View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
puckno Veteran
|
Posted: 05.09.2012 12:51 Post subject: Stats på spillerne våre |
|
|
Vedr Issah: "Det er godt å høre om den statistikken, den visste jeg ikke om, innrømmer Jönsson."
Altså... hvilken statisikk har man egentlig på spillerne i norsk fotball?
Jeg kunne nylig lese at Xavi hadde 118 pasninger i forrige kamp med suksessgrad 97%.
I amerikansk ishockey er det vanlig å måle poeng forover og bakover med spilleren på isen.
Osv osv.
Hvor kan vi lese statts'ene for RBK-spillerne? Antall meter løpt, antall pasninger, antall vellykkede pasninger, antall skudd, antall skudd på mål, antall brudd forårsakt, antall seiere-uavgjort-tap med spilleren på banen, mm
Alt dette mener jeg er helt selvfølgelig informasjon, som i det minste trenerne bør ha full informasjon om (!), og det er også helt naturlig at vi som publikum har innsikt i disse tallene. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.09.2012 12:54 Post subject: |
|
|
Flyttet tråden din til sidelinja.
Såvidt jeg vet finnes ikke slik info tilgjengelig for andre enn klubben selv. ZXY-resultatene har vel aldri blitt særlig offentliggjort, heller.
Mulig OptaNOR har noe. |
|
Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 05.09.2012 19:28 Post subject: |
|
|
Fysiske stats måles ikke på norske baner utenom Lerkendal og Alfheim.
Og de tallene offentliggjøres kun til klubbene som er involvert.
De teknikske tallene hva angår spill har Opta oversikt over. _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.09.2012 22:36 Post subject: |
|
|
Ja, VG presenterer hver runde Opta-statistikk på papir. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 06.09.2012 07:39 Post subject: |
|
|
Det kan virke som om OptaNor også kan gi ut diverse statistikk på forespørsel. Har ikke prøvd, så antakelsen er kun basert på hva de selv skriver her.
OptaNor wrote: | Har du spørsmål eller ønsker om talentstatestikk, så er det bare å ta kontakt.
Av; Christian Haulan, @ChristianHaulan |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
|