English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg – Sandnes Ulf
Goto page 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste?
Alexander Lund Hansen
64%
 64%  [ 79 ]
Jon Inge Høiland
3%
 3%  [ 4 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Per Verner Rønning
1%
 1%  [ 2 ]
Mikael Dorsin
0%
 0%  [ 1 ]
Borek Dockal
4%
 4%  [ 5 ]
Mike Jensen
12%
 12%  [ 15 ]
Mikkel Diskerud
1%
 1%  [ 2 ]
Tobias Mikkelsen
0%
 0%  [ 0 ]
Nicki Bille
4%
 4%  [ 5 ]
Tarik Elyounoussi
4%
 4%  [ 5 ]
Fredrik Midtsjø
3%
 3%  [ 4 ]
John Chibuike
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 122

Author Message
Attaboy
Veteran

PostPosted: 22.04.2013 00:33    Post subject: Rosenborg – Sandnes Ulf Reply with quote

Tippeligaen: 6. runde, 28.04.2013 kl. 18.00
Lerkendal Stadion
Kampen vises på C More Fotball HD

#KSUTMÃ…LP
2.Rosenborg531111–410
11.Sandnes Ulf51223–55

Orker ikke å kommentere Sælens prestasjoner i Haugesund, men konkluderer med at vi ble påført vårt første tap for sesongen med god hjelp av bergenseren, som gjorde alt i sin makt for å hjelpe hjemmelaget. Ergo fikk vi vel aldri skikkelig svar på hvor god utvikling vi har hatt den siste tiden. Nå skal vi på hjemmebane møte Sandnes Ulf. Et lag vi skal slå 10 av 10 ganger hjemme! For alt annet enn en komfortabel seier (og godt spill?) i denne kampen, er under pari!! Status hittil:
0–1 (Odd), 4–0 (Brann), 0–4 (Sogndal), 1-1 (Start) og 3-1 (Haugesund).

Sandnes Ulf har startet årets sesong på sedvanlig vis. Dette blir nok en motstander å regne med på nedre halvdel på tabellen. Dog har de etter å ha tapt sine to første kamper med henholdsvis 2–0, (Strømsgodset) og 0–1 (Aalesund), spilt uavgjort 1-1 (Haugesund), slått Tromsø borte (!) 0-1 og spilt uavgjort 1-1 mot Hønefoss.

Innbyrdes oppgjør

Hjemme
19.10.12 Rosenborg - Sandnes Ulf 2–0

Borte
13.05.12 Sandnes Ulf - Rosenborg 1–1

Generelt

Exclaim Lagene har møtt hverandre kun 2 ganger i Tippeligaen, begge ganger i 2012-sesongen. I Sandnes endte det 1-1 mellom lagene, mens RBK vant 2-0 hjemme den 19.oktober. Borek Dockal (43’ straffe) og Mikael Dorsin (82’) scoret for Rosenborg i den kampen.

Rosenborg | Spillerstatistikk

Exclaim RBK har startet sesongen med 10 poeng på sine fem første kamper. Det er ett poeng svakere enn de 11 laget hadde etter fem spilte matcher i 2012-sesongen.

Exclaim Ser vi på tilsvarende motstandere i 2012-sesongen, så har RBK 3 poeng mindre i 2013 enn i 2012. I fjor vant laget mot både Brann (h) og Haugesund, Odd og Sogndal (b). I år har laget bare 9 poeng mot tilsvarende motstandere (tap mot FKH). RBK har også spilt uavgjort hjemme mot Start, som er nyopprykket.

Exclaim Rosenborg har 10 spillere som har startet alle 5 kampene så langt denne sesongen. Det er flest i Tippeligaen, sammen med Start.

Exclaim Rosenborg har 8 ulike målscorere denne sesongen, det er flest av alle klubbene i TL.

Exclaim Cristian Gamboa må stå over denne kampen etter rødt kort sist mot Haugesund

Exclaim Tore Hansen dømmer sin første TL-kamp med Rosenborg. Det er kun Rosenborg og Start som Hansen ikke har dømt i Tippeligaen.

Sandnes Ulf | Spillerstatistikk

Exclaim Sandnes Ulf har ikke tapt på sine 3 siste kamper i Tippeligaen, siden 0-1 hjemme mot Aalesund den 1.april.

