View previous topic :: View next topic |
Hvem var banens beste mot Haugesund? |
Daniel Kjell Valter Erik Örlund |
|
0% |
[ 1 ] |
Jon Inge Høiland |
|
2% |
[ 3 ] |
Ken Remi Stefan Strandberg |
|
3% |
[ 4 ] |
Tore Reginussen |
|
4% |
[ 5 ] |
Mikael Frank Dorsin |
|
7% |
[ 8 ] |
Mike Lindemann Jensen |
|
16% |
[ 18 ] |
Ole Kristian Selnæs |
|
18% |
[ 20 ] |
Mikkel Morgenstar Pålssønn Diskerud |
|
10% |
[ 11 ] |
Tobias Pilegaard Mikkelsen |
|
14% |
[ 16 ] |
Nicki Niels Bille Nielsen |
|
15% |
[ 17 ] |
Emmanuel John Chibuike |
|
4% |
[ 5 ] |
|
Total Votes : 108 |
|
Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 21.08.2013 23:10 Post subject: Rosenborg – Haugesund [NM] |
|
|
 | VS. |  |
NM: Semifinale, onsdag 25.09.2013 kl. 20.00
Lerkendal Stadion
Kampen vises på NRK1
RBKWEB: Ikke utenfor Trøndelag på vei til finalen
Per Joar Hansen trakk hjemmekamp mot Haugesund i semifinalen av norgesmesterskapet.
Kampen blir spilt onsdag 25. eller torsdag 26. september.
Dermed blir det som mot Vålerenga dobbeltoppgjør på Lerkendal mot rogalendingene, som kommer på besøk i serien fredag 20. september.
Rosenborg er på vei til Ullevaal for første gang på ti år med åtte mil til Levanger som den lengste borteturen underveis. 1972 var første og hittil siste gang RBK gikk til cupfinalen uten å ha vært utenfor Trøndelag.
Haugesund har på sin vei mot semifinalen ikke møtt et eneste eliteserielag før nå. Dessuten har gamleklubben til Alexander Søderlund både scoret og sluppet inn mange mål:
1. runde: Brodd - Haugesund 2-5
2. runde: Nest-Sotra - Haugesund 2-4
3. runde: Vard Haugesund - Haugesund 2-5
4. runde: Haugesund - Alta 4-3
Kvartfinale: Haugesund - Bodø/Glimt 1-1 e.e.o., 6-4 e.str.
Vinneren kan bestille tur til Oslo søndag 24. november. Avspark der blir som vanlig klokka 13.15. _________________ Putte-ventrilokvist.
Last edited by Attaboy on 23.08.2013 14:27; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 21.08.2013 23:25 Post subject: |
|
|
RBKweb: - Hvis trønderne vil til cupfinalen, får de jaggu møte opp
Quote: | Etter at kun 7680 tilskuere møtte opp for å se kvartfinalen raste Per Joar Hansen mot trønderne. Nå krever han fullsatt stadion når Haugesund kommer i semifinalen. |
Hadde jo i grunn vært herlig med fullsatt stadion i denne meget viktige kampen. Håper, som Perry, på at akkurat så skjer!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 21.08.2013 23:30 Post subject: |
|
|
Burde "mobilisert" ja, men så burde kanskje RBK "invitert" med noen hyggelige priser også... Haugesund er kanskje ikke noe spesielt trekkplaster (i to kamper på rad til og med), men søren, vi skal til Ullevål! |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 21.08.2013 23:45 Post subject: |
|
|
Ja, det hadde vært kjekt om klubben bidro med en eller annen «kick-off», som virkelig kunne gjort sitt til, at Lerkendal ble fylt. Skal kanskje ikke så mye til? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 21.08.2013 23:48 Post subject: |
|
|
"PÃ¥ kamp for en hundrelapp"
Enkelt og greit. (og utopisk) |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 21.08.2013 23:59 Post subject: |
|
|
Semifinale i cupen dro rimelig bra med tilskuere i "gamle dager", men har innstrykk av at cupen generelt har tapt seg hva gjelder interesse. Mulig det bare er fordi vi vanligvis har vært opptatt med andre cuper på den tiden av året og ikke har vært der på 10 år som gjør det  |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.08.2013 00:36 Post subject: |
|
|
At den generelt har tapt seg en del, er det neppe noen tvil om. Både fordi RBK har sviktet i mange år og fordi andre lag bevisst har prioritert den ned i tøffe kampperioder.
