Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene. Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
Gary Martin (22) som til daglig holder til i KR på Island hevder selv at RBK har vist interesse:
“I'm not in any rush to leave, I am happy with my life out here. I would also like to try the Swedish league, where clubs have been watching me, I'm a big admirer of that league. There's also been interest from Norway, Rosenborg.
Posted: 16.07.2013 15:56 Post subject:
Aldri hørt om spilleren. Han her heller ikke egen wikipedia-artikkel så enkel statistikk og informasjon av spilleren er heller ikke lett å komme over.
Regner dog med at dette er "agentprat" hvor spilleren snakker seg opp for å gjøre seg lukurativ for andre klubber med å droppe navnet til en større klubb.
At de har kartlagt en forsåvidt spennende spiller (med tanke på 9 mål på de 10 første kampene han spilte i Island) er vel ikke utenkelig.
MEN det er et stykke fra å kartlegge en spiller til å være interessert i vedkommende.
Jeg tror nok dette er bare prat fra spiller og/eller agent for å skape litt oppstyr rundt hans person, og således også kanskje få flere klubber på blokka om han nå vil forlate Islandsk fotball.
Når det er sagt så er det faktisk en del gode spillere på Island også, det kan man jo se på deres eksport ut til europeiske klubber de siste åra.
Slik Gary Martin har framstått i Islands eliteserie kan man vel dra paralleller til Tarik, Moi og Bakenga.
Bakromshissig
Løpssterk
Arbeidsvillig
God til å dukke opp og score/Stikke fram ei tå og pirke ballen over linja
Ok hurtighet
God teknisk
Godt blikk
God skuddfot
God til å passere ledd
Som sagt, dette er slik han har sett ut på det nivået han spiller på per dags dato. Hvordan han ville taklet nivået i TL skal jeg ikke uttale meg om. Vet ihvertfall at han kan spille generelt offensive roller (Spiss, ving på begge sider, offensiv midtbane), men har hovedsaklig briljert som venstreving. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt.
Når det er sagt så er det faktisk en del gode spillere på Island også, det kan man jo se på deres eksport ut til europeiske klubber de siste åra.
Importerer litt også. David James (43) er keeper og assistent for spillende manager Hermann Hreidarsson (39) i IBV. Begge er i EL-troppen til laget som møter Røde Stjerne i andre kvalikrunde.
Han er forøvrig en av fem engelskmenn på IBV. En annen av dem er en unggutt som ble frigitt fra QPR nylig.
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Er du plutselig ekspert på islandsk liga óg, nå?
Mye fritid og mange skjermer. Men sier hverken at jeg er ekspert eller leverer noen fasit, dette er bare min vurdering basert på det jeg har sett og lest. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt.
Ingen ihuga supporter som får med meg hver bidige kamp, men om det skulle hende å dukke opp kan det fra tid til annen være lettere underholdende. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt.
Slik Gary Martin har framstått i Islands eliteserie kan man vel dra paralleller til Tarik, Moi og Bakenga.
Bakromshissig
Løpssterk
Arbeidsvillig
God til å dukke opp og score/Stikke fram ei tå og pirke ballen over linja
Ok hurtighet
God teknisk
Godt blikk
God skuddfot
God til å passere ledd
Kunne like godt vært Ruud van Nistelrooy i sine velmaktsdager du beskriver her.
Jeg lukter samme som Alas her. En spiller som er over snittet på et langt lavere nivå enn Tippeligaen. Men i motsetning til Alas sitt tilfelle så er hvertfall islandsk fotball noe mer likt vår egen gampefotball enn Sør- og Mellom-Amerika.
Som sagt, slik han framstår på sitt nivå. Så kan man ta i betraktning det jevnlige snittnivået på islands toppfotball. Er sant som sies, Blir veldig som Alas; God på sitt nivå men horribel i TL. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt.
Nå må det vel påpekes at Islandske klubber, i en årrekke har levert profiler til de større ligaene i Europa og at mange av disse har klart seg godt i sine respektive nye klubber. Så å dømme fyren nord og ned grunnlag av at han spiller på Island holder ikke vann.
Det får'n si! Hvem vil du si er de mest spennende 433-typene der?
PÃ¥ KR Reykjavik eller islands eleiteserie generelt?
@Jacson: Dømmer ham hverken nord eller ned, men informerer om nivået han spiller på for å gi bedre grunnlag til å gjøre sin egen individuelle vurdering, i hvilken retning man skulle ønske. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt.
Mye fritid og mange skjermer. Men sier hverken at jeg er ekspert eller leverer noen fasit, dette er bare min vurdering basert på det jeg har sett og lest.
Jeg er veldig skeptisk til dette, men tror vel ikke ryktet skal ta altfor seriøst. Har dårlig erfaring med utlendinger i islandsk liga. Start har prøvd seg, med Milicevic og Sarr, men uten hell foreløpig. Hvorfor man plutselig har funnet veien til Island kan man jo spørre seg selv. Men de har jo fin natur og fine damer da.
Mye fritid og mange skjermer. Men sier hverken at jeg er ekspert eller leverer noen fasit, dette er bare min vurdering basert på det jeg har sett og lest.
Jada, var egentlig bare en spøk fra min side. Ser den kan oppfattes litt brysk. Sikkert morsomt å se islandsk fotball, men har ikke flere enn fire-fem skjermer, så det blir sjelden noe av det.