View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 22.04.2012 15:32 Post subject: Aalesunds FK - RBK |
|
|
VS.
27.04. 19:00 @ TVNorge Max.
Tviler sterkt på at Selnæs og Svensson - i likhet med Midtsjø og Berntsen - er aktuelle for å starte. De kommer jo hjem fra Ukraina først torsdag kveld, og får ikke trent med RBK i det hele tatt kommende uke.
- Det blir fire mann som gir seg i vei, så det betyr en del. Vi får se på kampbelastningen der. Vi skal først gjennom kampen i morgen, og så begynner vi raskt å tenke på Aalesund-kampen, sier Jönsson.
Les mer: Kortere landskampfravær for Selnæs
Aalesund karrer kanskje til seg en uavgjort på Hønefoss i kveld, og er generelt tålelig fornøyde etter å ha fått sin første seier mot Odd.
Ergo går de nok ikke helt i strupen på oss. Revansje etter NM-kvartfinalen og bare 2-2 på Lerkendal bør være innenfor rekkevidde. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.04.2012 12:44 Post subject: |
|
|
Chibuike tror ikke han kan spille mot AaFK pga lyskeskade. |
|
Back to top |
|
 |
kettler Senior
|
Posted: 23.04.2012 14:10 Post subject: |
|
|
Tror vi møter ett meget sultent aafk, Rekdal var ikke fornøyd etter matchen mot Hønefoss, og mente de opptrådte som primadonnaer. Så de for nok beskjed om å "gå i krigen" |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.04.2012 18:03 Post subject: |
|
|
Første kampen i år på kunstgress. Kan bli spennende å se hvordan vi takler det... _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 23.04.2012 18:38 Post subject: |
|
|
Noe alle kan være enig i- vinner vi denne ligger alt til rette for en veldig bra poeng vår.
Det blir lett motstand framover etter Ã…lesund kampen.
Trist med Chibbe- han tilfører laget noe ekstra- i allefall underholdningsmessig.
Tror det er mye tilfeldigheter at kampen snur etter Ivers inn mot Tromsø. Vi hadde marginene mot oss mot Tromsø i starten og da var Chibbe sentral. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 23.04.2012 21:27 Post subject: |
|
|
Er det andre spillere som normalt er i Aafk sin startellever som er ute? |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 23.04.2012 21:59 Post subject: |
|
|
Har aldri vært så sikker på tap før tror jeg...
Vi er høyt oppe etter kampen mot Tromsø hvor vi noe heldig unngikk baklengs, og skal møte et revansjelystent Aalesund på deres kunstige underlag med Rekdal som trener.
Blæh.. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 23.04.2012 23:13 Post subject: |
|
|
Verdt å merke seg at 8 av 10 mål så langt har blitt scoret etter det 50. minutt.
På tide å få til noen mål mot et etablert forsvar som ikke er slitent.. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 23.04.2012 23:31 Post subject: |
|
|
Jeg vil tvert i mot si at det er et kvalitetstegn at vi scorer sent i kampene. Slik det har vært hittil så har vi skapt mange sjanser både tidlig og sent og det var for eksempel tilfeldigheter som gjorde at vi ikke ledet etter 20 min mot Tromsø. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.04.2012 13:53 Post subject: |
|
|
Med de nevnte G19-fraværene sier laget seg sjøl?
Daniel Örlund
Jon Inge Høiland - Jim Larsen - Stefan Strandberg - Mikael Dorsin
Borek Dockal - Markus Henriksen - Mohammed-Awal Issah - Daniel Holm
Steffen Iversen
Rade Prica
Ellers så syns jeg at rbk.no har altfor stort fokus på mostanderne for tida: - RBK er store favoritter, sier Kjetil "Weissflog" Rekdal. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 24.04.2012 15:43 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...233693.ece Adressa wrote: | Selnæs, som for tiden er opptatt med spille for Norges G19-landslag, har i øyeblikket overtatt den sentrale midtbanerollen fra Mohammed-Awal Issah, og tross landskamp i midtuken ser alt ut til at han får fortsette også mot AaFK fredag. |
|
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 24.04.2012 15:52 Post subject: |
|
|
Tror nok Issah starter. JJ har jo vært ganske konsekvent i rulleringa hjemme-borte på både Selnæs-Issah og Iversen-Rade.
Men Issah må sannelig begynne å levere snart. Vi har ikke råd til at dette er et feilkjøp. |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 24.04.2012 16:10 Post subject: |
|
|
Både Issah og Larsen står med to gule kort hver før kampen. For the record står Strandberg, Docky, Chibbu og Prica med ett hver. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 24.04.2012 16:55 Post subject: |
|
|
Da håper jeg på gult kort til Larsen på fredag. Så kan han stå over hjemme mot Stabæk. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.04.2012 17:02 Post subject: |
|
|
Tenkte å lage en kontrafaktisk sak da jeg oppdaget dette:
Etter 75 minutter mot Skeid fikk [Issah] gult kort, og på overtid var han like ved å få sitt andre gule på en takling, i tillegg tok han opp ballen og kastet den frem mot situasjonen. Publikum ropte på kort, men dommer Sigurd Kringstad fra Giske holdt kortene i lomma.
(...)
- Han er litt slik i spillestilen, tøff og kompromissløs. Så fikk han et gult kort der da han (dommer Sigurd Kringstad, red anm) begynte å gi ut noen kort på slutten der, og han er jo tøff i duellspillet, men jeg synes ikke hverken han eller noen andre fortjente rødt kort i dag, avslutter Ståle Stensaas til FotballMagasinet.no midt i løpebanen under Bisletts tribuneanlegg.
Les mer: Wangberg imponerte i 2'erkamp
Men det er vel heller tvilsomt at Issah ville ha fått mer enn én kamps karantene, og uansett gjelder vel dette:
NFF i reglement for advarsler og utvisninger § 3-2(2) wrote: | Inntil klubben har mottatt informasjon i henhold til §3-2(1) siste setning om at det er ilagt mer enn én kamps karantene eller om at disiplinærutvalget har oversendt saken til doms- og sanksjonsutvalget etter §5-1 (3), kan utvist spiller delta i andre divisjoner eller aldersklasser samt i NM-kamper før soning har funnet sted, men ikke i kvalifiseringskamper. |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.04.2012 18:31 Post subject: |
|
|
Jönsson er som vanlig så rund i uttalelsene sine at jeg neimen ikke er så sikker som Adresseavisen på at Selnæs starter, sjøl om han altså bare spilte én omgang av G19-landslagsdebuten i Ukraina.
Får se hva Jönsson sier i morra. Inntil videre tror jeg Issah fortsatt har en grei sjanse.
Tror nemlig at ei uke uten å ha trent med lagkameratene vil ha litt å si. Dessuten har ikke Selnæs startet en bortekamp før. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 25.04.2012 23:15 Post subject: |
|
|
Er man god nok, er man gammel nok... Spare en spiller p.g.a alder og kamp belastning etter 3 uker med seriespill er sprøyt.. Man kan bli utsatt for en takling i neste kamp eller trening, så man vet aldri når tiden som topp spiller er over..
Guttene trener hver dag, spiller et 2-3 kamper i uka, springer knapt mer enn i en HELE kamp, enn va jeg løper i løpet av 40 -45 min løpetur.. Kaller seg topptrent, og ikke tåler mere.. En skam.. Tenk på sykkkelistene, 4-7 timer sykkelritt i 4 uker i strekk, eller skiskytterne 3-4 løp på 4 dager på rad..
At 3-4 dager på landslagstur bør egentlig ikke ha noe å si, da spillerne bør ha laget relasjoner før den tid..
Men man kan alltids lage seg unnskyldninger, når man ikke har god nok argumentasjon.. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.04.2012 00:46 Post subject: |
|
|
I utgangspunktet enig, men det er litt forskjell på å spille to kamper i Trondheim på tre dager og på å reise Europa rundt...
Så jeg blir ikke sjokkert om Issah starter i Ålesund. Derimot føler jeg meg rimelig trygg på at Selnæs starter mot Stabæk uansett hvordan det blir denne gang.
Ellers: RBK-magasinet til Ørnulf |
|
Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 26.04.2012 05:24 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | Er man god nok, er man gammel nok... Spare en spiller p.g.a alder og kamp belastning etter 3 uker med seriespill er sprøyt.. Man kan bli utsatt for en takling i neste kamp eller trening, så man vet aldri når tiden som topp spiller er over..
Guttene trener hver dag, spiller et 2-3 kamper i uka, springer knapt mer enn i en HELE kamp, enn va jeg løper i løpet av 40 -45 min løpetur.. Kaller seg topptrent, og ikke tåler mere.. En skam.. Tenk på sykkkelistene, 4-7 timer sykkelritt i 4 uker i strekk, eller skiskytterne 3-4 løp på 4 dager på rad..
At 3-4 dager på landslagstur bør egentlig ikke ha noe å si, da spillerne bør ha laget relasjoner før den tid..
Men man kan alltids lage seg unnskyldninger, når man ikke har god nok argumentasjon.. |
Fram til du har oversikt over hvilken belastning en fotballkamp har på kroppen forslår jeg at du lar vært å kritisere. Det er klin umulig å sammenligne en løpetur på 45 minutter med konstant tempo på rundt 80 % av HFmaks, eller 4-7 timer på sykkelsetet i relativit lav intensitet.
Såklart kan man restituere seg, men belastningen iform av hurtige vendinger, aksellerasjoner, gjentatte sprinter, hopp etc. er faktisk rimelig tøff på kroppen.
Skal man benytte en argumentasjon bør den ha rot i virkeligheten. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 26.04.2012 11:47 Post subject: |
|
|
Jeg har også spillt fotball. Man har ikke fullt insenitetsnivå i 90 minutter, max 30 min.
Fotballspillere er også forferdelige dårlige fysisk forfattning, de tåler svært lite.. Se på handballspillere, de er i god fysisk forfatning, og de tåler en støyt, både av fysisk kontakt og kontakt med underlaget.. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.04.2012 12:14 Post subject: |
|
|
Omtrent som forventa: Chibuike må stå over
Blir lite å velge i. Gjenstår bare å se hva som skjer på midtbanen, da. |
|
Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 26.04.2012 12:53 Post subject: |
|
|
Synd med Chibuike, men fraværet bør åpne for spilletid for Midtsjø. Ikke fra start men bytte med Iversen eller Prica underveis. Iversen holder vel ikke hele kampen på plast? |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 26.04.2012 12:59 Post subject: |
|
|
Da burde nesten Midtsjø få starte i hengende spiss rollen Men det tørr vel ikke Jönsson. Det blir vel Iversen og Prica sammen på topp. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 26.04.2012 13:04 Post subject: |
|
|
Kjedelig men ganske forventet, håper han blir frisk og rask allerede til Tillerkampen.
Tror også det er tvilsomt om Iversen klarer en hel kamp på kunstgresset, men vi sliter jo litt med bredden på topp da. Men jeg vill også heller ha Midtsjø på topp framfor at man flytter opp DFH når SI byttes ut. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
|