Dog var det noe variabelt i gamle dager med selve tilskueroppslutningen også. Fra fullt hus i på semiene i 1988 (22.221) og 1990 (27.497) via halvfullt på lørdagskampen i 1991 (12.300) (riktignok etter veldig gode tall i 4. rundeomkamp med cirka 19.000 og kvartfinale med drøyt 20.000) og bra med folk på den aller første fotballkampen på TV2 i 1992 (18.909).
I 1994 kom 10.845 på returen mot Molde.
I 1995 ødela tokampsystemet fullstendig, og under fire tusen (3.775) møtte opp til returkampen mot Hødd.
Kvartfinalen i 1998 trakk 8.646 tilskuere.
Semifinalen i 1999 trakk 10.086 tilskuere.
Semifinalen i 2003 trakk 8.372 tilskuere. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 22.08.2013 01:10 Post subject: |
|
|
Både mot TIL og VIF kunne det vært på sin plass med to for én. Hadde tjent det inn på kiosksalg lett og sluppet to glisne cupkamper som tilsammen fortsatt kun er et halvfult Lerkendal.
Likevel litt rart at folk ikke kommer på cupkamper, som er så svart/hvite som de er. |
|
Back to top |
|
 |
LaDuden Senior

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.08.2013 21:29 Post subject: |
|
|
Seks rosenborgere står i fare for å få sitt andre gule kort og dermed karantene i finalen:
Bille
Selnæs
Chibuike
Svensson
Gamboa
Søderlund
Søderlund spilte forresten ikke en eneste NM-kamp for Haugesund i vår, så vidt jeg kan se og har dermed heller ikke fått noe kort for dem. Helland greide seg uten kort for Hødd i NM.
Om noen lurer, så er ikke Søderlund sikret NM-medalje:
§ 7 (6) i merkereglementet wrote: | En spiller er bare berettiget til premie for en klubb i samme sesong. En spiller som er kvalifisert for begge premiene, mottar kun premien som klubben spilleren deltar for i finalen er kvalifisert for. |
|
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 26.08.2013 21:32 Post subject: |
|
|
Den der gjelder vel kun om vi hadde møtt Haugesund i finalen og Søderlund kunne ha fått både sølv og gull? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.08.2013 21:36 Post subject: |
|
|
Tenkte på det tilfellet at vi taper. Søderlund får da ikke noen minnepokal, om noen trodde det. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 26.08.2013 22:38 Post subject: |
|
|
Fikk ikke med meg at Søderlund ikke hadde spilt for Haugesund i cupen. Men dersom han hadde det, så hadde han jo nå være garantert medalje. For den regelen som du siterer, gjelder kun om man er kvalifisert for både sølv og gull.
Altså en spiller som har spilt for begge finalelagene, får kun den medaljen som laget han representerer i finalen mottar. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.08.2013 22:41 Post subject: |
|
|
Hmm, lurer litt på hvorfor jeg tok med regelen, ja. Surret nok litt sjøl i begynnelsen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.09.2013 13:30 Post subject: |
|
|
Egentlig har jeg ikke lyst til å endre så mye på laget, men tipper vel at Perry setter innpå i alle fall Dorsin - kanskje også Svensson og Mikkelsen eller Søderlund.
Kanskje noe à la:
Daniel Örlund
Cristian Gamboa - Stefan Strandberg - Tore Reginiussen - Mikael Dorsin
Mike Jensen - Ole Selnæs - Mikkel Diskerud
PÃ¥l Helland/Tobias Mikkelsen - Nicki Bille - John Chibuike |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.09.2013 19:09 Post subject: |
|
|
Mini sier han har hørt at det er solgt 3000 billetter til denne så langt, inkludert VIP.
Haha, herregud  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 22.09.2013 19:41 Post subject: |
|
|
Bare å begynne å gi ut gratisbilletter til barneskoler da |
|
Back to top |
|
 |
TheKid Proff

|
Posted: 22.09.2013 19:52 Post subject: |
|
|
Klubben vet jo at cup kamper trekker lite folk. Skulle gått ut med engang å sagt 100kr eller mindre pr billett.
Jeg gleder meg utrolig mye til kampen på onsdag. Utrolig spennende. Og hadde vært sykt kult med cupfinale!
Men er så utrolig trist om det kommer 5 tusen til en så viktig kamp..
Skuffende. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 22.09.2013 22:07 Post subject: |
|
|
Mener jeg nylig så en RBK-side (eller et vedlegg) der de oppfordret klubber til å legge fotballavslutningen til Lerkendal. Husker ikke om det var en link eller et vedlegg i en e-post, men poenget er at Rosenborg altså allerede jobber med å fri til lag for å trekke litt ekstra folk til de gjenstående kampene. Husker ikke om de spesifikt nevnte cupkampen også, men jeg har en formening om at de listet opp alle gjenstående kamper, både seriekampene og cupkampen. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Moderator Senior
|
Posted: 22.09.2013 22:55 Post subject: |
|
|
Tifo Trondheim med innsamling, husk kontanter:
Quote: | Vi går en spennende sesongslutt i møte og flere store kamper venter på oss. Den største av dem alle sikres på onsdag mot Haugesund med deg som bidragsyter, men på onsdag vil det også være mulig å bidra på en annen måte.
Før kampen vil Tifo Trondheim arrangere en innsamling og vi oppfordrer alle til å ta med kontanter. Denne innsamlingen vil danne grunnlaget for resten av året og vi håper på å kunne levere i stil med det vi har gjort hittil i sesongen. For å kunne klare det er vi avhengige av at du gir en slant, ingenting er for lite.
Ved å donere til Tifo Trondheim gir du Norges beste tifogruppe midler til å lage nye arrangementer, og du er med på å sikre en aktiv og positiv tribunekultur som farger Rosenborgs kamper.
Støtt Tifo Trondheim og heia Rosenborg! |
|
|
Back to top |
|
 |
LaDuden Senior

|
Posted: 22.09.2013 23:26 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Mini sier han har hørt at det er solgt 3000 billetter til denne så langt, inkludert VIP.
Haha, herregud  |
For folk utenfor Trondheim tror jeg sent kamptidspunkt og start på elgjakta kan være en faktor som gjør at mange ikke kommer. _________________ Ceterum censeo Carthaginem esse delendam |
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 22.09.2013 23:59 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Mini sier han har hørt at det er solgt 3000 billetter til denne så langt, inkludert VIP.
Haha, herregud  |
Jeg har aldri forstått hvorfor klubben ikke benytter slike kamper som kvartfinalen og semifinalen som lokkekamper/lojalitetskamper til en evt cupfinale som vi vet det kommer til å være enorm etterspørsel etter billetter til.
På forhånd, altså før sesongstart, det avklares at en evt kvartfinale, semifinale på Lerkendal vil medføre at de som har kjøpt billett til disse kampene kommer først innenfor sin "billettgruppe" ved kjøp av cupfinalebiletter. Altså hvis 2 stk som har kjøpt sesongkort kjemper om den siste biletten til Ullevål, så kommer den som i tillegg har kjøpt billett til semifinalen foran han som ikke har gjort det.
På samme måte burde klubben, for å stimulere til medlemskap, før sesongstart, informert om at medlemmer med sesongkort går foran de som "bare" har sesongkort.
Selv har jeg ingen av delene, men jeg forstår bare ikke hvorfor klubben setter noen kriterier på forhånd for å stimulere til sesongkortkjøp/medlemskap. Neste år så blir det kanskje CL, og da bør det f.eks være slik når det gjelder biletter til disse kampene så bør (etter at de med sesongkort har gjenkjøpt sine billetter ) resterende billetter først legges ut til medlemmene deretter til alle oss andre. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 23.09.2013 00:01 Post subject: |
|
|
LaDuden wrote: | For folk utenfor Trondheim tror jeg sent kamptidspunkt og start på elgjakta kan være en faktor som gjør at mange ikke kommer. |
Det tror jeg også. Er utenbys fra og ganske bekymret selv når jeg tusler rundt Lerkendal på kveldstid under elgjakta  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 23.09.2013 09:16 Post subject: |
|
|
Bruker vaneligvis og reise 14 timer (7 tur/retur), anhver helg, men på onsdag får jeg dessverre ikke til, pga jobb osv.. Syns det da er ganske frustrerende og se Kjernen/UN, skrive at vi som ikke kommer kan se langt etter cupfinalebilletter! |
|
Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 23.09.2013 09:27 Post subject: |
|
|
Med de prisene de opererer med syns jeg ikke det er særlig rart at det ikke er solgt flere billetter.
Hadde i utgangspunktet tenkt meg på kamp, men kan faktisk ikke ta meg råd |
|
Back to top |
|
 |
|