English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nikola Djurdjic
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 10.11.2012 11:30    Post subject: Nikola Djurdjic Reply with quote

Drister meg til en tråd basert på Jönsson-uttalelser i Adresseavisen:

- Han er ikke norsk, men har spilt i Norge i mange år og er kjent med den norske treningskulturen.

Helsingborg har altså (ennå) ikke benyttet seg av kjøpsopsjonen. En spiller som man vil tro Haugesund anser som tapt, er kanskje enklere å få tak i enn f.eks. Søderlund?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Løkkagutt
Proff

PostPosted: 10.11.2012 11:43    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg har et ambivalent forhold til en evt signering av Djurdic. Han er en fantastisk spiss, målfarlig, god som oppspillspunkt og flink til å gjøre andre gode. Ser derimot ikke på han som en skikkelig gjennombruddsspiss med ekstrem fart, som jeg mener laget skriker etter. Tarik har noe av det, men er ikke målfarlig nok i mine øyne.

Ved et kjøp av Djurdic hadde det nesten vært bedre å spille med to rene spisser og fått inn en annen spiss med ekstrem fart til å spille sammen med han på topp.
Back to top
View user's profile Send private message
Cessna
Rutinert

PostPosted: 10.11.2012 11:46    Post subject: Reply with quote

Er ikke han en ganske lik spillertype som Chibbe / Tarik? Teknisk sterk og ønsker ball på fot.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 10.11.2012 12:02    Post subject: Reply with quote

Jeg er virkelig bare halvlunken til Djurdic, men han har jo et vanvittig skåringssnitt i Sverige, så det er på mange måter en sikker signering.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 10.11.2012 12:23    Post subject: Reply with quote

Problemet er vel egentlig ikke at Djurdjic ikke er god nok, men at vi, i klassisk Hoftunsk Rosenborg-ånd, allerede har kjøpt førtini spillere som egner seg best i hans posisjon, og ingen i noen annen rolle.

Seriøst, vi har Tarik, Chibuike, Midtsjø, Holm, Berntsen og muligens Dockal som alle hadde passet godt til den hengende spiss-rollen, mens vi har kun en utgående Prica som toppspiss. Min magefølelse forteller meg at vår eminente trener fortsatt ikke føler han har funnet "magien" han trenger mellom de to på topp, så han satser på at Prica tar en sesong til, og forsøker nok en hengende spiss, i håp om at denne nye skal være hans Gunnarsson, og frita ham selv for offensivt ansvar.

Sånn blir det når enkeltspillerne, ikke systemet, skal sørge for de offensive relasjonene. Hvis man ikke finner gull, så blir det stadige innkjøp i nøkkelposisjonene helt til treneren til slutt ikke jobber der lenger.

Spørsmålet er: er dette kontinuitet?
media
Veteran

PostPosted: 10.11.2012 12:27    Post subject: Reply with quote

Kan ikke tenke meg at han kjøpes som hengende - om han kjøpes.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 10.11.2012 12:32    Post subject: Reply with quote

Ser vel ut som Kovac dette, iom at de også prøvde å hente han for noen år tilbake.
Han har vært bra for Godset i år.
Men ser ut til at det er dette somer ett Jønsson-system, som vi alle har sett.
Slå langt på spiss, legge igjen osv....
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 10.11.2012 13:14    Post subject: Reply with quote

Ojo passer vel denne beskrivelsen også. brann vil selge. Vi får se, men ender vel med Kone Confused
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 10.11.2012 13:26    Post subject: Reply with quote

Håper virkelig at det er snakk om Djurdic her. Ønsker meg verken Ojo eller Kovacs
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 10.11.2012 13:30    Post subject: Reply with quote

har ikke nor mot Ojo, og hvertfall ikke Djurdic. MEn sier høflig nei takk til kovac. Men det er vell som det blir sagt litt over her, ender vell med Kone eller kansje Hoftun gir Boti Goa en ny sjangse??? :O

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 10.11.2012 13:37    Post subject: Reply with quote

Er det slik at Helsingborg har opsjon på kjøp av Djurdic og at Djurdic har vært en kjempesuksess i Sverige? I så fall er jo han tapt for RBK.
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 10.11.2012 13:42    Post subject: Reply with quote

Helsingborg har opsjon ja, men etter det jeg har lest har de ikke råd til å kjøpe likevell....

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.11.2012 14:08    Post subject: Reply with quote

Tviler sterkt på at vi har 10 millioner kroner å blåse av på Djudjic, og ikke ønsker jeg det heller. Han er veldig bra, men han er ikke verdt så mye penger. Vi skulle kjøpt han for to sesonger siden, da prisen fremdeles var lav. Ferdighetene var like åpenbare den gang.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Number10
Veteran

PostPosted: 10.11.2012 14:20    Post subject: Reply with quote

For å sett det litt på spissen:
Uansett ny spiss og hvor bra han er, suksess blir det ikke under Jønsson uansett.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.11.2012 15:02    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Tviler sterkt på at vi har 10 millioner kroner å blåse av på Djudjic, og ikke ønsker jeg det heller. Han er veldig bra, men han er ikke verdt så mye penger. Vi skulle kjøpt han for to sesonger siden, da prisen fremdeles var lav. Ferdighetene var like åpenbare den gang.

Sannsynligvis så har vi vel 10 mill å bruke på ny spiss. Vår egen cash flow er langt bedre etter opprydningen, spiller salg og tomtesalg, og i tillegg så har jo investorgutta sagt de er villige til å spytte mer i potten. Vi betalte jo omtrent det samme for Chibuike...
Om Djurdic er garantisten for 15+ mål pr sesong så er han verdt prisen, selv om man selvsagt burde plukket han opp for 2-5 mill litt tilbake i tid.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 10.11.2012 15:08    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Vi skulle strengt tatt hentet han den høsten han var bosman. Samme kvalitetene da som nå.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.11.2012 15:16    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Sannsynligvis så har vi vel 10 mill å bruke på ny spiss. Vår egen cash flow er langt bedre etter opprydningen, spiller salg og tomtesalg, og i tillegg så har jo investorgutta sagt de er villige til å spytte mer i potten. Vi betalte jo omtrent det samme for Chibuike...

Tror nok ikke det er særlig aktuelt å spytte inn så mye penger på en spiller som er 27 år når neste sesong sparkes i gang. Synes det er helt i orden å kjøpe spilleren i den alderen for en rimelig penge, men skal vi bruke 10 millioner - bør det være på en spiller med et visst videresalgspotensiale.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Løkkagutt
Proff

PostPosted: 10.11.2012 16:34    Post subject: Reply with quote

Delvis enig med deg. Samtidig er jeg ikke i mot å hente en 27 år gammel spiss til den summen dersom han kan skyte oss til seriegull og CL 4-5 sesonger framover. Da vil vi tjene inn summen uten videresalg.

Om Djurdic er denne spilleren derimot... Usikker. Han har puttet mye i FKH om nå i helsingborg, også i Europa. Han er også god i spillet ellers. Men han bør nok ha en rask og gjennombruddsterk spiller rundt seg.
Back to top
udepowah
Senior

PostPosted: 10.11.2012 18:01    Post subject: Reply with quote

Djurdic er god! Men kommer an på prisen. Er IKKE for Mos eller Søderlund!(selv om jeg var åpen for at søderlund muligens kunne være aktuell tidligere)
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 10.11.2012 23:29    Post subject: Reply with quote

10 for Djurdic tenker jeg er greit selv om 27. En spiss som kan garantere mål er verdt en god del penger.

Ser at noen også har nevnt Kovacs. Vil minne om at mannen er 34 år...
Back to top
Sarushan
Junior

PostPosted: 12.11.2012 18:01    Post subject: Reply with quote

Løkkagutt wrote:
Ved et kjøp av Djurdic hadde det nesten vært bedre å spille med to rene spisser og fått inn en annen spiss med ekstrem fart til å spille sammen med han på topp.

Jeg er helt enig. Du kan jo ta Aleksander Søderlund med som oppspillspunkt med fart og styrke og Nikola som målfarlig. Du så jo hvor gode de var i Haugesund.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 12.11.2012 18:13    Post subject: Reply with quote

Enig. Men å få hit AS i tillegg tror jeg ikke trengs. Djurdjic kan sikkert fint spille med både med DFH og Tarik, evt et nytt spennende spissprospekt som Hoftun drar opp av hatten i løpet av vinteren.

Men jeg skjønner ikke helt alt det maset rundt et nytt (fysisk sterkt og høyreist) oppspillspunkt. I mitt hode betyr det bare mer av den polingen opp fra forsvarsrekka, som vi har sett alt for mye av i år. Må da gå an å spille seg fremover på banen.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.11.2012 00:05    Post subject: Reply with quote

Eggen ønsket også en stor, (hode-)sterk spiss foran. Rushfeldt, Frode Johnsen, vi var ute etter Rune Lange og Andreas Lund, prøvde Karadas, hadde Carew litt, Belsvik ...

At en stor hodespiller foran kan brukes til kjedelig fotball betyr slett ikke at det er dumt å ha en.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 13.11.2012 03:02    Post subject: Reply with quote

mEN DA ER VI TILBAKE LITT PÅ 4-3-3 IGJEN DER VI HAR TO KANTER SOM KONSTANT SKAL VÆRE EN BAROMSTRUSSEL.
Caps...

Vi AHR relativt hurtige kanter i Tarik og Chibuike noe som kunen passet utmerket med en stro sterk Tanksenter.

I såfall måtte vi eventuelt leeg om midtbanen med Sælnes i skamlesrudrollen, Mix og Dockal som indreløpere.
Er ganske sikker på at om Docky får inn litt mere løpskapasitet så kan han bli utrolig god der også. men skulel virkelig ønske vi kunen børste støvet av Ørjan Berg.. for en spiller..
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 13.11.2012 10:29    Post subject: Reply with quote

Det støvlaget begynner vel å bli i overkant tykt.. den mannen blir førtifem år neste sesong Razz
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb