View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Jonas Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.05.2010 11:09 Post subject: |
|
|
Verdaling fra Vuku. Blir 25 år i år og er noe over 190 cm lang vil jeg anta. Han har spilt for Vuku, Verdal, nederlandsk 3.div; Sparta Enchede(pga fysio-studier), Vuku igjen og Levanger. Han har aldri vært noen barnestjerne men har sakte men sikkert utviklet seg. God fysisk. Spiller enkelt og greit. Litt som Tore Pedersen. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 26.05.2010 11:12 Post subject: |
|
|
Ranheim ville han han for 2 år siden, men da var de en dag for sent ute, da Nordberg skrev under for Levanger. Randaberg var også aktuell for et par år siden... Tror at spranget Adeccoligaen - fast plass på RBK kan bli litt for stort. Men skal aldri si aldri.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.05.2010 11:16 Post subject: |
|
|
La Nordberg få hospitere noen økter hos RBK i juni og juli er mitt råd. Da kan man, når han blir varm i trøya, måle han opp mot de som allerede er i RBK. Jeg mener at han er raskere enn Wangberg. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.05.2010 11:47 Post subject: |
|
|
Har fulgt ham i mange år. Overraskende at han er blitt så god som han har blitt, men har hatt en veldig gradvis stigning i nivået sitt. Ble brukt både som spiss og stopper for noen år siden. Er en hardhaus og en seriøs type. Spilte vel ikke så veldig mye fotball under studiene i Nederland, så at gjennombruddet har kommet for alvor de siste par sesongene kan nok ha med det å gjøre. Veldig grei kar ellers, som ikke bruker store ord om seg selv. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 26.05.2010 11:51 Post subject: |
|
|
Han kan muligens være en bra reserve men Wangberg bør stå foran han i køen. Jeg sikker på at Wangberg hadde dominert i Adeccoligaen han og. Har ikke sett denne spilleren men han bør være en del bedre enn Wangberg hvis han skal stå foran i køen. Det har jeg ikke det minste tro på at han er, men han får nå sjansen noen dager. Men jeg ser helst at vi leter på et litt høyere nivå enn Adeccoligaen, vi skal tross alt spille kvalifisering til CL! |
|
Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 26.05.2010 12:37 Post subject: |
|
|
Det sondreRBK sa. Spesielt det siste SondreRBK sa! |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 26.05.2010 12:46 Post subject: |
|
|
Enig. Slike ukjente, lokale navn bør være under 18 år for at det skal være interressant. Nordberg slår meg ikke som typen som spiller seg fast inn på RBK i en alder av 25-26 år, selv om han er midtstopper.
Rykk tilbake til start. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.05.2010 12:57 Post subject: |
|
|
Nordberg var med på RBK-trening i dag. Perry har visst skrytt mye av Nordberg til Hoftun & co. Kris er vel bankers så viss Demi drar blir det vel en kamp mellom Lago og Nordberg om hvem som skal være 3. valg som stopper viss Nordberg blir hentet. Tore R blir vel høstvikar i RBK-forsvaret...  |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 26.05.2010 13:15 Post subject: |
|
|
Wangberg er nok bedre enn Nordberg, men er ganske like som spillertyper.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.05.2010 13:18 Post subject: |
|
|
Selv om han er en late bloomer så trenger det ikke å bety at han ikke kan være nyttig for Rosenborg. Synes slike ervervinger virker spennende med liten risiko med mye å vinne. |
|
Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 26.05.2010 15:08 Post subject: |
|
|
Jeg er forsåvidt enig i at den økonomiske risikoen i en eventuell overgang som dette er liten. Ikke høye lønnskrav og liten overgangssum. Det som derimot er en risiko ved å gjøre et enkelt kjøp som dette er at andre potensielt svært gode spillere ikke blir hentet til klubben. Jeg har etter Hoftun sin innteden og spesielt etter Stig T. sin exit fått en uggen fornemmelse av kvalitetsmessig nedrusting av stallen sett i forhold til det vi opplevde fra 2006.
En lokal spiller her, en ok spiss der, en kvalitetsspiller ut her og kankje Annan ut der... Jeg er livredd for at vi plutselig sitter der med bare en gjeng OK tippeligaspillere. Da faller kvaliteten på trening og da blir det igjen en ond sirkel.
Vi må være PÅ som juling når vi nå har muligheten til å ta igjen hegemoniet i landet. Suksess kan fort bli en sovepute. Det har vi ikke råd til. |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 26.05.2010 15:24 Post subject: |
|
|
v_olden wrote: | Slike ukjente, lokale navn bør være under 18 år for at det skal være interressant. |
Sorry for stating the obvious, men Rune Bratseth ville ikke vært interessant for RBK i et slikt perspektiv, og han gjorde jo rimelig bra? |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 26.05.2010 15:47 Post subject: |
|
|
Stemmer det, men det var vel litt annerledes på den tiden, synes du ikke det? Nå har man mye mer kontroll på hva som befinner seg nedover i divisjonene. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.05.2010 15:50 Post subject: |
|
|
Har en? Det finnes nyere eksempler også som Huseklepp , Forren eller Moa? Det at en ikke har nivået som 18 åring betyr ikke at du ikke nødvendigvis har det som 25 åring. |
|
Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 26.05.2010 16:00 Post subject: |
|
|
Er dette en sen aprilsnarr eller hva?
Kisen der er snart 25 og har bare hatt et par gode kamper i Ranheim og da er han aktuell for Rosenborg?
Som Demidov erstatter?
NÃ¥r Annan drar og, skal vi hente en 28-Ã¥ring fra Strindheim?
Det å spare og å kjøpe smart er helt greit, men de bør finnes grenser... Og en uerfaren 2.divisjon spiller på 25 år lukter bomkjøp/panikkjøp mer enn smart og vurdert handling.
Vi har allerede en del unggutter og benken er "kort" nok uten at vi trenger å ekseperimentere med lower-leaguers enda mer.
Når/hvis Demidov drar, er det bare å hente inn en som holder det samme nivået, for vi ikke har råd til å gi mange poeng bort...
Og ikke glem at snart kommer det en viss greie som kalles Champions League...
Orker ikke å tenke meg hva kan skje om RBK spiller kvalikken med 1.divisjon spillere...
P.S. Bratseth var vel 23 da han kom til Rosenborg, og fotball i Norge var helt annerledes. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 26.05.2010 16:07 Post subject: |
|
|
RBKalle wrote: | Det å spare og å kjøpe smart er helt greit, men de bør finnes grenser... Og en uerfaren 2.divisjon spiller på 25 år lukter bomkjøp/panikkjøp mer enn smart og vurdert handling. |
En uerfaren 2.div spiller er en ting, men en spiller som har vært best på laget som leder Adeccoligaen er noe annet. Han har tatt de nivåene han har prøvd seg på veldig fort, så hvorfor ikke la han teste seg litt på trening hos Rosenborg også? Viser det seg at han holder nivå der også så hvorfor ikke prøve? Det er som andre sier, ikke bestandig at de beste blomstrer hurtigst. |
|
Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 26.05.2010 16:11 Post subject: |
|
|
Skal ha til at denne mannen prøvespilte med en engelsk championship klubb tidligere, men kommer ikke på hvem.. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 26.05.2010 16:15 Post subject: |
|
|
Forutsatt av at Demidov drar, er jeg svært skeptisk til at denne Nordberg, Lago eller Wangberg holder som makker til Stadsgaard ute i Europa. Man skal kanskje ikke undervurdere late bloomers; se bare til mannen som satte den avgjørende straffen i VM-finalen for fire år siden, men vi må hente noe bedre enn dette! Mulig han kan hentes inn for å skape bedre bredde i forsvarsrekka, men denne bredden synes jeg det er en spiller ala Wangberg som burde stå for.
Spiser gjerne i meg disse ordene om vi faktisk henter Nordberg og han blir en knallsuksess, men er som sagt skeptisk og mener vi burde skaffe oss noe bedre. Kan ikke si jeg blir voldsomt imponert over en halv god sesong for et lag i voldsom flyt i norsk 1. divisjon som beste "meritt"... |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 26.05.2010 16:31 Post subject: |
|
|
Jonas,
Lago holder ikke mål internasjonalt!
Han er for treg og bommer for mye i markeringene sine. Gode interansjonale lag vil legge opp spillet slik at det blir Lago, og ikke Stadsgaard, som må ta løpsduellene.
Det er ikke akkurat så veldig vanskelig for motstanderlaget å styre hvilken stopper de utfordrer langs bakken og hvilken som skal utfordres på fart. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 26.05.2010 16:38 Post subject: |
|
|
Sa jeg ikke nettopp at jeg var skeptisk til om noen i trioen Lago, Nordberg og Wangberg er gode nok til å spille sammen med Stadsgaard i midtforsvaret ute i Europa? |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 26.05.2010 16:40 Post subject: |
|
|
Mens Muri derimot.. han er god han! |
|
Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 26.05.2010 16:55 Post subject: |
|
|
Mannen som avgjorde VM semifinalen og som tok finalens siste straffe debuterte jo i Serie A da han allerede var 24, men det var likevel i et middels-bunnlag...
Slike blinde kjøp kan prøves i småklubber og/eller i klubber som ikke har råd til noen annen. Og som ikke har store ambisjoner i ligaen, desto mindre i Europa.
Nordberg kan ha imponert stort i Ranheims overraskende lynstart, men la meg si Adeccoligaen ser knapt ut som en utfordrende serie i år, muligens jevnere og svakere enn fjorårets utgave.
Da er det ikke så rart at en spiller kan tå nivået ganske fort...
Angående "late bloomers" o.l. vel... Norsk fotball har relativt få storklubber, og enda færre gode spillere, da synes jeg sjansen en talentfull tenåring kan spille en del år i lavere divisjoner uten at noen som helst får øye på ham er ganske små...
Når du er 25 og det beste du har gjort i karrieren din er tre dager trening hos Derby County, mens resten var amatør fotball i norske lavere divisjoner, da tror jeg det ikke er bare tilfeldig.
Eller alle speidere i landet har sovet hittil? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.05.2010 17:09 Post subject: |
|
|
Erik Hagen, Fredrik Strømstad, Gunnarson er andre eksempeler på en late bloomers, men hovedpoenget er at det blir feil å avskrive en spillere bare fordi han spiller i førstedivisjon når han er på prøvespill. Alder er en annen parameter som til tider blir overdrevet og denne at alle spillerene skal være gode tippeligaspillere i tennårene er ikke realistisk så lenge dem ikke nærmer seg 30 år. Det vil være en gambling ,men han blir jo selvsagt ikke kjøpt for å gå direkte inn på førstelaget.
Roar Strand, Erik Hoftun, Bent Skammelsrud, Harald Martin Brattbakk var ikke gode Rosenborg spillere før dem var godt oppe i 20 årene. |
|
Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 26.05.2010 17:37 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | denne at alle spillerene skal være gode tippeligaspillere i tennårene er ikke realistisk så lenge dem ikke nærmer seg 30 år. |
Javel, men det finnes vel masse mellomrom mellom "gode TL spiller i tenårene" og "debutant i 1.divisjon på 25"...
De fleste late bloomers som siteres i tråden som eksempler var enten spillere fra semi-pro tidene eller spillere som likevel hadde spilt på bedre nivå enn lokalklubb før de ble gode TL profiler.
Ja det kan vel skje at en eller en annen fyr på 20-noe år kan bli en "diamond in the rough" som ingenting har oppdaget...
Men hvor mange av de som er faste 1./2. divisjon spillere faller i denne kategorien? Og hvor mange hører hjemme der nede i stedet?
Quote: | Det vil være en gambling ,men han blir jo selvsagt ikke kjøpt for å gå direkte inn på førstelaget.
|
Hvis vi regner Demidov skal bort, det er rent galskap å hente Nordberg inn UTEN å bruke gode penger på en midstopper som allerede holder nivå.
Gambling kan du gjøre det med "ekstrapenger" ikke med penger du må kjøpe deg mat og betale regninger
Stadsgaard, Lago, Wangberg, Nordberg...  |
|
Back to top |
|
 |
|