View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.07.2011 21:44 Post subject: Kevin Dure |
|
|
Kommer på prøvespill i morgen.
Kilde er Jonas Svensson sin Twitter-profil.

Last edited by Hedon on 24.07.2011 21:59; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.07.2011 21:46 Post subject: |
|
|
Har selv ikke sett noe av Kevin Dure, så jeg gleder meg til å høre folks analyse av han.
At Brann har prøvd å plukke han opp flere ganger, samt at Freiburg og Werder Bremen har ønsket han er ivhertfall positivt.
Spennende!
Edit: Men han har jo tidligere sagt nei itl andre klubber i frykt for liten spilletid. Som midtstopper på 18 år(?), er det sjans for at han får mer spilletid her?
Betyr en signering av Kevin at både Lago og Nordberg forsvinner?
Last edited by 1972 Miami Dolphins on 24.07.2011 21:48; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.07.2011 21:48 Post subject: |
|
|
Søk opp Kevin Dure på VGD, og du får sikkert opp 500 innlegg fra diverse Stråmyhr-nick, der han skryter gutten opp i skyene. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 24.07.2011 21:48 Post subject: |
|
|
Nevnte person kommer til å ta av hvis Dure kommer til Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 24.07.2011 21:49 Post subject: |
|
|
Er du på fornavn allerede, Miami?
Kan hende, ser ikke at Nordberg har noen fremtid her. Wangberg-Larsen fast, og Høiland/Dure i backup.
Hedon, du som bor på vgforumet, er han rask? Må spørre før TomH  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 24.07.2011 21:50 Post subject: |
|
|
Hvem er stråmyhr? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.07.2011 21:53 Post subject: |
|
|
Dette skrev krakra om Dure for et par uker siden:
Quote: | Stort stoppertalent. Veldig bra fysikk for alderen, bra fart og god pasningsfot. Kan bekle både back og midtbane, men er best som stopper. Svakhetene ligger nok, naturlig nok, i det rent taktiske. Ikke helt stødig i plasseringsspiillet og er litt usikker i valgene sine til tider. Må bli mer bestemt på seniornivå, men det kommer nok med alderen.
Har vært ganske skadeplaget, noe som nok var grunnen til at han ikke spilte noe særlig for Løv-Ham i fjor. I år har han vært relativt skadefri og etablert seg i forsvaret til Løvene, som er ganske bra. Det er først og fremst offensivt de sliter.
Veldig skuffende hvis han forsvinner fra Bergen. Som sagt et stort og anvendelig talent. Født i 93, ble kåret til banens beste i en kamp for 92-landslaget i fjor, som midtbanespiller. Har allerede et godt navn internasjonalt og vært på prøvespill i flere større klubber.
EDIT: Når det gjelder lignende spillertyper er det vanskelig å si. Men Tore Reginiussen kanskje? |
|
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 24.07.2011 21:54 Post subject: |
|
|
Minner om Andreas Nordvik spør du meg(utifra Krakra sin beskrivelse). |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 24.07.2011 22:27 Post subject: |
|
|
Rask stopper? Kan vel hive inn en N' fremfor etternavnet for å poengtere dette. _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.07.2011 23:21 Post subject: |
|
|
- Han er et godt fotballtalent med en ekstrem fin innstilling til fotballen, samtidig som han har en del gode offensive og defensive egenskaper, sier Trond Amundsen.
- En moderne midtstoppertype med gode ferdigheter, som jeg tror vil nå langt.
Les mer: Gjester FFK
- Han kan ha ødelagt for seg selv, sier Rune Skarsfjord.
Frykt for lite spilletid i Brann og et mulig tilbud fra tysk Bundesliga gjorde at Kevin Dure sa nei til Brann.
- Noen andre spillere kan få den kontrakten. Dure har ingen garanti om at han kan få komme tilbake til Brann ved en senere anledning, sier Brann-trener Rune Skarsfjord.
Les mer: Dure sa nei i frykt for lite spilletid |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 24.07.2011 23:45 Post subject: |
|
|
Stort midtstoppertalent som har prøvespilt for en rekke europeiske klubber, deriblant Red Bull Salzburg, Freiburg og Werder Bremen. Han beskrives som hurtig, sterk i duellspillet og disiplinert. |
|
Back to top |
|
 |
Koppis Senior
|
Posted: 25.07.2011 00:53 Post subject: |
|
|
Noen som vet om han har fått tilbud fra andre enn Brann? |
|
Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 25.07.2011 09:24 Post subject: |
|
|
Når vi først skal hente spillere ifra Norge og kanskje spesielt Adecco, så er det akkurat slike typer vi bør være ute etter.
Ung, spennende spillrtype med de riktige kvalitetene utifra det jeg har lest. Med forbehold om at han gjør det godt på trening så håper jeg at vi henter han.
Hvis han også kan spille back og gi Lustig litt konkurranse så er det bare positivt. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 25.07.2011 09:37 Post subject: |
|
|
Så lenge dette er eneste spiller fra adecco så. Er ikke fra dette nivået vi må hente spillere nå. |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 25.07.2011 09:43 Post subject: |
|
|
Hvorfor ikke? Det er ikke noe galt å hente spillere fra adecco 1) så lenge de er gode nok(som Demidov) og 2) så lenge vi faktisk kan begynne med å tenke langsiktig og bygge en stall for framtida.
Jeg regner med at Dure er i siste kategori. I tillegg er jo Lago på vei ut, Nordberg sin status er usikker og Høiland er et møkkakjøp. |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 25.07.2011 09:44 Post subject: |
|
|
men forøvrig enig i at vi må hente noen "kanoner" så klart, noen vi vet kan gå rett inn på laget og heve nivået på trening og i kamp. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 25.07.2011 11:01 Post subject: |
|
|
Enig i at dette høres fornuftig ut. Liker ihvertfall det jeg leser på vgd.no ("Veldig bra fysikk for alderen, bra fart og god pasningsfot", "et stort og anvendelig talent", "gutten har en innstilling og vinnervilje helt utenom det vanlige"). Når en spiller som f.eks. Hovland prises ut av markedet er det like greit å lete enda noen aldersklasser lenger ned.
Selvsagt bare tull at det ikke skal hentes spillere fra Adecco, Demidov (et av RBKs beste kjøp de siste årene) er et godt nok eksempel på det motsatte. Selv om RBK har et uttalt mål om å hente spillere som går rett inn på laget er det jo ikke noen motsetning mellom det og samtidig hente store talenter for framtida for en billig penge når muligheten dukker opp.
Nå har Adressa laget en sak også:
RBK kan snyte Brann for bergenser |
|
Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 25.07.2011 11:06 Post subject: |
|
|
Han er et veldig stort talent, uten tvil. Var innom G18-landslaget i fjor blant annet hvor han storspilte og ble kåret til banens beste i en kamp. Har det meste en stopper trenger og en voldsom vinnervilje.
Ankepunktet er nok først og fremst skadene. Spent på hvordan han eventuelt vil takle treningsbelastningen i TL, for han har vært mye skadet og har mye problemer med knærne. Hadde det ikke vært for skadene hadde han nok etablert seg i adeccoligaen allerede i fjor. I år har han vært skadefri og fast i Løv-Hams førsteelver. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 25.07.2011 11:44 Post subject: |
|
|
Høres jo nærmest ut som en komplett midtstopper-type ala Rio Ferdinand! Er selvfølgelig positiv til denne handelen, godt jobbet av Hoftun om han får til dette. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.07.2011 11:56 Post subject: |
|
|
Zeno wrote: | Stort midtstoppertalent som har prøvespilt for en rekke europeiske klubber, deriblant Red Bull Salzburg, Freiburg og Werder Bremen. |
Han har nok ikke vært på prøvespill hos Werder, og jeg er også litt usikker på om det ble treningsopphold i Freiburg. Ser bare i utgangspunktet bare forhåndsomtale, men Bergensavisen bekrefter vel egentlig at prøvespillet ble gjennomført? |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 25.07.2011 13:26 Post subject: |
|
|
krakra1 wrote: | Ankepunktet er nok først og fremst skadene. Spent på hvordan han eventuelt vil takle treningsbelastningen i TL, for han har vært mye skadet og har mye problemer med knærne. |
Dette minner om situasjonen med Stadsgaard, og det gikk jo brukbart... |
|
Back to top |
|
 |
Komatic Proff

|
Posted: 25.07.2011 14:33 Post subject: |
|
|
Ifølge noen av mine kolleger skulle det som er sagt her om hans kvaliteter stemme bra. De virker rimelig fortørnet over at han evt. skulle gå til RBK  _________________ I am very mistrustful of people who are constantly over-intellectualising things. It kills passion. You have to allow yourself to lose control from time to time
-Eric Cantona |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.07.2011 16:32 Post subject: |
|
|
- Nivået var høyere enn på de treningene jeg er vant til. Det ble ikke så lett å få vise seg frem i dag, men jeg skal være her til torsdag, så får vi se, sa bergenseren etter treningen.
Les mer: Lustig stjal showet
- Kevin har hatt en ekstremt god vårsesong. At han har potensial til eliteseriespill og mer er utvilsomt. Jeg tror han er moden, men om det betyr at han skal gå i sommer eller etter sesongen, får vi se, sier Løv-Hams trener Tom Mangersnes.
For Løv-Ham, som i disse dager jobber på spreng for å samle en millionsum som kan redde fortsatt spill i 1. divisjon, kan en overgang for Dure bety et steg nærmere å innfri den store gjelden klubben har opparbeidet seg.
- Det er klart det kan være et bidrag i forhold til å redde klubben, men akkurat nå tenker vi på hva som er best for Kevin.
Les mer: Kevin Dure på vei til RBK
- Jeg mener han er god nok til å spille i eliteserien, men det er et annet spørsmål om han er god nok til å spille fast på et lag som har som mål å vinne eliteserien, sier Nordsteien.
Les mer: Dure: - Gøy å trene med Norges største klubb |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 25.07.2011 19:49 Post subject: |
|
|
Liker at bergenseren omtaler RBK som Norges største klubb  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
|