig. I tillegg murres det i spillergruppa og klubbens økonomi er elendig. De har svekket laget veldig med salg i sommer og ingen nye har kommet inn.

TIL har 1-3-6 på sine siste 10 kamper og den ene seieren i tierrekka kom for 2,5 måneder siden. De taper mot oss og da er rekka 0-3-7.

TILs sesong avgjøres mot de 3 andre lagene under seg som de skal møte etter oss, taper de der også blir det nedrykk.

Jeg går kanskje litt for hardt ut her, men jeg er helt sikker og rolig, denne kampen vinner vi greit. Det kommer nok av kamper resten av sesongen vi burde være urolige for, men dette er ikke en av de. 100% B, over 2.5 Smile
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 04.09.2013 18:42    Post subject: Reply with quote

Det som gjør meg urolig er at alle lag hever seg noen prosent mot oss.

Og som nevnt over, så er Alfheim en vanskelig bane for oss. Måtte de som tror dette er planke få rett.

Om vi ikke tar tre her er det nok bare to som skiller igjen, all den tid Godset møter Odd hjemme.

Nervøs men gleder meg stort til denne. RBK RBK RBK
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 04.09.2013 20:28    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
TIL har 1-3-6 på sine siste 10 kamper og den ene seieren i tierrekka kom for 2,5 måneder siden. De taper mot oss og da er rekka 0-3-7.

Tabell og status etter 22 serierunder:

*klikk på bildet for å forstørre!

Ser nesten ut som Tromsø skal få det hardt med å overleve årets tippeliga, når man ser resterende kampprogram. Neutral
^Mirth
Veteran

PostPosted: 05.09.2013 01:04    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
^Mirth: hvis det hjelper, så har jeg for første gang på noen kamper en litt dårlig følelse, rett og slett fordi vi mangler den viktigste spilleren vår i Mike Jensen. Tror Alfheim kan bli tøft i år også.

Hjelper dessverre lite at du er litt mindre positiv, når så mange andre er veldig positive. Miami er inne på det, TIL har mye trøbbel både internt, eksternt og med penger. I tillegg har de slitt masse med å få spillet til å sitte, og har et svakere lag enn på lenge. Og i serien har de heller ikke vunnet på snart ti kamper. På bakgrunn av dette, er det nærmest slik at det forventes at RBK skal klare tre poeng forholdsvis greit her. Slik jeg ser det hadde det bare vært typisk om ikke TIL hever seg kraftig etter landlagspausen, og spiller en kanonkamp mot RBK.

Mitt håp er bare at RBK klarer å svare og også spille en god kamp. Isåfall tror jeg RBK klarer det, men jeg er usikker på om RBK er i stand til å løfte spillet sitt noe særlig for tiden.

Jeg vil minne om at til tross for at TIL har en elendig rekke i serien er det ikke så lenge siden de slo Besiktas. Hadde Besiktas spilt i norsk eliteserie, ville de nok ganske sikkert kjempet for serietittelen. Så litt kvalitet er det i TIL.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 05.09.2013 10:11    Post subject: Reply with quote

Tromsø virker rett og slett å være et dårlig lag for tida.

Fort Alfheim er ikke det den var, og de har seier i under halvparten av hjemmekampene i år, og det til tross for at de kun har møtt AaFK av topp 4 ennå.

Jeg tar selvvsagt ingen ting for gitt, men Tromsø skal være overkommelig, og er per nå en av bortekampene vi skal ta om vi skal ta serien.
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 05.09.2013 12:40    Post subject: Reply with quote

Tromsø spilte bra borte mot Besiktas, så de har vel evnen til å heve seg de også.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Next
Page 1 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb