View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 03.04.2013 19:00 Post subject: Sogndal – Rosenborg |
|
|
 | VS. |  |
Tippeligaen: 3. runde, 07.04.2013 kl. 19.00
Fosshaugane Campus
Kampen vises på TV 2 (HD) _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 03.04.2013 19:14 Post subject: |
|
|
Dette er en kamp som skal vinnes. Blir spennende å se om Bille får et mål, noe jeg tror. Tipper vi vinner med greie sifre. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 03.04.2013 19:18 Post subject: |
|
|
Tror nok vi vinner også,men blir om og gjør og få stort balltempo igjen mot et forsiktig hjemmelag. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 03.04.2013 19:24 Post subject: |
|
|
Bare å kjøre samme lag. Never change a winning team  |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 03.04.2013 19:49 Post subject: |
|
|
Med ett Sogndal som legger seg bakpå så synes jeg vi skal hive inn Dockal for Svensson. Jo større trussel vi er på langskudd fra rundt 20 meter, jo mer rom må de gi oss innenfor 16-meteren. Får de parkere bussen er det bingo om vi klarer å banke inn et mål, men tvinger vi de til å komme ut og presse oss kan vi få rommet vi trenger. |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 03.04.2013 20:08 Post subject: |
|
|
Dockal skal ikke belønnes med plass i startelveren, det blir litt feil synes jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 03.04.2013 20:20 Post subject: |
|
|
Spennende å se om Perry fortsetter med samme oppstilling, eller om han lar noen andre få sjansen fra start, slik som Midtsjø/Berntsen og Moe.
Dette er en kamp RBK skal vinne, men Sogndal borte har vært tøft de siste årene, men med de nye spillerne og selvtilliten fra Brann kampen så har jeg stor tro på at det blir seier. Alt annet enn en seier vil være skuffende, men har som sagt stor tro på et nytt godt resultat! |
|
Back to top |
|
 |
aero Proff
|
Posted: 03.04.2013 20:26 Post subject: |
|
|
Tipper at Perry mener Midtsjø blir for lett i denne kampen, til tross for at jeg mener boksåpneregenskapene hans kunne ha rettferdiggjort en start mot et Sogndal som helt sikkert vil ligge dypt. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.04.2013 20:57 Post subject: |
|
|
Tror egentlig at Mikkelsen er i størst fare for å bli vraket. Syns ikke han har gjort mye ut av seg i de to første kampene. Må dog sies at jeg har sett begge fra bak det ene målet.
I så fall blir det nok Dockal på høyreving eller Chibuike på venstreving.
Forresten føler jeg at Sogndal har gitt fra seg all hjemmebanefordel etter omlegginga til kunstgress, og at dette egentlig blir omtrent som å møte dem på Lerkendal.
Skal ikke forundre meg om vi er ni poeng foran Molde søndag klokka 20.48 (tre minutter overtid).
Er i øyeblikket mest spent på om jeg får sett treninga på lørdag eller ei. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 03.04.2013 21:06 Post subject: |
|
|
Mener spillere med mer offensivt driv må inn mot et lag som mistenkes å "parkere bussen". Midtsjø/Berntsen inn for Svensson, selv om det er vanskelig å benke noen fra slaktingen forrige mandag
Tipper vi starter med samme lag og ser ikke helt hvordan vi kan tape dette. (DEILIG å ha den udødelig-følelsen der man bare ser frem til å innkassere neste seier) |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 03.04.2013 21:06 Post subject: |
|
|
Hah... Ikke hadde jeg fått med meg at de har lagt om til kunstgress. (Wiki) Man kan jo spørre seg hvorfor i all verden de har gjort det. Er vel ikke den verste plassen å opprettholde en ok gressmatte? Pengespørsmål? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 03.04.2013 21:52 Post subject: |
|
|
Håper virkelig ikke at gutta begynner å undervurdere de svakere lagene i Tippeligaen, da blir det fort 1 poeng eller verre. Tror Perry har god kontroll dog  |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 03.04.2013 22:01 Post subject: |
|
|
Tror nok ikke de kommer til å undervurdere noen som helst. Ønsket er vel bare å underholde, ha det gøy og spille positiv og angrepsvillig fotball. Her har apparatet rundt gjort underverker, tror jeg. Synes å se en giv og positivitet det er lenge siden jeg har sett.
Mot Brann følte jeg meg aldri nervøs. Rart i grunn, men man kunne se det på spillerne og spillet at her skulle det manes til fest. Og det verste var - etter alt det gode spillet - at jeg følte vi hadde mye mer å gå på! Om det skal tilskrives oss eller et svakt Brann-lag, vet jeg ikke, så derfor er det helt ypperlig å møte Sogndal nå. Nå får vi prøvd oss på en helt annen motstander som nok er ganske så mye mer kyniske i forsvarsspillet enn hva tilfellet Brann var. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 03.04.2013 22:23 Post subject: |
|
|
Synes Mikkelsen var god mot Brann jeg, 2mas. Spesielt i andreomgang.
Ser gjerne Dockal inn for Svensson (presis fot på dødball + stikkere til våre hurtige kanter på et veldig hurtig underlag). Eventuelt Midtsjø/Berntsen, som kan åpne forsvaret med sin gode ballføring og teknikk.
Synes Svensson har gjort det godt, men det er likevel på bekostning av Dockal (a-landslag), Midtsjø (klubbens største talent, overmoden for spill på øverste nivå), Berntsen (kjempespennende, moden for fast spill) og Selnæs (trenger spilletid).
Kanskje litt i overkant med konkurranse på midtbanen akkurat nå. Så har man en spennende Chibuike som sitter inne med et megapotensiale i tillegg.. |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 04.04.2013 02:52 Post subject: |
|
|
Det hadde vært kjekt om trenerne greier å finne en fin balansegang rundt rotasjon på laget. Vi har en såpass talentfull benk at det kan ligge mye gevinst i å få igang flere spillere allerede tidlig i sesongen. Stallen blir mer robust totalt sett, jeg tror også det er veldig bra for stemningen i troppen om det ikke er en soleklar "førsteellever" som spiller til de knapt kan gå før andre slipper til. Tilsynelatende har OGS håndtert dette brukbart i Molde, det burde la seg gjøre i RBK også.
Samtidig skal samhandlingen utvikles gjennom sesongen, det er nok mye mer å jobbe med enn kampen mot Brann kunne gi intrykk av. Denne biten blir lettere med en fast stamme i laget, med små endringer fra kamp til kamp. Det vil være lettere å fase inn flere spillere hvis spillemønsteret sitter først. Enkeltspillere kan også være "avhengig" av tillit over tid for å prestere og takle dårlig å bli "rotert ut" av laget.
Ved tvilstilfeller hadde jeg vel ønsket at de ramler ned på rotasjonssiden. Med den gode starten i serien bør det være mindre behov for å kjøre helt safe med laguttak. Er usikker på hvor mye en skal legge i uttalelser fra Perry ala "Jeg stiller alltid det beste laget", det er vanskelig å si hva han legger vekt på når han velger det som er "best". Håper han legger vekt på langsiktig utvikling i minst like stor grad som resultater på kort sikt. |
|
Back to top |
|
 |
Vidboy Junior

|
Posted: 04.04.2013 03:15 Post subject: |
|
|
Håper på en ny knallkamp av Norsk fotballs lokomotiv. Tar selv turen fra Trøndelag ned til Sogndal!  _________________ Hjemme, borte, overalt! |
|
Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 04.04.2013 08:31 Post subject: |
|
|
Må si jeg er langt mer skeptisk enn det ser ut til at de fleste andre her inne er. Det som har vært problemet de siste årene har jo vært å vinne de kampene man skal vinne. Ser for meg et Sogndal lag som kommer til å gi alt, og selv om vi presser i 90 minutter, så ender det opp med 0-1 tap. Greit nok at kampen mot Brann var god, men kampen mot Odd, og treningskampene i vinter, var langt i fra imponerende. Håper selvfølgelig jeg tar feil  |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 04.04.2013 09:01 Post subject: |
|
|
Må si meg enig i at treningskampen mot Ranheim var bedrøvelig, men de øvrige treningskampene mot lag som nærmest hadde cruiset igjennom Tippeligaen var på et akseptabelt nivå. Får ikke noen ekstrapoeng i Tippeligaen om man skulle ræle inn en corner og klarer 1-1 mot Shaktar i en treningskamp uansett.
Har trua mot Sogndal. Nå som laget viser tendenser til et gjennomtenkt spill langs bakken framfor noe random ser jeg det som bare positivt på at det er kunstgress kampen blir spilt på. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 04.04.2013 09:19 Post subject: |
|
|
...husk at vi gjorde brann dårlige ved at midtbanen posisjonerte seg riktig, flott anført av en Jensen som dekker mer rom enn han får kreditt for, og to kloke indreløpere sol varierer i presshøyden.
I tillegg turte vi (endelig!) å flytte opp HELE forsvarsleddet da vi var i angrep, noe som gjorde det nærmest umulig for brann å spille seg ut.
Gutta skal altså ha fortjeneste for å gjøre brann dårlige, selv om det sikkert var en kombinasjon av flere faktorer.
Jeg er uansett ikke nervøs før Sogndalkampen. Vi har bedre spillere i alle posisjoner, og jeg har vanskelig for å se at spillergruppa skal gire ned for å bare spasere seg til seier. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.04.2013 09:25 Post subject: |
|
|
Enig i at det bør bli tre poeng i Sogndal, men de har spilt jevnt med både Tromsø og VIF så vi skal ikke forvente oss en enkel kamp. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.04.2013 09:27 Post subject: |
|
|
Brann-kampen ble enkel fordi vi møtte et lag som ønsket å angripe. Da ble det også rom for oss å spille angrepsfotball, og det gjør vi bedre enn Brann.
Mot Sogndal ser jeg for meg en helt annen type kamp. Mye langt fra Sogndal, over midtbanen opp på topp. Blir travelt for Rønning og Reginiussen. - Og i den andre enden, lite rom, kompakt forsvar, vanskelig å komme til.
Kjedeligere kamp, færre målsjanser. Kanskje langskuddene våre vil avgjøre. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 04.04.2013 09:36 Post subject: |
|
|
Sogndal parkerer bussen, rimelig sikker på det. Dødballegenskapene til Dockal kan bli viktige. Jeg vil foretrekke å starte med dagens midtbane intakt, Svensson og Mix begynner å få en balanse i spillet sammen.
Vi må gjerne starte med Mikkelsen og bytte inn Dockal tidlig (60 minutt), eventuelt motsatt.
I tillegg også bytte ut Svensson tidlig nok (60 minutt), midtbanen vår faller alltid mye i kvalitet defensivt når Svensson begynner å bli sliten. Det ble ikke så synlig mot Brann all den tid Brann ga opp etter 2-0 på 53 minutt. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 04.04.2013 10:07 Post subject: |
|
|
Mot et hardtarbeidende Sogndal tror jeg det blir viktig å klare å beholde ball hos midtbanen, og true såpass fra mellomdistanse (16-20m) at det åpner seg noe bakrom. Samtidig ser jeg for meg at kvikke Rosenborgere fort kan få mange frispark og cornere fra farlig område. Derfor tror jeg Dockal passer kampbildet bedre enn Mikkelsen, som ser ut til å trenge litt mer rom rundt seg. Samtidig blir det sentralt å tørre å stå høyt og kompakt med hele laget, og derfor vil jeg faktisk ha inn hurtige Moe for Rønning, selv om han var god sist, slik at Gamboa og Dorsin kan få stor frihet til å gå på Dorsin-løp rundt Dockal og Tarik.
Lunna
Gamboa - Reginiussen - Moe - Dorsin
Diskerud (Berntsen 80') - Jensen - Svensson (Midtsjø 65')
Dockal (Chibuike 75') - Bille - Tarik _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 04.04.2013 10:14 Post subject: |
|
|
Konrad4ever wrote: | Dockal skal ikke belønnes med plass i startelveren, det blir litt feil synes jeg. |
Da fristes jeg til å spørre. Hvorfor skal vi straffe han ytterligere når han ikke gjorde noe mer galt enn å furte over å bli benket. Han har sannsynligvis sagt unnskyld til trener og medspillere, og saken er ute av verden internt. Så skal vi straffe han ytterligere ved at han overhodet ikke skal være med i diskusjonen om plass i startelleveren? Hva er det for personalpolitikk?
Jeg mener Dockal har ferdigheter som kan komme til stor nytte mot Sogndal. Derfor synes jeg helt klart vi bør kunne diskutere hvorvidt han skal starte, enten det er som indreløper eller ving. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.04.2013 10:22 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | derfor vil jeg faktisk ha inn hurtige Moe for Rønning |
Hvordan er Moe på hodet? Jeg ser for meg at vi ønsker hodestyrke i forsvaret i denne kampen. |
|
Back to top |
|
 |
|