View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 01.09.2011 20:11 Post subject: Danmark - Norge |
|
|
Har dansk TV2, men visste ikke at de skulle sende kampen (har vel skiftet litt mellom TV2 og TV3 i Danmark) før denne nyheten kom:
(...) under landskampen kommende tirsdag kommer den til å gå i svart på norske TV-skjermer. Skal du se landskampen, må du dermed være Canal+-kunde.
Les mer: GET og Canal Digital går i svart under Danmark-kampen
Helt ærlig talt hadde ikke Canal+ mistet mange (nye) kunder på at dansk TV2 hadde fått sende som normalt; tror ikke folk flest visste om muligheten.
Nå gjør Canal+ seg i stedet meget upopulære, og jeg begynner bare å ane hva de tenker å gjøre under EM til sommeren... |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 03.09.2011 13:18 Post subject: |
|
|
Håper på dette laget mot Danmark:
Jarstein
Høgli Wæhler Hangeland Riise
Huseklepp Tettey Hauger Parr
Carew
Moa
I en 4-4-1-1 formasjon. Braathen er jokeren hvis vi ligger under utover i 2. omgang. Dersom vi leder ut over i 2. omgang, setter vi inn Nordtveit for en sliten Carew og går over til 4-5-1.
Synes forøvrid det var knallmorsomt at Tettey ble kåret til banens beste av seerne etter Island- kampen! Tettey er i ferd med å slå igjennom på landslaget. Tror han blir en fast bidragsyter de neste 8-10 årene. |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 03.09.2011 13:37 Post subject: |
|
|
Håper på dette laget:
Høgli - Whæler - Hengeland - Ruud
Huseklepp - Tettey - Hauger - Grindheim - Riise
Moa
Tror vi er nødt til å kjøre tre sentralt for at Danmark ikke skal dominere midtbanen totalt som de gjorde på ullevål. Når det gjelder Moa på topp så tror jeg han vil få betraktelig mer plass å boltre seg i mot offensive dansker som er nødt til å vinne. Har egentlig lyst til å se Demidov for Whæler, men det er liksom ikke vits å forandre på stopper paret i en så viktig kamp. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.09.2011 14:49 Post subject: |
|
|
Tror nok ikke at Riise blir venstrekant, men vil heller ikke la Parr starte. Like godt inn med Braaten?
Det deiligste i går var å se lillebror Riise på tribunen mens Tettey lekte seg på banen. Måtte det forbli sånn!  |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 03.09.2011 15:08 Post subject: |
|
|
Joda, vet det er totalt usannsynlig at vi får se Riise på venstrekant, men jeg mener Ruud klarte seg mye bedre enn Parr mot Island, og synes ikke vi skal rokkere for mye bak der. Braaten er aldri ''på'' når han starter Han og Carew som ''impact subs'' liker jeg! Da får vi inn mye kraft mot slutten som vil skape store problemer for slitne forsvarere.
For øvrig deilig å se Riise på tribunen ja  |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 03.09.2011 15:55 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Tror nok ikke at Riise blir venstrekant, men vil heller ikke la Parr starte. Like godt inn med Braaten?
Det deiligste i går var å se lillebror Riise på tribunen mens Tettey lekte seg på banen. Måtte det forbli sånn!  |
 _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 04.09.2011 21:10 Post subject: |
|
|
Håper på dette laget mot Danmark:
Jarstein
Høgli Wæhler Hangeland Riise
Huseklepp Tettey Hauger Braathen
Carew
Moa
I en 4-4-1-1
Er sykt klar for seier i parken og med carew og moa på topp går det bra tror jeg  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 04.09.2011 21:15 Post subject: |
|
|
Det kommer ALDRI til å skje. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 04.09.2011 21:40 Post subject: |
|
|
RÃ¥nny:
er helt klart at det er større sjans og mest sannsynlig at det blir 4-5-1.. men det betyr ikke at man ikke kan ønske seg og håpe på noe annet for det... _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 04.09.2011 21:41 Post subject: |
|
|
Det blir som å håpe at nissen finnes. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 04.09.2011 21:42 Post subject: |
|
|
Det er vel nå i sluttfasen av svært tette og jevne kvaliker vi får et gjensyn med en gammel kjenning..(?): KEEPERTABBEN. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.09.2011 21:44 Post subject: |
|
|
En ting er formasjonen, en annen ting er at Drillo hadde aldri verden mønstret Huseklepp, Braaten, Carew og Moa på banen samtidig på bortebane mot sterk motstand.
Det er rett og slett ikke noe Drillo ville gjort.
Men det er aldri galt å komme med lagoppstillinger man kunne ønske seg!  |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 04.09.2011 21:45 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Det blir som å håpe at nissen finnes. |
er så godt å vite at det finnes mer depressive og negative folk der ute enn hva jeg selv er... jaja..Heia Norge og RBK  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 04.09.2011 21:50 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | En ting er formasjonen, en annen ting er at Drillo hadde aldri verden mønstret Huseklepp, Braaten, Carew og Moa på banen samtidig på bortebane mot sterk motstand.
Det er rett og slett ikke noe Drillo ville gjort.  |
er helt enig, tror heller ikke Drillo vil stille med alle de spillerne samtidig mot Danmark i parken. men hvis man er i overkant glad i offensivt spill som jeg er, er det lov å drømme ihvertfall hehe  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 05.09.2011 00:41 Post subject: |
|
|
Iruretagoyena wrote: | Det er vel nå i sluttfasen av svært tette og jevne kvaliker vi får et gjensyn med en gammel kjenning..(?): KEEPERTABBEN. |
Jarstein står vel, så oddsen er nok ikke høy på det  _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 05.09.2011 15:20 Post subject: |
|
|
Skulle likt å se:
Jarstein
Høgli - Demidov - Hangeland - Riise
Braaten - Tettey - Nordtveit - Skjelbred - Huseklepp
Moa
Ikke mulig selvfølgelig, men kunne i det minste ha håpt på Nordtveit inn for Hauger, selv om det er litt galskap å hive inn et nytt anker før en viktig kamp. Tettey burde ha blitt spilt inn på landsen tidligere, og snart kan man si det samme om Nordtveit. Tviler på at det blir mye spilletid for Hauger i Hannover. |
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 05.09.2011 16:07 Post subject: |
|
|
abjoern wrote: |
Ikke mulig selvfølgelig, men kunne i det minste ha håpt på Nordtveit inn for Hauger, selv om det er litt galskap å hive inn et nytt anker før en viktig kamp. |
At Nordtveit ble hentet inn først da J.A. Riise ble skadet, tyder kanskje på at Drillo og crew ikke har fått med seg at Nordtveit ikke spiller forsvar på klubblaget... ? |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 05.09.2011 16:27 Post subject: |
|
|
Blir ikke overrasket om vi får se et forknytt Norge i Parken i morgen, som bortsett fra sporadiske kreative tilløp hovedsaklig vil falle tilbake til primitive metoder for å kunne skape sjanser. Tipper en tabbe avgjør kampen. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 05.09.2011 17:03 Post subject: |
|
|
Minner en god del om settingen foran kampen mot Tyrkia på Ullevaal i 2007 dette her ja, en kamp som vel også har blitt trekt fram av flere medier nå (men da først og fremst for Tettey-pepper). Den gangen hadde det også holdt lenge med uavgjort, men vi skulle selvsagt rote det bort med en typisk norsk nissekamp. I neste kamp vant vi vel greit 4-1 over Malta, et resultat som fikk null betydning for utfallet i gruppa.
Frykter det samme skjer i morgen, med spillere som plutselig ikke tør å slå en enkel pasning og fortsetter å slå hundremetersballer til en frustrert Moa. Det beste jeg tør å håpe på er at det blir 0-0, som vel er et litt skummelt resultat all den tid et uavgjortresultat mellom Danmark og Portugal i siste kamp faktisk sender begge videre uansett. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.09.2011 17:53 Post subject: |
|
|
Vi har vel også sett dette i sluttspillene vi har deltatt. Når det virkelig gjelder blir det gampefotball på sitt beste. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 05.09.2011 18:15 Post subject: |
|
|
Hva skal vi kalle danskene?
Christ...
Når man er inne på mindreverdighetskomplekser... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 05.09.2011 18:38 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner ikke hva det er med journaliststanden. Jeg kjenner _ingen_ som synes det er festlig med de grusomt pinlige oppslagene i forkant av VM, OL og fotballkamper mot Danmark, for ikke å nevne under TdF.
I tillegg har jeg ingen problemer med å forstå at danskene synes det er artig å gjøre narr av Drillo.
Fotballkulturen vår *er* pinlig. Det er ganske merkverdig at det i et av verdens mest fotballinteresserte land foregår et så uinspirert og primitivt spill. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 05.09.2011 18:49 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Vi har vel også sett dette i sluttspillene vi har deltatt. Når det virkelig gjelder blir det gampefotball på sitt beste. |
Herregud, du måtte minne meg på Slovenia-kampen under EURO2000. Et lag vi hadde full kontroll i kvaliken og som vi hadde slått uten problemer også i gruppespillkampen hvis Semb bare hadde våget. Men neida, han skulle spille på resultat, og etter Spanias (riktignok ganske usannsynlige) snuoperasjon mot Jugoslavia gikk vi på huet og ræva ut etter en nitrist 0-0 kamp, som vi altså hadde vunnet enkelt hvis vi hadde villet.
Nå kan man jo selvsagt legge til at når vi nå veit i ettertid hvordan Jugoslavia ble slaktet av Nederland i den påfølgende kvartfinalen, var det kanskje like greit at det var dem, og ikke oss. Men likevel, da... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.09.2011 19:25 Post subject: |
|
|
Hver gang Danmark og Norge møder hinanden, eller hvis blot et dansk og et norsk klubhold støder samen, dukker debatten op om, hvorvidt den offensive, teknisk baserede danske fodboldfilosofi anført af landstræner Morten Olsen, eller den mere kompakte og afventende norske Drillo-stil er bedst, smukkest eller mest effektiv.
Mandag eftermiddag re-lancerede Morten Olsen selv debatten dagen før kampen mod Norge i Parken.
- Norge er et hold med styrker og svagheder. Et hold, der accepterer sine begrænsninger. Holdet har spillere som Tettey, der egentlig ikke er en norsk type spiller, men som accepterer, at han må spille sådan som Drillo vil have ham til. Drillo har fået sine spillere til at acceptere sin måde at spille på. Det er en måde, som vores spillere ikke kunne tænke sig at spille på, en meget kompakt måde at spille på, siger Morten Olsen.
Læs mere: - Har jeg sagt, jeg ikke kan li’ norsk? |
|
Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 05.09.2011 20:00 Post subject: |
|
|
Har ikke canal+, og derfor letet jeg etter et sted der jeg kunne finne den på webtv, og da fant jeg ut at den går på csports.com til intet mindre enn 159 kr. Helt latterlig pris, da en kamp vanligvis ikke koster mer enn 59 kroner. Snakk om å skru opp prisen pga manglende konkurranse. For min del blir det å se den på gratis webtv - finner garantert en god, gratis livestream. Skal de være så ekstremt griske, så er det i alle fall uaktuelt for min del.
Edit: Ingen som vet om noen danske sider som har et litt billigere alternativ på webtv? _________________ biffen |
|
Back to top |
|
 |
|