Exclaim Ulf har startet sesongen i år nøyaktig som den i fjor, med 5 poeng og 1-2-2 etter de fem første kampene.

Exclaim Laget både scorer og slipper inn vesentlig færre mål i starten av denne sesongen. 3 mål scoret og 5 mål baklengs i år- mot 7 mål scoret og 10 innslupne etter fem kamper i fjor.

Exclaim Sandnes Ulf har ikke scoret mer enn ett mål i noen av sine 5 TL-kamper denne sesongen. De har heller ikke sluppet inn mer enn to i noen kamp. I 2012-sesongen scoret laget to mål eller mer i 12 av 30 kamper, og slapp inn mer enn to mål i 9 av 30 matcher.

Exclaim Henrik Furebotn og Vegard Aanestad har 2 gule kort og må stå over neste kamp ved ny advarsel.

altomfotball

Last edited by Attaboy on 28.04.2013 20:22; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran

PostPosted: 22.04.2013 12:57    Post subject: Reply with quote

Dommeroppsett Tippeligaen 6. runde

Tore Hansen med assistentene
Reidar Gundersen og Hege Steinlund dømmer kampen!
1917
Proff

PostPosted: 22.04.2013 14:19    Post subject: Reply with quote

like udugelig som han mot Haugesund eller? Kjenner ikke til han her...
Attaboy
Veteran

PostPosted: 22.04.2013 14:33    Post subject: Reply with quote

Wiki: Tore Hansen (fotballdommer)

Quote:
Hansen startet å dømme fotball i 2006. Han dømte fire kamper i 6. divisjon før han raskt dømte 3. divisjon. I 2007-2009 dømte han i 3. divisjon, mens i perioden 2009-2010 dømte han i 2. divisjon. I mai 2010 debuterte han i Adeccoligaen. Den 18. september 2011 debuterte han som dommer i Tippeligaen. Fra 2013 er han FIFA dommer.

Vet heller ikke så mye om han, selv om jeg nok kjenner igjen ansiktet hans.

1917
Proff

PostPosted: 22.04.2013 14:59    Post subject: Reply with quote

ser ut som han ble konfirmert i fjor, men siden han er tatt opp som FIFA- dommer er han vell kke helt borte.
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 22.04.2013 15:05    Post subject: Reply with quote

Er det ikke bare et pluss at han er ung da? Har mest sannsynlig den fysikken som trengs for å være tilstede der det trengs i kampen, og har forhåpentligvis et relativt oppfrisket og "moderne" syn på dømming og situasjoner. Mangel på erfaring kan være ett minus, men dog...
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 22.04.2013 15:18    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...277193.ece

Svensson ikke med.

Hvem blir erstatteren? Håper ikke på Dockal, men frykter det ( Tenk at jeg sier det der )

Håper på Berntsen/Midtsjø, frykter som sagt Dockal, eller Selnæs i midten og Jensen som indreløper.

- Torgeir Børven
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 22.04.2013 15:27    Post subject: Reply with quote

Selv om Chibbe ikke kom til sin rett i det hele tatt mot HFK mener jeg man bør starte med en omvendt V som mot Buvika med Jensen og Mix bak Chibbe.
Det er hjemmekamp og vi bør kjøre kampen.
Dessuten syns jeg Chibbe var veldig feil plassert i store deler av innhoppet. Han ble ofte liggende helt oppe og vente. Han skulle blitt plasssert i mellomskiktet mellom Tarik/Bille og Mix/Dockal og fått tidlig ballkontakt i oppbyggende spill.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 22.04.2013 16:07    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
http://fotball.adressa.no/eliteserien/article277193.ece

Svensson ikke med.

Hvem blir erstatteren? Håper ikke på Dockal, men frykter det ( Tenk at jeg sier det der )

Håper på Berntsen/Midtsjø, frykter som sagt Dockal, eller Selnæs i midten og Jensen som indreløper.

Tipper Dockal starter ja. Hvis man ser bort fra noen ikke fult så gode frispark og cornere, syns jeg han gjorde det bra mot Haugesund. For hans egen del håper jeg han får spille mer i den indreløperrollen, som jeg personlig tror at han kan bli meget god i.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 22.04.2013 16:45    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Er det ikke bare et pluss at han er ung da? Har mest sannsynlig den fysikken som trengs for å være tilstede der det trengs i kampen, og har forhåpentligvis et relativt oppfrisket og "moderne" syn på dømming og situasjoner. Mangel på erfaring kan være ett minus, men dog...

Tore Hansen er nok den mest talentfulle dommeren Norge har.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 22.04.2013 16:50    Post subject: Reply with quote

Ja da er det særs lite å klage på.
Ræven
Rutinert

PostPosted: 22.04.2013 17:06    Post subject: Reply with quote

Tore Hansen fikk en del pepper i fjor, men det var hans første sesong på toppnivå og han ble lurt noen ganger av udugelige linjemenn. Blant annet dømte han Haugesund - Molde, hvor Haugesund fikk godkjent et mål som var en meter unna å være inne. Martin Andresen ga i tillegg Hansen all skyld for at VIF røk ut av cupen mot et eller annet publag, det trekker opp i mine øyne.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 22.04.2013 17:15    Post subject: Reply with quote

FIFA har endelig godkjent avtalen om Bytyqi sitt lån tilbake til Sandnes Ulf som betyr at han er med mot RBK. Blir spennende å se han til helgen for han får mest sannsynlig spilletid, gått rykter om at han leker seg på trening med resten av A-laget.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 22.04.2013 18:00    Post subject: Reply with quote

De grubler nok på mye nå. Er det opplagt at Høiland tar høyrebacken? Kan Rønning bli dyttet dit mens Strandberg kommer inn? Eller vil de ha en som kan bidra mer offensivt på backplass, og gamble på Alas (evt at han og Dorsin bytter side)?

Hvis de satser på det defensivt mest safe på backplass, kan de da heller satse på en snudd v med Chibuike foran Mix og Jensen?
Eller blir det rett og slett Dockal som indreløper?

Spent på oppstillingen og tror mest på Dockal som indreløper og gamle Høiland på back. Håper også Strandberg er klar til å starte.
Messi
Veteran

PostPosted: 22.04.2013 18:22    Post subject: Reply with quote

Er Høiland klar så spiller han. Men det finnes gode alternativer i Moe,Strandberg,Tore R, Strandberg, Mikkelsen og Dokal... Rønning er for venstrefot til at han spiller på høyre back..
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.04.2013 18:45    Post subject: Reply with quote

Er jo en forholdsvis grei kamp når han først skal stå over, og det burde ikke by på de store problemene å bruke en normalt mer offensiv spiller på backen.

Sandnes-Ulf hjemme _SKAL_ være 3 poeng. Noe annet er langt under pari.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 22.04.2013 19:02    Post subject: Reply with quote

1917 wrote:
ser ut som han ble konfirmert i fjor, men siden han er tatt opp som FIFA- dommer er han vell kke helt borte.

Selen er FIFA dommer han og Smile
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 23.04.2013 10:46    Post subject: Reply with quote

Til tross for Dockals dårlige forestilling mot Haugesund så tror jeg fortsatt han er det klart beste valget i Svenssons fravær. Jeg håper og tror også at han kan få litt mer trygghet av å vite tidlig at han starter kampen - han har sett ganske forknytt ut som innbytter, og kanskje fått vel mye å bevise i en uvant utfordrerrolle. Jeg ville likevel ha gjort en av to ting: 1) byttet plass på indreløperne, slik at Dockal får spille på sin vante høyreside,

Dockal - Jensen - Mix

eller 2) rokert helt, slik at Mix kan ligge bak og kontrollere, mens Mike får Svenssons rolle rundt Tarik og Bille i den offensive gjenvinningen.

Dockal - Mix - Jensen

Midtsjø, Berntsen og Selnæs har i mine øyne ikke vist noe i år som tyder på at de burde starte, spesielt ikke med tanke på at flyten i laget har forsvunnet de siste par kampene.

Når det gjelder forsvaret i Gamboas fravær, så er det vel bare å håpe at Høiland er spilleklar(!), for både alternativene "Alas på høyrebacken" og "Dorsin på høyre og Alas på venstre" høres svært skremmende ut, noe som bare understreker hvor tynn stallen vår er på enkelte plasser. Vi har jo faktisk ikke en lovende junior å slå i bordet med engang. Strandberg er vel neppe klar, og i så fall mener jeg egentlig at Moe burde prøves som Reginiussens makker i mangel av Gamboas fart, og med tanke på Rønnings ...la oss si "synkende formkurve".

Den snudde V-en synes jeg ikke det virker som spillerne føler seg trygge på i det hele tatt, og jeg tviler vel egentlig på at det har blitt gitt noe særlig med konkrete instruksjoner på hvordan laget skal angripe kollektivt i den formasjonen. Det slår meg mest som et katastrofealternativ for å satse på enkeltmannsprestasjoner når alt annet feiler.

Mitt lag:

Lunna

Høiland - Regs - Moe - Dorsin

Dockal - Jensen - Mix

Mikkelsen - Bille - Tarik
WildRover
Proff

PostPosted: 23.04.2013 10:55    Post subject: Reply with quote

Moe og Strandberg spilte henholdsvis høyre- og venstreback for RBK2 mot Strindheim. Kan være Perry putter Moe inn for Gamboa.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 23.04.2013 12:46    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Til tross for Dockals dårlige forestilling mot Haugesund så tror jeg fortsatt han er det klart beste valget i Svenssons fravær. Jeg håper og tror også at han kan få litt mer trygghet av å vite tidlig at han starter kampen - han har sett ganske forknytt ut som innbytter, og kanskje fått vel mye å bevise i en uvant utfordrerrolle. Jeg ville likevel ha gjort en av to ting: 1) byttet plass på indreløperne, slik at Dockal får spille på sin vante høyreside

Enig i det du sier men at dockal har sett forknytt eller utilpass ut er vel ikke det som er hovedproblemet. Han gidder ikke prøve en gang. Innsats er iallefall det jeg verdsetter høyest av alt, men når bare lunter rundt utpå der så bli det håpløst i mine øyne. Han skal jo være sulten som en bjørn på våren når han kommer inn. I mine øyne skal han sprengåpne for gi giv til laget ved å vise at han over alt på jord ønsker å spiller på dette laget. Dette er han ikke i nærheten av!

Jeg avskriver ikle dockal totalt, men mtp at denne holdningen var gjennomgangsmelodien i hele høst, og nå også på våren, så begynner begeret å renne over for min del.

Jeg mener faktisk Berntsen bør inn på midtbanen. Dette baserer jeg på det jeg så i vinter, hvor han dominerte offensivt i flere kamper. Dette er i tillegg en kamp hvor vi trenger folk som kan sette fart med ball i beina.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 23.04.2013 12:50    Post subject: Reply with quote

Faen at Svensson og Gamboa misser denne. Midtbanen til Ulf er godt samkjørt og kjappe i avtrekkeren. Frykter veldig kjappe, mannssterke kontringer. Ulf tapte knepent mot godset og aafk, og har startet sesongen med urovekkende godt spill.
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 23.04.2013 14:14    Post subject: Reply with quote

Skal vi til med å frykte Sandnes Ulf på hjemmebane nå? Nei, jeg er ikke helt der enda, kjenner jeg.
obri
Proff

PostPosted: 23.04.2013 14:28    Post subject: Reply with quote

WildRover wrote:
Moe og Strandberg spilte henholdsvis høyre- og venstreback for RBK2 mot Strindheim. Kan være Perry putter Moe inn for Gamboa.

Tullprat , var Aleksander Foosnæs på venstre og Togstad på høyre for Rbk2.
WildRover
Proff

PostPosted: 23.04.2013 14:46    Post subject: Reply with quote

Beklager, misforstod lagoppstillingen.
http://www.rbk.no/news/ar...k2-seieren
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.04.2013 15:57    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er vel om RBK2 likevel burde ha testet Moe eller Strandberg til høyre - sistnevnte slik som i Tromsø i fjor.

Føler meg nemlig ikke helt sikker på at låret til Høiland blir bra i tide. Men skal sies at det ikke har noe å si om han ikke kan spille påfølgende kamp; altså kan han ofres litt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Next
Page 1 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb