View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Trondheim Veteran
|
Posted: 05.10.2012 14:24 Post subject: Odd - Rosenborg |
|
|
VS.
Søndag 7. oktober klokka 19 @ TV2.
Veldig liten interesse for denne kampen, kun 2 dager før!.
Er det noen som tar turen og sørger for at Kjernen gir lyd ifra seg?
HÃ¥per Mix og Reginiussen er tilbake til denne kampen!  |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.10.2012 14:36 Post subject: |
|
|
Blir vel alltids noen, ja. Spesielt de østlandsbaserte. Vurderer litt, tror jeg skal selv. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 05.10.2012 14:40 Post subject: |
|
|
Får håpe Mix og ToReg er klar igjen. Viktig med tre poeng her.
Last edited by hello on 05.10.2012 15:19; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 05.10.2012 14:44 Post subject: |
|
|
Dette er en kamp RBK må vinne. Når Molde har Sandnes Ulf hjemme så blir det nok 3 p. Så lenge de ikke gjør som mot Stabæk og nesten roter det bort. Har et større håp for Sandnes Ulf poeng nå en før Stabæk sist. Men vi må nok regne med at de vinner. Godset skal til Ullevaal i kveld så der kan det fort komme et poeng tap for de. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 05.10.2012 15:24 Post subject: |
|
|
Vi har ikke råd til ikke å vinne denne kampen. Uavgjort mot Molde og Strømsgodset og seier i resten, gir oss med stor sannsynlighet seriegullet.
Så en miss her og vi må trolig slå Molde borte. |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 05.10.2012 15:29 Post subject: |
|
|
Billetter kjøpes KUN på stadion og ikke på nett, fordi Odd henger litt etter på dagens teknologi  |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 05.10.2012 15:35 Post subject: |
|
|
Quote: | Uavgjort mot Molde og Strømsgodset og seier i resten, gir oss med stor sannsynlighet seriegullet. |
Vi skal slå disse lagene. Verdige seriemestere vinner de kampene som må vinnes for å hente gullet. |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 05.10.2012 15:37 Post subject: |
|
|
Hæ? Skal vi spille mot Odd? Trodde helt seriøst at det ikke var kamp i helga, stussa litt på hvorfor, men jeg tok altså bare feil. Bra noen sier i fra  _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.10.2012 17:50 Post subject: |
|
|
Historisk sett taper vi svært sjelden i hjemlig serie etter tap i Europa.
Siste 11 har vi 9-2-0, 27-5. Regner man med serieåpninger etter tap på forsesongen har vi 11-2-0 30-6. Men da har vi både i 06 og 08 spilt andre kamper i mellom (treningskamper), så det blir vel neppe helt riktig.
Siste lag som slo oss i hjemlig seriekamp rett etter et e-cuptap var imidlertid nettopp Odd Grenland, som vant 3-0 helgen etter vårt 1-2-tap mot Panathinaikos i 2004.
Stabæk er det andre laget på denne siden av årtusenskiftet som har klart å vinne mot oss rett etter e-cuptap, da de vant 1-0 på Lerkendal i 2001 (kampen hvor vi kunne sikre seriemesterskapet, og da Martin Andresen tok kvelertak på Roar som fikk gult kort).
Også på 90-tallet hadde vi som regel også gode resultater i påfølgende seriekamper etter e-cupnederlag, uten at jeg har gått over og sjekket detaljene om det her og nå. Men jeg minnes det fra mine statistiske utgreiinger fra den tida.  |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 05.10.2012 21:05 Post subject: |
|
|
Kjipt å ikke kunne reise på kamp, men har barnebursdag. En av kampene det er morsomst å besøke. En kompis av meg er den kommende odd direktøren, Einar Handlykken. Seirsgliset holder lenger etter seier mot odd  |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 05.10.2012 21:42 Post subject: |
|
|
Nå må JJ ta grep og få de beste spillerene på banen. Vi kan ikke tillate at en juvel som Chibuike ikke er på banen.
Jeg er redd for at JJ (fremdeles) er for svak til å benke spillere som Dockal, Tarik, Fredheim Holm. Nå har de en down og da skal Chibuike inn. |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 05.10.2012 22:55 Post subject: |
|
|
Debuterer på Skagerak Arena på søndag. Skjønner jo hvorfor jeg ikke har vært der før, da det er umulig å komme seg tilbake til Oslo samme kveld med off. transport. Takk til Robban som gir meg hike:) _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 05.10.2012 23:17 Post subject: |
|
|
EGA wrote: | Nå må JJ ta grep og få de beste spillerene på banen. Vi kan ikke tillate at en juvel som Chibuike ikke er på banen.
Jeg er redd for at JJ (fremdeles) er for svak til å benke spillere som Dockal, Tarik, Fredheim Holm. Nå har de en down og da skal Chibuike inn. |
Dochal er vel nærmest en hvil nå. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.10.2012 03:30 Post subject: |
|
|
EGA wrote: | Vi kan ikke tillate at en juvel som Chibuike ikke er på banen. |
Jeg er selv med på å snakke opp Chibbe, men så langt vil jeg nødig gå. Han er ingen juvel. Han er upusset sølvtøy som vi finner over hele kontinentet. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 06.10.2012 10:17 Post subject: |
|
|
ode wrote: | Debuterer på Skagerak Arena på søndag. Skjønner jo hvorfor jeg ikke har vært der før, da det er umulig å komme seg tilbake til Oslo samme kveld med off. transport. Takk til Robban som gir meg hike:) |
GÃ¥r vel ett tog. Skien-Lillehammer, mulig bytte i Larvik |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 06.10.2012 11:03 Post subject: |
|
|
Det er vel en del halvdansker på forumet her, så det er vel verdt et forsøk.
Finnes det noen barer i køben som viser denne kampen? Vet ikke om jeg vil stole på hotelnettet. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 06.10.2012 12:46 Post subject: |
|
|
Antatt Rosenborg-lag:
Daniel Örlund
Cristian Gamboa - Stefan Strandberg - Per Rønning - Mikael Dorsin
Borek Dockal - Jonas Svensson - Ole Selnæs - Daniel Fredheim Holm
Tarik Elyounoussi
John Chibuike
Hva med å prøve Lund Hansen?
Håper Alas kan få en liten mulighet igjen i denne kampen, kan passe han bra da jeg tror Odd vil forsøke å presse.
Og hva med å bruke ett annet alternativ enn unge Selnæs? Greit det er mot ODD, men igjen, Selnæs? |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 06.10.2012 13:01 Post subject: |
|
|
Du vil altså ta en sjanse på å gjøre et forsøk med Lund Hansen i serieinnspurten, etter at Ørlund spilte en god kamp mot Leverkusen?
Hviket annet alternativ enn Selnæs tenker du på? Issah?
Alas er et skikkelig tabbe- kjøp, er jeg redd...
Selv synes jeg at Fredheim Holm bør få seg en pause, etter at han helt åpenbart var sliten og litt ute av det mot Leverkusen. Hvorfor er det slik at Chibuike aldri brukes på venstrekanten egentlig? Jeg ser for meg et slikt lag offensivt mot Odd.
Dockal Svensson Selnæs Chibuike
Tarek
Iversen (Bytter med Prica når han evt. mister piffen) |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.10.2012 13:16 Post subject: |
|
|
Jeg ser heller ingen grunn til å prøve Lund Hansen (som jeg tror er en dårligere keeper enn Örlund og et uforståelig kjøp), men Örlund spilte jo slettes ingen god kamp mot Leverkusen. Han startet med én katastrofal feilberegning på corner som Leverkusen burde scoret på, etterpå lot han alle cornere falle ned upresset på 5 meter. Han ga en enkel retur mot slutten av 1.omg og han gir retur rett ut i feltet på 0-1 (ingen tabbe, men ikke bra heller). De redningene han hadde var stort sett elendige avslutninger rett på han. |
|
Back to top |
|
 |
möllenbergs Senior

|
Posted: 06.10.2012 13:44 Post subject: |
|
|
Ivers syk igjen, ja. Noen som har en oversikt over hvor mange ganger denne mannen har vært syk i 2012? Dårlig immunforsvar? Eller legges lista ekstremt lavt ift hva som kan kalles for syk til å spille kamp?
Rennende nese kan f eks kureres med nesespray. Fyllesyke derimot! ... _________________ It's hope in a hanging snore |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 06.10.2012 13:49 Post subject: |
|
|
Ikke rart at Iversen blir syk ofte nå. Han har levd et utsvevende studentliv de siste 10-15 åra, når han nå etter sigende kjører beinharde treninger og ekstratreninger for å fornye kontrakten sin er det ikke rart at kroppen sier ifra. Den tåler ikke dette kjøret. |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 06.10.2012 14:17 Post subject: |
|
|
han har nå vært særdeles aktiv på fb i natt i 4 tia så om han ikke er foillsjuk, så er han iallefall kanskje litt trøtt? |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 06.10.2012 14:31 Post subject: |
|
|
Kanskje lite sannsynlig, men håper litt på:
Ørlund
Gamboa, Strandberg, Rønning, Dorsin
Tarik, Svensson, Selnæs, Fredheim Holm
Chibuike, Prica |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 06.10.2012 14:47 Post subject: |
|
|
Joa, sant i at det kan være en dårlig løsning å prøve Lunna på slutten, men kan huske de kampene han spilte for RBK, var han og er faktisk mye tryggere enn Ørlund.
Man holder alltid pusten når det kommer dødballer og skudd i mot Ørlund, men det skal han ha, han er reaksjonsterk, når motstander kommer på nært hold.
Når jeg nevnte Alas, var det snakk kun som innbytter. Med tanke som de fleste nevner, at Fredheim Holm burde fått litt hvile, han var tung mot Leverkusen. Har vi noen erstattere for Dockal? Han har også virket litt tyngre i de siste kampene.
Ville ha brukt Issah, selv om en del her er litt i mot ham, men han dekker mye rom og er god en-mot-en. Hans problem ligger nok i å sette fart fram og skape kontring/overtall. Og ikke minst så kan han skape problemer med sitt pasningspill da han gjør småfeil enkelte ganger.
Svensson ble flyttet ut på kant mot Leverkusen, da forsvinner han, han MÅ ligge sentralt, han er jo en liten mosquito. Blitt en fantastisk god gjenvinner og trøkker til:)
Så han må de ikke flytte ut på kant, dårlig idè.
Last edited by Number10 on 06.10.2012 14:52; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 06.10.2012 14:50 Post subject: |
|
|
Noen andre her som har latt seg blitt imponert over Rønning i det siste?
Synes faktisk han er den nest beste stopperen nå. Han har virkelig tatt steget. Det skulle man ikke tro da han kom fra Bodø/Glimt.
Føler meg tryggere på han, en Strandberg. Nå skal det sies at Strandberg har vært mye skadet, men Rønning er trygg.
Rønning bør lære seg å hoppe litt når man går i hodedueller, da vinner han kanskje de å..hehe. |
|
Back to top |
|
 |
|